درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۴ ابزار طراحی استوری اینستاگرام برای بازاریابان

4 ابزار طراحی استوری اینستاگرام برای بازاریابان
فهرست مطالب

آیا شما به دنبال راه‌هایی برای طراحی استوری‌ های سرگرم‌کننده و جذاب در اینستاگرام هستید؟

آیا می‌خواهید برخی از ترفندهای طراحی را بیاموزید که به شما کمک کند استوری‌های حرفه‌ای تری ایجاد کنید؟

در این مقاله، شما با ۴ ابزار کم‌هزینه و آسان برای طراحی استوری اینستاگرام آشنا خواهید شد که به طور کلی استوری‌های شما را تغییر می‌دهد!

۱. یک استوری چند صفحه‌ای را با سرویس Unfold ایجاد کنید

Unfold یک برنامه رایگان برای iOS است که برای ویرایش محتوای مرتبط با سبک زندگی، مد و به طور کلی طراحی استوری مناسب می‌باشد. این برنامه دارای فریم‌های شیک و ممتازی است که محتوای شما را با زحمت بسیار کم، حرفه‌ای و جذاب می‌کند.

در این برنامه شما می‌توانید چارچوب مورد علاقه خود را به فریم اضافه کنید، فونت‌ها را ویرایش و استوری خود را سفارشی کنید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که استوری خود را در یک مرحله ایجاد کرده و آماده ارسال مستقیم به اینستاگرام کنید.

اولین گام برای طراحی استوری در این برنامه این است که با انتخاب نماد “+” در بالای برنامه، یک استوری جدید ایجاد کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود که استوری خود را برای کمک به ایجاد پوشه‌های سازمان یافته نام‌گذاری کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - Unfold

 

سپس طرح استوری خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک تصویر واحد انتخاب کنید یا از فریم‌های مختلف با تعدادی از قالب‌های تصویری آماده برای ایجاد یک کولاژ استفاده کنید. برای این کار بر روی الگوها در پایین صفحه کلیک کنید و یکی از مواردی را که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب نماید.

طراحی استوری اینستاگرام - Edit Mode

پس از آن شما می‌توانید تصاویر خود را با کلیک بر روی آیکون “+” در فریم اضافه کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - آیکن Edit Mode

این اقدام به شما اجازه می‌دهد به آلبوم تصاویر خود دسترسی پیدا کرده و تصاویر مورد نظرتان را جستجو کنید.

برای تغییر ترتیب تصاویر، فقط کافیست یک تصویر را لمس کنید و دست خود را بر روی آن نگه دارید و با کشیدن، آن را به جایگاه دلخواه منتقل کنید.

برای اضافه کردن یک صفحه دیگر به استوری خود، فقط کافی است بر روی علامت “+” در پایین مرکز صفحه کلیک کنید. از شما مجددا درخواست می‌شود طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. این طرح می‌تواند دقیقا مشابه همان چیزی باشد که قبلا استفاده کرده‌اید یا ممکن است چیزی کاملا متفاوت باشد تا تنوع بیشتری به استوری خود بدهید. با تکرار این فرآیند می‌توانید صفحات دیگری را نیز به هر تعداد که دوست دارید اضافه کنید.

برای اضافه کردن یک صفحه که فقط شامل متن باشد، طرحی را انتخاب کنید که به صورت خطوط افقی است و در مقابل آیکون اضافه کردن تصویر قرار دارد. حالا به سادگی روی آیکون کپی کلیک کنید و آن را ویرایش کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - New Post

 

سرانجام، استوری خود را در آلبوم گوشی خود ذخیره کنید. برای این کار می‌توانید آیکون فلش دانلود در گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید و سپس به صورت دستی استوری اینستاگرام خود را آپلود کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - Save to Camera Roll

۲. عکس‌ها را با استفاده از Quik به یک فیلم در استوری خود تبدیل کنید

Quik یک نرم‌افزار ویرایش ویدئو برای iOS و اندروید بوده که استفاده از آن بسیار ساده است و دارای طرح‌های آماده از پیش تنظیم شده، گرافیک و موسیقی متن است، این نرم‌افزار همچنین ویدئو را برای نمایش در صفحه عمودی بهینه‌سازی می‌کند. این برنامه همچنین می‌تواند از عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده با GoPro (نوعی دوربین برای فیلمبرداری در شرایط سخت و ورزشی) و سایر دستگاه‌ها برای ایجاد فیلم‌های با کیفیت بالا جهت اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی استفاده کند. برای طراحی استوری با این برنامه مراحل زیر را پیگیری کنید.

هنگامی که این برنامه را دانلود کردید، نماد “+” را برای اضافه کردن حداقل ۵ تصویر یا یک ویدیو از آلبوم دوربین خود انتخاب کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - Quik

پس از انتخاب رسانه‌ای که می‌خواهید، برای اضافه کردن ویدیو در گوشه سمت راست بالا، روی «افزودن» کلیک کنید. در صورت انتخاب عکس‌ها، می‌توانید آن‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید در اسلایدهای ویدیویی مشاهده کنید.

هر ویدیو یک اسلاید اولیه دارد که عنوان ویدئویی که قرار است نمایش دهد را نشان می‌دهد که شما حتی می‌توانید با کلیک کردن بر روی آن می‌توانید آن‌را به صورت متنی ایجاد کنید. بخش مربوط به نوشتن متن را حذف کنید و عنوان خودتان را بنویسید تا زمینه دلخواه را به ویدیوی خود اضافه کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - افزودن متن

 

برای تغییر اسلاید عنوان، به بخش الگوها در پایین صفحه بروید و روی آن‌ها کلیک کنید و از آن‌ها استفاده کنید. هنگامی که مورد مناسب را پیدا کردید، روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - تغییر اسلاید

برای ایجاد یک ویدئو مناسب برای استوری اینستاگرام، می‌توانید جهت نمایش آن را از حالت افقی به عمودی تغییر دهید. شما می‌توانید این کار را با لمس آیکون تنظیمات، انتخاب “فرمت”، “پرتره” و کلیک بر روی “OK” انجام دهید.

موسیقی نیز به طور خودکار به ویدیوی شما اضافه می‌شود. برای تغییر موسیقی، آیکون موسیقی متن را انتخاب کنید و آهنگ‌های در دسترس مرتبط با موضوع را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید یک موسیقی را از فایل‌های موسیقی ذخیره شده در گوشی خود انتخاب کنید یا اگر ترجیح می‌دهید حالت «بدون موسیقی» را برای طراحی استوری خود برگزینید.

هنگامی که تنظیمات ویدیوی شما به پایان رسید، روی «ذخیره» کلیک کنید. در این حالت گزینه‌ای برای اشتراک‌‍گذاری آن در رسانه‌های دیگر یا دانلود و ذخیره‌سازی آن در آلبوم عکس خود را در اختیار دارید.

۳. ایجاد استوری‌های گرافیکی با استفاده از Spark Post

این نرم‌افزار تحت وب طیف وسیعی از قالب‌های مرتبط با محتوای بازاریابی را با انواع گرافیک، فونت و پس‌زمینه‌ها ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید آرم تجاری خود مانند لوگو و فونت‌ها را با استفاده از نسخه نهایی با پرداخت ۹.۹۹ دلار در هر ماه، در طراحی استوری خود مورد استفاده قرار دهید.

برای ایجاد استوری‌های پرتعامل و جذاب در اینستاگرام با Spark Post، به spark.adobe.com بروید و علامت + را برای ایجاد یک پست جدید انتخاب کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - Spark Postپس از آن می توانید قالب‌ها را بر اساس موضوع جستجو کرده و انتخاب کنید تا بتوانید یک استوری را از ابتدا ایجاد کنید.

هنگامی که فریم خود را انتخاب کردید، بر روی متن موجود کلیک کنید تا بتوانید آن را ویرایش کنید. حالا می‌توانید پیام شخصی خود را منتقل کنید. به راحتی می‌توانید رنگ متن، فونت و محل نوشته خود را با استفاده از نوار ناوبری در سمت راست قالب خود تغییر دهید. برای حذف هر عنصر، از جمله متن، آن‌ها را با استفاده از آیکون مکان‌نما انتخاب کنید و روی نماد سطل آشغال کلیک کنید.

برای استفاده از طرح‌های پیشنهادی، «Style» را از نوار ناوبری انتخاب کنید و نقطه‌چین سبز در اطراف طرح پیشنهادی را برای ایجاد یک جلوه متفاوت به عناصر متن خود اضافه کنید.

اگر می‌خواهید طرح را تغییر دهید اما رنگ و فونت را حفظ کنید، به بخش «Layout» در نوار ناوبری بروید و طرح‌بندی مورد نظر خود را جستجو کنید. هنگامی که تصمیم به استفاده از یک طرح گرفتید، فقط کافی است روی آیکون “Done” کلیک کنید. به یاد داشته باشید بهتر است تنظیمات بیش از حد بر روی فریم‌ها اعمال نکنید. تنها کافی است آن را به اندازه‌ای تغییر دهید تا بیانگر اهداف شما باشد و سبک و ظاهر نام تجاری شما را تا حد ممکن نشان دهد.

در نهایت برای ذخیره استوری خود، به سادگی بر روی دکمهdownload  در نوار ناوبری بالا کلیک کنید.

۴. تبدیل فیلم‌ها به کلیپ‌های استوری ۱۵ ثانیه‌ای با استفاده از نرم‌افزار Storeo

آخرین مورد پیشنهادی ما برای طراحی استوری  Storeoاست. این نرم‌افزار یک برنامه رایگان iOS است که به طور یکنواخت ویدیوهای طولانی را به کلیپ‌های ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل می‌کند که برای استفاده به عنوان استوری مناسب هستند. این نرم‌افزار یک برنامه بصری خلاق است و دارای یک فرایند مقدماتی عالی است که شما را برای دسترسی صحیح به میکروفن، دوربین و عکس‌های خود راهنمایی می‌کند.

طراحی استوری اینستاگرام - Storeoگام بعدی این است که با استفاده از نماد slapboard، ویدیوی از پیش ضبط شده خود را آپلود کنید، یا با لمس کردن آیکون دوربین، ویدیو جدید را ضبط کنید.

طراحی استوری اینستاگرام - نماد slapboardهنگامی که ویدیوی شما آماده بارگذاری بود، “بارگذاری X قطعه ای” (Export as X slices) را انتخاب کنید. این قابلیت Storeo به شما اجازه می‌دهد ویدیوی خود را به تعداد بخش‌های دلخواه تقسیم کنید و روند بارگذاری آن را بهینه‌سازی نمایید. تا وقتی آن را به صورت استوری آپلود می‌کنید، انتقال به صورت یکپارچه امکان‌پذیر باشد.

پس از بارگذاری، شما یک تاییدیه دانلود و گزینه‌ای برای باز کردن برنامه اینستاگرام می‌بینید. حالا شما می‌توانید قطعه ویدیویی را به استوری خود اضافه کنید.

نتیجه گیری

ابزارهای زیادی برای صرفه‌جویی در زمان وجود دارند که به شما کمک می‌کند طراحی استوری اینستاگرام شما جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تری باشد! نگران بررسی و آزمایش فریم‌ها و سبک‌های استوری مختلف برای برند تجاری خود نباشید. اگر شما به دنبال این هستید که اینستاگرام خود را یک سطح بالاتر ببرید، می‌توانید از خدمات دپارتمان شبکه‌های اجتماعی مجموعه نوین مارکتینگ استفاده کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search