درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۰ اشتباه مهلک در تبلیغات گوگل ادز

10 اشتباه مهلک در تبلیغات گوگل ادز
فهرست مطالب

در این مقاله با ۱۰ اشتباه در تبلیغات ادوردز آشنا می‌شوید تا از هدر رفتن هزینه‌های خود در تبلیغات کلیکی جلوگیری کنید. 

تبلیغات گوگل ادوردز روش بازاریابی مناسبی برای بیشتر کسب‌وکارهاست و منجر به رونق و کسب درآمد بیشتر آنها می‌شود. در سال‌های اخیر بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های بزرگ برای معرفی و فروش محصولات و خدمات خود از تبلیغات در گوگل استفاده می‌کنند. اما استفاده از این تبلیغات نیاز به هوشمندی دارد. اگر دقت نکنید بودجه خود را هدر می‌دهید. در این مقاله ده اشتباه مهلک در تبلیغات گوگل ادز را می‌شناسید و پی می‌برید چگونه باید از این اشتباهات اجتناب کنید.

همان‌طور که می‌دانید گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که از طریق آن و به کمک سایت‌ها و دیگر ابزارهای گوگل، تبلیغات را به کاربران نمایش می‌دهد. گوگل از طریق تبلیغات و PPC که مخفف عبارت Pay Per Click به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است کسب درآمد می‌کند. در واقع تبلیغات PPC یا کلیکی اساس کار گوگل ادز را تشکیل می‌دهد. بنابراین شما در گوگل ادز هزینه می‌کنید تا محصولات و خدمات خود را بفروشید و از این طریق سود بیشتر کسب کنید.

معمولا کسانی که مدت زیادی نیست از تبلیغات گوگل ادز استفاده می‌کنند مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. ده اشتباه متداول در گوگل ادز را با هم مرور می‌کنیم.

۱.کلمات کلیدی اشتباه انتخاب کنید!

اشتباه در تبلیغات - کلمات کلیدی اشتباه انتخاب کنید!

بزرگ‌ترین اشتباهی که کسب‌وکارها در استفاده از گوگل ادز مرتکب می‌شوند انتخاب کلمات کلیدی اشتباه به عنوان هدف است. کلیک‌ها و در نتیجه موفقیت کمپین زمانی افزایش می‌یابد که کلمات کلیدی مناسبی انتخاب شده باشد. مهم این است که کلمات کلیدی را مرتبط با کسب‌وکار، محصولات یا خدماتتان در نظر بگیرید. این کلمات تاثیر زیادی روی تبلیغات گوگل شما دارد.

استفاده از کلمات کلیدی عریض موثر است اما ممکن است در شرایطی هم نتایج نادرست و غیرمرتبط با محصول و خدمات شما را نشان دهد. اگر کلمه کلیدی بیش از حد وسیع باشد یا از نظر موضوع ارتباطی با محتوای وب سایت شما نداشته باشد نرخ تبدیل کاهش می‌‌یابد در نتیجه بودجه تبلیغات هدر می‌رود.

 از اینجا بخوانید : جستجوی کلمه کلیدی برای کسب و کارها، آموزش ساده و جامع

چهار نوع کلمه کلیدی را می‌توان در تبلیغات گوگل ادز استفاده کرد. کلمات کلیدی انطباق وسیع (Broad Match) کلماتی هستند که برای دیده شدن توسط کاربران زیادی در نظر گرفته شده‌اند. با استفاده از این کلمات گوگل تبلیغ شما را برای جست‌وجوی تک تک کلمات موجود در عبارت کلیدی که به کار برده‌اید نمایش می‌دهد. درست است که کلمات کلیدی انطباق وسیع، ترافیک ورودی شما را افزایش می‌دهند اما تعداد کلیک‌های ناخواسته افزایش می‌باید در نتیجه بودجه شما تمام می‌شود.

نوع دوم کلمات کلیدی انطباق گسترده (Modified Broad Match) هستند. در این کلمات از علائم + و – استفاده می‌شود تا کلمه کلیدی را محدودتر کند. اگر بخواهیم حتما کلمه موردنظر ما در جست‌وجو نمایش داده شود قبل از آن علامت + می‌گذاریم و اگر از علامت – پیش از کلمه مورد نظر استفاده کنیم تبلیغ ما برای جست‌وجوی آن واژه نمایش داده نخواهد شد.

کلمات کلیدی انطباق عبارت (Phrase Match Type) نوع سوم کلمات کلیدی است که در داخل “…” قرار داده می‌شوند. بنابراین تبلیغ شما تنها زمانی نمایش داده می‌شود که این کلمات در داخل کلمات عبارت جست‌وجوشده از طرف کاربر وجود داشته باشد.

نوع آخر کلمات کلیدی انطباق دقیق (Exact Match Type) هستند. این کلمات داخل […] نوشته می‌شوند. در صورت استفاده از این کلمه کلیدی کاربر تنها زمانی تبلیغ شما را می‌‌بیند که دقیقا عبارت مورد نظر را جست‌وجو کرده باشد. انطباق دقیق هزینه تبلیغات شما را کاهش می‌دهد و منجر به فروش محصول و خدمات شما خواهد شد اما محدودیت و جست‌وجوی کمتر آن توسط کاربر باعث کمتر شدن ترافیک ورودی سایتتان خواهد شد.

با بررسی کلمات کلیدی که نتایج مثبتی دربرداشته‌اند متوجه تاثیر حجم زیاد تبلیغات گوگل در جست‌وجوهای آن کلمات می‌شویم. بنابراین برای رقابت با دیگر کسب‌وکارهای رقیب چاره‌ای به جز استفاده از تبلیغات گوگل ادز نخواهیم داشت.

 ۲.از کلمات کلیدی منفی استفاده نکنید!

اشتباه در تبلیغات - از کلمات کلیدی منفی استفاده نکنید!

شما باید بدانید که کاربران محصول یا خدمات شما را با چه عباراتی جست‌وجو می‌کنند. در خیلی مواقع آگهی شما برای عبارت‌های جست‌وجوی اشتباه انتخاب می‌شود و در واقع شما هزینه کلیک‌هایی را می‌پردازید که هیچ سودی ندارد. انتخاب کلمات کلیدی منفی باعث می‌شود آگهی برای جست‌وجوهای نامرتبط نمایش داده نشود. در واقع کلمات کلیدی منفی همچون فیلتر عمل می‌کنند.

در بعضی موارد حتی لازم است تعداد کلمات کلیدی منفی در یک آگهی از تعداد کلمات کلیدی مثبت بیشتر باشد. در صورتی که کلمات کلیدی مثبت و منفی به درستی انتخاب شوند آگهی شما با هزینه کمتر در جایگاه بالاتر قرار خواهد گرفت. طبیعی است احتمال بازگشت سرمایه نیز در این حالت بیشتر خواهد بود.

 از اینجا بخوانید : راهنمای تعریف شده برای کلمات کلیدی منفی در سال ۲۰۱۸

کلمات کلیدی منفی نیز همانند کلمات کلیدی مثبت، دارای انواع مدل‌های انطباقند. وقتی کلیدواژه منفی را انتخاب می‌کنید مترادف‌ها آن واژه را نیز به لیست کلمات منفی اضافه کنید تا آنها هم برای تبلیغاتتان نمایش داده نشوند. حتما واژه‌های «ارزان» و «مجانی» را در لیست کلمات کلیدی منفی لحاظ کنید تا محصول و خدماتتان در کنار محصولات کم‌ارزش نمایش داده نشود.

۳.از افزونه‌های تبلیغ گوگل ادز استفاده نکنید!

خیلی از افرادی که از گوگل ادز استفاده می‌کنند از وجود افزونه‌های آن اطلاعی ندارند. افزونه‌های گوگل ادز جزییاتی همچون آدرس، شماره تلفن، لینک‌های داخل سایت و… را به تبلیغات شما اضافه می‌کنند و میزان کلیک کاربران را افزایش می‌دهند. استفاده از افزونه‎‌ها با توجه به افزایش نمره کیفیت تبلیغ باعث کاهش هزینه‌های کلیک و در نتیجه کاهش تبلیغات گوگل ادز خواهد شد.

۴.از زمان‌بندی تبلیغات گوگل ادز استفاده نکنید!

عدم برنامه‌ریزی برای زمان نمایش تبلیغات گوگل ادز یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که افراد تازه‌کار مرتکب آن می‌شوند. زمان‌بندی تبلیغات در گوگل ادز با بهبود عملکرد تبلیغات باعث می‌شود سود تبلیغات افزایش یابد. اگر زمانبندی به‌گونه‌ای باشد که شامل ساعت‌های کاری در طول روز باشد نه تنها از کلیک‌های بدون بازدهی که در ساعات نامناسب انجام می شود پیشگیری می‌کند بلکه باعث می‌شود استفاده بهتری از بودجه‌ای که برای تبلیغات گوگل ادز در نظر گرفته‌اید داشته باشید. با آزمون و خطا می‌توان زمانبندی مناسب برای تبلیغات را پیدا کرد. استفاده از بهترین بازه زمانی برای زمانبندی تبلیغات عملکرد تبلیغات گوگل ادز را دوچندان خواهد کرد.

۵.از صفحه فرود نامناسب استفاده کنید!

برای اینکه نتیجه خوبی از تبلیغات گوگل ادز دریافت کنید باید صفحه فرود خوبی داشته باشید. کاربر انتظار دارد با کلیک روی تبلیغ مورد نظر وارد صفحه‌ای شود که به آن تبلیغ مربوط است و اطلاعات کاملی در مورد آن آورده شده است. اگر صفحه فرود شما به‌گونه‌ای باشد که کاربر با ورود به آن اطلاعاتی را که نیاز دارد دریافت نکند سراغ تبلیغ دیگری می‌رود و در واقع هزینه تبلیغات شما از دست می‌رود. برای مثال اگر شما تبلیغی برای یک دوره آموزشی ارائه کرده‌اید کاربر با کلیک روی آن باید به صفحه‌ای هدایت شود که اطلاعات بیشتری درباره آن دوره آموزشی ببیند. بعضی از بازاریابان به قصد معرفی سایت و سایر دوره‌های آموزشی صفحه اصلی سایت را به عنوان صفحه فرود انتخاب می‌کنند اما این کار اشتباه است.

۶.کاربران موبایل را در نظر نگیرید!

اشتباه در تبلیغات - کاربران موبایل را در نظر نگیرید!

در سال‌های اخیر موبایل نقش انکارناپذیری در فروش محصولات و خدمات داشته است. بنابراین در نظر گرفتن کاربران موبایل در تبلیغات گوگل ادز بسیار اهمیت دارد. یادتان باشد سایت مورد نظر باید نسخه موبایل جذابی داشته باشد و کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. هزینه تبلیغات در موبایل کمتر از رایانه‌های شخصی است اما تعداد کلیک در آن نسبتا بیشتر است.

۷.نسبت تبدیل کاربران به مشتری را در نظر نگیرید!

کانورشن یا تبدیل اقداماتی مانند ثبت‌نام در وب سایت، بازدید از صفحه، ثبت‌نام در خبرنامه، تماشای ویدئو و… است که کاربر انجام می‌دهد. این اقدامات لزوما فروش محصول یا خدمات را در پی ندارد ولی برای کسب‌وکار شما دارای اهمیت است. برای بررسی نسبت تبدیل (Conversion Rate) باید کدی را که گوگل ادز اعلام می‌کند در سایت خود قرار دهید.

۸.هزینه تبلیغات گوگل ادز زیاد است!

اشتباه در تبلیغات - هزینه تبلیغات گوگل ادز زیاد است!

یکی از باورهای اشتباه درباره گوگل ادز میزان زیاد هزینه‌های آن است. بعضی از صاحبان کسب‌وکارها عقیده دارند استفاده از تبلیغات گوگل ادز دور ریختن پول است. البته هزینه این تبلیغات کم نیست اما با استفاده از مدیریت موثر و کارگیری اصولی از این سیستم در مقایسه با سایر ابزارهای بازیابی آنلاین شاهد بازدهی بیشتری خواهید بود.

تعداد کلیک‌ها هزینه تبلیغات گوگل ادز را مشخص می‌کنند. بدیهی است اگر تعداد کلیک با مقاصد کسب‌وکار شما هم‌راستا نباشد موجب هدر رفتن سرمایه خواهد شد. بنابراین باید رفتار کاربران مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال اگر بودجه محدودی را به ساعات خاصی از روز که تبلیغ به کاربران ارائه می‌شود اختصاص داده‌اید و نتیجه مثبتی دریافت نکرده‌اید بهتر است سعی کنید به این موضوع پی ببرید که مشتریان در چه ساعاتی بیشتر به جست‌وجو می‌پردازند تا تبلیغات خود را در آن زمان نمایش دهید.

 از اینجا بخوانید : ۵ توصیه برای مدیریت بودجه گوگل ادز در سال ۲۰۲۰

۹.از همه بخش‌های تبلیغ استفاده نکنید!

گوگل ادز امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. در حال حاضر شما می‌توانید سه عنوان به تبلیغ خود اضافه کنید. بخش‌هایی هم برای توضیحات در نظر گرفته شده است. افزونه‌های تبلیغات هم به شما کمک می‌کند اگهی‌های جذاب‌تری داشته باشید در نتیجه میزان کلیک‌های وب‌سایتتان افزایش خواهد یافت.

استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی نظیر افزونه Callout، افزونه سایت لینک، افزونه تماس، افزونه پروموشن و… با توجه به نوع آگهی و کسب‌وکارتان کیفیت تبلیغات را بهبود خواهد بخشید.

۱۰.ادگروپ‌های کلی بسازید!

برای آنکه تبلیغات شما هدفمند باشد و نتیجه بهتری کسب کنید لازم است ساختار ادگروپ‌هایتان خاص و تا حد ممکن محدود باشد. ادگروپ‌ها به جز تنظیمات کمپین خود تنظیمات دیگری نیز دارند که سبب هدفمند شدن تبلیغات در گوگل می‌شود. در هنگام ساخت ادگروپ تنها عبارات مرتبط را به کار ببرید. برای مثال در ادگروپ مربوط به یخچال سامسونگ این عبارات را قرار دهید:

  •         خرید یخچال سامسونگ
  •         قیمت یخچال سامسونگ
  •         یخچال سامسونگ FSR14

از قرار دادن کلمات کلیدی کلی مثل «یخچال» یا نام برند «سامسونگ» خودداری کنید زیرا این کلمات قطعا کلیک‌های غیرمرتبطی را برای این ادگروپ به همراه خواهد داشت.

به غیر از این چند اشتباه در تبلیغات، اشتباهات دیگری نیز حتما وجود دارند که جایشان در این فهرست خالی است؛ اشتباهاتی که سرمایه را هدر می‌دهد و باعث می‌شود بی‌خیال تبلیغات گوگل ادز شوید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search