درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم؟

چگونه از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم؟
فهرست مطالب

می‌خواهید بدانید که چگونه از هشتگ در اینستاگرام به درستی استفاده کنید؟
فکر می‌کنید که چگونه به یک مخاطب جدید می‌توانید برسید و تعامل بیشتری با وی از طریق هشتگ‌های اینستاگرام پدید آورید؟
این مقاله بهترین تجربیات استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام را برای بهبود حساب کاربری‌تان از تحقیق و انتخاب هشتگ تا تخمین کارایی هشتگ را پوشش می‌دهد.

چگونه از هشتگ برای بهبود حساب کاربری در اینستاگرام استفاده کنیم

۱. از هشتگ یکسان برای مخاطب‌های یکسان استفاده کنیم

نقطه شروع مناسب انتخاب هشتگ است که به رشد شما برای کشف هشتگ مناسب برای دنبال کنندگان اینستاگرامتان کمک می‌کند. هشتگ‌هایی که آنها به مطالب خود افزوده‌اند را بررسی کنید تا از آنها ایده بگیرید و با یک هشتگ بخصوص با آنها تعامل کنید، شما می‌توانید محتوایتان را به راحتی به آن‌ها با اضافه کردن یک تگ به مطلبتان ارائه دهید.
به هر حال، شما باید همیشه در هشتگ‌های بالقوه عمیق‌تر شوید تا مطمئن گردید که آنها واقعا ارزشمندند. اگر هشتگ‌ها همراه مطالب کم باشند از آنجایی که هیچکس این هشتگ‌ها را جستجو نمی‌کند و استفاده نمی‌شوند بنابراین حتی اگر مطالب خوب باشند هیچ‌کس آنها را نمی‌بیند. همین مشکل وقتی‌که هشتگ‌ها در مطالب متعددی وجود داشته باشند رخ می‌دهد و مطلب شما در دریایی از محتواهای آن هشتگ غرق می‌شود و قبل از اینکه کسی بتواند آن‌را ببیند از دسترس خارج می‌شود!

 از اینجا بخوانید : ۷ روش مدیریت حساب کاربری شبکه اجتماعی مشتری

هشتگ اینستاگرام - از هشتگ یکسان برای مخاطب‌های یکسان استفاده کنیم

اما بیش از این هم وجود دارد!
برای بررسی تعداد دفعاتی که یک هشتگ استفاده شده است، به‌ راحتی می‌توانید آن‌را در نوار جستجو در اپلیکیشن اینستاگرام جستجو کنید و تب Tags را انتخاب نمایید.
نکته مهم: به اکانت‌های تاثیرگذار نگاهی بیاندازید، به خاطر اینکه آن‌ها می‌دانند چگونه به صورت حرفه‌ای از اینستاگرام استفاده کنند و آنها تقریبا تحقیقات خود در خصوص هشتگ‌ها را به پایان رسانده‌اند. آنها همچنین رتبه نخست در گرایش‌های مربوط به هشتگ‌ها را دارند، بنابراین دست به‌کار شوید و پیش از اینکه افراد دیگری اول شوند از آنها استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید و دنبال کنندگانتان بیشتر با شما تعامل کنند.
برای به دست آوردن دنبال کنندگان یا فالوور های بیشتر در اینستاگرام مقاله : اولین ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام خود را چگونه جذب کنیم؟ را بخوانید می تواند خیلی مفید باشد.

۲. هشتگ‌های مربوط به رقبای خود در اینستاگرام را کپی کنید.

مرحله بعد، تمرکز بر روی یافتن هشتگ‌های کسب و کارهای خاص است. این‌ها عموما هشتگ‌های اینستاگرامی هستند که به صورت مشابه توسط برندها، شما و رقبایتان استفاده می‌شوند. شما می‌توانید از این هشتگ‌ها برای بهبود رتبه محتوا و اکانت خود استفاده کنید و از یک جامعه موجود بهره ببرید.
برای الهام گرفتن از هشتگ‌هایی که واقعا می‌توانند کمکتان کنند اینستاگرام خود را توسعه دهید، اکانت رقبای خود را بررسی کنید و آخرین مطالب آنها را به دقت زیر نظر بگیرید. کدام هشتگ کسب و کار بخصوص برای برند شما نیز می‌تواند مفید باشد؟ تعداد زیادی از این گونه هشتگ‌ها را یادداشت کنید تا بتوانید آنها را بعدا برآورد و بررسی کنید و بهترین آنها را در مطالبتان استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که هشتگ‌های مرتبط و محبوب به طور منظم تغییر می‌کنند. بنابراین مهم است که لیست هشتگ‌های خود را اغلب بازبینی و اصلاح کنید!
وقتی که رقبا را از لیست انتخاب می‌کنید، شما خواهید توانست که به بخش Tag Usage اسکرول کنید. جاییکه شما هشتگهای اینستاگرام که در ۳۰ روز گذشته استفاده شده است را مشاهده خواهید نمود.
شما همچنین می‌توانید بر روی هر هشتگ کلیک کنید تا محتواهایی که شامل این هشتگ‌ها میشوند را مشاهده کنید و بدین ترتیب یک بررسی بر روی استفاده هشتگ اینستاگرام در بین تمام اکانت‌های رقبایی که رهگیری می‌کنید خواهید نمود. این کار به شما یک دید پایدار از مسیر رقبایتان در استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام در یک بازه زمانی می‌دهد و بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این منبع الهام بخش هشتگ‌ها به رشد اکانت خود کمک کنید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای نهایی برند سازی آنلاین و کسب اعتبار: بخش ۲ رسانه‌های اجتماعی

۳.هشتگ‌های توصیه شده توسط اینستاگرام را دنبال کنید.

امکان دنبال کردن هشتگ‌ها که در دسامبر سال ۲۰۱۷ معرفی شد مسیر دیگری برای کشف هشتگ‌های جدید برای مطالبتان را ایجاد نمود. اینستاگرام به طور خودکار هشتگ‌های مرتبط را برای هر هشتگی که دنبال می‌کنید و بر اساس اکانت‌ها و موضوعات محتواهایی که شما بیشتر با آنها سر و کار دارید پیشنهاد می‌دهد. بنابراین، اگر بیشتر هشتگ‌ها را دنبال کنید و بیشتر با محتواها در کسب و کار خود تعامل کنید منجر به این می‌شود که هشتگ‌های مرتبط بیشتری به شما توسط اینستاگرام پیشنهاد شود و پروفایل اینستاگرام شما بیشتر دیده شود.
برای یافتن پیشنهادات مربوط به هشتگ‌ها بر روی following در بالای پروفایل خود کلیک کنید و سپس hashtags را انتخاب نمایید.

هشتگ اینستاگرام - استفاده از هشتگ‌های مربوط به رقبا

 

۴. تا حد امکان از هشتگ‌های اینستاگرام طولانی و خاص استفاده کنید

همان‌ طور که قبلا نیز اشاره شد، مطمئن شوید که مطلبتان در دریایی از مطالب مشابه گم نشده است، و شما می‌خواهید هشتگی که در محتواهای همراه خود اشباع نشده است را انتخاب کنید. اگر یک هشتگ میلیون ها مطلب به همراه خود داشته باشد (به عنوان مثال هشتگ #love) متاسفانه باید بگویم که هیچ کسی مطلب شما را با این هشتگ پیدا نخواهد کرد. اگر می‌خواهید که اینستاگرامتان رشد کند نیازمند بررسی هشتگ‌های اصلی و عمومی هستید و بر روی هشتگ‌های هدفمند و طولانی تمرکز کنید.
برای مثال، اگر شما صاحب یک کسب و کار خرده فروشی کوچک هستید و البسه با کیفیت می‌فروشید، شاید به هشتگ‌هایی مانند #با_کیفیت یا #لباس_های_با_کیفیت برای انتشار مطالبتان فکر کنید. به هر حال، بخاطر اینکه این گونه هشتگ‌ها عمومی هستند میلیون‌ها بار استفاده شده اند.
خوشبختانه، وقتی شما به دنبال این هشتگ‌ها در اینستاگرام می‌گردید، لیستی از هشتگ‌های مشابه و مرتبط که مطالب کمتری را به همراه دارند را خواهید یافت.
کلیک کردن را تا یافتن هشتگ منحصربفرد خود که کمتر از ۱۰۰ هزار مطلب را به همراه دارد ادامه دهید.
در اینجا شما می‌توانید تفاوت‌های بین هشتگ‌های عمومی تر مانند #البسه_با_کیفیت را با هشتگ‌های هدفمندتر مانند #البسه_با_کیفیت_واقعی را مشاهده کنید. استفاده از هشتگ دومی به شما فرصت اینکه محتوایتان دیده شود را می‌دهید، بنابراین منطقی است که از این روش استفاده کنید.

 از اینجا بخوانید : مدیریت بحران رسانه های اجتماعی : نهراسید و آماده باشید

هشتگ اینستاگرام - استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام طولانی و خاص

 

۵. در استفاده از هشتگ در مطالب اینستاگرام خود تنوع به خرج دهید

وقتی به دنبال هشتگ‌های اینستاگرام خود می‌گردید وسوسه انگیز است اگر از یک هشتگ مشابه در هر مطلب خود استفاده کنید. کپی و پیست کردن آنها به دفعات در زمان صرفه جویی می‌کند اما اینکار را انجام ندهید!
چرا؟
اگر در هشتگ‌های خود تنوع به خرج ندهید، شما مخاطب خود را محدود می‌کنید. بدون امتحان کردن هشتگ‌هایتان چگونه شما می‌دانید که کدام‌ یک از این هشتگ‌ها از نظر کمی و کیفی دنبال کننده بیشتری را برای شما می‌آورد و بهتر تعامل می‌کنند؟
برای دیدن اینکه چگونه افراد زیادی مطالب شما را از طریق هشتگ در اینستاگرام پیدا می‌کنند، شما نیازمند یک پروفایل تجاری هستید که به شما به Insights دسترسی می‌دهد. به هر حال، وقتی که شما می‌توانید ببینید چند بار هشتگ شما برایتان کار کرده است، نمی‌توانید ببینید کدام یک کاربر را به مطلب شما آورده است.
استفاده از همان هشتگ‌ها در هر مطلب می‌توانید باعث شود اینستاگرام محتوای شما را به عنوان اسپم شناسایی کند و مشاهده مطلبتان را محدود کند.
این همچنین ممکن است به عنوان یک سایه بان شناخته شود – چیزی که خیلی در مورد آن بحث شد و اخیرا توسط اینستاگرام شکست خورده است…هنوز شکست سایه بان ادامه دارد.

 

هشتگ اینستاگرام - استفاده از هشتگ متنوع در مطالب

همان هشتگ بر روی هشتگ‌های ممنوع شده اعمال می‌شود (ممنوع شده به معنای بدون محتوا نمایش داده می‌شود وقتی که شما به دنبال هشتگ خاصی می‌گردید). ممکن است در مورد تعدادی از هشتگ‌های مشابه شنیده باشید، مانند ‘#dogsofinstagram’ و ‘#boho’ در این دسته جای می‌گیرند و باعث می‌شوند یک اکانت سایه بانی برای اینستاگرام باشد. خبر خوب این است که به نظر می‌رسد که دیگر این موضوع مشکل ساز نباشد و حالا فقط هشتگ‌های شدیدا توهین آمیز یا غیر اخلافی ممنوع می‌شوند (اما شما به هر حال از این هشتگ‌ها استفاده نخواهید کرد).
پیشنهاد من؟ بهتر است در یک نقطه امن باشید و هشتگ‌های خود را با هم ادغام کنید! و شفاف باشید…

 از اینجا بخوانید : ۱۴ کار منفوری که برندها در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند

۶. یک هشتگ برند در اینستاگرام ایجاد کنید

هنوز به این فکر می‌کنید که چگونه از هشتگ در اینستاگرام برای جمع کردن جامعه خود استفاده کنید؟
ایجاد یک هشتگ برند یک روش خوب برای جمع آوری تمامی محتواهای مرتبط به برند شماست، که شامل UGC و محتواهای تاثیرگذار است. اگر شما جامعه خود را به استفاده از هشتگ برند خود در مطالبتان وقتی که محصولی را عرضه می‌کنید یا در یک رقابت شرکت می‌کنید، تشویق کنید دنبال کنندگان آنها خیلی احتمال دارد که مطالب شما را پیدا کنند و پروفایل شما را ببینند. هر چه بیشتر هشتگ برندتان استفاده شود، اکانت شما و برندتان بیشتر دیده می‌شود.
هشتگ برند نیازی ندارد که نام برندتان را داشته باشد. به عنوان مثال شرکت Nike از هشتگ #justdoit استفاده می‌کند. Nike شعار خود (که در نام و لوگوی آن نیز قابل مشاهده است) و هشتگ برند خود را ایجاد نموده است و بیش از ۱۳ میلیون بار استفاده شده است.

هشتگ اینستاگرام - ایجاد هشتگ برند

مزیت دیگر استفاده از هشتگ برند داشتن قابلیت پایش دیده شدن و احساسات اطراف برندتان در اینستاگرام است. وقتی که جستجوی شما برای هشتگ برند انجام می‌شود می‌توانید انواع مطالب تگ شده به هشتگتان و اینکه چه کاربری در مورد برندتان در این مطلب صحبت کرده است و پروفایل‌های کاربرانی که با هشتگ شما تعامل نموده‌اند را ببینید.

۷. با استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام یک جامعه کوچکتر را توسعه دهید

استفاده از یک هشتگ برند تکی و پایدار یک راه برای توسعه جامعه و جمع آوری محتوا در اینستاگرام است. شما می‌توانید از هشتگ‌ها برای ایجاد تعداد مختلفی جامعه کوچکتر مرتبط با برند یا محصولتان برای رویداد، فصل یا پیشنهاد به خصوصی را ایجاد نمایید.
برندهایی هستند که هشتگ وابسته به زمان مانند #tflifesafestival را ایجاد نموده است تا جامعه‌شان را در به اشتراک گذاری جشنواره استایل آرایش در اینستاگرام تشویق نمایند. ارسال مطالب تحت یک هشتگ محبوب برای کاربران هم سودمند است و به آنها شانس کشف شدن و دریافت دنبال کنندگان جدید و افزایش تعامل با اکانتشان را می‌دهد.

هشتگ اینستاگرام - جشنواره استایل آرایش در اینستاگرام

حتی اگر شما خیلی اشتراک گذاری را انجام ندهید، استفاده از هشتگ‌ها جوامع کوچکتری را هنوز می‌تواند ایجاد کند که یک استراتژی خوب می‌تواند برای افزایش دیده شدن و تعامل کاربران با اکانت شما است.

۸. از هشتگ در استوری اینستاگرام استفاده کنید

می‌خواهید که یاد بگیرید چگونه از هشتگ در استوری های اینستاگرام برای رشد اکانت خود استفاده کنید؟ همانند مطالب، افزودن هشتگ به استوری شما یافته شدن آن‌را بهبود می‌بخشد. برای افزودن استیکر هشتگ به استوری فقط باید عکس یا ویدئو خود را آپلود کنید و آیکن استیکر را در گوشه چپ بالای صفحه انتخاب کنید و #Hashtag را انتخاب نمایید.

هشتگ اینستاگرام - استفاده از هشتگ در استوری اینستاگرام

هشتگ خود را تایپ کنید و پیشنهادات را در مورد هشتگ در انتهای صفحه را بررسی نماید. اغلب اینها هشتگ‌های خاص‌تر و طولانی‌تر هستند که مطالب کمتری را شامل می‌گردند و به استوری شما شانس بیشتری برای دیده شدن میدهد.
در حال حاضر، شما فقط میتوانید یک استیکر هشتگ را به ازای هر استوری بیافزایید اما اگر می‌خواهید هشتگ‌های بیشتری به مطلب خود اضافه کنید می‌توانید از توابع متنی عادی استفاده کنید. استوری شما هنوز در این هشتگ‌های اضافی اینستاگرام قابل یافته شدن است – اما خیلی از آن استفاده نکنید. تگ‌های فراوان در یک استوری آن‌را اسپم می‌کند!

هشتگ اینستاگرام - هشتگ در استوری

 

۹. کارایی هشتگهای استفاده شده را پایش کنید

برای دریافت دید بهتری در خصوص کارایی هشتگهای اینستاگرامی که استفاده میکنید که شامل هشتگهای کمپین و برندتان می‌گردد می‌توانید از ابزاری استفاده کنید که به آنالیز هشتگ‌ها می‌پردازد. Iconsquare به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰ هشتگ خاص را بسته به نوع حساب کاربریتان رهگیری کنید.
برای تنظیم رهگیری هشتگ به تب Analytics بروید و Hashtags را انتخاب کنید و سپس هشتگ هایی که میخواهید رهگیری شوند را بیافزایید.
تولید داده های مربوط به هشتگها حدود ۲۴ ساعت زمان میبرد. وقتی اینکار انجام شد، هشتگهای شما در یک جدول نمایش داده میشود که موارد کلیدی آن در این جدول بررسی میگردد.
شما میتوانید بر روی هشتگ کلیک کنید تا بررسی دقیقتر آن‌را که شامل تعداد دفعاتی که هشتگ استفاده شده اس، تعامل با هشتگ، تمامی مدیاهایی که با این هشتگ بخصوص تگ شده اند و منطقه ای که هشتگ استفاده شده است میگردد.
شما همچنین میتوانید داده ها را با انتخاب دکمه دانلود در گوشه راست بالا در بخش موجود تحت فرمت های CSV, PNG, SVG, PDF خروجی بگیرید.
هشتگها میتوانند واقعاً دیده شدن و تعامل در اینستاگرام را افزایش دهند، اما یک روش استراتژیک ضروری است. بررسی و بازبینی منظم هشتگ‌ها شما را مطمئن می‌کند که یکی از هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید در کمک به رشد اکانت شما موثر است. پس ادامه دهید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search