درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

آشنایی با شبکه نمایش گوگل

شبکه نمایش گوگل
فهرست مطالب

آگهی دهندگان AdWords از شنیدن این موضوع خوشحال می‌شوند که شبکه نمایش گوگل بزرگترین دسترسی به هر شبکه نمایشی در جهان است. ۹۰ درصد کاربران اینترنت در جهان از طریق شبکه نمایش گوگل (Google display Network) قابل دسترسی هستند که شامل ۹۴ درصد کاربران اینترنت در آمریکا است، ۶۴ درصد آن‌ها هر روز قابل دسترسی هستند و ۸۹ درصد کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در آمریکا هستند.

برای بهتر دیده شدن در نتایج سرچ گوگل با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید و از یک جلسه مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

شبکه نمایش گوگل (GDN) یک روش سریع برای نشان دادن آگهی شما در ۱۲۰ سایت از ۲۰۰ سایت برتر تجاری است. این سایت‌ها شامل پلتفرم ویدئو YouTube، پلتفرم بلاگ Blogger، سرویس ایمیل Gmail و دسترسی به ۵۰ میلیارد اپلیکیشن دانلود شده از طریق گوگل است. در کل شبکه نمایش گوگل هر ماه بیش از دو تریلیون آگهی را برای دو و نیم میلیارد کاربر اینترنت در بیش از دو میلیون وب سایت ارائه می‌دهد.

اگر شما به تازگی می‌خواهید از تبلیغات گوگل (Google Ads) استفاده کنید (قبلا AdWords نام داشت)، یا بالاخره تصمیم گرفتید به حساب Google Ads خودتان سر و سامانی بدهید، یکی از نخستین سوالات شما این خواهد بود که چگونه در شبکه‌های جستجو و نمایش نفوذ کنید. با این که شبکه جستجو می‌تواند یک روش عالی برای به دست آوردن مشتریان باشد، مشتریانی که فعالانه برای یافتن محصول یا سرویس شما جستجو می‌کنند، ممکن است برای کسب و کارهای جدید و تازه دشوار باشد به افرادی دسترسی پیدا کنند که هنوز با محصول آن‌ها آشنا نبوده و برای پیدا کردن‌شان در گوگل جستجو نکرده‌اند. برای آگهی دهندگانی که به دنبال ایجاد یک کشش و جاذبه اولیه در محصول‌شان هستند، تبلیغات نمایشی یک روش عالی برای به دست آوردن مشتریان آتی با کمترین هزینه است.

مخاطبان هدف گذاری شده در شبکه نمایش گوگل

شبکه نمایش گوگل - مخاطبان هدف گذاری شده

آگهی دهندگان تقریبا میلیون‌ها گزینه هدف گذاری متفاوت برای یافتن مشتریان جدید در شبکه نمایش گوگل دارند و در نتیجه انتخاب اهداف درست برای فعالیت نمایشی شما در ابتدا می‌تواند سخت و گیج کننده باشد. با این حال هر یک از روش‌های هدف گذاری در یکی از دو گروه زیر قرار می‌گیرد:

  1. اهداف وب سایت محور: این روش بر مبنای برخی معیارها مجموعه‌ای از وب سایت‌ها را هدف قرار می‌دهد و آگهی‌ها را به همه کاربران آن سایت‌ها نشان می‌دهد.
  2. اهداف کاربر محور: این روش بر مبنای برخی معیارها مجموعه‌ای از کاربران را هدف قرار می‌دهد و روی تمام سایت‌هایی که کاربران در شبکه نمایش گوگل از آن‌ها بازدید می‌کنند، آگهی‌ها را نشان می‌دهد.

اهداف وب سایت محور: همه کاربرانی که از این سایت‌ها بازدید می‌کنند را هدف قرار می‌دهد.

  •       جایگذاری مدیریت شده (Managed placements): جایگذاری مدیریت شده مستقیم‌ترین روش برای هدف قرار دادن وب سایت‌ها است. تنها کاری که باید بکنید این است که وب سایت‌ها یا صفحاتی که می‌خواهید آگهی‌تان در آن‌ها نشان داده شود را انتخاب کنید. می‌توانید از Display Planner Tool هم استفاده کنید تا هزینه و ترافیک مورد نیاز برای زمینه‌ها و حوزه‌های مشخص را تخمین بزنید، ببینید سایت کدام فرمت‌های آگهی را پشتیبانی می‌کند و برای جایگذاری‌های مشابه دیگر ایده بگیرید.
  •       هدف‌گذاری موضوعی (Topic targeting): هدف گذاری موضوعی در شبکه نمایش گوگل به شما اجازه می‌دهد تمام سایت‌ها و صفحاتی که درباره یک موضوع مشخص و از پیش تعریف شده هستند را هدف قرار دهید. هدف گذاری موضوعی شبیه جایگذاری مدیریت شده است، اما محدودیت‌های بسیار کمتری دارد. هدف گذاری موضوعی در مقایسه با جایگذاری مدیریت شده به آگهی دهندگان اجازه می‌دهد به طیف گسترده‌تری از مخاطبان دسترسی پیدا کنند.

دسته بندی اصلی هدف گذاری موضوعی در Google display Network در دسترس است، زیر مجموعه‌ها می‌توانند خاص‌تر و دقیق‌تر باشند.

  •       هدف گذاری برمبنای کلیدواژه‌های متن (Keyword contextual targeting): این نوع هدف گذاری در Google display Network شبیه هدف گذاری موضوعی است، اما محدودیت کمتری دارد. این روش زمانی مناسب است که موضوع شما یکی از صدها موضوع تعریف شده توسط گوگل در هدف گذاری موضوعی نباشد. فقط باید فهرستی از کلیدواژه‌ها ایجاد کنید و سپس آگهی‌های شما در صفحاتی که از نظر متنی محتوای مشابهی دارند، نشان داده می‌شوند.

اهداف کاربر محور: کاربران مشخصی را در تمام وب سایت‌هایی که این کاربران بازدید می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.

  •       بازاریابی مجدد (Remarketing): بازاریابی مجدد یکی از قدرتمندترین ابزارهای هدف گذاری GDN است. بازاریابی مجدد نمایشی گوگل این امکان را به شما می‌دهد زمانی که بازدید کنندگان قبلی سایت‌تان در وب گردش می‌کنند، آگهی‌تان را ببینند؛ در نتیجه حتی وقتی سایت شما را ترک می‌کنند محصول و برند شما در ذهن‌شان باقی می‌ماند. این روش همچنین به شما اجازه می‌دهد که بازدید کنندگان با ارزش‌تان را دوباره به سوی خود جذب کنید، کسانی که قبلا از سایت شما خرید کرده‌اند، از صفحات کلیدی‌تان بازدید کرده‌اند (مانند صفحات محصولات یا قیمت‌ها)، یا کسانی که در سایت‌تان بیشترین مشارکت و فعالیت را داشته‌اند.
  •       مخاطبان مشابه (Similar audiences): هدف گذاری مخاطبان مشابه این امکان را به شما می‌دهد که کاربران جدید را به سایت‌تان جذب کنید، کاربرانی که جستجو هایشان شبیه کسانی است که در لیست بازاریابی مجدد شما قرار دارند. این روش گام مهم بعدی برای آن دسته از آگهی دهندگان است که در بازاریابی مجدد موفق بوده‌اند تا بتوانند بهترین مخاطبان را هدف قرار دهند.
  •       مخاطبان در بازار (In market audiences): هدف گذاری مخاطب در بازار آگهی شما را به کاربرانی نشان می‌دهد که جستجوهای اینترنتی‌شان بیانگر این است که برای یک محصول یا سرویس مشخص “در بازار” حضور دارند. برای مثال کاربری که دائما عبارت “شغل‌های موقت” را جستجو می‌کند و در سایت Monster.com پست‌های مربوط به این عبارت را بازدید می‌کند، می‌تواند به عنوان کاربری که به دنبال شغل‌های موقتی و فصلی است “در بازار” شناخته شود. این روش برای محصولات و خدماتی مناسب است که چرخه‌های جستجو و خرید طولانی‌تری دارند.
  •       علایق (Interests): هدف گذاری علاقه‌ای آگهی شما را به کاربرانی نشان می‌دهد که اخیرا شروع به بازدید از سایت‌هایی با موضوعات مشابه کرده‌اند. این روش برای یافتن مشتریان جدیدی مناسب است که به تازگی به چیزی علاقه‌مند شده‌اند. توجه داشته باشید که پیشنهادات‌تان را با این کاربران احتمالی و موقتی هماهنگ کنید و محصولات تازه و جدیدتان را برای آن‌ها تبلیغ کنید.

دسته بندی اصلی علایق در GDN در دسترس است، زیرمجموعه‌ها ممکن است خاص‌تر و دقیق‌تر باشند.

  •       مشابهت و همبستگی (Affinity): هدف گذاری همبستگی شبیه هدف گذاری علاقه‌ای است، اما این روش آگهی‌های شما را برای کاربرانی نمایش می‌دهد که دائما از سایت‌هایی با موضوع مشابه بازدید می‌کنند. این کار در واقع نشان دهنده‌ علایق بلند مدت آنها است. این افراد با تجربه‌ترین و سرسخت‌ترین کاربران شما هستند. توجه داشته باشید که پیشنهادات‌تان را با این کاربران با تجربه هماهنگ کنید و محصولات پیشرفته‌تر و خاص‌ترتان را برای آنها تبلیغ کنید.

اهداف اصلی روش مشابهت و همبستگی در GDN در دسترس است.

 از اینجا بخوانید : تفاوت استفاده از گوگل ادز در صنایع مختلف

هدف گذاری مبنی بر جمعیت شناسی در شبکه نمایش گوگل

شبکه نمایش گوگل - هدف گذاری مبنی بر جمعیت شناسی

علاوه بر روش‌های گوناگون هدف گذاری وب سایت محور و کاربر محور، ما می‌توانیم اهداف را بر مبنای فاکتورهای جمعیت شناسی مثل جنسیت، رده سنی و وضعیت والدین طبقه بندی کنیم. آگهی دهندگان همچنین می‌توانند بر مبنای این عوامل جمعیت شناسی شرایط و ضوابطی را برای محصولات‌شان اعمال کنند و مشتریان را بر مبنای همین عوامل تنظیم کنند. معنای ضمنی آگهی یک سری آگهی دهندگان مشخص با ویژگی‌های جمعیت شناسی مشابه کاملا واضح است. اگر صنعت شما به شدت به یک جنسیت، رده سنی یا وضعیت والدین (قدرت و اختیار، پوشش زنان، خدمات بازنشستگی یا نگهداری فرزند) متکی باشد، روش هدف گذاری مبنی بر جمعیت شناسی یک ابزار قدرتمند برای نفوذ شما است.

شبکه نمایش گوگل (GDN) ابزاری قدرتمند برای عرضه و نشان دادن برند شما به طیف گسترده‎‌ای از کاربران جدید است که ممکن است هنوز برای محصول شما در گوگل جستجو نکرده باشند. روش‌های هدف گذاری پیچیده و چند جانبه وب سایت محور و کاربر محور و همچنین روش هدف گذاری مبنی بر جمعیت شناسی این امکان را به شما می‌دهند که مخاطبان جدیدتان را پیدا کرده و آزمایش کنید. مهم نیست که چقدر تازه کار هستید، مطمئن باشید که می‌خواهید برای پیش رفتن و موفقیت برنامه ریزی کنید! شبکه نمایش گوگل بیش از ۳۰۰۰ گزینه هدف گذاری از پیش تعریف شده دارد و این رقم دائما در حال افزایش است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search