درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

نمایش تبلیغات در جیمیل و نکات مهمی درباره آن

نمایش تبلیغات در جیمیل و نکات مهمی درباره آن
فهرست مطالب

تبلیغات در جیمیل یکی از سرویس‌های جذاب پلتفرم گوگل ادز است. سرویسی که به شما اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در بالای اینباکس کاربران جیمیل به نمایش بگذارید. اگر پیش از این از خدمات تبلیغات در گوگل استفاده کرده باشید؛ حتما می‌دانید که با بهترین و بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغات هدفمند آنلاین روبرو هستیم. در این مقاله نوین مارکتینگ می‌خواهیم شما را با این سرویس گوگل آشنا کرده و نکات مهمی را درباره آن مطرح کنیم. چراکه ما در مجموعه نوین مارکتینگ به عنوان  پارتر رسمی گوگل، این سرویس را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کنیم.

جیمیل چیست و چرا باید در آن تبلیغ کرد؟

تبلیغات در جیمیل - جیمیل چیست و چرا باید در آن تبلیغ کرد؟

از قدیمی‌ترین و با ثبات‌ترین سرویس‌های آنلاین، سرویس پست الکترونیکی یا ایمیل است. سرویس‌های پست الکترونیکی، مانند یک صندوق پستی آنلاین، فضایی را برای ارسال مکاتبات، فایل‌ها و به‌طور کلی نامه‌نگاری آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جیمیل نام تجاری سرویس پست الکترونیکی شرکت گوگل است. این سرویس به صورت کاملا رایگان در اختیار همه افرادی که حساب کاربری در وب‌سایت گوگل دارند قرار گرفته است. جیمیل تحولی بزرگ در سرویس‌های پست الکترونیکی محسوب می‌شود. اتصال این سرویس به سایر سرویس‌های گوگل (گوگل بیش از ۱۰۰ سرویس آنلاین رایگان دارد.) اجازه حداکثر استفاده و بهره‌وری را به کاربران داده است. همین ویژگی‌ها نیز باعث شده است که در سال ۲۰۱۸ سرویس جیمیل بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر کاربر فعال در سراسر جهان داشته باشد.

سرویس جیمیل در ایران نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است؛ و اگرچه آمار دقیقی در این زمینه ثبت نشده است؛ اما شواهد نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد کاربران آنلاین و دارای گوشی هوشمند، دارای حساب جیمیل بوده و از آن برای ارتباطات رسمی خود استفاده می‌کنند.

همین ویژگی‌های جذاب کافی است تا فضای جیمیل شخصی کاربران، محلی مناسب برای درج آگهی‌های شما باشد؛ اما این دلایل وقتی روش‌های هدف‌مندی نمایش آگهی در سرویس جیمیل را بدانید، بسیار جذاب‌تر نیز خواهد شد. بنابراین با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 از اینجا بخوانید : با ادغام تبلیغات یاهو و با بخش تبلیغات مایکروسافت ، گوگل از این دو عقب افتاده است

با ویژگی‌های تبلیغات جیمیلی یا Gmail Ads آشنا شوید

تبلیغات در جیمیل - تبلیغات جیمیلی یا Gmail Ads

تبلیغات جیمیلی گوگل با عنوان Gmail Sponsored Promotions در این پلتفرم نمایش داده می‌شود. این تبلیغات مانند یک ایمیل تازه، در بالای لیست ایمیل‌های رسیده برای مخاطبان، به نمایش گذاشته می‌شود. البته گوگل با نمایش یک آیکون کوچک سبز رنگ، تبلیغاتی بودن این پیام‌ها را به کاربر اطلاع می‌دهد.

با کلیک کاربران روی این تبلیغات، آنها دقیقا مانند یک ایمیل ساده باز شده و اطلاعات اولیه آگهی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. وجود دکمه CTA در این بخش نیز کاربر را به سمت وب‌سایت آگهی‌دهنده هدایت می‌کند.

اما این همه ماجرا نیست. شکل هدفمند سازی نمایش تبلیغات در جیمیل نیز مانند سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل، کاملا هوشمند و حتی شگفت‌انگیز است.

گوگل به علایق، رفتار، جستجوهای کاربران و موضوع ایمیل‌های رسیده به آنها توجه بسیار زیادی دارد؛ و از طریق همین ویژگی‌ها نیز می‌تواند تشخیص دهد که کدام آگهی مناسب و مورد علاقه کدام گروه از مخاطبان است.

سیستم هوشمند گوگل گاهی حتی کاربران را دچار ترس می‌کند. مثلا بارها در شبکه‌های اجتماعی گزارش شده است که در طول روز درباره موضوعی با دوستان خود صبحت کرده‌اند و یا در محل جغرافیایی خاصی ظاهر شده‌اند؛ و دقیقا همان روز آگهی‌های مرتبطی با این موضوع را در تبلیغات گوگلی مشاهده کرده‌اند. البته گوگل در این زمینه اطلاعات دقیقی نمی‌دهد؛ اما به هر حال با وجود گوشی‌های هوشمند، سخت‌افزارهای ضبط صدا و تعیین موقعیت جرافیایی و… اصلا بعید نیست که این سیستم بتواند چنین اطلاعاتی را پردازش کند. همین ویژگی‌هاست که باعث شده نرخ اثرگذاری تبلیغات در جمیل بسیار بالا باشد. البته گوگل همیشه تاکید کرده است که به حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذارد؛ و از این اطلاعات به صورت گروهی و تنها برای ارائه تبلیغات مرتبط استفاده می‌نماید.

 از اینجا بخوانید : ۱۱ دلیل برای عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل و راه حل آن

هدف‌گذاری تبلیغات در جیمیل

تبلیغات در جیمیل - هدف‌گذاری تبلیغات در جیمیل

کاربران جیمیل در درجه اول کاربران موتور جستجوی گوگل هستند؛ همچنین بسیاری از آنها از سرویس‌های دیگر گوگل مثل یوتیوب، گوگل پلی، گوگل نیوز، مروگر کروم و… نیز استفاده می‌کنند. بنابراین گوگل شاید کاربران و علایق و نیازهای آنها را حتی بیشتر از خودشان بشناسد. اما فراتر از این موارد. تبلیغات جیمیلی نیز دارای روش‌های مشخصی برای هدف‌گذاری است. در ادامه این مقاله به این روش‌ها اشاره می‌کنیم.

اولین سیستم هدف‌گذاری تبلیغات در جیمیل به تمایلات و رفتار کاربر مرتبط است. این کار را گوگل به صورت هوشمند انجام می‌دهد؛ اما فراتر از این شما می‌توانید از روش هدف‌گذاری دستی استفاده کنید. به عنوان مثال اینکه کاربران چه برنامه‌هایی را از گوگل پلی دریافت کرده‌اند؛ به چه وب‌سایت‌هایی سر زده‌اند؛ کلمات مشابه آگهی شما را جستجو کرده‌اند و… از جمله روش‌هایی است که هدف‌مندی دستی را در پلتفرم تبلیغاتی جیمیل ممکن می‌کند.

روش‌های دیگر هدف‌مندی مرتبط با مواردی است که به‌طور معمول در سایر سرویس‌های تبلیغاتی گوگل نیز وجود دارد. موقعیت جغرافیایی، ساختار جمعیتی، سن، جنسیت و موارد مشابه از این دسته هستند که هدفمندسازی مخاطب را برای نمایش تبلیغات شما در گوگل مشخص می‌کند.

چند نکته مهم درباره شکل تبلیغات جیمیلی

تبلیغات در جیمیل - چند نکته مهم درباره شکل تبلیغات جیمیلی

در تبلیغات خود می‌توانید از لوگوی کسب و کار خود در اندازه ۱۴۴ در ۱۴۴ استفاده نمایید. درج نام تجاری در حداکثر ۲۰ کارکتر، درج تیتر با حداکثر ۲۵ کاراکتر، درج توضیحات با حداکثر ۹۰ کارکتر و درج آدرس سایت با حداکثر ۲۵۵ کاراکتر، از دیگری مواردی است که برای درج آگهی خود در جیمیل به آن نیاز دارید. البته این استانداردها مرتبط به متن اگهی شماست که در دید اول به نمایش درمی‌آید.

اگر مخاطب روی آگهی شما کلیک کند؛ با نمونه کامل آن روبرو می‌شود که در ادامه ویژگی‌های آن را شرح می‌دهیم:

پس از کلیک روی آگهی، تبلیغ شما درست مانند یک ایمیل باز می‌شود. در این صفحه می‌توان موارد گوناگونی را برای نمایش تنظیم کرد. درج تنها یک تصویر، درج یک تصویر و دکمه CTA، درج چند محصول، آپلود اطلاعات این صفحه با فرمت HTML، و لینک به سایت، اپلیکیشن یا دکمه تماس تلفنی، از دیگر مواردی است که در این صفحه می‌توان استفاده کرد.

در نهایت فراموش نکنید با توجه به اینکه تبلیغات در جیمیل بخشی از سرویس گوگل ادز است؛ در این روش نیز می‌توان از تنظیمات گوناگون برای زمان‌بندی نمایش، شیوه قیمت‌گذاری، دیوایس‌های نمایش‌دهنده و… استفاده کرد.

نوین مارکتینگ به عنوان پریمیر پارتنر گوگل، بهترین خدمات را در زمینه انواع روش‌های تبلیغات در گوگل ارائه می‌دهد. تنظیم، فعال‌سازی و بهینه کردن یک آگهی در پلتفرم تبلیغاتی گوگل کاری تخصصی است؛ که در صورت استفاده از خدمات ما، می‌توانید آن را با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر انجام دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search