درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

با ادغام تبلیغات یاهو و با بخش تبلیغات مایکروسافت ، گوگل از این دو عقب افتاده است

با ادغام تبلیغات یاهو و با بخش تبلیغات مایکروسافت ، گوگل از این دو عقب افتاده است
فهرست مطالب

چندی پیش خبر‌هایی رسید که بخش تبلیغات مایکروسافت آژانس بزرگ تبلیغاتی ورایزون را خرید. حال یاهو نیز که به نوعی استفاده کننده از قراردادهای ورایزون است دیگر از مایکروسافت و موتور بینگ تبلیغ می‌گیرد. همین ادغام‌ها سبب شده است در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ گوگل رشدی کمتر از مایکروسافت در تبلیغات خود تجربه کند. خبر امروز را به نقل از آژانس تبلیغاتی مرکل (Merkle) می‌ظخوانید.

متن خبر: انتقال بخش رسانه‌ای ورایزون به مایکروسافت کمک کرده است که تبلیغات تجاری مایکروسافت در فصل گذشته رشد بیشتری را نسبت به گوگل تجربه کند.

به گزارش آژانس مرکل ، رشد میزان هزینه‌ صرف شده در تبلیغات موتور جستجوی گوگل کاهش یافته است، این در حالی است که میزان هزینه‌ پرداختی برای نمایش تبلیغات دسکتاپ مایکروسافت در فصل دوم امسال، به بیشترین میزان خود در سه سال اخیر رسیده است.

جهش حاصل از بخش رسانه‌ای ورایزون

تبلیغات مایکروسافت - ورایزون

 به گزارش مرکل، بخش عمده‌ای از تبلیغات مایکروسافت ناشی از قرارداد آن‌ها با بخش رسانه‌ای وریزون برای مدیریت همه‌ تبلیغات آن‌ها در موتورهای جستجویی نظیر یاهو است. این موضوع به معنی شکستی برای گوگل است، زیرا گوگل از سال ۲۰۱۶ مسئول تبلیغات در یاهو هم بوده است. استفاده از تبلیغات مایکروسافت (با نام سابق تبلیغات بینگ) در ماه ژانویه اعلام شد و راه اندازی آن به طور رسمی در ماه مارس به انجام رسید.

هزینه‌ پرداختی امریکایی‌ها برای تبلیغات در مایکروسافت نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است. به طور کلی هم نرخ پرداخت شده برای تبلیغات مایکروسافت در سراسر جهان نسبت به نرخ پرداختی سالانه تبلیغات بینگ و یاهو ۸ درصد افزایش داشته است و به رشد منفی آن‌ها در دو فصل قبلی پایان داده است.

 از اینجا بخوانید : نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

رشد آهسته‌تر تبلیغات در گوگل

هزینه پرداختی به گوگل برای تبلیغات رشدی ۳۸ درصدی را تجربه کرده است، این میزان نسبت به رشد ۴۱ درصدی فصل اول سال ۲۰۱۹، کاهش یافته است. به گفته مرکل: «جدا شدن یاهو از تبلیغات گوگل و استفاده از محصولات تبلیغاتی بینگ در پایان فصل اول سال ۲۰۱۹، تاثیر خودش را نشان داده است.»

رشد ثابت و ۱۴ درصدی هزینه پرداختی برای تبلیغات جستجویی

در میان فهرست مشتریان مرکل که بسیاری از خرده فروشان بزرگ را در خود جای داده است، شرکت‌های امریکایی هزینه پرداختی برای تبلیغات خود در سال ۲۰۱۹ را نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۴ درصد افزایش داده‌اند. تبلیغات مایکروسافت رشد سال به سال ۱۶ درصدی و تبلیغات گوگل نیز رشد سال به سال ۱۵ درصد داشته‌اند. حجم کلیک گوگل ۱۰ درصد و هزینه به ازای کلیک نیز نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد رشد داشته است.

اهمیت این موضوع در چیست

این آمارها نگاهی سطح بالا به داده‌های منتشر شده در گزارش بازاریابی دیجیتال مرکل بوده و بیانگر رشد آرام‌تر موتورهای جستجو‌ هستند. (مایکروسافت گزارش کرده است که درآمد تبلیغاتیش رشد کمتری داشته است. گوگل نیز به زودی درآمد فصل دوم سال ۲۰۱۹ را اعلام خواهد کرد.) با این حال در برخی از زمینه‌ها، تبلیغات رشد کرده‌اند، رشد بخش تبلیغات مایکروسافت نمونه‌ای از این موارد است.

گزارش مرکل نشان می‌دهد که نرخ کلیک بازاریابی مجدد در تبلیغات موتور جستجو در فصول اخیر کاهش یافته و به پایین‌ترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده است. این کاهش با ارائه ITP 2.0 شرکت اپل همزمان هستند. با این حال مخاطبانی که روی تبلیغات جدید کلیک کرده‌اند نسبت به فصل گذشته رشدی ۸ درصدی داشته‌اند. انطباق مشتریان نیز نسبت به فصل قبل نرخ ثابت ۲ درصدی داشته است.

آخرین اخبار حوزه تبلیغات آنلاین را از نوین مارکتینگ پیگیری کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search