درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۷ روش مدیریت حساب کاربری شبکه اجتماعی مشتری

۷ روش مدیریت حساب کاربری شبکه اجتماعی مشتری
فهرست مطالب

استفن کاوی مشهور می‌گفت “با پایانی که در ذهنتان است آغاز کنید.” هدف شما به عنوان یک آژانس کوچک چیست؟ اگر شما یک آژانس کوچک موفق هستید، خوشحال نگه داشتن مشتریان موجود بدون شک مهمترین هدف است. طبق گزارش سال ۲۰۱۸ رشد آژانس بازاریابی Hubspot، دستیابی مشتریان یک نقطه کلیدی برای ۶۰ درصد آژانس ها است که به معنی این است که هوشمندانه ترین روش برای حفظ درآمد ثابت، خوشحال نگه داشتن مشتریان موجود است. شما در این مقاله نکات مهم هفت روش کم هزینه برای مدیریت حساب کاربری شبکه اجتماعی مشتری را دنبال می‌کنید.

به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال، مدیریت یک حساب کاربری شبکه اجتماعی مشتری، نگهداری هدف مشتری و به خاطر داشتن پایان بازی ضروری است. شما نیازمند این هستید که نحوه کمک به آژانس ها برای رسیدن آنها به هدفشان را شفاف کنید و سپس باید به موقع انجام دهید.

شما همچنین نیازمند انجام تمامی این موارد با بودجه محدود هستید. نگران نباشید؛ ما در اینجا به شما کمک می‌کنیم. در اینجا ۷ روش کم هزینه و هوشمندانه که شما می‌توانید با آن‌ها حساب کاربری شبکه‌ اجتماعی خود را مدیریت کنید و مشتریان خود را خوشحال نگه دارید، آورده شده است.

۱. یک استراتژی شبکه اجتماعی هدفمند ایجاد نمایید

چه هدفی برای هر یک از مشتریان خود در نظر گرفته‌اید؟ اگر شما اهداف را به طور واضح مستند نکنید نمی‌توانید انتظارات مشتریان را با مسیر تیمتان هم‌تراز کنید. این یک روش مطمئن برای نارضایتی مشتری است.

برای رسیدن به این پایان، اهداف هوشمند تنظیم کنید که مشخص، قابل سنجش و در راستای این باشد که دلیل انتخاب مشتریان شما چه بوده است. بسیاری از شرکت‌های کوچک این کار را انجام می‌دهند اما در طول اجرا بخاطر موانع و شرایطی که پیش‌بینی نکرده‌اند با شکست مواجه می‌شوند. در ادامه دو عامل اصلی و کلیدی که باید مراقب آنها بود اشاره شده است:

  • گاهی اوقات، مشتریان به خوبی نمی‌توانند آنچه انتظار دارند را بیان کنند. این دلیلی است که شما باید مقدار کافی زمان برای فهمیدن نیاز آنها صرف کنید. بهتر است تعدادی سوال آماده کنید تا متوجه نیاز مشتریان خود شوید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای نهایی برند سازی آنلاین و کسب اعتبار: بخش ۲ رسانه‌های اجتماعی

مدیریت حساب کاربری مشتری - هاپ اسپات

  • به آسانی می‌شود از هدف نهایی در هر روز اجرا دور شد. مطمئن شوید که شما و تیمتان تمامی محتواهای شبکه های اجتماعی را بررسی و هدفتان را به خاطر دارید. همچنین برگزاری امتحان روزانه یا هفتگی برای چک کردن این‌که در مسیر خود هستید ایده خوبی است.

۲. یک شبکه از فریلنسرهای فعال ایجاد کنید

نخستین نگرانی شما پس پذیرفتن پروژه مشتری باید ظرفیت اجرایی تان باشد. شما نیاز دارید تا مطمئن شوید که منابع کافی برای تولید کار با کیفیت تا پایان موافقت شده پروژه را دارا هستید.

بیشتر شرکت‌های کوچک یک مدیر حساب کاربری شبکه اجتماعی دارند که حساب تعداد زیادی از مشتریان را بررسی می‌کند که می‌تواند منجر به ایجاد مشکل گردد. اگر این مدیر درگیر باشد پس دیگر هیچکسی پیگیر کار باقی مشتریان نیست.

موقعیت می‌تواند بدتر از این هم شود؛ اگر شما همکاری با چندین مشتری را پذیرفته اید و ظرفیت کافی برای انجام وظایف روزانه مربوط به هر مشتری را ندارید. در ادامه راهکارهایی برای اجتناب از این مشکلات ارائه شده است:

  • مطمئن شوید که شخص اصلی، چه مدیر حساب یا استراتژیست، اطلاعات و استراتژی مستند شده هر مشتری را به صورت دقیق دارند. ضروری است وقتی که کار را میگیرید از چندین منبع مختلف اجرا گردد.
  • یک شبکه از فریلنسرهای فعال ایجاد کنید که می‌توانید کارهای اضافی را در هر زمانی به آن‌ها بسپارید. این کار خیلی در هزینه صرفه جویی می‌کند تا اینکه یک نفر به صورت تمام وقت استخدام شود و ممکن است شما کار کافی برای او و توجیه هزینه سالانه شرکت نداشته باشید.
  • توانایی فریلنسرها و ارزش‌های اخلاقی‌شان را با سپردن بخشی از پروژه بیازمایید. به این روش شما می‌توانید بفهمید که آیا آن‌ها تحت فشار بدون ریسک بالا قابل اعتماد هستند.

 از اینجا بخوانید : مدیریت بحران رسانه های اجتماعی : نهراسید و آماده باشید

۳. نرم افزارهای مدیریت پروژه کم هزینه را به کار گیرید

جزئیات، مستندات و محتوای مشتریان خود را در یک مکان برای تمامی مشترکین در پروژه قرار دهید تا همگی به بخش اصلی مدیریت حساب کاربری شبکه اجتماعی مشتریان را به طور موثر دسترسی داشته باشند. بخش مهم دیگر مدیریت چندین پروژه بدون قطع ارتباط با آنها هزینه کردن در یک نرم افزار خوب مدیریت پروژه است. خبر خوب این است که چندین نرم افزار مقرون به صرفه و رایگان وجود دارد که شما میتوانید برای خودکارسازی یا وظایف تکراری استفاده کنید. بدین صورت زمان بیشتری برای تمرکز بر روی استراتژی و بهبود کارایی دارید.

انواع مختلفی از نرم افزارهای مدیریت پروژه وجود دارد که شما میتوانید استفاده کنید اما موارد زیر برای مدیریت حساب کاربری شبکه اجتماعی مشتریان مفیدترند:

DrumUp: به جای نگهداری اطلاعات لاگین مشتریان و محتوا در صفحات گیج کننده، شما میتوانید حساب کاربری شبکه اجتماعی را به یکدیگر در DrumUp متصل کنید و هر حساب مشتری را گروه بندی کنید و به آسانی زمان بندی کنید. به جای ایجاد محتوای شبکه اجتماعی در مکان‌های مختلف، شما می‌توانید همه را در کتابخانه‌های محتوای سفارشی در این ابزار ذخیره کنید. شما سپس میتوانید محتوای درست را در DrumUp زمان‌بندی کنید.

مدیریت حساب کاربری مشتری - drumup

Trello: کار را می‌توانید محول کنید، زمان پایان تنظیم کنید و برنامه پروژه را در صفحه Trello دنبال کنید. هر کارمند یا فریلنسری که در پروژه مشارکت دارد می‌تواند به این صفحه دعوت شود و به آسانی و به طور موثری ارتباط برقرار کند.

مدیریت حساب کاربری مشتری - ترلو

Canva: اگر شما نیازمند یک روش سریع برای ایجاد تصاویر یا اینفوگرافیک فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام هستید، می‌توانید با قالب Canva کار کنید؛ بنابراین در زمان صرفه جویی کنید و در طراحی گرافیکی تلاش کنید. استفاده بسیاری از قالب های Canva رایگان است.

۴. گروه حساب کاربری اجتماعی را برای زمان‌بندی آسان ایجاد کنید

ثبات در شناسایی برند مهم است. امروزه، پلتفرم های شبکه اجتماعی فراوانی برای استفاده و رقابت سخت در هر صنعتی که تصور کنید وجود دارد. چگونه انتظار دارید که مخاطبین هدفتان را بشناسند؟ نخستین قانون ایجاد محتوای پایدار است. اما ضروری است که محتوایی ایجاد کنیم که در پلتفرم شبکه اجتماعی پایدار باشد و شناسایی برند را ترویج دهد.

گاهی اوقات، یک شخص مجبور است یک محتوا را چند بار ببیند تا در ذهنش باقی بماند.

یک روش آسان برای مطمئن شدن از پایداری در طول پلتفرم اجتماعی گروه بندی مشتریان حساب کاربری برای به اشتراک‌گذاری محتوا است. شما میتوانید در زمان و کار با ذخیره کردن محتوا در یک حالت منظم و در پوشه های مرتبط به یکدیگر در گروه حساب اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری خودکار صرفه جویی کنید.

  • گروه های حساب اجتماعی برای هر یک از حساب های مشتریان متصل به ابزار مدیریت شبکه اجتماعی ایجاد کنید و پست های اجتماعی هر یک از مشتریان به صورت جداگانه ذخیره کنید. به اشتراک گذاری محتواهای تکراری مانند مطالب وبلاگ از فیدهای RSS یا مطالب شبکه های اجتماعی از پوشه های آنلاین را اگر ممکن است خودکارسازی کنید.
  • مطالب شبکه های اجتماعی قدیمی در پوشه هایی که در دسترس هستند و در هر زمانی مجدد قابل استفاده اند ذخیره کنید. تمامی ایده های با دوام قابل استفاده مجدد هستند و میتوانند برندتان را مجدد فراخوانی کنند.

۵. مخلوطی از محتواهای نظم یافته و اصلی را منتشر کنید

  • اگر استراتژی شبکه اجتماعی شما واقعاً هدفمند است، مشکلی برای مشتریان به وجود نمی آورد زیرا فقط محتوای اصلی یا ترکیبی از محتوای اصلی و نظم یافته را منتشر می کنید . فقط نتیجه برای مشتریان مهم است.محتوای نظم یافته شما مشتریان تان را برای نیل به اهدافشان یاری می رساند. وقتی که شما محتوایی را با اینفلوئنسرها نشر می دهید ارتباط خود را نه فقط با نفوذ بر مخاطبین قدرت می بخشید بلکه به آنان میگویید که برایشان ارزش قائلید. در اینجا چند روش آسان و موثر برای محتوای منظم وجود دارد:

مدیریت حساب کاربری مشتری- محتواهای نظم یافته و اصلی

  • تنظیم فیدهای RSS وبلاگ های برتر، آژانس های جدید و سایت‌های موثر در یک RSS خوان مانند Feedly یا Flipboard. با این روش شما میتوانید تمامی محتواها را در یکجا جمع‌آوری کنید.
  • در خبرنامه هایی ثبت نام کنید که عموماً ایده هایی ارزشمندی برای به اشتراک گذاری دارند.
  • تمامی محتواهای خود را با تگ کردن مشخص کنید، به این صورت نویسنده آگاه است که شما محتوا را به اشتراک گذاشته اید. این کار به شما فرصت این را می‌دهد که یک ارتباط با نویسنده برقرار کنید و در طول زمان حرفه‌ای شوید.

۶. برای تقویت برند از بررسی شبکه اجتماعی استفاده کنید

بسیاری از شرکت‌های کوچک بازاریابی شبکه های اجتماعی را نادیده می‌گیرند یا برای مدیریت اعتبار برند به تنهایی توجه دارند. حقیقت این است که پتانسیل بررسی شبکه‌های اجتماعی به صورت قدرتمند محدود است. کیفیت نتایجی که از این فعالیت می‌گیرید با آن چیزی که میشنوید مرتبط است. رایج‌ترین چشم انداز بررسی شبکه اجتماعی گوش دادن به کلمات کلیدی مرتبط به برند است. اما شما می‌توانید کارهای زیادی با گوش دادن به رقابت، نفوذها، هشتگ های رایج و عبارات جستجوی هدفمند با استفاده از ابزار بررسی مانند Google Keyword Alert یا BrandWatch انجام دهید.

در اینجا چند پیشنهاد برای تنظیم بررسی شبکه اجتماعی ارائه شده است:

  • شما می‌توانید یک جستجو با عبارات “small agency” انجام دهید تا چشم انداز واقعی پیدا کنید که چه کسی به دنبال یک شرکت برای کار کردن با آن می‌گردد.
  • بررسی را با جستجوی “guest post” و “social media” انجام دهید تا مطالب ارسال شده توسط مهمان که در شبکه اجتماعی آن‌هاست را بیابید.
  • با جستجوی “help” و “social media” یا “help” و “marketing” چشم انداز مشتریان را شناسایی کنید یا به کسی که نیازمند قدرت شرکتتان دارد کمک کنید.

۷. مخاطبین شناخته شده را با تبلیغات در شبکه اجتماعی هدف قرار دهید

به عنوان یک شرکت کوچک شما با تبلیغات در مدیاهای دیجیتال غریبه نیستید. ممکن است تبلیغ برای خودتان و مشتری‌تان تنظیم کنید؛ شاید هم گاهی اوقات موفق شوید و بودجه‌تان به پایان برسد. صرف نظر از این، شما نگران این هستید که تبلیغات برای بازاریابی سوشال مدیا توصیه شده است و نمی‌توان از آن اجتناب کرد. در اینجا چند نکته برای افزایش نرخ موفقیت تبلیغات در گوگل و فیس بوک ارائه شده است:

  • با مخاطبینی که شما میشناسید و احتمال تبدیل آنها را می‌دهید کار کنید. به عنوان مثال، به استفاده بازاریابی مجدد توجه کنید، که می‌تواند بازدیدکنندگان وبسایت مشتریان را هدف قرار دهند که تاکنون خریدی انجام نداده‌اند. شما می‌توانید یک تبلیغ بازاریابی مجدد در فیس بوک و گوگل تنظیم نمایید.
  • شما همچنین می‌توانید لیست مشترکین خبرنامه‌ها را در دیتابیس تبلیغات هدف خود در فیس‌بوک وارد کنید. بسیاری از اوقات مشتریان موجود کسانی هستند که با خرید مجدد به درآمد شما می افزایند. بازاریابی ایمیلی می‌تواند به دستیابی این مشتریان کمک کند.
  • ارزش را بجای ایجاد محصولاتی که در تبلیغ سخت فروخته می‌شوند شرح دهید. ناسازگاری تبلیغات در سالیان اخیر افزایش یافته است بخاطر اینکه مخاطبین امروزه فروش را کوچک می‌شمارند. آنها را بخاطر ارزشی که به زندگی‌شان می‌دهید تشویق کنید.

مدیریت حساب کاربری مشتری - مخاطبین شناخته شده را هدف قرار دهید

مزیت مشتریان خوشحال کم هزینه چیست؟ رشد

هر مالک شرکت کوچکی میخواهد اثری که برای مطمئن شدن مشتریان صرف می‌کنند به حداکثر برسانند و نه فقط با نتایج اثر بگیرد بلکه بیشتر به عقب باز گردد. با این ۷ روش برای پایین نگه داشتن هزینه ها و خوشحال کردن مشتریانتان میتوانید زمان کمتری برای کاستن تعداد مشتریان و زمان بیشتری برای رشد شرکت صرف کنید.

همچنین شما می‌توانید برای روش های تعامل با مشتری خود، با دپارتمان نوین مارکتینگ تماس بگیرید از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search