درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۱ دلیل برای عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل و راه حل آن

11 دلیل برای عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل و راه حل آن
فهرست مطالب

تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی‌شود؟ حداقل باید در نظر گرفت که عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل به منزله یک هشدار است. اگر شما تبلیغات خود را در قسمت جستجوی گوگل نمی‌بینید، ممکن است دلیلی برای اعلام خطر نباشد: فقط کافی است از ابزار Ad Preview استفاده کنید تا بتوانید آگهی خود را بررسی کنید. اگر تبلیغات شما در قسمت Ad Preview نیز نمایش داده نمی‌شود؟ این یک مشکل است.

قطعاً توضیح بهتری برای عدم نمایش تبلیغات گوگل شما وجود دارد. فقط به دلیل شفاف‌سازی، من تمامی دلایل را به دو بخش تقسیم کرده‌ام: دلایلی که مربوط یه عملکرد می‌شوند و دلایلی که به عملکرد مربوط نمی‌شوند. از آنجا که مشکلات دسته دوم راحت‌تر قابل حل هستند، من از دسته دوم شروع می‌کنم.

آیا می‌خواهید از سریع‌ترین راه ممکن اقدام کنید؟ برنامه رایگان Grader Google Ads Performance را اجرا کنید و یک حسابرسی فوری و شخصی از حساب Google Ads خود دریافت خواهید کرد!

منظور از «مشکلات غیر مرتبط با عملکرد» را در ادامه توضیح می‌دهیم. گاهی اوقات، تبلیغات گوگل شما به دلایلی غیر مرتبط با کیفیت تبلیغات، صفحات ورود، گروه تبلیغاتی و غیره نمایش داده نمی‌شود. به عبارت دیگر، حتی اگر شما تمام تلاش خود را برای داشتن بهترین شیوه‌های تبلیغات گوگل به کار گیرید، باز هم دلایل زیادی برای عدم نمایش تبلیغات شما وجود دارد. در ادامه به ۷ دلیل آن اشاره می‌کنیم.

عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل: مشکلات غیر مرتبط با عملکرد : 

۱- پرداخت‌های شما موفقیت آمیز نبوده است

عدم نمایش تبلیغات ادوردز - پرداخت‌های شما موفقیت آمیز نبوده است

اگر مانند بسیاری از تبلیغ‌کنندگان، هزینه حساب تبلیغات گوگل خود را از طریق پرداخت‌های خودکار انجام می‌دهید، وقتی که به آستانه پرداخت از پیش تنظیم شده یا به انتهای دوره صدور صورتحساب فعلی خود رسیدید، گوگل حساب شما را دوباره شارژ می‌کند. این موضوع به این که کدام اتفاق اول می‌افتد بسیار بستگی دارد. بدیهی است، برای این که این معاملات هموار شوند، باید اطلاعات پرداخت مرتبط با حساب شما معتبر و به روز باشد. اگر گوگل نتواند از حساب شما برداشت کند، تبلیغات شما هم در صفحه نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شود.

۲- پیشنهادات شما یا خیلی بالا و یا خیلی پایین است

همان‌طور که می‌دانید، شما باید یک بودجه روزانه را برای هر کدام از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود تعیین کنید. اگر حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک شما (CPC) که برای یک کلمه کلیدی خاص تعیین کرده‌اید، از بودجه کمپینی که برای آن در نظر گرفته‌اید بیشتر باشد، تبلیغات شما برای آن کلید واژه نمایش داده نمی‌شوند. اطمینان حاصل کنید که حساب شما از این اختلافات بین بودجه تبلیغات و پیشنهادات کلمات کلیدی عاری است.

در صورتی که تعداد پیشنهادات بر اساس کلمه کلیدی کم باشد، دلیل دیگری برای نشان ندادن تبلیغات شما در گوگل است. رتبه تبلیغ شما در یک مزایده معین به نمره کیفیت شما برای کلمه کلیدی مورد نظر و قیمت پیشنهادی بستگی دارد. اگر به بخش کلمات کلیدی حساب Google Ads خود مراجعه کنید، می‌توانید از شبیه ساز پیشنهاد استفاده کنید تا تاثیر افزایش پیشنهادات خود را با مقادیر مختلف تخمین بزنید.

۳- حجم جستجوی کلمات کلیدی بسیار پایین است

اگر کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌اید در یک بازه ماهیانه دارای حجم جستجوی کم یا ناچیز است، تبلیغات وابسته به کلمه کلیدی ممکن است برای نمایش مناسب نباشند. هنگامی که گوگل متوجه شود یک کلمه کلیدی با حجم کم را هدف قرار می‌هید، آن را به طور موقت در حساب شما غیرفعال می‌کند. اگر حجم جستجو با یک سطح معقول منطبق شود، گوگل به صورت خودکار دوباره کلمه کلیدی را فعال می‎‌کند. اگر این مشکل رفع نشد، قوانین گوگل ادز را بازبینی کنید.

از نظر تاکتیکی، قطعاً این که فقط منتظر بمانید تا حجم بازدید افزایش یابد کار عاقلانه‌ای نیست. با استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل (که همراه با حساب کاربری Google Ads شما است) یا برنامه ابزار کلمات کلیدی رایگان، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک کلمه کلیدی مشابه با حجم قابل توجه پیدا کنید.

 از اینجا بخوانید : جستجوی کلمه کلیدی برای کسب و کارها، آموزش ساده و جامع

۴- آگهی شما متوقف، حذف یا رد شده است

این امکان وجود دارد که تبلیغات گوگل شما حذف یا رد شده باشد، یا گروه های تبلیغاتی یا کمپین‌هایی که در آنها قرار دارد متوقف شده‌اند. اگر موضوع این است، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که آن‌ها را از حالت توقف به حالت فعال تغییر دهید.

همچنین ممکن است تبلیغات یا کمپین‌های مربوطه به دلایلی از حساب شما حذف شده‌ باشند به همین دلیل باعث عدم نمایش تبلیغات در گوگل می‌شود. متاسفانه اگر دلیل اصلی همین باشد، شما مجبورید از صفر شروع کنید.

شاید به طور اتفاقی آگهی خود را حذف یا متوقف کرده باشید. برای اطمینان از این حدس می‌توانید به قسمت Change History بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات ایجاده شده در حساب کاربری خود را مشاهده کنید و بر اساس وضعیت فیلتر کنید.

اگر اطمینان حاصل کردید که چیزی متوقف یا حذف نشده و هنوز هم تبلیغات گوگل خود را در قسمت نتایج جستجو مشاهده نمی‌کنید، احتمال دارد که آنها تایید نشده باشند. بدیهی است که هر تبلیغی که رد شده باشد، برای قابلیت نمایش دادن برای کاربران را ندارد. برای جلوگیری از رد شدن تبلیغات شما توسط گوگل بهتر است خط‌مشی‌های تبلیغاتی گوگل را بررسی کنید.

۵- خطایی در برنامه‌ریزی یا هدفگذاری وجود دارد

عدم نمایش تبلیغات ادوردز - خطایی در برنامه ریزی یا هدفگذاری وجود دارد

درست همانطور که برای هر یک از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود بودجه تعیین می‌کنید، برای هر کمپین نیز یک برنامه تبلیغاتی مشخص می‌کنید. بنابراین برای گوگل مشخص می‌کنید که ترجیحا چه روزها و چه ساعت‌هایی تبلیغات شما را نمایش دهد. به سربرگ برنامه‌ریزی تبلیغات کمپین مورد نیاز خود مراجعه کنید و از اجرا شدن تبلیغات خود به صورت نامحدود مطمئن شوید.

در کنار آن سربرگ برنامه‌ریزی تبلیغات، همچنین می‌توانید پارامترهای هدفگذاری موقعیت مکانی برای کمپین خود را پیدا کنید. این امکان وجود دارد که تبلیغات شما به این دلیل نمایش داده نمی‌شود که ترافیک جستجوی کافی کلمات کلیدی از منطقه جغرافیایی مورد هدف شما وجود ندارد. بار دیگر، حتماً مطمئن شوید که تنظیمات این کمپین زیاد محدود نیست.

۶- کلمات کلیدی منفی، کلمات کلیدی فعال را نفی می‌کنند

کلمات کلیدی منفی که به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات شما با عبارات نامربوط نمایش داده نشود می‌تواند در سطح گروه تبلیغاتی و سطح کمپین تنظیم شود. اگر بعضی از تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی‌شود، شاید به این دلیل است که بعضی از کلمات کلیدی منفی شما باعث غیرفعال شدن کلمات کلیدی فعال می‌شوند.

به عنوان مثال، در نظر بگیریم که شما عبارت کلیدی «استفاده رایگان CRM» را پیشنهاد داده‌اید و کلمه CRM رایگان را در کمپین به عنوان کلمه کلیدی منفی قرار داده‌اید. در این صورت، کلمه کلیدی منفی بر کلمه کلیدی فعال غلبه می‌کند. برای حل کردن این مشکل، فقط کافی است که از کمپین تطابق گسترده منفی CRM رایگان به تطابق دقیق و عینی کلمه کلیدی منفی (CRM رایگان) تغییر حالت دهید. انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد که برای کاربرانی که به دنبال استفاده آزمایشی رایگان از CRM هستند تبلیغات شما نشان داده شود و همزمان تبلیغات شما به افرادی که به دنبال CRM کاملاً رایگان هستند و هیچ هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کنند نمایش داده نشود.

 از اینجا بخوانید : راهنمای تعریف شده برای کلمات کلیدی منفی در سال ۲۰۱۸

۷- تنظیمات پیشنهاد کلمات کلیدی منفی شما طولانی است

 قبل از اینکه به مشکلات عملکردی بپردازیم که می‌توانند مانع دیده شدن تبلیغات گوگل شما شوند، باید به یک موضوع دیگر نیز اشاره کنیم: تنظیمات پیشنهادات منفی که تعیین کرده‌اید به اندازه‌ای است که رتبه تبلیغ شما را مخفی می‌کند.

تنظیمات پیشنهادات منفی که به شما این امکان را می‌دهد که در یک کمپین مشخص و در شرایط خاص، پیشنهادات خود را بطور خودکار کاهش دهید می تواند بر روی پارامترهای مختلفی تنظیم گردد: نوع دستگاه، زمان مشخصی در روز، مکان و غیره. هرچند این قابلیت می‌تواند موثر باشد، اگر تنظیمات پیشنهادات منفی که در نظر می‌گیرید بسیار سخت و شدید باشد، این امکان وجود دارد که خودتان را از دایره رقابت خارج کنید.

 از اینجا بخوانید : استراتژی‌ های هوشمندانه برای رشد اپلیکیشن کسب‌ و کار شما با تبلیغات

عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل: مشکلات عملکردی :

گاهی اوقات، متوجه می‌شوید که تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی‌شوند زیرا در بخش بهترین روش‌های PPC، مطابق با استانداردهای گوگل عمل نمی‌کنید. به عبارت دیگر، مواقعی وجود دارد که برای اینکه بتوانید تبلیغات گوگل خود را نمایش دهید، بهینه‌سازی یک امر مهم به حساب خواهد آمد. این موضوع همان چیزی است که ما در ادامه این راهنما در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

(از آنجایی که بهینه‌سازی مبحثی پیچیده‌تر از تنظیم نوع مطابقت کلید واژه منفی یا تصحیح اطلاعات کارت اعتباری شماست، این بخش‌ها کمی طولانی‌تر از موارد قبلی خواهد بود).

۸- گروه تبلیغاتی شما متمرکز نیست

عدم نمایش تبلیغات ادوردز - گروه تبلیغاتی شما متمرکز نیست

هر یک از گروه‌های تبلیغاتی در حساب Google Ads شما از دو جزء تشکیل شده است: کلمات کلیدی و تبلیغات. حتماً برای طبقه‌بندی این دو موضوع در یک دسته دلیل قانع‌کننده‌ای وجود دارد: کلمات کلیدی و تبلیغاتی که در یک گروه تبلیغاتی با هم زندگی می‌کنند در اصل با یکدیگر گره خورده‌اند. زمانی که یکی از کلمات کلیدی شما توسط یک عبارت جستجوی کاربر به کار برده می‌شود و شما وارد مزایده آگهی می‌شوید، گوگل به خوبی می‌داند که یکی از آگهی‌هایی را انتخاب کند که مرتبط با آن کلمه کلیدی است.

عملکرد شما در مزایده آگهی بستگی به میزان ارتباط آگهی شما با عبارت جستجوی کاربر دارد؛ هر چقدر که آگهی شما بیشتر مرتبط باشد، رتبه شما در صفحه نتایج جستجوی پرداخت شده بالاتر است. این امر ما را به این سوال اصلی می‌رساند: چگونه اطمینان حاصل می‌کنید که آگهی شما با عبارت جستجوی کاربر مرتبط است؟

جواب کوتاه: با ساختن گروه‌های تبلیغاتی که از کلمات کلیدی نزدیک به هم تشکیل شده‌اند. اگر کلمات کلیدی در گروه تبلیغاتی شما به یکدیگر نزدیک باشند، در اصل کاملاً تضمین شده است که آگهی شما با عبارت جستجوی کاربر مرتبط است. مهم نیست که کدام کلمه کلیدی انتخاب شده است، و در واقع مهم نیست که کدام آگهی انتخاب می‌شود.

عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل، ممکن است به دلیل ساختار گروه‌های تبلیغاتی شما باشد. اگر متوجه شدید که گروه‌های تبلیغاتی خود را با کلمات کلیدی ایجاد کردید که به یکدیگر ارتباط نزدیکی ندارند، ممکن است این موضوع همان دلیلی باشد که عملکرد شما در مزایده مطابق با میلتان نیست.

۹- نسخه تبلیغاتی شما بهینه‌سازی نشده است

اطمینان از اینکه تبلیغات شما با عبارات جستجوی مخاطبین شما ارتباط دارد، با ساختن گروه تبلیغاتی متمرکز شروع و پایان نمی‌یابد؛ به همان اندازه نیز مهم است که نسخه آگهی خود را بهینه کنید. خوشبختانه، این موضوع کمی ساده‌تر از بهینه‌سازی ساختار گروه تبلیغاتی شما است.

به طور خلاصه، بهینه سازی یک تبلیغ به منظور افزایش رتبه در صفحه نتایج جستجوی پرداخت شده به معنای گنجاندن کلمه کلیدی مورد هدف شما در نسخه تبلیغاتی است. با نوشتن نسخه کپی که شامل کلمات کلیدی هدف شماست، شما به حالت موثری به گوگل نشان می‌دهید که آگهی شما با عبارت جستجوی کاربر مرتبط است.

(آیا اینجا موضوع را حس می‌کنید؟ خیلی هم خوب! هنگامی که تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی‌شود و شما احتیاج به بهینه‌سازی دارید، ارتباط مهم‌ترین عامل این بازی است).

امیدوارم که این امر باعث شود تا به توصیه‌های قبلی من در مورد ساختار گروه تبلیغاتی توجه بیشتری نشان دهید. در یک گروه تبلیغاتی، شما باید کلمات کلیدی بیشتری نسبت به تبلیغات داشته باشید. اگر شما اطمینان حاصل کردید که این کلمات کلیدی کاملاً به یکدیگر مرتبط هستند، گنجاندن آن‌ها در نسخه شما قطعاً آسان‌تر است.

اینگونه به موضوع فکر کنید: اگر شما کلمات کلیدی «غذای سگ» و «قلاده ۱۰ متری سگ» را در یک گروه تبلیغاتی قرار داده‌اید، نوشتن کپی که شامل هر دو مورد باشد، بسیار دشوار خواهد بود، صحیح است؟ در مقابل، اگر کلمات کلیدی «غذای سگ» و «میان وعده های سگ» را در یک گروه تبلیغاتی قرار دهید، کاملاً کار صحیحی انجام داده‌اید.

تذکر نهایی: تبلیغات گوگل شما ممکن است نشان داده نشود زیرا نسخه شما به اندازه کافی بر روی کلمات کلیدی متمرکز نیست.

۱۰ – صفحه ورود شما مرتبط نیست

عدم نمایش تبلیغات ادوردز - صفحه ورود شما مرتبط نیست

زمانی که مشغول بررسی این موضوع هستید که آیا تبلیغات شما لایق این است که در صفحه نتایج جستجوی پولی رتبه بالایی را کسب کند یا نه، گوگل تنها موضوع ارتباط نسخه تبلیغاتی شما را بررسی نمی‌کند، بلکه میزان ارتباط صفحه ورود شما را نیز می‌سنجد. اساساً، اگر صفحه ورود شما نتواند به کاربران كمك كند آن چه را كه باید انجام دهند كه مطابق با خواسته آن‌ها با عبارت جستجو است، شما در مزایده تبلیغاتی خود ضعیف عمل كرد‌ه‌اید.

تمامی این مطالب به این معناست: شما باید تمامی کلمات کلیدی انتخابی خود را با تبلیغات گوگل خود تطابق دهید. به کاربرانی فکر کنید که که عبارات جستجوی آنان با این کلمات کلیدی مطابقت دارد. آن‌ها با چه چیزی دست و پنجه نرم می‌کنند؟ آن‌ها به دنبال کسب چه چیزی هستند؟ شما برای کمک به آنان چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

صفحه ورود برای آگهی ظاهر شده از عبارت جستجوی «نرم افزار همکاری».

پاسخ‌های شما به این سوالات باید مطالب موجود در صفحات ورود شما را مشخص کند. هرچه بهتر بتوانید مشکلات کاربران را با صفحات ورود خود حل کنید، میزان عملکرد شما در مزایده تبلیغات گوگل بهتر است. برای اندازه‌گیری خوب، شما همچنین باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در نسخه صفحه ورود خود وارد می‌کنید. فقط این موضوع می‌تواند به شما کمک کند.

۱۱- نرخ کلیک کردن شما بسیار پایین است

یکی از آخرین توضیحات درباره عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل، نرخ کلیک کردن است_ نرخی که در آن تاثیرات شما به کلیک منجر می‌شود. از دیدگاه عملی، CTR تبلیغات شما مشخص می‌کند که این تبلیغات برای مخاطبین چقدر جذاب است. اگر CTR تبلیغ شما بالا است، این بدان معنی است که پیام رسانی شما به کاربران بسیار عالی است؛ اگر CTR شما پایین است، عکس این قضیه صحیح است.

گوگل به تبلیغ‌کنندگانی که آگهی‌هایی را می‌نویسند که با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند همیشه پاداش می‌دهد. بنابراین، هرچقدر که CTR شما برای یک آگهی (یا کلمه کلیدی) پایین باشد، عملکرد شما در مزایده آگهی نیز بدتر می‌شود. اگر می‌خواهید به تبلیغ خود شانس بهتری به منظور دیده شدن مداوم به مخاطبین خود دهید، باید یک نسخه‌ای بنویسید که توجه آنان را جلب کند و آن‌ها را برای کلیک کردن وسوسه کند.

باور کنید یا نه، توصیه ما برای نوشتن یک نسخه تبلیغاتی که کاربران را برای کلی کردن وسوسه کند در اصل همان توصیه برای ایجاد صفحات ورود مرتبط است: شما باید کلمه کلیدی که تبلیغات شما مورد هدف قرار داده است را در نظر بگیرید، به کاربرانی فکر کنید که این کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند و دقیقاً به همان موضوع مشخص یا مشکل اشاره کنید و آن را بررسی نمایید. به بیان دیگر، نوشتن تبلیغی که CTR بالایی داشته باشد فقط به این موضوع بستگی دارد که با توجه به سفری که در طول خرید خود دارند، به نیازهایشان به درستی پاسخ داده شود.

مخاطبین در ابتدای سفر خریدشان (تقریباً نزدیک به سطوح بالای قیف) معمولاً از تبلیغاتی که دارای اطلاعات مرتبط است و به سوالاتشان پاسخ می‌دهند را استقبال می‌کنند.

مخاطبین در ابتدای سفر خریدشان (تقریباً نزدیک به سطوح بالای قیف) معمولاً از تبلیغاتی که آنان را به کلیک کردن یا خرید تشویق می‌کند بسیار استقبال می‌کنند.

اگر تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی‌شود و نمی‌توانید آن را به پایین بودن نرخ CTR ارتباط دهید، به نسخه آگهی خود نگاه دقیقی بیندازید و بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی شما با نیازهای مشتری و مراحل خرید او همخوانی دارد یا نه.

عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل: تصویر کلی

درک اینکه تبلیغات گوگل شما نشان داده نمی‌شود، می‌تواند لحظه‌ای ترسناک و گیج‌کننده برای یک بازاریاب دیجیتال یا یکی از صاحبین مشاغل باشد. ترسیدن از این موضوع و فکر کردن به تمام اتفاقات وحشتناک در این حیطه بسیار آسان است.

تا آنجایی که من می‌توانم به این موضوع اشاره کنم، بسیار مهم است که درک کنیم یک توضیح کاملاً منطقی و عاقلانه برای اینکه تبلیغات گوگل نمایش داده نمی‌شود وجود دارد. فرقی نمی‌کند که مشکل به عملکرد ربطی داشته باشد یا نه، همیشه یک راه‌حل برای برطرف کردن مشکل وجود دارد و می‌توان به راحتی تبلیغات را در معرض دید قرار داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search