درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کمپین های تبلیغات اپلیکیشن در گوگل؛ دنیای جدید تبلیغات

کمپین های تبلیغات اپلیکیشن در گوگل؛ دنیای جدید تبلیغات
فهرست مطالب

این مطلب برگرفته از یکی از راهنماهای استاندارد گوگل برای استفاده از سرویس تبلیغات اپلیکیش‌ها است.خدمات تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی یکی از جدیدترین خدماتی است که  نوین مارکتینگ ارائه می‌کند.

برای این که از خدمات تبلیغات اپلیکیشن در گوگل برخوردار شوید با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

شما اگر اپلیکیشن و یا برنامه‌ای برای موبایل طراحی کرده‌اید، قاعدتا می‌خواهید اپ یا برنامه شما بیشتر و بهتر، در اختیار کاربرانی قرار بگیرد. به خصوص کاربرانی که  برای برنامه شما پرداخت انجام می‌دهند.

چگونه با این افراد ارتباط برقرار می‌کنید؟  تبلیغات اپلیکیشن گوگل ادز  این  کار را برای شما فراهم می‌آورد. شما خیلی آسان می‌توانید کمپین‌های اپلیکیشن خود را در بزرگترین شبکه‌های گوگل مانند: Search, Google Play , YouTube و Google Display Network  فعال سازید.

فقط کافیست چند خط متن، یک پیشنهاد و کمی پول داشته باشید بقیه کارها را کارشناسان نوین مارکتینگ برای شما انجام می‌دهند.

این مقاله شامل مبانی نحوه کار کمپین های تبلیغات گوگل است.  آماده اید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید؟

برای راه اندازی کمپین تبلیغات اپلیکیشن خود اینجا کلیک کنید.

نحوه کار

بر خلاف اکثر کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، شما تبلیغات کاملا شخصی سازی شده برای کمپین‌های اپلیکیشن طراحی نمی‌کنید، بلکه از فرمت‌های مختلف و آماده برای ایده‌ها و متن‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن، قیمت پیشنهادی و بودجه را برای شروع ارائه دهید، سپس زبان و موقعیت تبلیغاتی خود را اطلاع دهید. سیستم‌های هوشمند گوگل ترکیب‌های مختلفی را آزمایش می‌کنند و تبلیغات را نمایش می‌دهند و در واقع بهترین پیشنهاد را برای شما فعال می‌کنند و نیازی به هیچ کار اضافه از جانب کاربر نیست.

گوگل برای اینکه اپلیکیشن شما بیشتر و بهتر دانلود شود، هدف گذاری و قیمت گذاری را به طور اتوماتیک هم ارائه می‌کند. می‌توانید هدف کمپین خود را بهینه سازی کنید تا تمرکز بر یافتن کاربران با هزینه به ازای هر اقدام مناسب که برایتان اهمیت دارد، برای شما حاصل شود.  همین طور می توانید هدف خود را برای بالا بردن پرداخت‌های درون برنامه (in-app conversions) تنظیم کنید.

 تبلیغات برنامه‌ها سریعا در سیستم گوگل ایجاد می‌شود و با فهرست تبلیغات مرتبط و جایگاه‌های موجود هماهنگ می‌شوند. تبلیغات  گوگل به صورت هوشمند می‌تواند از لیست برنامه شما در فروشگاه برنامه یا اپ استور مربوطه، هر ایده‌ای از متن، تصاویر اپ از اپ استور و  ویدیو  یوتیوب به صورت اختیاری استفاده کند. این سیستم، تبلیغات شما را به طور متناوب انجام می‌دهد و به طور خودکار پیشنهاد قیمت را تنظیم می‌کند تا بیشترین میزان دانلود برنامه انجام گیرد و به این ترتیب هدف بهینه ‌از این  طریق محقق شود. مثلا، اگر یک خط از متن آگهی بهتر از دیگری عمل کند، سیستم، متن بهتر را بیشتر نمایش می‌دهد.

آگهی تبلیغات اپلیکیشن گوگل در کجا نمایش داده می شود؟

آگهی شما در بخش  properties گوگل نمایش داده می‌شود که شامل صفحه جستجوی اصلی گوگل، فروشگاه اپ گوگل(Google Play) است و همچنین پارتنرهای گوگل مثل YouTube و Google Display Network و AdMob و همچنین ناشران زیادی که منتشر کننده تبلیغ اپلیکیشن هستند نیز می‌توانند به صلاح دید شما تبلیغاتتان را نمایش دهند.

 تبلیغات اپلیکیشن - آگهی تبلیغات اپلیکیشن گوگل در کجا نمایش داده می شود؟

گوگل  تبلیغ را با کلمه مورد جستجو که مربوط به برنامه یا فهرست برنامه است هماهنگ می‌کند.  تبلیغات گوگل کلمات کلیدی شما را با چندین روش، از جمله با استفاده از جستجوی کلمات گوگل پلی تولید می‌کند و در نتیجه افراد وارد برنامه شما می‌شوند.

تبلیغات اپلیکیشن شما در کدام بخش های گوگل پلی نمایش داده می‌شود.

  • نتایج جستجوی Google Play
  • بخش برنامه‌های مربوط به” Google Play: همچنین دوست خواهید داشت” و “مرتبط با این برنامه”
  • صفحه اصلی Google Play: زیر عنوان”پیشنهاد شده توسط گوگل برای شما”

گوگل می‌تواند تبلیغات شما را به افرادی که برنامه‌هایی مشابه اپ شما را جستجو کرده‌اند نمایش دهد. در این روش نمایش، تبلیغات اپلیکیشن شما به همه افرادی نشان داده می‌شود که اپ مشابه شما را جستجو کرده‌اند.

نمایش تبلیغات اپلیکیشن در یوتیوب

همین طور بنر و لاین تبلیغات شما در صفحات مرتبط یا محتوای حاشیه تصویر  یوتیوب نمایش داده می‌شود.

تبلیغات اپلیکیشن گوگل می‌توانند آگهی‌های شما را در یوتیوب نیز نمایش دهند، جایی که کاربران زیاد کلیک می‌کنند و برنامه شما به احتمال زیاد دانلود می‌شود.

تبلیغات اپلیکیشن - تبلیغات اپلیکیشن در یوتیوب

نمایش تبلیغات اپلیکیشن در شبکه نمایش گوگل (Google  Display  Network)

این بخش تبلیغات گوگل شامل سایت‌ها و سرویس‌های گوناگونی است که یا مایملک گوگل‌اند، یا با گوگل طرف قرارداد ادسنس هستند مهم‌ترین سرویسی که در این روش برای تبلیغات اپلیکیشن شما در نظر گرفته می‌شود جی میل است. وب سایت های موبایل، سایت های خبری، وبلاگ ها و سایت های دیگر در اینترنت نیز در این زمره‌اند.

آگهی شما در جاهایی نمایش داده می‌شود که بیشترین ارتباط را با شبکه نمایش تبلیغات گوگل ( Google Display Network)  دارند البته این نمایش محدود به سایت خاصی نشده و در جاهای دیگر هم به نمایش در می‌آید. تبلیغات گوگل در جایی بهینه سازی می‌شود که در آن تبلیغات شما برای دریافت بیشترین تعداد تبدیل بهینه سازی می‌شود. معیار اصلی برای نمایش در سایت ها گوناگون CPI (cost-per-install ) هزینه به ازای هر نصب  است.

تبلیغات اپلیکیشن - نمایش تبلیغات اپلیکیشن در یوتیوب

بهینه سازی کمپین تبلیغات در اپلیکیشن و پیشنهاد قیمت

کمپین اپ سه روش مختلف برای بهینه سازی اهداف بازاریابی ارائه می دهند:

تمرکز بر نصب بیشتر

تبلیغات گوگل، پیشنهادات قیمت را بهینه می‌کند و در واقع هدفش این است که به شما کمک کند تا بیشترین تعداد کاربران جدید را وارد برنامه کنید. پیشنهاد قیمت باید مبلغ متوسطی باشد که می‌خواهید با هر بار نصب از طرف کاربر دریافت کنید. این متوسط مبلغ گزینه‌ای است پیشرفته در سابقه گوگل ادز جدید شما. شما می‌توانید کاربرانی را هدف بگیرید که می‌خواهند یک کار خاص را نصب و اجرا کنند. برای این گزینه، می توانید برای هر نصب پیشنهاد قیمت دهید.

تمرکز بر فعالیت های محرک و تعیین کننده اپ

اگر هدف شما یافتن هر چه بیشتر کاربرانی است که مایل به پرداخت هزینه هستند، و با تبدیل داخل برنامه بیشتر سعی می‌کنید که کاربر جذب کنید، قطعا از این گزینه استفاده کنید. تبلیغات گوگل بر افرادی تمرکز می‌کند که برای تکمیل فعالیت‌های خاص درون برنامه بیشترین تلاش را کرده‌اند که البته این فعالیت‌ها را شما راه اندازی و برای کمپین انتخاب می‌کنید.

قبل از بررسی روش سوم، سعی کنید نصب و اقدامات درون برنامه را انجام دهید.

 تمرکز بر تعیین هزینه فعالیت درون برنامه

برای کمپین‌هایی که هدفشان هزینه فعالیت درون برنامه است،  تبلیغات گوگل بیشتر بر افرادی که در طول زمان بهترین هزینه را پرداخت کرده‌اند، تمرکز می‌کند. قیمت پیشنهادی شما باید متوسط قیمت تبدیل (مثلا درآمد) باشد؛ متوسط قیمتی که می‌خواهید برای هر دلار که در تبلیغات صرف می‌‌کنید. به این امر بازگشت هزینه تبلیغاتی هدف (ROAS) می‌گویند. اگر هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید کاربران برای هر ۱ دلار هزینه تبلیغات اپلیکیشن شما ۰٫۵ دلار در طول تبدیل خرید درون برنامه دارند، باید ROAS هدف را ۵۰٪ تعیین کنید.

با استفاده از نکات و راهنمایی ها می‌توانید بهترین کاربران اپ موبایل را با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن گوگل پیدا کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search