درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۲ نکته برای داشتن صفحه اینستاگرام موفق

۱۲ نکته برای داشتن صفحه اینستاگرام موفق
فهرست مطالب

آیا شما هم به دنبال صفحه اینستاگرام حرفه‌ای هستید که از طریق آن بتوانید اهداف بازاریابی دیجیتال خود را پیش ببرید؟

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی برای ایجاد تعامل با مخاطبانتان است. شبکه‌های اجتماعی قدرت بسیاری در ایجاد سیگنال برند دارند و به شناخته شدن برند شما کمک بسیاری می‌کنند. در این مقاله ۱۲ نکته برای داشتن صفحه اینستاگرام موفق را بررسی خواهیم کرد .

موفق شدن در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام وابسته به وقت گذاشتن زیاد و به کار بردن خلاقیت برای صفحه اینستاگرام است.
بعد از آنکه پروفایل اینستاگرام ساختید آیا به دنبال این هستید که در اینستاگرام موفق شوید؟
با اینکه در حال حاضر به صورت ماهانه تقریبا ۸۰۰ میلیون اکانت فعال اینستاگرام در اینستاگرام وجود دارند اما هنوز موفق شدن در اینستاگرام امکان‌پذیر است.
شما باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید و در نهایت نتیجه کارهایتان را خواهید دید.
برای موفقیت در اینستاگرام باید استراتژی‌ها و راهکارهای مختلفی را به کار بگیرید که در ادامه آنها را برای موفقیت صفحه اینستاگرام با هم بررسی می‌کنیم.

 از اینجا بخوانید : ۶ ترفند برای رساندن نام برند به صفحه اکسپلور اینستاگرام

۱. پروفایل public داشته باشید

هرچند ممکن است این کار بدیهی و یا ساده به نظر برسد اما این کار برای افزایش قابلیت کشف (discoverability) در اینستاگرام ضروری است. و در واقع با پابلیک کردن صفحه اینستاگرام، کاربران شما امکان مشاهده محتوای اینستاگرام شما را دارند بدون اینکه مجبور باشند، صفحه شما را دنبال کنند. افراد اگر با یک صفحه خصوصی روبرو شوند چندان رغبتی برای دنبال کردن و سپس منتظر ماندن تا قبول درخواستشان ندارند. در اینستاگرام به دلیل گسترده بودن محتوا، صفحاتی بسیاری هستند که رقیب شما هستند و محتوای خود را به راحتی در اختیار مخاطبین قرار می‌دهند. پس از این امکان استفاده کنید و اکانت پابلیک و یا عمومی داشته باشید.

صفحه اینستاگرام - پروفایل public داشته باشید

شما حتی می‌توانید پا را از این فراتر بگذارید و حساب اینستاگرام خود را به یک پروفایل حرفه‌ای تبدیل کنید. در حال حاضر اینستاگرام دو انتخاب پیش پای شما می‌گذارد، شما می‌توانید حساب تجاری و یا حساب خالق تغییر دهید. پروفایل خالق مناسب، افراد شناخته شده، اینفلوئنسر ها، هنرمندان و تولید کنندگان محتوا است در حالی که اکانت تجاری مناسب شرکت‌ها و سازمان‌ها است. با استفاده از حساب حرفه‌ای شما می‌توانید به ابزارهای بسیاری از جمله اینستاگرام اینسایت (instagram insights) دسترسی داشته باشید. با اینستاگرام اینسایت شما می‌توانید با آمار و اطلاعات صفحه خود دسترسی داشته باشید و با استفاده از آن و با تحلیل داده‌ها می‌توانید فعالیت صفحه خود را بهبود دهید.

۲. اسم آیدی خوانا و قابل جستجو داشته باشید

حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز اولین برخورد مهم است، به همین دلیل است که انتخاب ID و User Name  مناسب برای صفحه اینستاگرام اهمیت بالایی دارد.
برای انتخاب نام کاربری در اینستاگرام محدودیت ۳۰ کاراکتری وجود دارد، هر یوزنیم می‌تواند شامل حروف، اعداد، نقطه و آندرلاین باشد. اما این بدان معنا نیست که شما باید از همه این علائم استفاده کنید. احتمالا شما هم با آیدی‌های برخورد کردید که ترکیب پیچیده‌ای از حروف و علائم هستند و هر بار برای پیدا کردن این صفحات دچار مشکل شده‌اید. فراموش نکنید که شما نمی‌خواهید مخاطبانتان رمزگشایی کنند، بلکه میخواهید تا حد امکان در دسترس باشید. پس از آیدی‌های خوانا استفاده کنید.

صفحه اینستاگرام - اسم آیدی خوانا و قابل جستجو داشته باشید

خوانایی به این معنا است که مخاطب بدون هیچ دید قبلی نسبت به شما بتواند به آسانی آیدی شما را بخواند و متوجه شود و آن را به خاطر بسپارد. در قدم بعدی آیدی انتخاب کنید که قابل جستجو باشید تا حدی ساده باشد که با به خاطر سپردن و به آسانی بتوان با جستجوی ساده در اینستاگرام به صفحه شما رسید.

۳. در صفحه اینستاگرام بیو خوانا و مشخص داشته باشید

در قدم بعدی مطمئن شوید که بیوی صفحه اینستاگرام شما به اندازه کافی جذاب باشد. بیوی شما باید اطلاعات درباره شما و کار و حوزه فعالیت شما باشد و همچنین یک کال تو اکشن را نیز در بر بگیرد.
این موضوع برای موفقیت در اینستاگرام حیاتی است. شما اگر با این چند کلمه نتوانید کاربران را به خود جذب کنید، مخاطبین هدف، صفحه اینستاگرام شما را دنبال نخواهند کرد.

صفحه اینستاگرام - بیو خوانا و مشخص داشته باشید
کاربران باید در دید اول متوجه شوند که شما چه محتوایی در این صفحه منتشر می‌کنید اگر این محتوا چیزی باشد که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، آنها دلیل کافی برای دنبال کردن صفحه شما پیدا می‌کنند.
همچنین با قراردادن لینک در بیو اینستاگرام می‌توانید لینک وبسایت خود یا کانال تلگرام خود را در این قسمت قرار دهید .

صفحه اینستاگرام -

برخی دیگر دیگر کانال یوتیوب و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی خود را در این قسمت قرار می‌دهند. شما نیز می‌توانید در این قسمت لینکی را قرار دهید که تمایل دارید، مخاطبانتان به آن دسترسی داشته باشند.

۴. لینک با قابلیت ردگیری داشته باشید

شما در بیو و در استوری‌های اینستاگرام می‌توانید از لینک استفاده کنید و به وبسایت خود، کانال یوتیوب و یا هر وبسایت دیگری لینک بدهید. برای بهبود عملکرد خود در شبکه‎‌های اجتماعی باید بتوانید داده‌های فعلی را تحلیل کنید. اگر از لینک‌های ساده استفاده کنید تقریبا هیچگاه متوجه نخواهید شد که چند درصد از مخاطبان شما از طریق صفحه اینستاگرام و یا از طریق یک کمپین اینستاگرامی به خصوص به وبسایت شما آمده‌اند.
از طرفی دیگر تصور کنید که می‌خواهید یک محصول خاص را به مخاطبان خود معرفی کنید، این لینک‌ها معمولا بسیار طولانی هستند و علاوه بر اینکه فضای زیادی را اشغال می‌کنند، نمایی بهم ریخته و نا زیبا به بیوی شما می‌بخشند.
حالا راه حل چیست؟ شما می‌توانید از سرویس‌های مختلف کوتاه‌ کننده لینک استفاده کنید، این سرویس‌ها علاوه بر اینکه لینکی کوتاه ‌شده به شما تحویل می‌دهند قابلیت ردگیری نیز دارند و شما می‌توانید ترافیک ورودی از طریق این لینک‌ها را اندازه ‌گیری کنید و متوجه شوید چه تعدادی از افراد با یه لینک خاص به سایت شما رسیده‌اند.

۵. نوتیفیکیشن را فعال کنید

نوتیفیکیشن حساب اینستاگرام خود را فعال کنید. با این کار اگر کسی پست شما را لایک و فالو کند، برای شما کامنت بگذارد و یا پیام خصوصی بفرستد در لحظه متوجه می‌شوید و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق عمل کنید باید سرعت پاسخ دهی را بالا ببرید. زمانی را فرض کنید که غرق کار دیگری شدید و ذهن شما از اینستاگرام به صورت کامل دور شده و مخاطبین شما به صورت متمادی کامنت می‌گذارد و یا پیام خصوصی می‌فرستند و به طور مثال برای خرید کالای شما نیاز به راهنمایی و کمک دارند، اما شما تا ساعت‌ها و تا روز بعد تا اینکه اینستاگرام خود را باز نکنید، متوجه این موضوع نخواهید شد. اما اگر نوتیفیکیشن فعال باشد در لحظه متوجه اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند، خواهید شد.

صفحه اینستاگرام - نوتیفیکیشن را فعال کنید

به جز فعال کردن نوتیفیکیشن خودتان می‌توانید از مخاطبانتان نیز بخواهید نوتیفیکیشن پیج شما را فعال کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند پست و استوری‌های شما را ببینند. هر روز الگوریتم‌های اینستاگرام پیچیده می‌شوند و ممکن است پست‌های شما را در صفحه خانه و یا فید خود نبینند و به صورت کلی محتوای جدید شما و یا حتی کمپین‌های تخفیف شما را از دست بدهند.
شما با مطرح کردن این موضوع می‌توانید از دنبال کنندگان صفحه خود بخواهید، نوتیفیکیشن پیج شما را فعال کنند تا هیچ محتوایی را از دست ندهند.

۶. در صفحه اینستاگرام از عکس‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

معمول‌ترین پست‌ها در اینستاگرام، پست‌هایی هستند که همراه با عکس و تصویر هستند. شما باید در انتشار تصاویر یکپارچگی و هویت برند خود را حفظ کنید، بهتر است محتوای تصویری شما در قالبی طراحی شوند که وقتی کاربر آن را در صفحه فید خود می‌بینید بدون اینکه به یوزر نیم شما نگاه کند، بتواند تشخیص دهد که این محتوا مربوط به کدام یک از صفحاتی است که دنبال می‌کند. اگر محتوای خسته‌کننده و با کیفیت پایین تولید کنید، دیگر برای مخاطبان خود جذاب نخواهید بود، معمولا مخاطبین اینستاگرام وقت زیادی برای خواندن کپشن‌ها اختصاص نمی‌دهند و شما باید تا سر حد امکان تصاویری تولید کنید که بخشی از پیام شما را انتقال دهند تا مخاطب ترغیب شود، محتوای متنی شما را مطالعه کند.

صفحه اینستاگرام - از عکس‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

کسانی در اینستاگرام موفق هستند که عکس‌های با کیفیت و یا به صورت کلی از محتوای با کیفیت استفاده می‌کنند. به همین منظور می‌توانید استراتژی محتوایی به کار ببرید و محتوای بصری تولید کنید که توجه‌ها را به خود جلب کند. ابزارهای بسیاری برای تولید تصاویر با کیفیت وجود دارد در مرسوم‌ترین حالت شما می‌توانید از فتوشاپ استفاده کنید. فتوشاپ معروف‌ترین ابزار برای تولید و ادیت تصاویر است و شما به صورت آماتور و حرفه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید. اما اگر مهارت فتوشاپ ندارید، نگران نباشید. شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های متعدد ادیت تصاویر بر روی موبایل استفاده کنید، این برنامه‌ها امکانات جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهند که شما با استفاده از آنها می‌توانید عکس‌های با کیفیت بالا تولید و استفاده کنید.

۷. به صورت مرتب و مستمر پست گذاری کنید

پست گذاری مرتب و مستمر یکی از مولفه‌های اصلی برای موفق شدن در اینستاگرام است. به همین منظور شما باید فعال باشید. برای پست گذاری منظم بهتر است برای خود یک بازه زمانی و یا تقویم محتوایی در نظر بگیرید و روزهایی که می‌خواهید پست بگذارید را مشخص کنید. بدین منظور بهتر است به طور منظم و یا حتی هر روز در اینستاگرام فعال باشید. برای بهره بردن بیشتر بهتر است بهترین ساعت پست گذاشتن را شناسایی کنید برای این کار باید جامعه هدف خود را شناسایی کرده و با توجه به زمان حضور آنها در اینستاگرام، پست منتشر کنید.

صفحه اینستاگرام - در استوری اینستاگرام سوال مطرح کنید

از استوری اینستاگرام استفاده بهینه کنید، در استوری‌ها مطالب جالب را منتشر کنید، همچنین پست‌های خود را مجدد در استوری منتشر کنید تا شانس دیده شدن آن را بالا ببرید. در استوری‌ها خلاقیت به خرج دهید به صورت مداوم، سوال مطرح کنید، نظرسنجی برگزار کنید و… اینگونه میزان مشارکت دنبال کنندگان صفحه را بالا می‌برید.

 از اینجا بخوانید : ۴ ابزار طراحی استوری اینستاگرام برای بازاریابان

۸. هشتگ‌های برتر را شناسایی کنید

یکی از مشکلاتی که صفحات اینستاگرام با آن روبرو می‌شوند، استفاده از هشتگ‌ اینستاگرام است. هشتگ‌ها به ایجاد تعامل در شبکه های اجتماعی کمک می‌کند.

صفحه اینستاگرام - هشتگ‌های برتر را شناسایی کنید
برخی از پروفایل‌ها به صورت کامل هشتگ را نادیده می‌گیرند و از آن استفاده نمی‌کنند. از طرفی دیگر برخی به صورت بی رویه و بدون بررسی از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند.
هر دوی این اشتباه‌ها ممکن است مانع موفقیت شما در اینستاگرام شوند. هنگام به اشتراک گذاشتن محتوا در اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌های درست، بسیار حیاتی است. با این کار افراد بیشتری می‌توانند صفحه شما را پیدا کنند و با شما تعامل داشته باشند و دنبال‌کنندگان، لایک و کامنت پیج شما رشد خواهد کرد. برای این کار می‌توانید کلمات کلیدی کسب و کار و یا حوزه فعالیت خود را سرچ کنید و با توجه به آن هشتگ‌های مناسب را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید. با استفاده از هشتگ‌های مناسب محتوای شما حتی راه خودش به اکسپلور را نیز پیدا می‌کند و با این کار شانس دیده شدن شما بالاتر می‌رود.

۹. از هایلایت‌های اینستاگرام استفاده کنید

صفحه اینستاگرام - از هایلایت‌های اینستاگرام استفاده کنید

بزرگترین مزیت و ویژگی استوری‌ها این است که بعد از ۲۴ ساعت محو می‌شوند. اما همین موضوع پس از مدتی باعث ایجاد مشکل شد. شما اگر محتوایی را صرفا برای استوری تولید کرده باشید، فقط ۲۴ ساعت امکان نمایش آن را دارید و کاربرانی که به تازگی به صفحه شما پیوستند، امکان دسترسی به آن را ندارند. یکی از بزرگترین دلایل بوجود آمدن هایلایت‌ها همین موقت بودن استوری بود.

یکی از بزرگترین ویژگی‌های هایلایت امکان دسته بندی محتوا است. شما می‌توانید چند دسته محتوایی انتخاب کنید و استوری‌های عادی و استوری‌های که پست‌ها را در آنها منتشر کرده‌اید، دسته بندی کنید. با این کار نظم صفحه را بالا می‌برید و زمانی که کاربر جدیدی برای اولین بار به صفحه شما می‌رسد، می‌تواند به دسته بندی‌های مختلف صفحه شما دسترسی داشته باشد. و شما در مرور زمان می‌توانید این هایلایت‌ها را بروزرسانی کنید.

۱۰. با دوستان و دیگر اینفلوئنسر ها تبادل داشته باشید.

از روابط خود استفاده کنید. از دوستان خود بخواهید صفحه شما را معرفی کنند. و یا با دیگر اینفلوئنسر ها همکاری داشته باشید و از آنها بخواهید صفحه شما را معرفی کنند تا شما هم صفحات آنها را معرفی کنید. با این کار می‌توانید دنبال کنندگان صفحه خود را رشد دهید و صفحه خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. به این کار اینفلوئنسر مارکتینگ نیز گفته می‌شود.همچنین از دیگر کانا‌ل‌های ارتباطی خود استفاده کنید، در وبسایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی خود صفحه اینستاگرام را معرفی کنید.

۱۱. ارتباط زنده (لایو) برگزار کنید

لایو اینستاگرام اگر محتوای خوبی ارائه دهد، فالوور و اینگیجمنت بالایی به همراه خواهد داشت. شما همچنین پس از اتمام لایو می‌توانید آن را در صفحه خود ذخیره کنید.

صفحه اینستاگرام - ارتباط زنده (لایو) برگزار کنید
از قبل در پست و استوری و یا حتی در کانال‌های دیگر برگزاری لایو را اعلام کنید و موضوع اصلی و ساعت و تاریخ را در اختیار مخاطبین قرار دهید. با این روش کاربران جدیدی که تمایل دارند لایو را تماشا کنند، به صفحه شما می‌آيند.
در لایو موضوعات جالب را مطرح کنید و یا حتی جلسات پرسش و پاسخ برگزار کنید. اگر در برگزاری لایو موفق عمل کنید می‌توانید به صورت کلی صفحه اینستاگرام موفق‌تری داشته باشید.

۱۲. با مخاطبین و دنبال کنندگان صفحه ارتباط برقرار کنید

صفحه اینستاگرام - با مخاطبین و دنبال کنندگان صفحه ارتباط برقرار کنید

موفقیت در اینستاگرام وابسته به نحوه برقراری ارتباط شما به مخاطبانتان است.
اگر مخاطبان این حس را داشته باشند که پشت یک صفحه اینستاگرام با یک شخص حقیقی در ارتباط هستند، احتمال موفقیت شما بالاتر خواهد رفت. به بخش کامنت‌ها توحه کنید. نظرات اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا تا نقاط ضعف و قوت خودتون رو به خوبی درک کنید. به طور مرتب به مخاطبان خود با لحنی مناسب پاسخ دهید تا کاربران از دنبال کردن صفحه شما رضایت داشته باشند و محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

 از اینجا بخوانید : افزایش تعامل با UGC در اینستاگرام

سخن پایانی

با به کار گرفتن نکاتی که تا به اینجا مطرح کردیم، می‌توانید مسیر خود را پیش به سوی یک صفحه اینستاگرام شروع کنید. فراموش نکنید که دنیای شبکه‌های اجتماعی و به خصوص ایسنتاگرام بسیار گسترده است و هیچگاه برای موفق شدن دیر نیست.
برای رشد صفحه اینستاگرام  خود خلاق باشید و پشتکار داشته باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
|
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search