درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

برند سازی آنلاین و کسب اعتبار – بخش دوم

برند سازی آنلاین و کسب اعتبار - بخش دوم
فهرست مطالب

در بخش اول راهنمای نهایی برند سازی آنلاین، ما بر استفاده از وبلاگ‌نویسی برای ایجاد حضور آنلاین تمرکز کردیم. در این مطلب، ما به بهترین راه‌ها و نکات برای برند سازی آنلاین و کسب اعتبار در رسانه‌ های اجتماعی می‌پردازیم. برای استفاده از رسانه‌‌های اجتماعی، نمی‌توانید فقط پروفایلی ایجاد کنیم و کار خود را تمام شده فرض کنیم. شما باید پروفایل خود را ساده‌تر کرده تا با وب سایت‌تان تطابق داشته و با مخاطبین خود برای کسب اعتبار در صنعتتان، ارتباط برقرار کنید. راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا هر دو کار را انجام دهید!

یک لوگوی مشترک برای تمام رسانه‌ های اجتماعی داشته باشید.

آیا تا به حال شده از پروفایل شرکتی در رسانه‌ های اجتماعی بازدید کرده باشید و مطمئن نباشید که متعلق به آن شرکت است؟ این شرکت در برند سازی آنلاین  خطای بزرگی مرتکب شده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های برند سازی آنلاین تجاری، داشتن تصویری یکسان در تمام بخش‌های آنلاین است، به طوری که صرف نظر از اینکه شخص چه مسیری را طی کرده تا به پروفایل شما برسد، همیشه بفهمد که این نام تجاری شماست.  مثلا، ممکن است:

  • صفحه طرفداران خود را از طریق جریان فعالیت دوست خود پیدا کنید و سپس آن را تا رسیدن به وبلاگ و سپس وب سایت خود پیگیری کنید.
  • توییت شخص دیگری را دنبال کنید، از پروفایل توییتر خود بازدید کنید و سپس به وب سایت خود بروید.
  • از وبسایت خود شروع کنید، سپس برای بررسی پروفایل‌های اجتماعی خود برای بررسی اینکه آیا شرکت شما با طرفداران ارتباط برقرار می‌کند، به رسانه‌های اجتماعی بروید (بعدا بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهم).

درست همانطور که نمی‌خواهید صفحات وب سایت‌تان تم‌های متفاوتی داشته باشد، مشابه این مسئله را باید درباره پروفایل‌هایتان رعایت کنید. برخی از نمونه‌های عالی عبارتند از:

تویوتا

برند سازی آنلاین - تویوتا

تویوتا تقریبا بهترین برند سازی آنلاین را در وب سایت، فیسبوک و حساب‌های یوتیوب خود دارد. هر سه دارای لوگو و شعار: “حرکت به  جلو هستند” و هر زمان که  کمپین خاصی داشته باشند، مثلا در حال حاضر  کمپین کمری (camry) ، متوجه می‌شوید که حساب‌های اجتماعی آن‌ها همان برنامه را نیز برجسته می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید یک‌پارچگی را در تمام بخش‌های آن برند حس کنید.

 از اینجا بخوانید : مدیریت بحران رسانه های اجتماعی : نهراسید و آماده باشید

خطوط هوایی جنوب غربی

برند سازی آنلاین - خطوط هوایی جنوب غربی

در بالا برند سازی آنلاین این شرکت در  وب‌سایت، توییتر و پروفایل‌های یوتیوب‌شان مشاهده می‌کنید. هر بخش  از یک طرح رنگی یکسان استفاده می‌کند و در حال حاضر بر  کمپین فروش سفرهای تعطیلات متمرکز است. اگر چه لوگوها کمی متفاوت‌اند، اما مختصات و طرح کلی همگی هماهنگ بوده و نام تجاری را مشخص می‌کند.

ردبول

برند سازی آنلاین -  وب سایت ردبول

برند ردبول در  وب‌سایت، فیسبوک و پروفایل‌ توییتر خود، همان‌طور که در بالا نشان داده شده است، از یک طرح رنگ و لوگو استفاده کرده و بر روی ورزش‌های سنگین متمرکز است.

 از اینجا بخوانید : ۱۴ کار منفوری که برندها در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند

به مردم در پیدا کردن پروفایل‌تان کمک کنید.

من در حیطه کاری خود تجزیه و تحلیل‌های رقابتی زیادی انجام می‌دهم و یکی از کارهای به شدت طاقت فرسا، پیدا کردن پروفایل برندهاست. شاید باورتان نشود همین عنصر بسیار ساده به دروازه شکست برند سازی آنلاین شما بدل می‌شود.

حضور رسانه‌های اجتماعی خود را پنهان نکنید! مطمئن باشید که:

  • آیکون‌های رسانه‌‌های اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید. با این کار اجازه دهید بازدید کنندگان وب‌سایت شما، بدانند که شما با مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی نیز در ارتباط هستید. رایج‌ترین مکان‌ها برای قرار دادن آنها عبارتند از: نوار سرتیتر یا منو، نوار کناری و پاورقی. آنها لازم نیست که بزرگ و چشمگیر باشند. آیکون‌های تویوتا تنها ۱۷ × ۱۷ پیکسل‌اند و کارشان را به خوبی انجام می‌دهند!
  • لینک‌های رسانه‌‌های اجتماعی را در ارتباطات خود قرار دهید. آیا به طور مرتب ایمیل می‌زنید؟ لینک‌های رسانه‌ های اجتماعی را به ایمیل خود اضافه کنید. آیا خبرنامه می‌فرستید؟ آیکون‌های اجتماعی را به آن‌ها اضافه کنید.
  • امکان سرچ را برای پروفایل‌هایتان تسهیل کنید. اگر من نام تجاری و آدرس توییترتان را سرچ کنم، باید در نتایج جستجو چیزی که می‌خواهم را پیدا کنم. به همین دلیل، مطمئن شوید که نام پروفایل اجتماعی شما (و نام کاربری در صورت امکان) با نام تجاری شما مطابقت دارد. شما ممکن است در پروفایل خود بیشتر به کلمات کلیدی توجه کنید تا نام تجاری‌تان، این مسئله به هیچ وجه نباید اتفاق بیافتد. شما می‌توانید در سئو فضای مجازی، در مورد چگونگی بهینه‌سازی موثر برای موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری کسب کنید.نوین مارکتینگ یکی از مراجع سئو ایران است اگر دوست داشتید با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ تماس بگیرید

با طرفداران، مخاطبین و مشترکین خود تعامل داشته باشید.

شما احتمالا اهمیت به‌روزرسانی حساب‌های خود را می‌دانید، همیشه یک حساب کاربری فعال داشته باشید. بهتر است کارهای دیگری غیر از تبلیغات انفجاری در مورد برند سازی آنلاین در این حساب ها هم انجام دهید. بنابراین سوال این است که باید برای فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی خود چه کاری انجام دهید؟ مطمئنا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در ادامه شبکه‌های اجتماعی برتری که می‌توانید در آن‌ها با مخاطبان خود در ارتباط باشید را معرفی کرده‌ایم.

ارتباط در توییتر

در راهنمای بازاریابی توییتر، ما همه چیز از تحقیق درباره رقبا تا چت توییتری را تحت پوشش قرار دادیم. اگر هدف شما داشتن حضوری قوی در توییتر و نشان دادن اقتدار نام تجاری خود در صنعت‌تان هستید، باید با مخاطبان خود در ارتباط باشید. برخی از راه‌های این کار عبارتند از:

  • نظارت بر ذکر شدن نام تجاری: اگر از خود توییتر استفاده می‌کنید، فقط نام تجاری خود را جستجو کنید و جستجوی خود را برای مراجعه به آن در آینده ذخیره کنید. اگر از یک ابزار مدیریت توییتر مانند هوت‌سویت (HootSuite) استفاده می‌کنید، یک ستون جستجو کلمه کلیدی ایجاد کنید که به طور دائمی ذکر شدن نام تجاری شما را آپدیت می‌کند. هر زمان کسی چیزی در مورد برند شما می‌گوید، چه خوب یا بد، باید در صورت امکان به آن پاسخ دهید. برای تحقق بخشیدن به این امر ممکن است ملزم به گسترش تیم پاسخ به رسانه‌ های اجتماعی خود شوید. اما با گذشت زمان، اگر مردم متوجه شوند که شما همیشه در هرگونه بحث از نام تجاری خود حضور دارید، به شما اطمینان بیشتری پیدا کرده و تبلیغات دهان به دهان زیادی دریافت می‌کنید. مردم به دوستان خود درباره پاسخ عالی که از شما گرفتند، گفته و به احتمال زیاد شما را بر اساس سطح رضایت‌شان پیشنهاد می‌کنند.
  • نظارت بر مکالمات حیطه صنعت خودتان: یکی از بهترین خصوصیت‌های توییتر این است که هر زمان می‌توانید وارد هر مکالمه‌ای بشوید. بنابراین اگر شما یک شرکت ارائه دهنده نرم افزار تجزیه و تحلیل وب هستید، می‌توانید بر هر کسی که درباره تجزیه و تحلیل، آزمایش A/B و سایر موضوعات مرتبط صحبت می‌کند، نظارت کنید و به سوالات ساده‌ای که هر کس در مورد موضوعات حوزه تخصص شما می‌پرسد، پاسخ دهید.
  • بهترین محتوا را داشته باشید: حتی اگر شما خالق بهترین محتوا در صنعت خود هم باشید، اغلب مردم دوست دارند نظر دومی را نیز ببینند. پست‌های دیگر شرکت‌ها در صنعت خود را بیابید و نظرات مرتبط با صنعت خود را به اشتراک بگذارید. شما به سادگی می‌توانید با به اشتراک‌گذاری بهترین اخبار، مخاطبان مربوطه را به دست آورید.

ارتباط در صفحه فیسبوک

راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با طرفداران خود با استفاده از صفحه فیسبوک در ارتباط باشید به طوری که طرفداران فعلی خود را فعال نگه داشته و طرفداران جدید را برای برند خود جذب کنید، همچون موارد زیر:

  • به‌روز‌رسانی صفحه فیسبوک: استفاده از هوت‌سویت و دیگر برنامه‌های خودکار برای به‌روز‌رسانی صفحه فیسبوک وسوسه انگیز است. اما اگر می‌خواهید به‌روز‌رسانی در صفحه اخبار طرفداران‌تان نمایان شود، باید غیر خودکار یا نشات گرفته از خود صفحه باشد. بنابراین تمام نرم‌افزارهای خودکار خود را غیرفعال کرده و صفحه فیسبوک خود را دستی به‌روز‌رسانی کنید. و هنگامی که مردم شروع به ارتباط برقرار کردن با پست‌هایتان و یا ارسال مستقیم آن به صفحه خود کردند، مطمئن باشید که به آن‌ها پاسخ می‌دهید. اگر آن‌ها بدانند که پاسخی دریافت می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که بازگردند. هیچ کس یک ارتباط یک طرفه را دوست ندارد.
  • انواع مختلف به‌روز‌رسانی را امتحان کنید. فقط لینک‌ها را ارسال نکنید یا سوالاتی را بپرسید. آن را جذاب‌تر کنید، عکس و فیلم به آن‌ها اضافه کنید. مردم انواع مختلف محتوا را می‌پسندند، برای تمامی افراد با سلیقه‌های متفاوت، مطالب مختلفی ارائه دهید.

به لطف آخرین بروز رسانی مهم فیس بوک، شما قادر به استفاده از فیس بوک به عنوان صفحه طرفداران خود هستید. این بدان معنی است که شما می‌توانید از صفحات طرفداران به عنوان پروفایل شخصی خود استفاده کرده و سپس توسط آن‌ها نظر دهید. اگر می‌توانید صفحاتی را پیدا کنید که رقبای مستقیم شما نیستند اما مخاطبان آن‌ها علاقه‌مند به نام تجاری شما هستند، باید در آن صفحات نیز فعال شوید. به عنوان مثال، مشاوران رسانه‌ های اجتماعی باید در صفحه فیسبوک بازرس رسانه اجتماعی حضور داشته باشند تا با افراد و کسب و کارهای دیگر که به دنبال کمک‌ در رسانه‌های اجتماعی هستند، ارتباط برقرار کنند.

ارتباط در لینکدین

این مقاله مانند بسیار دیگر از مقالات نوین مارکتینگ از منابع به روز دنیا ترجمه می‌شود. در ایران برند سازی آنلاین بیشتر از طریق اینستاگرام و لینکدین و در سطحی پایین تر حضور در تلگرام صورت می‌پذیرد. قواعدی که نیک پاتل در این مقاله می‌گوید در هر شبکه اجتماعی می‌توان به کار بست، اما بخش اینستاگرام و لینکدین اهمیت بیشتری دارد.    

اگر برند شما در لینکدین حضور ندارد، در اشتباهید. لینکدین به شما امکان اضافه کردن یک صفحه شرکتی را می‌دهد که شما می‌توانید محصولات، خدمات، فرصت‌های شغلی خود را ارسال کنید، و حتی به‌روزرسانی‌های وضعیت شرکت خود ، از جمله آخرین پست های وبلاگ، به طرفداران اعلام کنید. اما برخی از بهترین برندسازی‌ها و فعالیت‌های کسب اعتبار این شبکه به فعالیت‌های حرفه‌ای پروفایل بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

  • شرکت در گروه‌ها: گروه‌های فعال بسیاری در حوزه صنایع مختلف در لینکدین وجود دارد. گروه‌هایی را پیدا کنید که شامل مشتریان بالقوه شما بوده و شروع به فعالیت در بحث‌ها و ارسال مطالب مفید کنید. فقط مطمئن باشید که کاری نکنید که مدیر گروه مطالب شما را به عنوان اسپم تشخیص دهد!
  • پاسخ به سوالات: بهترین جا برای ایجاد شهرت حرفه‌ای و کسب اعتبار در صنعت‌تان، بخش پاسخ‌های لینکدین است. سوالات زیادی هر روزه در موضوعاتی نظیر دولت و فن‌آوری مطرح می‌شود. افرادی که به اکثر سوالات پاسخ می‌دهند نیز بر روی صفحه اصلی این بخش به عنوان کارشناسان برتر هفته نشان داده می‌شوند!
  • به دست آوردن توصیه‌ها:  شما می‌توانید توصیه‌هایی را هم در صفحه شرکت و هم در پروفایل‌های حرفه‌ای کارکنان خود دریافت کنید. تصور کنید کسی در حال مرور صفحه شرکت شما است و می بیند که کارکنان برتر، توصیه‌های زیادی دارند. این امر نشان می‌دهد که شما دارای کارشناسان بسیاری در صنعت خود هستید که مشتریان بالقوه را در اعتماد به برند شما یاری می‌کند!

برای مطالعه مقاله لینکدین و ماجراهای استفاده از آن در ایران کلیک کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search