درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ توصیه برای مدیریت بودجه گوگل ادز در سال ۲۰۲۰

مدیریت بودجه گوگل ادز
فهرست مطالب

مدیریت بودجه تبلیغ در گوگل (گوگل ادوردز) شاید جذاب‌ترین موضوع برای بحث نباشد اما نظارت مناسب بر آن می‌تواند تأثیر شگرفی بر کارایی تبلیغات کلیکی و در رأس همه آنها گوگل ادز شما داشته باشد. وقتی موضوعات جذابی نظیر فرمت جدیدی برای تبلیغ، نوع جدیدی از هدف گذاری یا کانال جدیدی برای تبلیغ پیشِ روی شما باشد، تمرکز بر مدیریت بودجه چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسد. اما باید دانست که مدیریت درست بودجه می‌تواند از به کارگیری روش‌های جدید، مؤثرتر و سودآورتر باشد.

به همین علت است که در سال ۲۰۲۰ میلادی، یکی از موضوعات مهم مدیریت بودجه گوگل ادز است.

این کار نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. یک کنترل سریع در آغاز هر ماه یا فصل می‌تواند به شما نشان دهد که وضعیت بودجه شما چطور است و آیا آن طور که باید، بودجه را صرف کرده‌اید یا خیر.

اینجاست که ممکن است شما با خود بگویید «خیلی عالی است، اما برای توجه بیشتر به بودجه چه کار می‌توانم انجام دهم؟» در ادامه ۵ مورد ساده را به شما معرفی خواهم کرد که با بررسی آن‌ها از مدیریت بودجه گوگل ادز خود در سال ۲۰۲۰ مطمئن شوید.

 از اینجا بخوانید : ۵ روش برای کاهش هزینه در تبلیغات گوگل

۱. پیش‌بینی کردن را شروع کنید

به طور کلی پیش‌بینی کردن در واقع حدس زدن وضعیت کارایی مورد نظر شما در آینده است. حدسی منطقی و حساب شده می‌تواند به اتخاذ تصمیماتی هوشمندانه درباره چگونگی صرف بودجه برای تبلیغات منجر شود.

اطلاعات حاصل از موارد زیر، گزینه‌های مناسبی برای استفاده در پیش‌بینی کارایی تبلیغات در ماه‌های آتی هستند:

  • ترافیک تخمینی توسط ابزار کلمات کلیدی گوگل (Keyword Planner)
  • سازمان‌های خبری بیرونی
  • بررسی کارایی به صورت ماه به ماه یا سال به سال

به طور کلی، مهم‌ترین دستاورد پیش‌بینی، حدس زدن دقیق آینده نیست، بلکه یک پیش‌بینی خوب نگرشی واقع‌گرایانه از کارایی تبلیغات و آنچه پیش روی شما خواهد بود را ارائه می‌کند.

آیا ترافیک در ماه آینده دو برابر خواهد شد؟ یا آیا با کاهش قابل توجه ترافیک مواجه خواهیم شد؟ آیا رویداد یا تغییر مهمی در نیمه دوم سال رخ می‌دهد که نیاز به آماده شدن برای آن وجود داشته باشد؟ یا پیشنهادات خاص خود را برای فصول بعدی نگه داشته‌اید؟

کمی وقت بگذارید و به آینده و آنچه روی خواهد داد فکر کنید. در ادامه و پس از گذشت یک ماه یا یک فصل، آمار خود را بازبینی کنید و از میزان دقت پیش‌بینی‌های خود برای آموختن نقاط ضعف و قوت استفاده کرده و برای افزایش دقت آن در دفعات بعدی فرایند پیش‌بینی و مدیریت بودجه گوگل ادز استفاده کنید.

 از اینجا بخوانید : مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی

۲. تهیه نقشه راه مدون

پیش‌بینی، نگرشی درازمدت از مدیریت بودجه گوگل ادز کارایی مورد نظر را فراهم می‌کند اما تهیه یک نقشه راه مدون به شما کمک می‌کند که آغاز و پایان هر مرحله از کار خود را در تقویم ماهیانه یا هر بازه زمانی دیگری تنظیم و بررسی کنید.

مدیریت بودجه گوگل ادز - تهیه نقشه راه مدون

جدول فوق، نقشه راه تدوین شده توسط یکی از مشتری‌های ما است. توضیحات این جدول به شرح زیر است:

P7D: کارایی در هفت روز گذشته.

MTD : کارایی ماه جاری تا به امروز.

Projected : آمار برنامه‌ریزی شده که با استفاده از آمار هفت روز قبلی و کارایی به دست آمده برای برون‌یابی روزهای باقیمانده از ماه استفاده شده است.

روش استفاده از فرمول به صورت زیر است:

(P7D/7× تعداد روز‌های باقیمانده در ماه)+MTD= Projected

بدون شک دستیابی به همه آنچه که پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌کنید ممکن نیست؛ اما این کار پیش‌بینی منطقی و مناسبی از آنچه در آینده روی می‌دهد را بر اساس وضعیت جاری و کارایی تبلیغات شما در ماه گذشته ارائه خواهد کرد.

۳. در مدیریت بودجه گوگل ادز انعطاف پذیر باشید

وقتی پیش‌بینی‌های خود را انجام داده باشید، زمان آن فرا می‌رسید که بودجه خود را بر مبنای پیش‌بینی‌های انجام شده در کانال‌ها و کارزارهای مختلف توزیع کنید. این کار عالی است اما در اجرای آن سخت‌گیر نباشید.

انعطاف‌پذیر بودن در اختصاص دادن بودجه می‌تواند راهی برای حداکثر کردن کارایی تبلیغات باشد.

اگر به برنامه‌ای که در قسمت قبلی مشاهده کردید دقت کنید، در این برنامه علاوه بر شاخص میزان هزینه صرف شده، شاخص‌های دیگری نظیر کلیک‌ها، تبدیل‌ها و هزینه به ازای اقدام (CPA) هم وجود داشت. شما می‌توانید بر اساس نیازها و اهداف خود، هر شاخصی را به فرمول معرفی شده در بالا اضافه کنید.

در همان فایل مربوط به برنامه‌ریز، نمودارهایی وجود دارد که بر مبنای کانال تبلیغاتی مورد استفاده نظیر گوگل ادودز و  دیگر گزینه‌های زیر مجموعه گوگل ادز  دسته‌بندی شده‌ است.

فرض کنیم بودجه ماهیانه من ۳۴۵ هزار دلار بوده و من ماه خود را با هزینه ۳۰۰ هزار دلار در گوگل و ۴۵ هزار دلار در بینگ شروع کرده‌ام. با مشاهده کارایی در ماه جاری و بررسی تفاوت میان هزینه به‌ازای نمایش، تصمیم می‌گیرم که با حداکثر حجم موجود در بینگ تبلیغ کنم و باقیمانده را به گوگل اختصاص دهم. این نمونه‌ای از انعطاف‌پذیری در صرف بودجه است.

مدیریت بودجه گوگل ادز - انعطاف پذیر باشید

این انعطاف‌پذیری که وابسته به میزان کارایی است، زمانی نمود بیشتری می‌یابد که کارایی پیش‌بینی شده بر مبنای داده‌های قبلی را با روش برنامه‌ریزی بودجه مقایسه کنید.

مدیریت بودجه گوگل ادز - در مدیریت بودجه انعطاف پذیر باشید

در این مثال با یک تغییر ساده در بودجه توانستم علاوه بر صرفه جویی ۱۰۰۰ دلاری، نرخ تبدیل را ۹۹ درصد افزایش داده و میزان هزینه به‌ازای کلیک کل را هم ۷۴/۰ دلار کاهش دهم. شاید چنین تغییری چندان شگفت انگیز به نظر نیاید اما من تا به حال کسی را ندیده‌ام که از کاهش هزینه همزمان با افزایش نرخ تبدیل استقبال نکرده باشد.

۴. بهترین نوع بودجه را برای حساب کاربری خود انتخاب کنید

اگر کمی دقیق‌تر به اصول مدیریت بودجه بپردازیم، خواهیم فهمید که حصول اطمینان از انتخاب درست نوع بودجه، نقش مهمی در مدیریت آن دارد.

جالب آنجاست که همه امکانات زیر مجموعه گوگل ادز را می‌توانید از همان پنل گوگل ادز مدیریت کنید.

ویژگی دیگر مدیریت بودجه گوگل ادز ایجاد سطح کارزار یا بودجه‌های اشتراکی است.

مدیریت بودجه گوگل ادز - بهترین نوع بودجه

شاید در نگاه اول تفاوت  در انتخاب یک گزینه‌ها باشد اما در هنگام انجام تنظیمات بودجه‌ای خود، از انتخاب بهترین گزینه‌ها اطمینان حاصل کنید. با تکامل کارزارهای شما در گذر زمان و ارائه قابلیت‌های جدید در طول سال توسط پلتفرم گوگل ادز، بررسی مجدد تنظیمات بودجه و حصول اطمینان از تنظیم آن‌ها برای موفقیت بسیار مهم است به یاد داشته باشید در هر تنظیم موفقیت شما می‌تواند معنی جدید داشته باش.

۵. از حداکثر میزان هزینه‌ای که می‌توانید انجام دهید آگاه باشید

آخرین توصیه من برای تبلیغ‌دهندگان جدید و یا کسانی است که می‌خواهند در سال ۲۰۲۰ از اول شروع کنن، این است که در مدیریت بودجه گوگل ادز خود همیشه سقفی برای بودجه داشته باشید.

با اینکه گوگل ادز شهرت بسیاری برای دستیابی به نتیجه «فوری» دارد، اما این شهرت به آن معنی نیست که هر تبلیغی در آن سریعاً سودآور می‌شود و نتیجه می‌دهد. مواردی وجود دارند که تبلیغات در ساعات و روز‌های اولیه پس از انتشار به درآمدزایی رسیده‌اند اما این موارد بسیار نادرند.

به طور عمومی تبلیغات کلیکی پیش از رسیدن به درآمدزایی به مدت زمانی برای آزمایش، آموختن و بهینه‌سازی نیاز دارند. به همین دلیل است که باید از حداکثر میزان هزینه‌ای که می‌توانید انجام دهید آگاه باشید.

در سال‌های گذشته شرکت‌هایی بوده‌اند که از ما می‌پرسیدند برای موفقیت در تبلیغات کلیکی چقدر هزینه لازم است؛ متأسفانه جواب صریحی برای این پرسش وجود ندارد. اما چند مورد وجود دارد که توصیه می‌کنم در مدیریت بودجه گوگل ادز خود لحاظ کنید:

  1. باز هم تأکید می‌کنم، نتایج فوری و سریع نیست، بنابراین باید آماده باشید که مدتی بیش از آنچه به دست می‌آورید، هزینه کنید. فقط به این دلیل که تبلیغات الان سودده نیست نمی‌توان نتیجه گرفت که تبلیغات شما هیچوقت به سوددهی نخواهد رسید.
  2. برای بهینه‌سازی به داده نیاز دارید. همیشه این وسوسه وجود دارد که کار را با بودجه روزانه خیلی کم شروع کنید. با اینکه محتاط بودن خیلی خوب است اما این کار ممکن است باعث کمبود داده برای بهینه‌سازی شود. اهداف خیلی بلندپروازانه نداشته باشید اما کارزارهای خود را هم خیلی محدود نکنید. هر دوی این کارها می‌تواند منجر به صرف هزینه زیاد شود در حالی که هیچ دستاوردی نداشته و بدتر از آن، هیچ چیزی را هم به شما نیاموزد.
  3. اگر بودجه شما محدود است، از روش پیش‌بینی و برنامه‌ریزی گفته شده استفاده کرده و آن‌ها را بر اساس احتمال موفقیت و سوددهی اولویت بندی کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر یک روش درآمدزا بود یا نبود، دلیل نمی‌شود که روش‌های دیگر هم مثل آن باشند. بسیار مهم است که روش‌های مختلف را آزمایش کنید اما اگر بودجه شما برای انجام آزمایش محدود است، ابتدا بر مواردی تمرکز کنید که احتمال کارایی آن‌ها بیشتر است.

تمرکز بر بودجه تبلیغات کلیکی در مدیریت بودجه گوگل ادز سال ۲۰۲۰

مدیریت بودجه جالب توجه‌ترین بحث سال ۲۰۲۰ نیست اما این موضوع نمی‌تواند از تأثیر اساسی آن بر موفقیت شما بکاهد. این ماه برای سال جدید کمی زمان صرف کنید و برنامه‌ای مبتنی بر کارایی، انعطاف‌پذیری، روش‌های برتر و آزمایش‌های جدید برای مدیریت بودجه گوگل ادز خود تهیه کنید تا مطمئن شوید روش‌های جدید را نادیده نمی‌گیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search