درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۴ کار منفوری که برندها در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند

۱۴ کار منفوری که برندها در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند
فهرست مطالب

بر اساس مطالعات انجام شده سریع‌ترین احساسی که برای برندها در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود خشم است. مردم عاشق تنفرند و آن‌ها با خوشحالی از برند شما متنفر خواهند شد، حتی اگر شما به آنها دلایل کافی برای این امر را ندهید.

اگر شما توئیت‌های خشم‌آلودی را مثل یک کابوس زنده مشاهده می‌کنید این مقاله به شما اختصاص دارد. روش‌های متعددی برای برندها در شبکه های اجتماعی وجود دارد تا در مسیر خود بلغزد و با رفتارهای تحریک کننده، آزاردهنده و توهین آمیز مواجه شود.

در این‌جا برخی از روش‌های آزاردادن دنبال‌کنندگان ارائه گردیده است.

برای اطلاع از نحوه صحیح تبلیغات برندتان در شبکه های  اجتماعی با دپارتمان شبکه های اجتماعی نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید. این مشاوره رایگان را از دست ندهید.

۱۴ کاری که برندها در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند و مردم از آنها متنفرند.

 از اینجا بخوانید : همه چیز درباره اینستاگرام برای کسب و کار

۱.  خودمختاری بلاتکلیف

بله، برندها در شبکه‌های اجتماعی فروشنده‌اند. مخاطبین شما نمی‌خواهند در بیشتر بخش‌ها در مقابل شما بایستند. مگر اینکه شما بخواهید فروش را متوقف کنید.

برندها در شبکه های اجتماعی - خودمختاری بلاتکلیف

 

زمانی که شما تقویم شبکه های اجتماعی خود را به  قوانین ۲۰/۸۰  تقسیم می‌کنید: ۸۰ درصد مفید به عنوان مثال اطلاع رسان، سرگرم کننده، الهام بخش و غیره و در مقابل ۲۰ درصد تبلیغاتی باید باشد.به یاد داشته باشید مخاطبین شما از انسان‌هایی با فکر و احساس تشکیل شده‌اند.

در درس های تولید محتوای نوین مارکتینگ درسی بسیار مهم را به شناخت مخاط اختصاص داده ایم حتما درس مخاطب کیست نوین مارکتینگ را بخوانید.

۲.استفاده از هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی

بر طبق تحقیقات Pew شصت و شش درصد آمریکایی‌ها در مورد ربات‌های شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی دارند، منظورمان چت بات هایی هستند که بجای آدم واقعی به پاسخ گویی کامنت ها می‌پردازند اما ۸۰ درصد از این مردم تصور خوبی از ربات‌ها ندارند.

برندها در شبکه های اجتماعی - استفاده از هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی

اگر خودکارسازی در شبکه های اجتماعی در نظر دارید، چه ربات برای چت خدمات مشتریان باشد یا خدمات  دیگر مانند جذب فالوور و لایک، فقط یک لحظه توجه کنید که چقدر می‌تواند این موضوع بد باشد.

اگر چه یک ربات دستیار رزرو واقعاً سریع‌تر و راحت‌تر از روش‌های جایگزین است، ولی ریسک نکنید که مشتریان بالقوه را با آن آزار دهید.

حتی مشکلات دیگر نیز می‌تواند اتفاق بیافتد: استفاده از یک ربات برای خودکارسازی تعاملات شبکه اجتماعی توئیت مجدد هشتگ‌های خاص، دنبال کردن مجدد کاربران هم می‌تواند دردسر ساز باشد.ارتباط انسانی با شبکه های اجتماعی را حفظ کنید.

برندها در شبکه های اجتماعی

 از اینجا بخوانید : چگونه تعامل در شبکه های اجتماعی را بالا ببریم

۳.بدون عذرخواهی

اینکه آیا شما یک نفر یا میلیون ها نفر را ناراحت کرده‌اید، خود را کاملا جای آنها بگذارید آنها چه انتظاری از شما دارند؟

برندها در شبکه های اجتماعی - بدون عذرخواهی

 

این عذرخواهی از Patriots به نظر می‌رسد برای افرادی که آن را تایید کرده‌اند خوب است اما آن‌ها نشانه‌هایی را به دو دلیل فراموش کرده است:

  • زبان نوشته سرزنش  بار است
  • زبان متن ها جسورانه به نظر می‌رسد

برخی از موارد اصلی معذرت‌خواهی صحیح عبارت است از:

  • مسئولیت پذیر باشید
  • از احساسات دیگران مطلع باشید
  • بهانه‌گیر نباشید
  • به بهترشدن متعهد باشید
  • سعی کنید مانند کاراکتری در محاکمه کافکا صحبت نکنید

۴.گوش ندادن

برندها در شبکه های اجتماعی - گوش ندادن

 

شبکه‌ های اجتماعی یک کمپین بیلبوردی نیستند. وقتی که شما هر پستی را با هدف تشویق تعامل ایجاد می‌کنید در بعضی مواقع شما بازخورد مثبت کمتری دریافت می‌کنید.

شکایت را نادیده نگیرید هر شکایت خود بازخودری بسیار شفاف به عمل شماست.

کسانی که شکایت‌ها را می‌شنوند و آن‌ها را نادیده می‌گیرند نه تنها مشتریانتان را در خرید سرد می‌کنند بلکه راه را بر اصلاح مشکلات می بندند.

بهترین روش برای دریافت شکایت کمتر چیست؟ از کسی که از شما شکایت کرده‌است بیاموزید.

مردم در خصوص گفتن این که چه چیزی نیازمند تغییر است خجالت نمی‌کشند. تا پایان یک استراتژی شنوایی اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند که روحیه مشتری را در شبکه های اجتماعی بسنجید و بر اساس آن عمل کنید.

۵.عطش خدمات مشتریان

برندها در شبکه های اجتماعی - عطش خدمات مشتریان

بله، برندها در شبکه های اجتماعی نیاز به گوش دادن دارند. از طرف دیگر آن‌ها نیازمندند از روحیه تهاجمی دوری کنند. به عبارت دیگر: اگر شما یک رستوران جوجه هستید با مردم طنازی نکنید.

۶۴ درصد مشتریان مایلند یک برند وقتی می‌خواهد که مستقیماً آنان را مخاطب قرار دادند با آن‌ها تماس بگیرد. این دو برابر استاندارد است اما اگر مردم درباره شما صحبت می‌کنند اگر شروع به پاسخ دادن کنید می‌تواند موثر باشد.

۶.ارسال مطلب متقابل خودکار

برندها در شبکه های اجتماعی - ارسال مطلب متقابل خودکار

این توئیت یک مثال کامل است از ارسال مطلب متقابل غیرموثر. کاربران توئیتر هرگز نمی‌خواهند از طریق دیدن یک تصویر در اینستاگرام کلیک کنند.  و چرا هر کسی در توئیتر می‌گوید “لینک در بیو” زمانی که شما به آسانی می‌توانید یک لینک را ارسال کنید؟ این به آن معنی است که مطلب اینستاگرام را در توئیتر هم نشر داده است.

شیوه درست این است که یک مطلب جدید برای هر پلتفرم ایجاد کنید. این کار سختی نیست و فقط شامل تغییرات و بهبودهای کوچک در راستای توضیح، فرمت عکس و دایره لغات است. مسلماً ارتباط با این پست برای کاربر نیز جذاب تر است.

۷. کلیک گرفتن‌ به هر روشی

به این جمله توجه کنید : بهترین روش برای تبدیل کاربر به یک مشتری بالقوه گمراه کردن آنهاست تا از موانع دور شوند!!! این جمله یک روش غلط است که در تبلیغات به کار می‌رود.

برندها در شبکه های اجتماعی - کلیک گرفتن‌ به هر روشی

 

بله ما عاشق کلیک کردن هستیم. اما تفاوتی ما بین ترافیک بدون تفکر و اجباری با شخصی که برای نخستین گام خود در ایجاد یک ارتباط ارزشمند تشویق شده وجود دارد.

اگر شما ذهن مخاطبین خود را برای جلب توجه به دست گرفته اید، آنها دیر یا زود متوجه این موضوع می‌شوند. البته شاید هم در کسری از ثانیه متوجه شوند. شاید حتی با کلیک کردن بر روی یک لینک خودشان را (برای اینکه به این دام افتادند) و شما را (برای اینکه آنها را اسیر این دام کرده اید) سرزنش کنند.

در این شرایط کاربران به هیچ عنوان به شما اعتماد نخواهند کرد.

۸.ارسال طعمه تعامل

 ایجاد طعمه برای تعامل از آن کارهاست که همه چیز را در شبکه‌ های اجتماعی خراب می‌کند یک پیشنهاد جذاب برای این که کسی کلیک، لایک یا منشن کند می تواند تمام تبلیغات شما را خراب کند

برندها در شبکه های اجتماعی - ارسال طعمه تعامل

 

تقاضا برای نظر دادن، به اشتراک گذاشتن، لایک کردن، واکنش نشان دادن یا رای دادن در هر پلتفرمی کمی خجالت‌آور است. برند شما بالاتر از این نوع رفتارهاست.

روش‌های بهتری برای تشویق به تعامل مانند اجرای یک مسابقه اینستاگرامی وجود دارد.

۹.   خونسرد عمل کردن برندها در شبکه های اجتماعی

بله، برخی برندها برنده شدن در قلب و ذهن را به صورت عجیبی مدیریت می‌کنند. و برخی برندها کاملاً در این مدیریت شکست می‌خورند.

برندها در شبکه های اجتماعی

 

به عنوان مثال جمله بیوگرافی در @BrandsSayingBAE: “خوب است وقتی که یک توئیت شرکتی با لحن دوستانه یک نوجوان ارسال می‌گردد. این من را ترغیب می‌کند که محصولات آن شرکت را امتحان کنم. این اینترنت است. برخی همیشه راهی برای تقلید کردن از شما خواهند یافت.

برندها در شبکه های اجتماعی - خونسرد عمل کردن برندها

 

۱۰. خسته کننده شدن

دکتر Pepper Snapple در فضای آنلاین خیلی خشک و رسمی عمل میکند و گروهی از افراد هستند که خودشان را دکتر Pepper Snapple می‌نامند.

برندها در شبکه های اجتماعی - خسته کننده شدن

در سال ۲۰۱۷ آن‌ها احساس کردند که خسته‌کننده شده‌اند و بنابراین آنها روند خود را تغییر دادند. چندین توئیت سرگرم کننده  ارسال کردند و ۱۰ هزار دنبال‌کننده را در ۲ ماه با جوک‌های خنده دار جذب کردند.

برندها در شبکه های اجتماعی - پست جوک‌های با مزه

این جا سوالی برای متخصصین برند وجود دارد: در چه نقطه ای عدم آزار آنها به خودی خود آزاردهنده است؟

۱۱. استفاده از ایموجی وقتی که شما نمیدانید چگونه از ایموجی‌ها استفاده کنید

#ChevyGoesEmoji به خاطر دارید؟ شاید نه. هیچ کس به جز روزنامه نگاران حوزه خودرو که در یک خبرنامه تمام ایموجی‌های شرکت را دریافت کرده بودند، این خاطره عجیب را به یاد نمی‌آورد.

برندها در شبکه های اجتماعی - استفاده از ایموجی

به نظر می‌رسد که ایموجی برای برندها در شبکه های اجتماعی یک امتیاز است اما یاد بگیرید چگونه از ایموجی در استراتژی موثر شبکه اجتماعی خود استفاده کنید یا کلا از آن‌ها استفاده نکنید.

 ایموجی‌های Chevy غیرقابل درک بود و هشتگ‌های برند هم کار نشده بود. که کاربران را به صفحه دیگر هدایت کند.

۱۲. استفاده از هشتگ ها وقتی که نحوه استفاده از آن را نمی‌دانید

برندها در شبکه های اجتماعی - استفاده از هشتگ ها

واقعاً استفاده از هشتگ بدون  آگاهی از یک مقدار اصول اولیه کاملاً گمراه کننده است. استفاده از آن با یک روش موثر، هوشمندانه و جالب آیا خیلی سخت است؟

در بیشتر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، به خصوص در توئیتر، جایی که اخبار دم دست تر هست هشتگ، برای متخصصین ضروری است.

به عنوان مثال، استفاده از هشتگ در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ خیلی متفاوت‌تر از استفاده از آنها در لینکدین  است .

پیشنهاد می‌کنم برای درک بیشتر از این موضوع مقاله چگونه از هشتگ برای بهبود حساب کاربری اینستاگرامتان استفاده کنید را بخوانید.

۱۳. جعلی بودن

سال ۲۰۱۳ را وقتی که مفهوم دنبال‌کنندگان بازاریابی به عنوان یک حقه روانی هوشمندانه هزاره فهمیده شد را بخاطر می‌آورید؟ وقتی که کسی برای قیمت مناسب می‌توانست محصول شما را محبوب کند؟

مخاطبین این روزها خیلی در مورد حقیقت پشت هر خرید و پرداختی آن هوشیارند.

این بدان معناست که اگر می‌خواهید با یک فرد معروف برای تایید محصول خود شریک شوید به مخاطبین خود برای همفکری در خرید کمک کرده‌اید. در این شرایط بود که اینفلوئنسر مارکتینگ پیشرفت گسترده ای را در شبکه اجتماعی تجربه کرد. اما برخی از اینفلوئنسر ها ترجیح می‌دهند اعتبار خودشان را با محصولات بی‌کیفیت و تقلبی زیر سوال نبرند و قبل از تست آن، به هیچ عنوان هیج تبلیغی را انجام نمی‌دهند.

برندها در شبکه های اجتماعی - جعلی بودن

اعتبار ممکن است بیشترین عنصر استفاده شده در این دهه باشد اما مفهوم آن هنوز نیازمند احترام است. زمانی که آن را از دست داده‌اید به آسانی نمی‌توانید آن را مجدد بدست آورید.

۱۴. کر بودن

برندها در شبکه های اجتماعی - اعتماد به برند

آخرین نکته از لیست ما ممکن است دشوار باشد که حق با شما باشد.

اساسا تحقیق  Edelman در سال ۲۰۱۸، دو نفر از هر سه نفر  بر اساس اعتقاد به برند مورد نظرشان از آن خرید می‌کنند. این به آن معناست که آن‌ها بر مبنای موضع برند در مسائل بحث‌برانگیز از آن برند خرید یا آن را تحریم می‌کنند. این آمار نسبت به سال ۲۰۱۷ ۱۳% افزایش یافته است.

مخاطبان در شبکه های اجتماعی برند ها را به سمت استاندارهای اخلاقی بالاتری سوق میدهند و این بدان معنی است که برند ها ناگزیر از تعامل در شبکه های اجتماعی هستند اما چرا؟

 طبیعاتا ریسک پذیری برندها، اجازه نمی دهد وارد فضای دو قطبی گفتگوهای امروزی شود هیچ شرمی هم در این کار وجود ندارد.

در وضعیت های دوقطبی یک راه حل عاقلانه هم وجود داردآن هم شرکت کردن در مکالمه به یک روش معنادار و یکپارچه است. این هنوز باعث انتقاد می‌گردد اما ۵۳ درصد مردم معتقدند برندها می‌توانند کار بیشتری برای حل کردن معضلات اجتماعی نسبت به دولت انجام دهند و آن‌ها همچنین می‌توانند تحسین هم دریافت کنند.

برندها در شبکه های اجتماعی - کر بودن

همانطور که در بالا هم اشاره شد، عصبانیت بیشترین احساس مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی است. نبوغ نایک در اینجا این است که پیشگویی‌های خشونت آمیز آن بیشتر از سیاه نمایی‌های Colin Kaepernick توسط NFL است (که در مقابل بخاطر عصبانیتش به پلیس به دلیل خشونت و نژاد پرستی بود).

البته کلید اصلی غلبه بر خشم ایجاد نکردن آن است.

امیدواریم هیچ وقت برند شما در شبکه های اجتماعی منفور نشود اما اگر این اتفاق افتاد مهم ترین عملکرد شما صبر، پاسخگویی عاقلانه، حل مشکل ، عذرخواهی مؤدبانه و عدم نفرت پراکنی است. موفق باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search