درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

برند سازی آنلاین با وبلاگ نویسی

برند سازی آنلاین با وبلاگ نویسی
فهرست مطالب

تفاوت بین برند سازی آنلاین و کسب اعتبار چیست؟ بعضی آن را مشابه هم می‌دانند، اما در واقع می‌تواند دو فرآیند کاملا متفاوت با وبلاگ نویسی باشند. برند سازی یک راه جذب بازدید بیشتر برای نام تجاری در تمام سطوح بازاریابی آنلاین، به ویژه در زمینه‌های اجتماعی و جستجو است.

شما می توانید مشاروه‌ای رایگان برای برند سازی از نوین مارکتینگ  دریافت کنید با دپارتمان دیجیتال مارکتینگ نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

کسب اعتبار یک پله از برند سازی بالاتر رفته و به معنی تبدیل هر بازدید آنلاین به اعتباری برای نام تجاری است. این مسئله امری فراتر از تنها ایجاد یک وبلاگ یا حساب در رسانه‌های اجتماعی است. مواردی که در ادامه گفته می‌شود، راه‌های برند سازی و همچنین کسب اعتبار  است. در این مقاله به نقش وبلاگ نویسی برای برندسازی می پردازیم

 از اینجا بخوانید : آگاهی از برند Brand Awareness : دانش چگونگی نشر ایده‌ها

یک وبلاگ با محتوا عالی برای برندسازی ایجاد کنید

وبلاگ‌ها به سه دلیل برای برند‌ها مفیدند. اول از همه، وبلاگ‌ها به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو کمک می‌کنند. گوگل محتوای جدید و منحصربه‌فردی که در وب سایت‌هایی که به طور مداوم به روز می‌شوند را دوست دارد. اگر به دنبال این هدف هستید، حتما از وردپرس استفاده کنید. مت کاتس Matt Cutts ، چهره اجتماعی گوگل، در ارائه خود درباره SEO برای وبلاگ نویسان می‌گوید وردپرس ۸۰ تا ۹۰ درصد از SEO شما را انجام می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم ۷ نکته مقدماتی درباره سئو وبلاگ را مطالعه کنید.

سپس، وبلاگ‌ها محتوای زیادی برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی فراهم می‌کنند. اگر فقط محصولات و صفحات فروش را به اشتراک می‌گذارید، جذب مشتری برای شما امری دشوار خواهد بود. اما اگر شما مطالب مفیدی درباره صنعت خود به اشتراک بگذارید، احتمال بازدید و به اشتراک‌گذاری مطالبتان در رسانه‌های اجتماعی بیشتر خواهد شد.

در نهایت، وبلاگ نویسی می‌تواند به نام تجاری شما برای کسب اعتبار در حیطه خود کمک کند. این‌جاست که شما یک پله فراتر رفته و مطالب و محتوای اصلی درباره محصولات خود به شکل‌های زیر ایجاد می‌کنید:

  • آموزش‌ها
  • اطلاعات نمایشی
  • فیلم‌ها
  • مصاحبه‌های صنعتی

محتوای خوب به طرفداران صنعت شما نشان می‌دهد که شما با حیطه کاری خود آشنا هستید و بنابراین برندی هستید که می‌تواند به نیازهای تجاری‌شان پاسخ دهید. این اولین و مهم‌ترین کار برای برند سازی است.

دو ترس بزرگ وجود دارد که برند‌های پیرامون وبلاگ نویسی با آن روبرو هستند. اول این‌که آن‌ها موضوعی برای ارائه مطلب درباره آن ندارند، که این مسئله کاملا اشتباه است. هر کسی می‌تواند درباره یک موضوع وبلاگ بنویسد. شما فقط باید تعریف خود را از مخاطبان مورد نظر گسترش دهید. تصور کنید که یک فروشگاه فروش طعمه‌های ماهیگیری دارید. اگر همیشه درباره کرم‌ها و سوسک‌ها بنویسید، احتمالا توجه زیادی به خود جلب نخواهید کرد. اما اگر درباره موضوعات فراتری بنویسید که ممکن است برای خریداران فروشگاه شما جذاب باشد، جلب توجه مشتریان امری محتمل‌تر خواهد بود. شما می‌توانید درباره خطرناک‌ترین شکار یا هیولاهای رودخانه بنویسید تا طرفداران این برنامه‌ها را جذب کنید، یا می‌توانید در مورد مسائل زیست محیطی در وبلاگ بنویسید تا طرفداران محیط زیست را جذب کنید. تنها کافیست بزرگتر فکر کنید!

 

ترس دیگر این است که مطالبی بلاگ که برای برند سازی نوشته می‌شوند، اسرار تجاری را بر ملا می‌کنند و کسب و کار خود را از دست می‌دهند. این مسئله در صنایعی نظیر SEO بسیار مرسوم است. برند‌ها ممکن است تصور کنند با بیان ده نکته درباره ساخت لینک، اطلاعاتی را به مشتریان می‌دهند تا خود مشتری آن را انجام دهند. اما این مسئله به هیچ وجه درست نیست. من متوجه شدم که اغلب اوقات، اگر شما یک آموزش جامع و کامل ارائه دهید، یک مشتری بالقوه متوجه این مسئله می‌شود که برند شما دارای دانش لازم برای انجام این سرویس را دارد، اما آن‌ها زمان آن را ندارند تا خودشان این کار را انجام دهند. از این رو، آنها به شما اعتماد خواهند کرد زیرا این احساس را خواهند داشت که برند شما دارای تخصص در محتوای ارائه شده در وبلاگ است.

کلید اصلی وبلاگ نویسی برای برند سازی شما این است که اطمینان حاصل کنید، بازدید کنندگان متوجه این مسئله شوند که چه کسی پشت این مطالب است. این که وبلاگتان را در دامین خود (yourbrand.com/blog)، زیرمجموعه دامین خود (blog.yourbrand.com) یا یک سایت جدا (yourbrandblog.com) دارید، تفاوتی ندارد، مطمئن شوید که آن به برند شما متصل است. سایت و وبلاگ شرکت Southwest (در دامین‌های متفاوت) را به عنوان نمونه‌ای از یک برند سازی خوب بررسی کنید.

وبلاگ شرکت Southwest

برند سازی - وبلاگ شرکت Southwest

برای دیگران به صورت مهمان وبلاگ بنویسید

زمانی که بحث درباره وبلاگ نویسی است، نیازی نیست همه چیز را برای خود نگه دارید. وبلاگ نویسی به صورت مهمان یک راه عالی برای حضور آنلاین و اعتبار برند شماست. هدف اصلی این است که یک وبلاگ پیدا کنید که مخاطبان آن به برند شما علاقه‌مند بوده و محتوای عالی و مناسبی برای آن وبلاگ تولید کنید.

توجه کنید، گفته شد محتوای عالی. این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که حتی لازم باشد محتوایی که برای دیگر وبلاگ‌ها تولید می‌کنید، از محتوای خودتان نیز بهتر باشد. باید محتوایی که برای دیگران تولید می‌کنید، عالی باشد. مطلب شما باید به اشتراک‌گذاری، نظرات و بازدید بیشتری برای آن وبلاگ ایجاد کند.

اگر پست‌هایی به صورت مهمان برای دیگران ایجاد می‌کنید، حتما لینک این مطالب را به منظور ارجاع به آن‌ها در آینده ذخیره کنید. اگر وبلاگ‌های دیگری را پیدا کردید تا در آن‌ها به عنوان مهمان تولید محتوا کنید، بهتر است که از این لینک‌ها به عنوان نمونه کارهای موفق استفاده کنید. با توجه به این مسئله اگر بخواهید صاحب وبلاگ را متقاعد کنید که پست شما مقدار بسزایی بازدید و پاسخ برای مخاطبان وی به همراه خواهد داشت، مخالفت با آن امر دشواری خواهد بود.

 از اینجا بخوانید : تمام نکاتی که باید درباره بازاریابی تجارت الکترونیک بدانید

نکات اصلی برای وبلاگ نویسی برند شما به عنوان مهمان:

  1. بهترین وبلاگ‌ها را برای گذاشتن پست به عنوان مهمان پیدا کنید.

هدف از پست گذاشتن به عنوان مهمان در دیگر وبلاگ‌ها، پیدا کردن مخاطبانی است که به برند شما علاقه‌مند خواهند شد. وبلاگ همچنین باید مقدار قابل توجهی بازدید و به اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی داشته باشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که در وبلاگی پست بگذارید که صرفا رتبه بالایی داشته و بازدیدکننده زیادی نداشته باشد. هدف شما بازدید بیشتر برای برند خودتان است.

  1. از قوانین وبلاگ نویسی به عنوان مهمان آن وبلاگ اطلاع پیدا کنید.

اگر می‌بینید که یک وبلاگ به وبلاگ نویسان مهمان اجازه می‌دهد مطالب خود را به اشتراک بگذارند، قطعا در صفحه‌ای یا پستی در سایت خود قوانینی را برای این امر مشخص کرده است. اگر نمی‌توانید آن را به راحتی پیدا کرده یا جستجو کنید، می‌توانید از گوگل کمک بگیرید؛ site:blogurl.com guest post  را جستجو کرده که صفحه پست مهمان سایت به شما نشان دهد. اگر آن‌ها صفحه یا پستی برای این موضوع دارند، حتما آن را بررسی کنید.

  1. ابتدا با صاحب وبلاگ ارتباط برقرار کنید.

حالا که وبلاگ مورد نظر خود را که قصد به اشتراک گذاری مطالب در آن دارید را پیدا کرده‌اید، به یکباره شروع به کار نکنید. ابتدا کار خود را با شناختن صاحب وبلاگ و دنبال کردن آن‌ها در فیسبوک و توییتر شروع کنید. در مورد آخرین پست‌ها اظهار نظر کنید، به بحث بپردازید و مهارت‌های نوشتاری و تخصص خود را در آن حیطه نشان دهید. پست‌های آن‌ها را توییت کرده و در پست‌های صفحه فیسبوک نظر خود را بنویسید. این کار را حداقل به مدت یکی دو هفته قبل از به اشتراک‌گذاری مطالب انجام دهید.

  1. تحقیق کنید و ایده‌های خوبی به اشتراک بگذارید.

ابتدا مطلب را ننویسید و سپس به دنبال جای اشتراک گذاری آن باشید. هنگامی که وبلاگ مناسب را پیدا کردید و به خوبی با آن درگیر شدید، درمی‌یابید که چه نوع مطالبی برای آن مناسب‌تر است.

برای اینکه بدانید کدام مطالب برای هر وبلاگ بهتر است، آن‌ها را توسط گوگل ریدر دنبال کنید و با استفاده از گوگل کروم، افزونه پست‌رنک را نصب کنید. سپس شما قادر خواهید بود تا آخرین پست‌های سایت و نمرات اجتماعی سایت را ببینید. نمره بالاتر به معنی نظرات، توییت‌ها، لایک‌های فیسبوک و سایر اشتراک گذاری‌های بیشتر است. از این پست‌ها با امتیازهای بالا استفاده کنید تا بفهمید که چه پستی برای هر وبلاگ مناسب‌تر است.

برند سازی - برای دیگران به صورت مهمان وبلاگ بنویسید

حالا می‌توانید یک ایمیل شخصی (نام صاحب وبلاگ را پیدا کنید، آن‌ها را با عناوین مدیر وب، وبلاگ نویس و دیگر عناوین عمومی خطاب نکنید) ارسال کنید و بگویید که از خواندن وبلاگ وی لذت برده‌اید (همانطور که توسط نظرات و به اشتراک گذاری اجتماعی‌تان نشان داده‌اید) و مایل به همکاری با وبلاگ به عنوان وبلاگ نویس مهمان هستید. پس از خواندن قوانین پست مهمان، قصد دارید بدانید آیا آن‌ها علاقه مند به موضوعات زیر خواهند بود یا خیر. سپس سه تا چهار ایده عالی ارسال کنید که به نظرتان مخاطبان آن‌ها را به خود جلب می‌کند؛ و البته اگر شما در جایی دیگر پست مهمان گذاشته‌اید، برخی از بهترین لینک‌ها را نیز در اختیار وی قرار دهید. اگر پست مهمان نداشته‌اید، تنها چند لینک از بهترین پست‌های وبلاگ برند خودتان کافی است.

  1. محتوایی عالی ایجاد کنید.

هنگامی که از صاحب وبلاگ اجازه دریافت کردید، وظیفه بعدی شما ایجاد یک مطلب عالی است. مطمئن شوید که از قوانین پست‌های مهمانی که قبلا پیدا کرده‌اید، پیروی کرده و مطلبی ایجاد کنید که با حس و لحن وبلاگ مدنظر همخوانی داشته باشد. همچنین در پست خود از لینک‌های مرتبط استفاده کنید، لینک‌ها نباید به سایت خودتان بلکه باید به وبلاگ میزبان باشد. این مسئله به صاحب وبلاگ نشان می‌دهد که شما واقعا پست را ۱۰۰٪ برای آن‌ها و مخاطبانشان ایجاد کرده و هدفتان ارتقای برند شخصی خودتان نیست.

بخش تبلیغات مربوط به برند خودتان در آخر متن و تحت عنوان بیوگرافی مهمان آورده می‌شود. بیوگرافی‌های دیگر نویسندگان وبلاگ را ببینید و بیوگرافی خود را مطابق آن‌ها ایجاد کنید. این‌جاست که می‌توانید مثلا بگویید جان اسمیت و علاقه‌مند این صنعت از شرکت ABC هستید. یک مثال خوب از بیوگرافی پست مهمان از لئو ویدریچ:

درباره نویسنده: لئو ویجریچ موسس یک اپلیکیشن توییتری به نام بافر است. هر هفته او نکات بیشتری درباره توییتر در بلاگ بافر می‌نویسد.

مجددا در هنگام اضافه کردن یک یا چند لینک به نام تجاری خود، قوانین وبلاگ و بیوگرافی‌های قبلی مهمانان را در نظر بگیرید. به این موضوع توجه داشته باشید که در نهایت و در صورت لزوم صاحب وبلاگ می‌تواند پست شما را ویرایش کند.

  1. پس از پست کردن مطلب خود از آن پشتیبانی کنید.

هنوز تمام نشده است. بعد از آنکه پست شما با موفقیت ثبت شد، باید آن را در رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک تحت عنوان نام تجاری خود به اشتراک بگذارید و به نظرات پست خود نیز پاسخ دهید. این نوع پاسخ‌دهی در پست مهمان، اعتبار برندتان را به عنوان یک وبلاگ‌نویس مهمان خوب افزایش داده و همچنین در حیطه کاری خودتان باعث معتبر شدن شما به عنوان یک نویسنده می‌شود.

نظر گذاشتن در وبلاگ‌ها را فراموش نکنید

نظر گذاشتن در وبلاگ‌ها یک روش خوب برای برند سازی و کسب اعتبار است که می‌تواند در وبلاگ‌های مرتبط با حیطه کاری خود انجام دهید. پیشنهاد می‌شود وبلاگ‌های برتر صنعت خود را در گوگل ریدر پیدا کنید و هربار که پست جدیدی گذاشته می‌شود، آن را کامل خوانده و نظر با ارزشی را ثبت کنید. به یاد داشته باشید که هدف این کار ایجاد ارتباط نیست، این کار باعث حضور آنلاین برند شما به عنوان یک نویسنده در صنعت خودتان می‌شود.

شما می‌توانید از نظرات قبلی وبلاگ به عنوان یک راهنما برای چگونگی فرمت کاری خودتان استفاده کنید. در بعضی از وبلاگ‌ها الزام به استفاده از نام واقعی خودتان وجود دارد، در حالی که بعضی دیگر در استفاده از نام یا شرکت شما سخت‌گیری کمتری دارند. از آنجا که افراد کلیک کردن بر روی لینک وبلاگ را به سایت اصلی ترجیح می‌دهند، پیشنهاد می‌شود نظرات خود را به وبلاگ‌تان لینک کنید.

استراتژی برند شما برای کسب اعتبار توسط وبلاگ چیست؟ راه‌حلی که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد با ما به اشتراک بگذارید.

برای بالا بردن سطح کیفی مطالب وبلاگ خود با دپارتمان تولید محتوا نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید. مشاوره ما رایگان است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search