درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

ویژگی‌های یک پروفایل کامل در اینستاگرام

ویژگی‌های یک پروفایل کامل در اینستاگرام
فهرست مطالب

اینستاگرام با داشتن ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه و با بیش از ۸۰ درصد اکانت‌هایی که یک صفحه اینستاگرام تجاری را دنبال می‌کنند، ابزاری بسیار مهم و موثر برای بازاریابان کسب‌وکارهاست که باید آن را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی در نظر بگیرند. همه چیز با پروفایل اینستاگرام شروع می‌شود. اما یک پروفایل کامل در اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین پروفایل‌های اینستاگرام در مواردی از جمله نام‌های کاربری قابل شناسایی، تصویر پروفایل قابل تشخیص، رویه ثابت از استوری‌ها و عکس‌های اینستاگرام، بیو (bio) آموزنده و در عین حال لذت‌بخش، لینک یک لندینگ پیج یا کمپین مرتبط و… مشترک هستند.

خواندن این مقاله را ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه پروفایل اینستاگرام خود را شخصی‌سازی کنید تا در نظر مخاطبان خوب به نظر برسد، به خوبی شما را به فالوورهای بالقوه‌تان معرفی کند و دلیلی برای فالو کردن و تعامل با شما به آنها بدهد.

 از اینجا بخوانید : راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

۱. تنظیم پروفایل به صورت عمومی (غیرخصوصی)

پروفایل اینستاگرام به طور پیش فرض به صورت عمومی است و این به معنی آن است که هر کس در جهان می‌تواند پروفایل و پست‌های اینستاگرامی شما را مشاهده کند.

اگر در حال ایجاد پروفایل اینستاگرام برای کسب‌وکار خود هستید، باید یک پروفایل عمومی داشته باشید تا همه بتوانند پست‌های شما رو ببینند و در صورتی که جذب برند شما شوند، شما رو فالو کنند. اما اگر پروفایل شما به صورت خصوصی باشد، مخاطبان نمی‌توانند پست‌های شما رو ببینند و در نتیجه تمایلی به دنبال کردن صفحه شما نخواهند داشت.

برای اینکه اطمینان داشته باشید که پروفایلتان عمومی است، از بخش «Options» که در اندروید به صورت سه‌نقطه و در iOS به صورت چرخ‌دنده است مطمئن شوید که گزینه «Private Account» غیرفعال است.

پروفایل اینستاگرام - تنظیم پروفایل به صورت عمومی

۲. انتخاب نام کاربری قابل تشخیص و قابل جست‌وجو

اطمینان حاصل کنید که نام کاربری شما مانند نام کسب‌وکارتان به‌راحتی قابل شناسایی و قابل جست‌وجو است. اگر قبلا نام کسب‌وکار شما به عنوان نام کاربری انتخاب شده است سعی کنید نام کسب‌وکار خود را به عنوان اولین قسمت از نام کاربری خود در نظر بگیرید تا افرادی که در جست‌وجوی کسب‌‌وکار شما در اینستاگرام هستند آن را پیدا کنند. برای مثال یک برند استرالیایی به نام Lorna Jane از نام کاربری @lornajaneactive استفاده می‌کند.

برای ویرایش نام کاربری خود به صفحه پروفایل خود در اینستاگرام بروید و روی دکمه «Edit Profile» در سمت راست عکس پروفایل ضربه بزنید.

پروفایل اینستاگرام - انتخاب نام کاربری قابل تشخیص

سپس روی قسمت متنی که در سمت راست آیکون شخص قرار دارد کلیک کنید و نام کاربری مورد نظرتان را وارد کنید.

پروفایل اینستاگرام - نام کاربری قابل جستجو

۳. انتخاب نام تجاری که به راحتی قابل جست‌وجو باشد

در این مرحله باید نام تجاری کسب‌وکار خود را به طور کامل در بخش نام پروفایل اضافه کنید. این نام معمولا در زیر تصویر پروفایل نشان داده می‌شود یا در هنگام جست‌وجو در زیر نام کاربری قرار می‌گیرد و به بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود.

پروفایل اینستاگرام - نام کاربری ساده

برای ویرایش نام تجاری وارد صفحه پروفایل خود شوید و روی ویرایش پروفایل «Edit Profile» کلیک کنید. سپس روی قسمت متنی یا قسمت کنار آیکون گیره کاغذ، نام تجاری مورد نظر را وارد کنید.

پروفایل اینستاگرام - نام کاربری جذاب

 از اینجا بخوانید : چگونه آخرین بازدید اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

عکس پروفایل اینستاگرام

۴. انتخاب تصویر پروفایلی که با کسب‌وکار شما هم‌خوانی دارد

یک پروفایل کامل در اینستاگرام از عکس مناسبی برخوردار است. عکس پروفایل که در قسمت بالای صفحه سمت چپ قرار دارد، اولین چیزی است که بازدیدکنندگان در زمان بازدید می‌بینند. تصویری را برای پروفایل انتخاب کنید که به راحتی قابل تشخیص و به کسب‌وکارتان مرتبط باشد و همچنین با تصویری که در پروفایل دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید هماهنگ باشد.

اکثر کسب‌وکارها عکس پروفایل شما را به عنوان لوگوی کسب‌وکارتان می‌شناسند.

پروفایل اینستاگرام - انتخاب تصویر پروفایلی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تصویر پروفایل HubSpot به صورت دایره است اما در واقع به این شکل آپلود نشده است. اینستاگرام عکسی را که برای پروفایل آپلود می‌کنید، به صورت دایره با قطر ۱۱۰ پیکسل برش می‌زند.

نیاز نیست خودتان تصویر دایره‌ای آپلود کنید. شما تصویر مورد نظر را در جای مشخص‌شده آپلود کنید، برنامه اینستاگرام به طور خودکار گوشه‌های تصویر را ویرایش می‌کند و به صورت دایره نمایش می‌دهد.

به خاطر داشته باشید حداقل اندازه تصویر برای پروفایل اینستاگرام ۱۱۰ × ۱۱۰ پیکسل است. بنابراین خیلی از این حد فاصله نگیرید. اندازه تصویر زیر ۲۰۰ × ۲۰۰ پیکسل توصیه می‌شود تا کاربران در هنگام بازدید از پروفایل شما با عکسی مبهم یا کشیده‌شده مواجه نشوند.

در مثال زیر می‌بینید که گوشه‌های یک تصویر مربع‌شکل سایه خورده‌ است و این نشان می‌دهد اینستاگرام تصویر را به صورت دایره نشان می‌دهد. شما می‌توانید دایره را روی تصویر جابه‌جا کنید تا قسمتی از عکس را که دوست دارید در پروفایلتان نمایش داده شود، انتخاب کنید.

 از اینجا بخوانید :خرید فالوور اینستاگرام ممنوع !

پروفایل اینستاگرام - تنظیم تصویر پروفایل

برای اضافه کردن تصویر پروفایل یا تغییر تصویر، در صفحه پروفایل گزینه ویرایش پروفایل «Edit Profile» را انتخاب کنید سپس روی «Edit» که در قسمت بالا سمت راست قرار دارد ضربه بزنید. شما می‌توانید از این قسمت عکسی را از فیس‌بوک، توییتر یا گالری تصاویر برای پروفایل خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید برای بزرگداشت مناسبت‌های خاص تصویر پروفایل خود را به طور موقت تغییر دهید تا توجه و احترام خود را به مخاطبان نشان دهید.

 از اینجا بخوانید :۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی

نمونه‌های جالب تصویر پروفایل اینستاگرام

Cats_Of_Instagram@

این صفحه در اینستاگرام گربه‌های مختلف را معرفی می‌کند. تصویر پروفایل آن گربه‌ای شیک و به‌روز است.

پروفایل اینستاگرام - Cats_Of_Instagram

JetBlue@

برخلاف بیشتر برندها در اینستاگرام، JetBlue از الگوی منحصربه‌فرد اما مرتبط با برندش استفاده می‌کند.

پروفایل اینستاگرام - JetBlue

KylieCosmetics@

این برند که تصویر پروفایل اینستاگرامش به صورت لب برجسته‌ای است که رژلب از آن می‌چکد، یک کلاه سانتا به تصویرش اضافه کرده است.

پروفایل اینستاگرام - KylieCosmetics

۵. ارائه اطلاعات جذاب و آموزنده در بیو اینستاگرام

قسمت بیو اینستاگرام (توضیحی درباره خودتان که در بالای پروفایل قرار می‌گیرد) مانند تصویر پروفایل از اولین مواردی است که یک پروفایل کامل در اینستاگرام باید داشته باشد. بازدیدکنندگان به بیو پروفایل بسیار توجه می‌کنند.

قسمت بیو اینستاگرام باید حداکثر دارای ۱۵۰ کاراکتر باشد. کلماتی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را معرفی کند و کاربران را متقاعد سازد شما را فالو کنند. در این قسمت باید درباره خودتان، شخصیت‌تان و شغلتان اطلاعاتی را ارائه کنید.

پروفایل اینستاگرام - اطلاعات بیو

به این مثال‌ها توجه کنید و از آنها الهام بگیرید:

Oreo: جهان را با لنزهای حیرت‌انگیز OREO ببینید.

Califia Farms: نوشیدنی‌های طبیعی خوشمزه و خنک را از ما بخواهید. Califia Farms دوستدار بازگشت شما به طبیعت است.

Staples: ما کارها را برای شما آسان می‌کنیم.

شما می‌توانید در این بخش برای ترغیب کاربران به اقدام از یک هشتگ خاص یا یک لینک مرتبط در قسمت بیو اینستاگرام استفاده کنید.

۶.  لینک قابل دسترس در بیو اینستاگرام (که به طور منظم تغییر کند)

یکی از چیزهای ناامیدکننده برای مخاطبان در اینستاگرام به‌ویژه در صفحات تجاری این است که اینستاگرام نمی‌تواند حجم بالایی از ترافیک ورودی به یک وب‌سایت، صفحه توییتر یا جای دیگر منتقل کند و این مشکل به این دلیل است که نمی‌توانید لینک‌های دست‌یافتنی را در هر قسمت از اینستاگرام قرار دهید و فقط مجازید آدرس یک وب‌سایت را در قسمت بیو اینستاگرام وارد کنید.

به همین دلیل بیشتر پروفایل‌های تجاری مایل هستند در قسمت بیو پروفایل اینستاگرام لینک یک وب‌سایت (معمولا وب‎‌سایت معرفی کالا و خدمات خود) را اضافه کنند. با این کار کاربران می‌توانند به راحتی و به طور مستقیم به وب‌سایت، وبلاگ یا یک کمپین خاص شما وارد شوند.

از چه راهی می‌توان مخاطبان را متقاعد کرد که بر لینکی که در قسمت بیو پروفایل اینستاگرام قرار داده‌اید کلیک کنند؟ می‌توانید در قسمت مربوط به توضیح تصاویر مخاطبان را به لینک مورد نظرتان ارجاع دهید. آیا تا به حال در بخش توضیح تصاویر با جمله «لینک در بیو» مواجه شده‌اید؟ این جمله برای این در بخش توضیح آورده می‌شود که شما را متقاعد کند به صفحه پروفایل آنها وارد شوید و روی لینک موجود در بخش بیو اینستاگرام کلیک کنید.

کاربران را با به‌روزرسانی لینک موجود در بیو اینستاگرام با توجه به پست جدید وبلاگ یا فیلم جدید در کانال یوتیوب خود به داشتن تعامل ترغیب کنید. فقط کافی است این لینک را تغییر دهید و یک تصویر پست کنید که نشان‌دهنده محتوای این لینک جدید باشد.

برای تغییر دادن لینک موجود در قسمت بیو اینستاگرام وارد صفحه پروفایل اینستاگرام شوید و روی ویرایش پروفایل «Edit Profile» کلیک کنید. پس از آن در قسمت مربوط به URL آدرس جدید مورد نظر را اضافه کنید. می‌توانید لینک موجود در پروفایل اینستاگرام خود را هر چند وقت یک‌بار تغییر دهید.

پروفایل اینستاگرام - لینک در بیو

نکته: گفته می‌شود لینک‌های کوتاه‌شده توسط اینستاگرام مسدود می‌شوند. HubSpot توصیه می‌کند از لینک‌های کوتاه‌شده‌ای استفاده کنید که دارای کدهای ردیابی UTM باشند. با این کار متوجه می‌شوید چه میزان حجم ترافیک از صفحه اینستاگرام به سمت وب‌سایت شما وارد می‌شود.

پس از تغییر آدرس URL، یک تصویر مرتبط با آن را به اشتراک بگذارید و در قسمت توضیحات تصویر به این لینک در بیو اینستاگرامتان اشاره کنید.

۷. فعال کردن اعلان‌ها (Notifications)

از قسمت تنظیمات «Options» نوتیفیکیشن‌ها را فعال کنید تا هر زمان کاربران پست‌های شما را به اشتراک می‌گذرانند و یا برای پست یا استوری کامنت ارسال می‌کنند باخبر شوید. بنابراین شما هم مانند بسیاری از کسب‌وکارهایی که در توییتر با مخاطبان خود در ارتباط هستند می‌توانید به راحتی و فورا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

برای فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها در منوی «Options» بخش «Push Notification Settings» را انتخاب کنید. سپس گزینه «From Everyone» را برای همه کتگوری‌ها انتخاب کنید.

پروفایل اینستاگرام - فعال کردن اعلان‌ها

۸. انتخاب عکس‌های باکیفیت برای صفحه اینستاگرام

وجود عکس‌های با کیفیت بالا بخش مهمی از از یک پروفایل بهینه‌سازی‌شده اینستاگرام است. هنگامی که کاربران از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می‌کنند اولین کاری که انجام می‌دهند این است که ۱۰ عکس اولی را که پست کرده‌اید یا عکس‌های موجود در فید را نگاه کنند. کیفیت عکس‌ها عامل مهم و تاثیرگذاری در فالو کردن صفحه اینستاگرام شما توسط این کاربران است. برای مثال اگر تعداد کمی از توییت‌های شما نامناسب باشند شاید مخاطبان از آن چشم‌پوشی کنند اما شما نمی‌توانید عکس‌هایی با کیفیت پایین در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید.

بنابراین همیشه به عکس‌های اینستاگرام خود فکر کنید. اگر عکس و محتوای جذابی برای به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام ندارید به هیچ وجه چیزی پست نکنید.

برای این که تصاویر زیبایی در اینستاگرام پست کنید این سه مولفه ضروری است:

  • انتخاب یک موضوع جذاب و مناسب
  • عکاسی از سوژه مورد نظر در یک قاب بسیار زیبا
  • ویرایش مناسب و حرفه‌ای عکس
  1. انتخاب یک موضوع جذاب و مرتبط

هنگام انتخاب سوژه درباره شخصیت خریداران برند خود فکر کنید. در نظر آنها چه چیزی در تصویر جذابیت دارد؟ برای مثال بازار هدف کوکاکولا جوانانی را دربرمی‌گیرد که برای تفریح، دوستی و ورزش ارزش زیادی قائل هستند. به همین دلیل کوکاکولا عکس‌هایی از جوانانی پست می‌کند که در حال انجام کارهای ماجراجویانه و جالب هستند و البته نوشیدنی‌های کوکاکولا را در دست دارند.

پروفایل اینستاگرام - انتخاب یک موضوع جذاب و مرتبط

راه موثر دیگری برای جذب فالوور و گرفتن لایک و کامنت، خنداندن مخاطبان است. گاهی اوقات عکس‌های خنده‌دار به‌یادماندنی‌ترین و پرمخاطب‌ترین پست‌ها را ایجاد می‌کنند.

  1. عکاسی از سوژه مورد نظر در یک قاب بسیار زیبا

نگران نباشید! برای گرفتن عکس‌های زیبا و باکیفیت برای اینستاگرام نیازی به پیش‌زمینه در عکاسی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یادگیری بهترین شیوه‌های عکاسی مدتی وقت بگذارید.

  1. ویرایش مناسب و حرفه‌ای عکس

اینستاگرام از قابلیت‌های ویرایش اساسی عکس برخوردار است اما در اکثر اوقات این قابلیت‌ها برای ویرایش عالی عکس کفایت نمی‌کنند. باید حداقل یک یا دو برنامه ویرایش عکس در گوشی همراه خود داشته باشید. نگران نباشید، ویرایش عکس چندان پیچیده نیست و با کمی تمرین از پس این کار برمی‌آیید.

پروفایل اینستاگرام - ویرایش و حرفه‌ای عکس

۹. ارسال پست‌های مداوم و منظم

در اینستاگرام پروفایلی بهینه‌سازی شده است که همواره فعال باشد. از آنجا که کیفیت تصاویر و عکس‌ها در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است نگران نباشید که حتما در روز چند عکس را پست کنید بلکه تمام حواس خود را بر عکس و محتوای باکیفیت متمرکز کنید. مهم است این تصاویر را در یک زمان مشخص برای مخاطبان خود پست کنید.

قالب تقویمی محتوای شبکه‌های اجتماعی را دانلود کنید تا فراموش نکنید به طور منظم پست‌های خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات لازم است تصاویر را برای زمان‌های دیگر نظیر آخر هفته یا تعطیلات ذخیره کنید.

چه ساعتی از روز بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام است؟ از آنجا که اینستاگرام در درجه اول برنامه‌ای برای استفاده در گوشی تلفن همراه است کاربران تمایل دارند در هر زمانی از این شبکه اجتماعی استفاده کنند، هرچند تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران مایل هستند پست‌ها در ساعات غیرکاری ارسال شوند.

طبق تحقیقات HubSpot بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام هر ساعتی به جز ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر روزهای دوشنبه و پنج‎شنبه است. بهترین زمان برای قرار دادن ویدئو بین ساعت ۹ شب تا ۸ صبح است. انتخاب زمان مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام بستگی به منطقه شما، مخاطبان هدف، موضوع صفحه اینستاگرام و هدف از انتشار پست دارد.

ارسال پست در ساعت‌های مختلف را برای مخاطبان خود امتحان کنید تا بهترین زمان به اشتراک گذاشتن پست در صفحه اینستاگرام خود را پیدا کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search