درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

تفاوت استفاده از گوگل ادز در صنایع مختلف

گوگل ادز در صنایع مختلف
فهرست مطالب

تبلیغات کلیکی گوگل ادز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج خوبی هم نصیب صاحبان کسب می‌کنند. تبلیغات گوگل ادز مزایای بی‌شماری برای کسب‌وکارها دارد. آنها با کمک این تبلیغات می‌توانند کاربران بسیاری را جذب کنند و در زمان مناسب به نتایج سریع و مطلوبی دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه کسب‌وکارهایی با تبلیغات گوگل رونق پیدا کرده‌اند و چه ویژگی‌هایی برای کسب‌وکار شما لازم است تا بتواند از تبلیغات گوگل نهایت بهره را ببرد. در ادامه پس از معرفی مختصر گوگل ادز، پنج ویژگی که کسب‌وکارها باید داشته باشند تا نتایج عالی از تبلیغات در گوگل کسب کنند را با هم مرور می‌کنیم.

گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که از طریق آن و به کمک سایت‌ها و دیگر ابزارهای گوگل، تبلیغات به کاربران نمایش داده می‌شوند. به ازای هر کلیک روی تبلیغ مورد نظر باید هزینه پرداخت شود. گوگل از طریق تبلیغات و PPC که مخفف عبارت Pay Per Click به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است کسب درآمد می‌کند. در واقع تبلیغات PPC یا کلیکی اساس کار گوگل ادز را تشکیل می‌دهد.

حدود ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنت در جهان از گوگل استفاده می‌کنند و این موضوع نشان‌دهنده‌ پتانسیل زیاد این موتور جست‌وجو در تاثیرگذاری روی مخاطب است. شناخته‌‌شده‌ترین روش تبلیغات گوگل ادز تبلیغات در موتور جست‌وجوی گوگل محسوب می‌شود. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مشخص تبلیغات مربوط به کسب‌وکار خود را در نتایج جست‌وجوی کاربران در گوگل قرار دهید. با کلیک کاربران بر تبلیغ موردنظر مبلغی از کل آنچه به گوگل پرداخت کرده‌اید کسر می‌شود. نکته این است که گوگل برای نمایش دادن لینک وب سایت و تبلیغ شما در میان نتایج نمایش‌داده‌شده مبلغی کسر نمی‌کند بلکه تنها در صورت کلیک کاربر روی تبلیغ، هزینه‌ای را از روی کل مبلغ پرداختی کم می‌کند.

در روش دیگر تبلیغات به صورت بنر در سایت‌ها و اپ‌های موبایل نمایش داده می‌شود. تبلیغات ویدئویی در یوتیوب، تبلیغات در جی‌میل و سایت بلاگر نیز با پنل گوگل ادز انجام می‌شوند. سایت‌ها و اپ‌های ایرانی هم می‌توانند با انجام دستورالعمل‌هایی تبلیغات را نمایش دهند.

 از اینجا بخوانید : ۱۰ اشتباه مهلک در تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز چه مزیت‌هایی دارد؟

گوگل ادز در صنایع مختلف - گوگل ادز چه مزیت‌هایی دارد؟

تبلیغات گوگل به سادگی و با ایجاد یک اکانت اختصاصی گوگل ادز به شما کمک می‌کند نتایج کسب‌وکارتان را سریع‌تر ببینید. با این روش شما در کمترین زمان به مخاطبانتان دست پیدا می‌کنید. از طرف دیگر می‌توانید عملکرد ppc را اندازه‌گیری کنید. میزان هزینه‌ها، کلیک‌ها، سودها، بازدیدها کاملا مشخص است و به شما کمک می‌کند برای مقاصد بازاریابی بهتر تصمیم بگیرید.

با استفاده از گوگل ادز و تکیه بر عواملی نظیر کلمات کلیدی، مکان، وب‌سایت و… تبلیغاتتان را طوری ارائه می‌کنید که کسب‌وکارتان به مخاطبان مناسبی معرفی شود. کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز اهمیت بسیاری دارد. شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که می‌دانید کاربران با آن کلمات در اینترنت به جست‌وجو می‌پردازند. کاربری که به دنبال کلمه کلیدی می‌گردد به طور مرتب تبلیغات شما را می‌بیند و این باعث می‌شود برند کسب‌وکار شما بیشتر شناخته شود؛ حتی اگر منجر به فروش بیشتر نشود.

یکی از نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی داشتن شناخت کافی از بازار است. بازاریابان باید کلماتی را که از سوی مشتریان برای جست‌وجوی محصول یا خدمات به کار می‌رود را بشناسند. اگر محصولی در سال‌های قبل نام دیگری داشته حتما نام قدیمی و معادل‌های آن در میان کلمات کلیدی قرار بگیرد.

تبلیغات ppc در جست‌وجوهای محلی بسیار تاثیرگذار است. کاربرانی که با استفاده از موبایل در پی محصولات و خدمات اطراف خود هستند تبلیغات شما را می‌بینند و احتمالا روی آن کلیک می‌کنند. اگر در این بخش عملکرد تبلیغات شما ضعیف باشد کاربران تبلیغات رقبای کسب‌وکار شما را کلیک می‌کنند و مشتری‌های بالقوه‌تان را از دست خواهید داد.

با تبلیغات گوگل ادز می‌توانید استراتژی بازاریابی کسب‌وکارتان را مشخص کنید. برای این منظور تبلیغات متفاوتی را در گوگل ادز اجرا کنید. پس از گذشت چند هفته نتایج تبلیغات را بررسی و تحلیل کنید. تبلیغاتی که از سوی کاربر بیشتر دیده شده و کلیک خورده‌اند نمونه خوبی برای تعیین استراتژی بازاریابی شما خواهند بود.

شما با انجام تبلیغات گوگل ادز می‌توانید خودتان را در میان رقبا محک بزنید و ببینید در کجای رقابت با سایر برندها قرار دارید. با استفاده از ابزارهای زیادی همچون الکسا، ahrefs، majestic، semrush و ranksignals می‌توانید عملکرد رقبا را بررسی کنید و متوجه بشوید با چه روشی از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند تا شما هم از آنها الگوبرداری کنید.

تبلیغات PPC در میان انواع تبلیغات یک بازاریابی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. با این روش بازاریابان تنها برای کلیک‌های انجام‌شده روی هر تبلیغ هزینه پرداخت می‌کنند. از این جهت تبلیغات گوگل ادز در صنایع مختلف که توان مالی کمتری دارند بسیار راهگشاست.

به این نکته توجه داشته باشید گوگل ادز همواره در حال به‌روزرسانی است و امکانات جدیدی در طول زمان به آن اضافه شده است. پس باید زمان بیشتری را برای یادگیری آن اختصاص دهید.

چه کسب‌وکارهایی باید از تبلیغات PPC استفاده کنند؟

گوگل ادز در صنایع مختلف - گوگل ادز چه مزیت‌هایی دارد؟

استفاده از گوگل ادز برای همه کسب‌وکارها و کمپین‌های جدیدی که قصد فروش بیشتر، پیدا کردن مشتری‌های جدید، بررسی عملکرد وب‌سایت، محصولات و روندهای بازاریابی خود را دارند کارایی بسیاری دارد. اما کسب‌وکارهایی هستند که گوگل ادز در کسب نتایج بهتر آنها بسیار موثر است. پنج نمونه از این کسب‌وکارها را با هم مرور می‌کنیم.

۱. کسب‌وکارهایی که دارای ارزش طول عمر مشتری بالا باشند. ارزش طول عمر مشتری مفهومی بسیار مهم برای کسب‌وکارهاست. در این روش شرکت‌ها به جای تمرکز بر سود کوتاه‌مدت به سلامت روابط بلندمدت با مشتری‌ها اهمیت می‌دهند. مشاغلی مثل پزشکی و دندانپزشکی وقتی مشتری جدیدی را جذب می‌کنند به طور بالقوه درآمد سال‌های پیش‌روی خود را تضمین کرده‌اند.

موسسات آموزشی و آموزش‌های آنلاین مجازی برای تبلیغات گوگل بسیار هزینه می‌کنند. جذب کاربر از این طریق برای آنها سود زیادی را به همراه خواهد داشت. خدمات اینترنت و به طور کلی هر سرویس خدماتی مبتنی بر اشتراک نیز مشتری‌هایی دارد که در طول زمان برای آن کسب‌وکار درآمد ایجاد می‌کنند.

۲. کسب‌وکارهایی که حاشیه سود بالا داشته باشند. برای مثال مشاغلی که با تعمیرات سروکار دارند. تعمیرات منزل، تعمیرات تجهیزات کامپیوتری و سرورها از این دست هستند. خرید لوازم خانگی، مبلمان، کالای خواب و همچنین خودرو از موارد دیگری است که تبلیغات گوگل ادز برای بیشتر دیده شدن آن بسیار موثر است. مردم از طریق وب‌سایت‌های مختلف محصولات متنوع را بررسی و تصمیم به خرید می‌گیرند.

۳. کسب‌وکارهایی که محصولات کمیاب عرضه می‌کنند گزینه خوبی برای استفاده از تبلیغات گوگل ادز محسوب می‌شوند. کاربران اغلب از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند تا کالاهای عجیب و غریبی که در فروشگاه‌های معمولی نمی‌توانند پیدا کنند مثل لوازم سرگرمی غیرمعمول یا وسایل مورد علاقه کلکسیون‌دارها را پیدا و اقدام به خرید کنند.

۴. کسب‌وکارهایی که مجموعه‌ای از محصولات متنوع را عرضه می‌کنند. فروشگاه اینترنتی مثال خوبی برای این مورد محسوب می‌شود. آمازون در سال ۲۰۱۱ هزینه‌ای معادل ۵۵ میلیون دلار و فروشگاه اینترنتی eBay مبلغ ۴۲.۸ میلیون دلار صرف تبلیغات گوگل ادورز کردند در عوض موفقیت چشمگیری در تبلیغات PPC به دست آوردند. فروشگاه‌های اینترنتی تبلیغات را بر ده‌ها هزار کلمه کلیدی ارائه می‌کنند. با انتخاب کلمات کلیدی طولانی به دلیل رقابت کمتر هزینه کمتری نیز روی هر کلیک ایجاد می‌شود. بنابراین بازاریابان در بسیاری موارد سود خود را از تبلیغات کم‌هزینه‌تر کسب می‌کنند.

۵. کسب‌وکارهایی که محصولات فصلی و یا محصولاتی را عرضه می‌کنند که در رویدادهای خاص به فروش می‌رسند. گل یکی از محصولاتی است که معمولا مردم به طور معمول آن را نمی‌خرند مگر مناسبت خاصی در پیش باشد. افراد معمولا برای مراسم تدفین و سوگواری و یا تولد و سالگرد ازدواج اقدام به تهیه گل می‌کنند. در سال ۲۰۱۷ وب سایت ۱-۸۰۰-Flowers در آمریکا بیش از سی میلیون دلار در تبلیغات گوگل ادز صرف کرد. نمونه‌ای از کسب‌وکارهایی که برای فروش فصلی و یا مبتنی بر رویدادها می‌توانند از طریق تبلیغات گوگل سود بیشتری کسب کنند عبارت است از: پک هدیه، لباس‌های خاص برای جشن‌ها و مناسبت‌های خاص و خدمات عروسی.

ده کسب‌وکاری که در سال ۲۰۱۱ بیشترین هزینه را برای تبلیغات گوگل صرف کرده‌اند به ترتیب اینها بوده‌اند: مالی و بیمه، فروشگاه‌های اینترنتی، سفر و گردشگری، مشاغل و آموزش، منزل و باغ، تجهیزات کامپیوتری، خودرو، اینترنت و تلکام، تجارت و صنعت و هدیه.

البته باید به این نکته توجه داشت هر کسب‌وکاری می‌تواند از گوگل ادز استفاده کند. مهم پیدا کردن کلمات کلیدی و به‌کارگیری درست تبلیغات گوگل ادز در صنایع مختلف برای کسب نتیجه بهتر است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search