درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ روش برای کاهش هزینه در تبلیغات گوگل

کاهش هزینه گوگل ادوردز - ۵ روش برای کاهش هزینه در تبلیغات گوگل
فهرست مطالب

با توجه به نوسانات قیمت ارز صاحبان مشاغلی که از تبلیغات در گوگل استفاده می‌کنند به دنبال راه‌حلی برای کاهش هزینه‌های تبلیغات هستند.  در این مقاله ۵ روش برای کاهش هزینه در ادوردز را معرفی خواهیم کرد.

تبلیغات ادوردز نوعی از تبلیغات کلیکی پر طرفدار محسوب می شود اما هزینه برای آن زمانی بازدهی خواهد داشت که بتوان با صرفه­‌جویی در هزینه­‌ها مشتری واقعی جذب کرد.

بنابراین آن چیزی که برای صاحبان کسب‌وکارها حائز اهمیت است این است که چند درصد از این کلیک­‌ها به مشتری واقعی تبدیل می‌شود؟

چگونه­ می­‌توان با ایجاد تعادل بین کلیک کاربران و فروش سایت در هزینه­‌های تبلیغات صرفه‌­جویی کرد؟

در ادامه این مقاله ۵ روش برای کاهش هزینه در تبلیغات گوگل را بررسی خواهیم کرد.

۱ـ مشتریان احتمالی را بشناسید و آن­ها را به درستی مورد هدف تبلیغات قرار دهید.

کاهش هزینه گوگل ادوردز - مشتریان احتمالی خود را بشناسید

چند سالی هست که دیگر کمپین‌های تبلیغاتی به صورت گسترده برگزار نمی‌شوند. تجربه‌های بازاریابی این موضوع را به خوبی ثابت کرد که جامعه کوچکی از مخاطبان هدفمند، هزینه کمتر و سوددهی بیشتری را به همراه دارند. برای ایجاد تبلیغات هدفمند در ابتدا لازم است شما مشتریان هدف خود را به درستی انتخاب کنید. تبلیغات کلیکی  از آن دسته از تبلیغاتی است که اگر به درستی بهینه سازی نشود، کلیک‌های نامرتبط هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد و بازدهی مطلوبی را نخواهد داشت . بنابراین شناسایی مشتریان هدف و کلمات کلیدی مد نظرشان اولین گامی است که قبل از اجرای تبلیغات اینترنتی باید مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهاد نوین مارکتینگ :

کاهش هزینه گوگل ادوردز - آمار کاربران سایت از گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار آماری قوی می‌باشد که به شما کمک می‌کند مخاطب هدف خود را بر اساس جنس، سن، کلمات کلیدی مورد علاقه و حتی دستگاهی که برای وب گردی از آن استفاده می‌کنند را به درستی بشناسید. اگر آمارها به شما نشان ‌می‌دهد که مخاطبان سایت شما بیشتر از تلفن همراه برای بازدید از سایت شما استفاده‌ می‌کنند تنظیمات تبلیغات کلیکی خود را بر روی نمایش موبایلی تنظیم کنید تا فقط برای کاربران موبایل نمایش داده شود.

کاهش هزینه گوگل ادوردز - آمار کاربران دسکتاپ و موبایل

 

۲ـ از کلمات کلیدی درست برای نمایش تبلیغات استفاده کنید

کاهش هزینه گوگل ادوردز - استفاده از کلمات کلیدی درست

 در تبلیغات ادوردز برای تعیین کلمات کلیدی سه انتخاب پیش روی شما قرار دارد تا برای نمایش تبلیغات در صفحه اول گوگل میزان مطابقت عبارت جستجو شده توسط کاربر با کلمه کلیدی تعیین شده توسط شما مد نظر قرار گیرد.  در ادامه به بررسی این سه حالت تطابق می پردازیم .

  • Broad match : این گزینه درصد تطابق کمی را برای نمایش در نتایج اعمال می‌کند.

 در این حالت نظم کلمات کلیدی تعیین شده توسط شما در جستجوی کاربر لحاظ نمی­شود و با هر مدل جستجویی لینک شما در نتایج ظاهر شده و به سرعت کلیک می خورد.

  • Phrase match : این گزینه درصد تطابق متوسطی را برای نمایش  در نتایج را در نظر می‌گیرد.

  در این حالت به شما این امکان داده می‌­شود که تعیین کنید زمانی تبلیغ شما به کاربر نمایش داده شود که عبارت جستجو شده توسط کاربر مطابق عبارت تعیین شده توسط شما باشد. اما این گزینه موجب نمایش سایت شما در جستجوهای مشابه نیز می‌شود.

  • Exact match : این گزینه در صد تطابق بالایی را برای نمایش در نتایج را در نظر میگیرد.

بنابراین در این حالت در صورت تطابق کامل جستجوی کاربر با کلمه کلیدی شما، سایت شما در نتایج ظاهر خواهد شد.

با توجه به تعرفه تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه تبلیغات ادوردز باید این سه گزینه را به درستی تعریف کنید.

پیشنهاد تیم نوین مارکتینگ :

  • از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

تجربه نشان داده است که کاربر هدفمند از ابتدا می داند به دنبال چیست پس درصد بالایی از کاربران هدفمند عبارات جستجو را طولانی و واضح تایپ می­‌کنند بنابراین اگر در نمایش تبلیغ خود وسواس به خرج دهید از کلیک خوردن بی نتیجه تبلیغ جلوگیری می‌کنید . کلمات کلیدی تک کلمه‌ای قدرت چندانی برای جذب کاربر هدفمند ندارد. به بیان دیگر کاربری که کلمه آهن را جستجو می‌کند هدف مشخصی را دنبال نمی‌کند اما کاربری که خرید آهن را جستجو می­کند دقیقا می‌داند به دنبال چه چیزی می­گردد.

  • کلمات کلیدی اصلی خود را در حالت Exact match قرار دهید

در انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغ خود از هدف نهایی کاربر غافل نشوید. بدین منظور بهتر است از عبارت دقیق‌تر و شفاف‌تر برای تبلیغ ادز خود استفاده کنید.

Exact match باعث نمایش کمتر تبلیغ شما در نتایج جستجو می‌شود اما کاربری را به سایت شما هدایت­ می‌کند که به دنبال یک نیاز واقعی و با هدف رفع نیاز به جستجو پرداخته است.

۳ـ کمپین‌های ریتارگتینگ را فراموش نکنید

کاهش هزینه گوگل ادوردز - کمپین‌های ریتارگتینگ را فراموش نکنید

ریتارگتینگ بر اساس آنالیز کاربرانی که قبلا از سایت شما بازدید داشته اند این شانس را به شما می‌دهد تا بتوانید درک کنید یک کاربر به دنبال چه نیازی و از چه طریقی به سایت شما هدایت شده است و نیاز آن کار به چه طریقی توسط سایت شما پاسخ داده شده است. شما با بررسی تعداد محدود کاربرانی که از سایت شما خرید انجام داده اند می‌توانید کاربرانی که از سایت شما بازدید داشته‌اند اما خرید انجام نداده‌­اند را به سایت برگردانید. اما این کار را در ادوردز چطور انجام دهیم؟

پیشنهاد تیم نوین مارکتینگ:

کاهش هزینه گوگل ادوردز - کمپین‌ ریتارگتینگ

در صفحات سایت خود کد SDK قرار دهید. زمانی که یک کاربر از سایت شما بازدید می‌کند این کد یک کوکی برای ردگیری مرورگر کاربر ایجاد می‌کند. شما با استفاده از این کوکی می‌توانید تبلیغات خود را به نوعی تنظیم کنید که فقط برای کاربران سابق سایت شما که صفحه خرید را ترک کرده اند نمایش یابد. بدین شکل کلیک‌های هدفگذاری شده برای سایت خود دریافت می‌کنید و گوگل نیز هزینه هر کلیک را برای شما با نرخ پایین‌تری محاسبه می‌کند.

اگر استراتژی بازاریابی برایتان جذاب است پیشنهاد می کنیم برای کاربران سایت خود پیشنهادات ویژه مانند تخفیف یا کوپن در نظر بگیرید تا شاهد اثر جادویی ریمارکتینگ گوگل باشید.

۴ـ Goal ها و conversion ها را به درستی دنبال کنید

اهمیت ایجاد هر کمپین تبلیغاتی به اندازه‌گیری میزان موفقیت آن است. بنابراین شما باید در ابتدای کمپین اهداف خود را به درستی تعریف کنید و در زمان اجرای کمپین conversion‌ها را به درستی دنبال کنید تا بتوانید در انتهای کمپین میزان موفقیت آن را اندازه‌گیری کنید. در صورتی که سیستم قیمت‌گذاری را بر عهده خود گوگل گذاشته باشید، کمپین هایتان با توجه به این conversion ها بهینه می‌شوند و قیمتشان تغییر می کند.

 از اینجا بخوانید : آموزش ایجاد Goal در گوگل آنالیتیکس

پیشنهاد نوین مارکتینگ :

ابزار گوگل آنالیتیکس این امکان را به شما می‌دهد که  برای سایت خود  Goal یا هدف تعیین کنید تا بتوانید به آمار دقیقی از میزان موفقیت سایت خود برسید. بعد از این مرحله Goal های تعریف شده در گوگل آنالیتیکس را به اکانت گوگل ادز خود اضافه کنید تا بتوانید به تعداد conversion برسید.

 از اینجا بخوانید :راه اندازی conversion tracking در گوگل ادز

۵ـ لیست کلمات negative را به روز نگه دارید.

کاهش هزینه گوگل ادوردز - لیست کلمات negative  را به روز نگه دارید.

کلمات negative یا منفی آن دسته از کلماتی را شامل می‌شود که در هنگام جستجوی کاربر آن کلمات نباید نمایش یابد. با به روز نگه داشتن  لیست کلمات کلیدی منفی از بازدیدهای پوچ و کلیک خوردن بی‌جای تبلیغ خود توسط کاربران وب جلوگیری کنید تا در هزینه‌های آگهی در گوگل صرفه جویی کنید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای تعریف شده برای کلمات کلیدی منفی در سال ۲۰۱۸

پیشنهاد نوین مارکتینگ :

در اکانت گوگل ادز خود در بخش keyword بر روی گزینه ‌negative keyword کلیک کنید و در قسمت ‌Add to کمپین مورد نظر خود را انتخاب کنید و کلمات کلیدی منفی خود را در این بخش قرار دهید.

  • Broad match : این گزینه درصد تطابق کمی را برای نمایش در نتایج اعمال می کند.

 در این حالت نظم کلمات کلیدی منفی را تعیین شده  را به صورت کلمات مترادف، مفرد، جمع و نیز سایر مدل‌ها استفاده کنید.

  • Phrase match : این گزینه درصد تطابق متوسطی را برای نمایش  در نتایج را در نظر میگیرد.

کلمه کلیدی منفی مورد نظر را داخل علامت “…” قرار دهید.

  • Exact match : این گزینه در صد تطابق بالایی را برای نمایش در نتایج را در نظر میگیرد.

کلمه کلیدی منفی مورد نظر را داخل علامت […] بنویسید.

 سخن آخر :

با مدیریت کردن هزینه‌های خود کمپین‌های موفق‌تری را تجربه خواهید کرد. تیم نوین مارکتینگ در مقالات بعدی خود بیشتر به اهمیت این موضوع و روش‌های مختلف آن می‌پردازد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search