درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

اینستاگرام به نسخه دسکتاپ خود دایرکت مسیج را اضافه کرد

اینستاگرام به نسخه دسکتاپ خود دایرکت مسیج را اضافه کرد
فهرست مطالب

شبکه اجتماعی اینستاگرام این روز‌ها محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای ایرانیان است و البته تنها شبکه اجتماعی است که در ایران مسدود نیست . اکنون هم خبر‌هایی از اضافه شدن قابلیت دایرکت مسیج به نسخه دسکتاپ آن می‌آید.

یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک، مالک اپلیکیشن اینستاگرام، در صفحه توییتر خود این خبر را منتشر کرده است. جین میشل وانگ (Jane Manchun Wong) در حساب توییتر خود تصویری از این قابلیت جدید اینستاگرام منتشر کرده است. او در این توییت می‌گوید این قابلیت مانند دیگر اطلاعات به ستون کناری نسخه دسکتاپ اضافه می‌شود.

 از اینجا بخوانید : روش‌های جذب مشتری در لینکدین

دایرکت مسیج اینستاگرام

شرکت مالک اینستاگرام، فیس‌بوک است. دیگر مایملک این شرکت پیام‌رسان بسیار محبوب واتساپ است که در ایران استفاده فراوانی دارد. همه ما می‌دانیم که در نسخه دسکتاپ امنیت تماس در واتساپ بسیار خوب است. شما باید یک کد کیو آر را با موبایل خود اسکن کنید تا وارد نسخه دسکتاپ واتساپ شوید. همین طور باید دیتای موبایل خود را روشن نگه دارید تا این پیام رسان در نسخه دسکتاپ برای شما کار کند. در واتساپ هر لحظه می‌توانید تمام نسخه‌های دسکتاپ را با یک گزینه مدیریت کنید.

اینگونه پیام‌های شما در نسخه واتساپ بسیار امن می‌مانند. این قابلیت واتساپ تقریبا منحصر به فرد است. حالا اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت دایرکت مسیج به نسخه دسکتاپ خود، عملا وارد قابلیت‌های واتساپ شده است. این در حال است که چندی پیش یک اپلیکیشن پیام رسان با نام تریدز(Threads) را هم برای نسخه موبایل معرفی کرده است. حالا یک بلاتکلیفی برای ما وجود دارد که آیا تردیز در نسخه دسکتاپ هم کار می‌کند؟ و اگر کار می‌کند تکلیف قابلیت دایرکت مسیج چیست.

 از اینجا بخوانید : چند راز کوچک برای تولید سرنخ در لینکدین

دایرکت مسیج

خیلی‌ها به این موضوع فکر می‌کردند که تریدز مانند اپلیکیشن جداگانه مسیج برای فیس‌بوک به کار خود ادامه می‌دهد. حالا اینستاگرام در نسخه موبایل دو پیام رسان دارد، یکی تریدز و دیگری قابلیت دایرکت داخل برنامه خود. با منتشر شدن خبر قابلیت دایرکت مسیج در نسخه دسکتاپ قابلیت  پیام‌رسانی را هم داریم.

ما معتقدیم فیس‌بوک به عنوان مالک اینستاگرام و واتساپ به شدت به دنبال آن است که قابلیت پیام‌رسانی را به اپ‌های خود اضافه کند و تمام این جنگ برای از میدان به در بردن تلگرام است. البته جنگ تلگرام و فیس‌بوک به اینجا ختم نمی‌شود زیرا این دو در ماجرای ارز دیجیتال هم با یک دیگر چالش دارند. فیس‌بوک به دنبال عرضه ارز دیجیتال خود است و تلگرام هم این کار برای خود انجام داده.

تا اینجای کار عملیات بسیار منسجمی را در تلگرام شاهدیم که از ابتدای عرضه این این پیام رسان، ابتدا با عرضه گروه‌ها و بعد کانال‌های خود مفهوم پیام رسان را ارتقا بخشید و اکنون هم با یک برنامه نظم به سمت تبدیل شدن به یک سوپر اپلیکیشن قدم برمی‌دارد.

اما در سوی دیگر دنیای وب ما یک حرکت نه چندان معلوم را در فیس‌بوک شاهدیم. انگار هر یک از شرکت‌های تابعه آن خود برای خود یک برنامه جداگانه دارند. پر واضح است که هر کدام از این اپلیکیشن‌ها چه با هم تیمی‌ها و چه با رقبای خود در رقابت‌اند.

قابلیت دایرکت مسیج در نگاه اول می‌تواند نسخه دسکتاپ اینستاگرام را بسیار تقویت کند. حال آن که این اپ برای موبایل طراحی شده است. اما این نشان می‌دهد نسخه دسکتاپ هم در اینستاگرام روز به روز مهم می‌شود. به هر حال انتخاب از میان تمام این قابلیت‌ها می‌تواند اندکی دشوار باشد و باز تجربه کاربری در این اپ‌هاست که حرف آخر را می‌زند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
|
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search