درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

جلسه ۲ از درس ۱ آکادمی نوین مارکتینگ: آشنایی با مفاهیم اولیه ادوردز

مفاهیم تبلیغات در گوگل
فهرست مطالب

سلام همراهان عزیز نوین مارکتینگ شما وارد جلسه ۲ از درس ۱ آکادمی تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ شده‌اید. در این درس مفاهیم پایه تبلیغات ادوردز را با یکدیگر مرور می کنیم درس پیش رو درسی طولانی است و از این بابت همین اول از شما عذر خواهی می‌کنم شاید باید این درس را به چند درس کوچک تر تقسیم می‌کردیم اما مطلب پیوستگی خود را از دست می‌داد در آکادمی ورد استریم این درس خود ۵ درس جداگانه است اما در اینجا در یک جلسه آن را فرا می‌گیرید .

در هر جای این مقاله اگر نیاز به مشاور را حس کردید حتما با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید. مشاوره ما رایگان است.

در پایان این درس دوره مقدماتی آکادمی گوگل ادوردز نوین مارکتینگ به پایان می‌رسد. به سرعت به سراغ این مفاهیم مهم برویم

نرخ کلیک (CTR): آشنایی با تأثیر نرخ کلیک بر تبلیغات در گوگل

در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در گوگل، نرخ کلیک عبارت است از شاخصی که تعداد کلیک‌های دریافتی یک تبلیغ دهنده، نسبت به تعداد دفعات نمایش آن را نشان می‌دهد.

دستیابی به نرخ کلیک بالا برای موفقیت در تبلیغات کلیکی اساسی است، زیرا هم بر امتیاز کیفی و هم بر میزان هزینه‌ پرداختی برای هر کلیک در تبلیغات گوگل شما تأثیر می‌گذارد. آیا نرخ کلیک شما کمتر از آن چیزی است که باید باشد یا به نظر شما کافی است؟

در این قسمت، شما این موارد را می‌آموزید:

  • نرخ کلیک دقیقاً به چه صورتی محاسبه می‌شود.
  • چرا نرخ کلیک در تبلیغات در گوگل شما مؤثر است.
  • نرخ کلیک خوب در تبلیغات در گوگل از مواردی تشکیل می‌شود و چگونه می‌توان به آن دست یافت.

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک در تبلیغات در گوگل عبارت است از میزان کلیک انجام شده روی تبلیغات در گوگل شما. این عدد، درصد افرادی را نشان می‌دهد که تبلیغات شما را دیده و سپس روی آن کلیک کرده‌اند. فرمول محاسبه نرخ کلیک به صورت زیر است:

(تعداد کل کلیک‌های انجام شده روی تبلیغات)÷ (تعداد کل نمایش تبلیغات)=نرخ کلیک

به طور کلی، شما می‌توانید نرخ کلیک را در میز کار حساب کاربری تبلیغات در گوگل خود مشاهده کنید. نرخ کلیک بیشتر به این معنی است که افراد بیشتری روی تبلیغات شما کلیک کرده‌اند.

اهمیت نرخ کلیک در چیست در گوگل ؟

اهمیت نرخ کلیک برای حساب کاربری شما از این جهت است که بر امتیاز کیفیت شما اثر مستقیم می‌گذارد.

گوگل ادز و سایر پلتفرم‌های بازاریابی جستجو در هزینه‌های تبلیغاتی که بیشترین ارتباط را با موضوع جستجو دارند تخفیف در نظر می‌گیرند. با کسب نرخ کلیک بیشتر در ادوردز، امتیاز کیفی بیشتری به دست می‌آورید:

  • نرخ کلیک بالا منجر به امتیاز کیفی بیشتر می‌شود.
  • امتیاز کیفی بالاتر به شما اجازه می‌دهد که با هزینه کمتر، جایگاه تبلیغاتی خود را در تبلیغات در گوگل تثبیت کرده و حتی آن را بهبود ببخشید.

به علاوه، اگر برای عبارات مرتبط تبلیغ می‌کنید، دستیابی به نرخ کلیک بیشتر منجر به برقراری ارتباط با افراد بیشتری شده و پیشنهادات شما به حداکثر افراد ممکن خواهد رسید.

نرخ کلیک «خوب» به چه معنی است؟

این مورد موضوعی داغی است: نرخ کلیک خوب به چه معناست؟

به طور کلی همه‌ ما می‌خواهیم به بیشترین نرخ کلیک ممکن دست پیدا کنیم.

مگر زمانی که به دنبال آن نباشید.

چه زمانی نرخ کلیک بالا برای کسب و کار شما خوب نیست؟

اگر یک کلمه‌ کلیدی به کسب و کار شما مرتبط نیست یا به فروش، تبدیل و سایر دستاوردهای نام تجاری منجر نمی‌شود، نرخ کلیک بیشتر این کلمه‌ کلیدی برای کار شما مناسب نیست. دلیل این موضوع هم کاملاً واضح است:

  • شما برای هر کدام از این کلیک‌ها هزینه پرداخت می‌کنید.
  • تعداد زیاد کلیک، منجر به پرداخت هزینه زیاد می‌شود.
  • گاهی اوقات شما کلیک‌ها را از کلمات کلیدی با قیمت بالا دریافت می‌کنید و حتی اگر این کلیک‌ها به فروش هم منجر شوند، هزینه تبلیغات را پوشش نمی‌دهند.
  • عبارات و کلیک‌های غیر مرتبط، فقط سرمایه شما را هدر می‌دهد و هیچ سودی برای کسب و کار شما ندارند.

پس شما نباید همواره به دنبال نرخ کلیک بیشتر باشید: آنچه شما نیاز دارید، نرخ کلیک بیشتری برای کلمات کلیدی با ویژگی‌های زیر است:

  • مرتبط – بایستی متن تبلیغات، صفحات فرود و پیشنهادات شما این طور باشند.
  • مقرون به صرفه – به این معنی که تبلیغ روی آن کلمه سود سرشاری به بار آورد

اجمالا، نرخ کلیک خوب به این معنی است که نخست کلمات درست را هدف قرار دهید، و پس از آن به حداکثر تعداد کاربرانی که روی آن تبلیغات کلیک می‌کنند دست پیدا کنید.

دستیابی به نرخ کلیک بالا برای تبلیغات شما

دستیابی به نرخ کلیک بالا برای تبلیغات شما به موارد زیر وابسته است:

  • کلمات کلیدی هدف قرار داده شده برای سرمایه گذاری
  • کلیک‌های مقرون به صرفه
  • ابزارها و روش‌هایی برای یکپارچه سازی اثرگذار کلمات کلیدی با متون تبلیغاتی و صفحه‌های فرود
  • توانایی دسته بندی سریع و تأثیرگذار گروه‌های کلمات کلیدی برای دستیابی دقیق‌تر به اهداف

به خاطر داشته باشید که نرخ کلیک بیشتر منجر به کسب امتیاز کیفیت بیشتر می‌شود، و امتیاز کیفیت بیشتر نیز یکی از بهترین سیگنال‌ها برای موفقیت در تبلیغات کلیکی است.

از نقطه نظر آماری اما این موضوع به موارد مختلفی وابسته است. برای درک بهتر می‌توانید پاسخ یاهو به سؤال «نرخ تبدیل بهتر چیست؟» را مطالعه کنید:

پاسخ صادقانه به سؤال این است که «بستگی دارد.» نرخ کلیک به طور طبیعی از کمپینی به کمیپن دیگر متفاوت است و حتی از کلمه کلیدی به کلمه کلیدی هم متفاوت است. همه چیز به روش تبلیغات شما و گروه تبلیغاتی که در آن نقش ایفا می‌کند وابسته است و به رتبه‌ صفحه‌ شما در نتایج جستجو نیز بستگی دارد.

بنابراین، اگر به دنبال نرخ کلیک خوب هستید، عددی جادویی برای آن وجود ندارد. میانگین نرخ کلیک برای هر زمینه صنعتی متفاوت است و جایگاه نرخ کلیک به رتبه تبلیغات شما بر اساس سایر فاکتورها وابسته است.

نرخ کلیک میانگین در ادوردز ۱.۹۱ درصد برای جستجو و ۰.۳۵ درصد برای موارد نمایشی است. اما میانگین فقط بیانگر میانگین است. به این ترتیب، نرخ کلیک خوب در ادوردز برای شبکه جستجو ۴ تا ۵ درصد و برای شبکه نمایش ۰.۵ تا ۱ درصد است.

به یاد داشته باشید ctr بیشتر و امتیاز کیفیت بالاتر می تواند در کنار هم موفقیت کمپین تبلیغات در گوگل شما سبب شود.

البته شما می توانید با سپردن تبلیغات خود به دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ نرخ کلیک بسیار بالاتری را به دست آورید.

 از اینجا بخوانید : CTR در گوگل ادوردز چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

امتیاز کیفیت چیست

منظور از Quality Score یا امتیاز کیفیت یا امتیاز کیفی سیستم امتیاز دهی در تبلیغات گوگل است. شما با به دست آوردن امتیاز کیفیت مناسب برای تبلیغات در گوگل هزینه کم‌تری را نسبت به رقبایتان برای هر کلیک پرداخت می‌کنید.

مفاهیمی و پرسش‌هایی که در این مقاله بررسی می‌شود عبارت‌اند از:

  • Quality Score یا امتیاز کیفیت دقیقا چیست؟
  • امتیاز کیفیت شما به چه عامل‌هایی بستگی دارد؟
  • مزیت‌های بهبود دادن امتیازکیفیت چیست؟
  • امتیاز کیفیت را چطور افزایش دهید؟
  • امتیاز کیفیت پایین از کجا سرچشمه می‌گیرد.

Quality Score یا امتیاز کیفیت دقیقا چیست؟

کاربرد Quality Score در رتبه بندی گوگل برای تعیین کیفیت و سازگاری کلمات کلیدی وب سایت شما با تبلیغات کلیکی گوگل ادز است. این امتیاز در تعیین هزینه به ازای هر کلیک (CPC) تأثیر عمده می‌گذارد. بالاترین پیشنهاد مالی شما با در نظر گرفتن امتیاز کیفیت چند برابر می‌شود تا رتبه آگهی‌تان را در فرایند مزایده آگهی تعیین کند.

اگر می‌خواهید در زمینه تبلیغات کلیکی تبحر پیدا کنید، باید درکی مناسب از مفهوم امتیاز کیفیت داشته باشید. دلیلش هم این است که کیفیت عبارات ، بر روی هزینه و قدرت نفوذ کمپین‌های تبلیغات در گوگل شما تأثیر زیادی دارد. همان‌طور که اعتبار مالی شما در یک بانک یا مؤسسه مالی می‌تواند بر واجد شرایط بودن یا نبودن شما برای دریافت وام و میزان سود دریافتی اثر بگذارد، امتیاز کیفیت در تبلیغات در گوگل نیز بر نحوه عملکرد تبلیغات کلیکی و میزان پرداختی شما به ازای هر کلیک، اثر مستقیم می‌گذارد.

 امتیاز کیفیت شما به چند عامل بستگی دارد، از جمله:

  • نرخ کلیک شما (CTR) .
  • مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه آگهی خود.
  • کیفیت صفحه مورد نظر تبلیغاتی و مرتبط بودن آن.
  • مرتبط بودن متن آگهی شما.
  • پیشینه عملکرد حساب ادوردز شما.

هیچ کس (البته به نظر من به جز کارمندان گوگل) دقیقا نمی‌داند که هر کدام از این عوامل، چطور بر الگوریتم امتیاز کیفیت اثر می‌گذارد، اما این را می‌دانم که نرخ کلیک مهم‌ترین عامل است. برای همین هم بود که در این درس اول ما نرخ کلیک یا CTR را توضیح دادیم وقتی افراد بیشتری که آگهی شما را می‌بینند بر روی آن کلیک کنند، این نشانه‌ای محکم و خوب برای گوگل است که آگهی شما مرتبط بوده و برای کاربران مفید نمایش داده شده است.

بر این اساس، گوگل پاداش‌های زیر را برای شما در نظر می‌گیرد:

  • رتبه‌بندی بالاتر آگهی
  • هزینه پایین‌تر آگهی

البته کلیک‌های نابجا یا همان کلیک‌های غیر‌واقعی بر روی این مسئله به صورت موقت تأثیر می‌گذارد، ولی به مرور زمان، گوگل مشکل را برطرف می‌کند.

 از اینجا بخوانید : اهمیت امتیاز کیفیت آگهی در گوگل ادز در چیست

مزیت‌های بهبود دادن امتیاز کیفیت

با ارزیابی هزاران حساب تبلیغات کلیکی گوگل، اکنون تقریبا می‌دانم که امتیاز کیفیت با میزان موفقیت تبلیغات کلیکی شما رابطه مستقیم دارد. با بهینه سازی امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل ، خودتان را برای بازگشت سرمایه بیشتر (ROI) آماده کنید. دلیلش هم این است که امتیاز کیفیت بالاتر با هزینه به ازای یک ثبت نام یا عمل دیگر”cost per conversion” کمتر مرتبط است.

هزینه به ازای یک ثبت نام با هزینه به ازای کلیک فرق می‌کند. هزینه به ازای ثبت نام یا عمل در مورد میزان پرداختی شما به ازای هر کلیک نیست، بلکه به این اشاره دارد که وقتی مخاطب شما بر روی وب سایتتان عملی را انجام می‌دهد چقدر باید پرداخت کنید، حال این عمل می‌تواند ثبت نام در یک قسمت رایگان سایتتان باشد یا خرید یک محصول از آن. از آنجایی که هر کلیک، به خرید یا ثبت نام منتج نمی‌شود، هزینه به ازای ثبت نام معمولا بیشتر از هزینه به ازای کلیک است.

خوشبختانه امتیاز کیفیت بالا هم هزینه به ازای کلیک و هم هزینه به ازای ثبت نام را کاهش می‌دهد.

به یاد داشته باشید که امتیاز کیفیت، روشی است که پلتفرم تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز از طریق آن مشخص می‌کند تبلیغات کلیکی شما، نیاز‌های مشتری‌های احتمالی‌تان را برآورده می‌کند یا نه. هر چه در برآورده کردن این نیازهای احتمالی بهتر عمل کنید، گوگل هزینه کمتری از شما برای تبلیغات کلیکی می‌گیرد.

Quality Score امتیاز کیفیت

امتیاز کیفیت را چطور افزایش دهید؟

از آنجایی که امتیاز کیفیت تعیین می‌کند تبلیغات شما کجا و چقدر نشان داده شوند، بسیار مهم است که رتبه خودتان را با کار مداوم بر روی اکانت گوگل افزایش دهید. با متمرکز کردن تلاشتان بر چند قسمت کلیدی می‌توانید به این مورد دست یابید:

  • جستجو و انتخاب کلمه کلید: کلمات کلیدی جدید و مرتبط پیدا کرده و به کمپین‌تان اضافه کنید؛ مانند عبارات طولانی که می‌توانند ترافیک کلی‌تان را نیز افزایش دهند.
  • سازمان‌دهی کلمات کلیدی: کلمات کلیدیتان را در گروه‌های ثابت و سازمان یافته تقسیم کنید که ارتباطشان با کمپین‌های تبلیغاتی‌تان مؤثرتر باشد.
  • پالایش متن آگهی: یک کپی از تبلیغات کلیکی‌تان را آزمایش کنید. کپی‌ای که بیشتر مورد هدف گروه‌های آگهی‌تان است. تبلیغات مؤثرتر، نرخ کلیک بالاتر می گیرند؛ این یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود امتیاز کیفیت است.
  • بهینه سازی صفحات مورد نظر وب سایتتان: پیگیری و بهینه‌سازی صفحات سایت بهترین راه برای ایجاد صفحاتی است که به طور مستقیم به گروه‌های آگهی‌تان مرتبط می‌شود و یک تجربه منسجم را از کلمات کلیدی گرفته تا تبدیل، برای بازدید کننده‌ها فراهم می‌کند.
  • اضافه کردن کلمات کلیدی منفی: به طور مداوم عبارات جستجوی نامربوطی را که بودجه‌تان را هدر می‌دهند، جستجو، شناسایی و حذف کنید.

همان‌طور که می‌بینید،امتیازکیفیت در درجه اول مرتبط بودن را اندازه گیری می‌کند. پس برای بهبود امتیاز کیفیت کلمات کلیدی، باید ساختار کمپین‌های تبلیغات در گوگل خود را به گروه‌های کلمات کلیدی کوچک، به خوبی سازمان یافته و پیوسته تبدیل کنید. سازمان‌دهی و انتخاب کلمات کلیدی بهتر نیز به طور طبیعی کیفیت و ویژگی تبلیغات و محتوای وب سایت شما را بهبود داده، به شما این امکان را می‌دهد که دقیقا مخاطبانی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد خدمات شما را جستجو می‌کنند.

 از اینجا بخوانید : ترفندهای بهبود امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز

امتیاز کیفیت پایین از کجا سرچشمه می‌گیرد

Quality Score کم، در درجه اول ناشی از عدم ارتباط بین کلمات کلیدی، گروه آگهی، متن آگهی، و محتوای صفحه فرود است. امتیاز کیفیت بالا به طور طبیعی زمانی به وجود می آید که یک حساب AdWords شامل کلمات کلیدی سازمان یافته در گروه کلمات کلیدی مناسب، متن آگهی‌های منطبق با گروه‌های آگهی خاص و صفحات وب سایت مرتبط با پیشنهاد متن آگهی باشد.

گراف میزان تقریبی اثربخشی عناصر سازنده Quality Score یا امتیاز کیفیت

Quality Score امتیاز کیفیت

اگرچه هیچ پاسخ صحیح و آسانی برای بهبود فرمول امتیاز کیفیت شما وجود ندارد، اما توجه دقیق به مرتبط بودن تا حد زیادی امتیاز شما را افزایش می‌دهد و شاید یک مشاور و متخصص بازاریابی با تجربه بتواند، تحولی در امتیاز کیفیت شما ایجاد کرده تا هزینه‌های شما را کاهش و بهره‌وری آگهی را افزایش دهد.

هزینه به ازای کلیک (CPC): مفهوم هزینه به ازای کلیک در تبلیغات کلیکی چیست؟

هزینه به ازای کلیک (CPC)، میزان هزینه‌ واقعی پرداختی شما برای هر کلیک دریافتی در کارزار (کمپین) تبلیغات کلیکی شما را نشان می‌دهد. در این بخش شما با مفهوم هزینه به ازای هر کلیک برای تبلیغات در گوگل آشنا می‌شوید.

  • تعریفی دقیق و جامع از هزینه به ازای کلیک (CPC)
  • دلایل اهمیت هزینه به ازای کلیک برای کارزار تبلیغات در گوگل
  • چگونگی کاهش هزینه به ازای کلیک در کنار ثابت نگه داشتن (و حتی افزایش) ترافیک و نرخ تبدیل.

یک «کلیک» روی یکی از متن تبلیغات کلیکی شما نشان دهنده یک بازدید، و یا یک تعامل با محصول یا خدمات شرکت شما است. هر کلیک در کارزار تبلیغات کلیکی به معنای جلب توجه کاربری است که در فضای مجازی به دنبال چیزی بوده که شما ارائه می‌دهید. این توجه به معنای افزایش فروش است، بنابراین باید به دو فاکتور مهم توجه داشته باشید:

  • به دنبال چه نوع جلب توجهی هستید و
  • حاضرید چقدر بابت آن کلیک در تبلیغات گوگل هزینه کنید

هزینه به ازای کلیک چگونه محاسبه می‌شود؟

فرمول واقعی محاسبه‌ هزینه به ازای کلیک در تبلیغات گوگل این گونه است

تبلیغات در گوگلبه عنوان تبلیغ دهنده، هزینه به ازای کلیک شما همواره کمتر و یا برابر با نرخ مزایده‌ای (پیشنهادی) در گوگل ادز است، این نرخ بر اساس نرخ پیشنهادی شما در مقایسه با نرخ پیشنهادی مجموعه‌ای از رقبای شما، در دوره‌ زمانی خاصی محاسبه می‌شود. به دلیل کارکرد حراج گونه گوگل ادز، هزینه به ازای کلیک شما وابستگی شدیدی به رتبه تبلیغات، حداکثر پیشنهاد و امتیاز کیفیتان و نزدیک‌ترین رقیب شما دارد.

حراج‌های ادوردز: حداکثر پیشنهاد، امتیاز کیفی و رتبه تبلیغات، هر سه بر CPCمؤثر هستند

میانگین هزینه به ازای کلیک در ادوردز چیست؟

میانگین هزینه به ازای کلیک، بسته به نوع صنعت و کسب و کار بسیار متنوع است، اما میانگین هزینه به ازای کلیک برای همه صنایع حدود ۲ دلار است. البته این آماری است که از خارج ایران به دست آمده و در ایران این ارقام به کل متفاوت است و هیچ اطلاعات دقیقی برای آن وجود ندارد.

اهمیت هزینه به ازای کلیک در تبلیغات گوگل

هزینه به ازای کلیک مهم است چون عددی است که موفقیت اقتصادی شما در پرداخت‌های مربوط به کارزارهای تبلیغات جستجو را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که ادوردز چقدر برای شما هزینه داشته است.

بازگشت سرمایه شما، بدون توجه به بالا یا پایین بودن هزینه‌ پرداختی، به هزینه به ازای کلیک شما وابسته است و میزان کیفیت دریافتی شما از سرمایه گذاری نیز به همین ترتیب مشخص می‌شود.

از آنجا که میزان بازگشت سرمایه کارزار‌های تبلیغاتی شما نیز با میزان هزینه‌ پرداختی شما به ازای هر کلیک و کیفیت ترافیک ناشی از آن تعیین می‌شود، بسیار مهم است که هزینه به ازای کلیک را از هر دو منظر هزینه و ارزش بررسی کنید. شما باید کلیک‌های هدف را شناسایی کنید، زیرا این کلیک‌ها هم گران قیمت و هم ارزشمند هستند.

کاهش هزینه به ازای کلیک در کنار ثابت نگه داشتن ارزش

چگونه می‌خواهید هزینه پرداختی برای هر کلیک را کاهش دهید و در کنار آن ارزش بازدیدهایتان را ثابت نگاه داشته و حتی افزایش دهید؟ دو راهکار زیر در این زمینه نقشی کلیدی دارند:

امتیاز کیفی خود را افزایش دهید – گوگل سامانه‌ای خودکار ایجاد کرده است که به کارزارهای تبلیغات کلیکی با مدیریت مناسب و امتیاز کیفی بالا تخفیف می‌دهد. در حال حاضر، حساب‌های کاربری با امتیاز کیفی ۶ و یا بالاتر (میانگین امتیاز در حال حاضر ۵ است)، ۱۶ تا ۵۰ درصد تخفیف هزینه به ازای کلیک دریافت می‌کنند، در حالی که حساب‌های کاربری با امتیاز کیفی ۴ و یا کمتر ۲۵ تا ۴۰۰ % افزایش نرخ در هزینه به ازای کلیک را تجربه خواهند کرد!

امتیاز کیفی بیشتر = هزینه به ازای کلیک کمتر

با استفاده از روش‌های زیر امتیاز کیفی خود را افزایش دهید و شانس دریافت تخفیف در هزینه به ازای کلیک را بالا ببرید:

  • نرخ کلیک (CTR) خود را با ایجاد تبلیغات مرتبط و جامع افزایش دهید.
  • گروه‌های تبلیغاتی بسیار مرتبط بسازید.
  • متن تبلیغات و صفحات فرود خود را برای عبارات جستجو شده‌ خاص بهینه سازی کنید.

دسترسی خود را افزایش دهید – با به دست آوردن کلیک‌های جدید، مرتبط و ارزشمند، میزان توزیع بودجه شما به طور پیوسته افزایش خواهد یافت. با انجام این کار، کلمات کلیدی تبلیغات کلیکی جدید و فرصت‌های تبلیغات جستجوی بیشتری خواهید داشت. اما توجه داشته باشید که بیش از حد کار خود را توسعه ندهید، شما بایستی به طور مداوم تبلیغات نامربوط و کلیک‌های با هزینه‌ بالا را در کارزار تبلیغاتی خود را حذف کنید.

پالایش دسترسی‌ها – طراحی مداوم کلمات کلیدی منفی در حساب کاربری تبلیغات در گوگل، با فیلتر کردن ترافیک ناشی از جستجو کننده‌های غیر خریدار، به شما در کنترل میانگین هزینه به ازای کلیک کمک می‌کند. بنابراین وقتی شما کلمات کلیدی جدیدی را به حساب کاربری ادوردز خود اضافه می‌کنید، از حذف موارد ناموفق مطمئن شوید. زمانی که شما فقط کلماتی را هدف قرار می‌دهید که کارایی خوبی دارند و به کسب و کار شما مرتبط هستند، از این موارد اطمینان حاصل می‌کنید:

  • بودجه مصرفی درست هزینه شده – اگر هزینه‌ پایین پرداختی شما برای کلیک‌های نامربوط باشد، کاهش هزینه به ازای کلیک بی‌معنی است. کلمات کلیدی منفی به کارزارهای تبلیغات کلیکی شما می‌گوید که کدام موارد به هدف مورد نظر ختم نمی‌شوند، بنابراین بودجه‌ شما فقط برای کلیک‌های مرتبط صرف می‌شود.
  • امتیاز کیفی افزایش یافته – اگر کلمات کلیدی شما به وضوح با متن تبلیغات، صفحات فرود و پیشنهادات شما مرتبط باشند، نرخ کلیک و امتیاز کیفیت شما به شکل مثبتی افزایش خواهد یافت. این موضوع به شما در کسب کلیک‌های ارزان‌تر (تا ۵۰ درصد تخفیف) و سایر موارد مربوط به جستجو کمک می‌کند.

هزینه به ازای کلیک کمتر، کلیدی برای موفقیت برای تبلیغات در گوگل است زیرا در نهایت نمایی از میزان هزینه برای تبدیل شما است.

 موضوعی که در بخش بعدی بیشتر به آن می‌پردازیم.

هزینه به ازای هر اقدام (CPA): نحوه کاهش CPA در AdWords

هزینه به ازای هر اقدام (Cost per action) یا CPA، که گاهی اوقات تحت عنوان هزینه به ازای هر اکتساب نیز معنی می‌شود، معیاری است که هزینه کسب و کار شما را به ازای دستیابی به هر تبدیل می‌سنجد. به طور کلی، CPA شما از هزینه به ازای هر کلیک یا CPC بیشتر خواهد بود، زیرا هر کسی که بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، اقدام مورد نظر شما را تکمیل نمی‌کند، چه این کار بخشی از خرید باشد چه پر کردن فرمی برای تبدیل شدن به یک هدف. هزینه به ازای هر اقدام، تعداد کلیک‌های لازم برای تبدیل هر بازدیدکننده را مدنظر می‌گیرد، به بیان دیگر بهبود نرخ تبدیل شما، CPA شما را نیز کاهش می‌دهد. همراه با CPC، CPA شما نیز جزء هزینه کلی تبلیغات در گوگل محسوب می‌شود.

چه چیزی CPA شما را مشخص می‌کند؟

 CPA هم مانند دیگر معیارها در تبلیغات گوگل مانند CPC، CPA شما مستقیما تحت تاثیر امتیاز کیفیت شماست، معیاری مهم که براساس کیفیت کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود مشخص می‌شود. به طور کلی هرچه نمره کیفیت شما بالاتر باشد، هزینه‌های شما کمتر خواهد بود، در حقیقت، به ازای هر یک نمره بیشتر از امتیاز متوسط کیفیت ۵، CPA تقریبا ۱۶% کاهش می‌یابد.

بالا نگه داشتن نمره کیفیت و پایین نگه داشتن CPA می‌تواند مزیت بزرگی برای بودجه تبلیغات در گوگل شما در طول زمان باشد که به شما این فرصت را می‌دهد تا در فضای تبلیغاتی آنلاین، نمایش بیشتری را خریداری کرده و تعداد تبدیلی که از هزینه‌های تبلیغاتتان حاصل می‌شود را بهبود بخشد.

نمره کیفیت چگونه بر هزینه به ازای هر اقدام تاثیر می‌گذارد؟

این مساله به خوبی بارز و مشخص است که نمره کیفیت در Google Ads (که قبلا تحت عنوان AdWords شناخته می‌شد) بر پرداخت به ازای هر کلیک شما تأثیر می‌گذارد، اما همه متوجه تاثیر نمره کیفیت در تعیین پرداخت به ازای هر تبدیل نمی‌شوند. هنگامی کهCPA متوسط را براساس نمره کيفيت بررسی می‌کنید، متوجه وجود یک همبستگی قوی می‌شوید: هر چه امتیاز بالاتر باشد، هزینه به ازای هر اقدام پایین تر خواهد بود.

تاثیر امتیاز کیفیت بر روی CPA در سال ۲۰۱۳

 همبستگی هزینه هر تبدیل با نمره کیفیت

به بیان دیگر، بهینه سازی برای نمره کیفیت و بهینه سازی برای CPA اساساً یکسان است.

جدول زیر نشان می‌دهد که اگر نمره کیفیت شما بالاتر از ۵ باشد، چه مقدار در هزینه به ازای هر اقدام صرفه جویی خواهید کرد.

تاثیر امتیاز کیفیت بر روی CPA در سال ۲۰۱۳

تبلیغات در گوگل

به همین ترتیب، با داشتن نمره کیفیت متوسط پایین، CPA شما نسبت به رقبایتان افزایش یافته که باعث کاهش ROI کلی شما می‌شود.

قیمت گذاری هزینه به ازای هر اقدام چیست؟

قیمت‌گذاری CPA یک روش تبلیغاتی پرداختی است که به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه تبلیغات خود را به شدت کنترل کنید. به جای پول دادن به گوگل برای هر بار که کسی بر روی یکی از تبلیغات شما کلیک می‌کند (همانند قیمت گذاری CPC)، قیمت‌گذاری CPA (هزینه به ازای هر اقدام)، شما را الزام می‌کند تنها برای هر تبدیل پول پرداخت کنید، معیاری که خود شما زمانی که کمپین خود را تعریف می‌کنید، مشخص می‌کنید. این اقدام می‌تواند یک فروش، یک هدف، یک دانلود، یا هر تبدیل دیگری باشد که شما تعیین کرده‌اید. تبلیغات CPA می‌تواند به شما در جلوگیری از صرف هزینه در عبارات جستجویی که ممکن است مستقیماً برای کسب و کار شما سودمند نباشد، کمک کند. اگر یکی از آگهی‌های شما در SERP نمایش داده شود و با هدف جستجوی جستجوگر مطابقت نداشته باشد، تنها در صورتی که جستجوگر بر روی تبلیغ شما کلیک کرده و در نهایت تبدیل شود، پرداختی برای شما ثبت می‌شود.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO): چگونه نرخ تبدیل را برای هزینه به ازای هر کلیک (PPC) بهینه سازی کنیم

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) شامل فرآیند بهینه‌سازی تبلیغات جستجویی، صفحات ورودی و طراحی کلی وب سایت شما برای افزایش نرخ تبدیلتان است. به عبارت دیگر، هدف اصلی تبدیل بیشترین درصد بازدیدکنندگان سایت شما یا تکمیل اقدام مورد نظرتان است. CRO به سرعت در حال محبوب شدن میان مردم است زیرا به عنوان راهی برای افزایش سود حاصل از فروش بدون افزایش هزینه‌های تبلیغاتی شما در نظر گرفته می‌شود.

نرخ تبدیل ممکن است به طور گسترده‌ای بسته به نوع صنعت و مدل کسب و کار شما متفاوت باشد، اما صرف نظر از این موضوع، هر کس یک نرخ بهتر را می‌خواهد! در پایین، نمونه‌هایی از میانگین نرخ تبدیل در AdWords برای ۲۰ صنایع متداول گردآوری شده است:

تبلیغات در گوگل

البته این نمودار ورداستریم برای نرخ تبدیل در اروپای غربی و آمریکای شمالی تهیه شده است و در ایران ارقام به شدت متفاوت است برای آن که از نرخ تبدیل در ایران بیشتر آگاه شوید می توانید با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید

 به طور طبیعی، حتی اگر نرخ تبدیل ادوردز شما در حوزه کاریتان متوسط باشد، نرخ تبدیل بالاتر، برای کسب و کار بهتر است. پس چرا به میانگین بسنده کرد؟

بهینه سازی نرخ تبدیل نیاز به زمان، منابع و اگر آن را درست انجام می‌دهید، آزمایش دارد. با این وجود، بسیار ارزشمند است که با اصول بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت آشنا شوید تا بتوانید شانس تبدیل یک مشتری بالقوه که از طریق موتور جستجو به سایت شما وارد می‌شود، به هدفی مناسب یا یک مشتری که حاضر به خرید از شما باشد را افزایش دهید.

مواردی وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن‌ها نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آگهی وسوسه کننده تبلیغاتی هزینه به ازای هر کلیلک در تبلیغات گوگل ایجاد کنید که ‌بتوان بر روی آن کلیک کرده و بسیار مرتبط با کلمات کلیدی/ عبارات جستجویی مخاطب مورد نظر شما باشد. این مسئله هنگامی که شما کلمات کلیدی مرتبط بلند یا متوسط را هدف قرار داده‌اید، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. مخاطبی که روی کلمه کلید بلند کلیک می‌کند خریداری در اواخر چرخه خرید است، از آنجا که احتمال تبدیل این مشتریان بسیار بیشتر است. برای شما ارزش بیشتری می‌یابد.
  • ارتباط و همخوانی بالایی بین تبلیغات خود و صفحات ورودی مربوطه داشته باشید. صفحه ورودی شما باید وعده تبلیغاتیتان را تحقق بخشد و تکمیل آن برای جستجوگر ساده باشد، این اقدام می‌تواند ثبت نام برای خبرنامه، دانلود مقاله و یا انجام یک خرید باشد.
  • طراحی صفحه ورودی خود را تست کنید. تست A/B را انجام دهید تا مناسب‌ترین طرح بندی، کپی و رنگ بخش مورد نظر را پیدا کرده و بیشترین درصد بازدیدکنندگان را به تکمیل فرم و انجام اقدام مورد نظر شما ترغیب کنید و آن ها را به یک هدف یا مشتری ارزشمند تبدیل کنید.

بهینه سازی تبدیل هزینه به ازای هر کلیک (PPC): با کلمات کلیدی مناسب شروع کنید.

هنگامی که شما شروع به تفکر در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل می‌کنید، وسوسه انگیز است که با دکمه‌ها و فرم‌ها و دیگر عناصر طراحی بازی کنید، که همین امر ممکن است فروش را با شکست و یا پیروزی روبرو کند. اما به یاد داشته باشید که بخشی از بهینه سازی نرخ تبدیل، در وهله اول داشتن بازدیدکنندگان مناسب برای سایت شماست:

  • اگر هیچ یک از این افراد اقدام نکنند، ترافیک بالای وب بی فایده است.
  • در بازاریابی جستجو، داشتن بازدیدهای مناسب مسئله‌ای است که با بهینه سازی و استفاده مناسب از کلمات کلیدی حاصل می‌شود.
  • داده‌های بهتر بازدید کلمات کلیدی به این معنی است که شما می‌‌توانید تصمیم گیری‌های بهتری را در مورد وب سایت و کپی‌های تبلیغاتی خود انجام داده و مشتریان مناسب را هدف قرار دهید.

برای بهینه سازی فرم ها ما یک مقاله فوق العاده خوب در نوین مارکتینگ داریم حتما آن را بخوانید عنوان مقاله: طراحی فرم: ۹ نکته و بهترین روش‌های بهبود نرخ تبدیل و تجربه کاربری (UX)

بهینه سازی صفحات ورود و نرخ تبدیل

کیفیت صفحات ورود شما می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر نرخ تبدیل شما داشته باشد. در نظر بگیرید یک مشتری بالقوه در نتیجه یک جستجوی بخصوص وارد سایت شما شده باشد. اگر محتوا و مطالب آن صفحه مربوط به آنچه که آن‌ها جستجو کرده یا انتظار داشتند نباشد، به جستجوی خود باز می‌گردند و شما این موقعیت را از دست خواهید داد و پیامدهای منفی هم فقط به اینجا ختم نمی‌شود! همچنین صفحات ورودیی که به خوبی طراحی نشده‌اند، می‌تواند باعث افت نمره کیفیت شما شده که به نوبه خود هزینه‌ به ازای هر کلیک و هزینه به ازای هر اقدام را افزایش داده و رتبه تبلیغاتی شما را کاهش می‌دهد و ظاهر شدن در صفحات اول گوگل را برای شما بیش از پیش سخت می‌کند.

پس چه چیزی باعث می‌شود یک صفحه ورود خوب تلقی شود؟ بهترین روش‌های متداول برای طراحی صفحه شامل چند عنصر کلیدی می شود:

  • عنوان‌های جذاب- یک عنوان قابل توجه ایجاد کنید که مربوط به کلمات کلیدی هزینه به ازای هر کلیک تبلیغ در گوگل شما باشد و مشتریان بالقوه را مجبور ‌کند تا در صفحه شما باقی بمانند تا اقدام مورد نظر خود را انجام دهند.
  • مختصر، هدف مورد نظر- محتوای صفحه شما باید به طور واضح با مطلب شما مرتبط باشد و به طور مستقیم درباره کلمات کلیدی مربوط به آن گروه تبلیغاتی صحبت کند. از لیست‌های علامت دار استفاده کنید تا مطالب شما طولانی و خسته کننده به چشم نیاید.
  • دکمه‌های فراخوانی به اقدام (CTA) چشمگیر- اطمینان حاصل کنید که دکمه CTA شما از نظر بصری ظاهر خوبی داشته باشد، قابلیت کلیک کردن داشته و از متنی کوتاه و متناسب برخوردار باشد. تمام آن‌چیز که برای یک دکمه CTA نیاز دارید در مقاله: CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید نوین مارکتینگ آمده است.
  • فرم ثبت نام جذاب برای کاربر- یک فرم خوب شامل تمام زمینه‌های مورد نیاز برای انجام پیشنهاد شما است، اما نه آنقدر زیاد که کاربر خسته شود. در حین طراحی فرم، به دقت به این مسئله توجه کنید که به چه اطلاعاتی بیشتر از همه احتیاج دارید.
  • طراحی کلی جذاب- صفحات ورودی باید تمیز و منظم بوده و شلوغ نباشند، که هم اعتماد و هم حرفه‌ای بودن شما را به مشتریان بالقوه نشان ‌دهد. طراحی همچنین باید با نام تجاری شما سازگار باشد تا مانع از یک تجربه سردرگم برای بازدیدکنندگان باشد.

استفاده درست از این توصیه‌ها و پیشنهادات، کیفیت صفحه ورودی شما را بالا برده که منجر به بهبود قابل توجه CRO و نمره کیفیت شما می‌شود

نحوه ایجاد حساب کاربری Google Ads

آیا آماده هستید تا کار را شروع کرده و حساب کاربری تبلیغات در گوگل خود را ایجاد کنید؟ اگر سه مورد زیر شامل حال شما می‌شود، از نظر من آماده هستید.

شما وب سایتی دارید که مرتبط بوده، به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و به خوبی طراحی شده است.

حساب Google Ads (که قبلاً «Google AdWords» نامیده می‌شد) به شما کمک می‌کند تا جستجوگران واجد شرایط و مورد نظر را به صفحات اصلی خود منتقل کنید. هنگامی که جستجوگران وارد سایت شما شدند، آن وقت نوبت شماست تا آن‌ها را به مشتری بدل کنید. برای رسیدن به این امر، باید صفحه‌های ورودیی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را متقاعد به انجام اقدامات مورد نظر شما کند. اگر صفحات ورودی شما به هم ریخته باشند، شامل اطلاعات مربوطه نباشند یا یک تبدیل را تسهیل نکنند، شما پول‌های خود را دور ریخته‌اید و تلاش‌های جذب کار بران از طریق تبلیغات در گوگل شما بیهوده بوده است. اگر سایت یا صفحه فرودی ندارید که به حساب تبلیغات در گوگلتان معرفی کنید فقط کافی است یک تماس با دپارتمان طراحی سایت نوین مارکتینگ بگیرید با سرعت هر چه تمام صاحب یک سایت یا لندینگ پیج عالی می‌شوید

شما مایل به انجام این پروژه برای انتقال طولانی مدت کاربران هستید (به لحاظ مالی و زمانی).

شما از ابتدا پتانسیل کامل حساب کاربری خود را مشاهده نخواهید کرد. ممکن است این حرف کلیشه‌ای باشد، اما باید بدانید که پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک مسابقه مارتن است نه یک دو سرعت. برای ایجاد یک ساختار قوی، گسترش فهرست کلمات کلیدی، شناسایی کلمات کلیدی منفی و تست کردن صفحات ورودی و تبلیغاتی زمان لازم است. به علاوه شما احتمالا کیفیت نمرات پایینی خواهید داشت که باعث می‌شود وضعیت متوسط و CPC شما صدمه ببیند. شما پس از اینکه «اعتبارات خیابانی» گوگل خود را بنا نهادید و ثابت کردید که حساب کاربریی دارید که تجربه مثبتی برای کاربر به ارمغان می‌آورد، می‌توانید شاهد افزایش نمرات کیفیت خود باشید (این امر حدودا ۴ الی ۶ هفته زمان می‌برد).

شما مایلید برای چند هفته آینده افراد بیشتری را به بخش پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) اختصاص دهید.

واضح است زمانی که حساب کاربری شما برای مدتی فعال باشد، می‌توانید راحت نشسته و لذت ببرید. با این حال ماه اول کاری شما بسیار سخت خواهد بود. اگر قبلا حساب کاربری تبلیغات در گوگل نداشته‌اید، توصیه می‌شود چندین هفته را صرف مطالعه درباره آن کنید . هنگامی که به خوبی با ساخت حساب کاربری آشنا شدید، که همین امر می‌تواند یک فرآیند نسبتاً وقت‌گیر نیز باشد، برای چند هفته اول باید عملکرد خود را به خوبی تحت نظر بگیرید. با وجود این که این امر می‌تواند در ابتدا سخت باشد، اما این سخت‌کوشی ارزش وقت شما را دارد.

اگر شرایط شما شامل توصیفات ذکر شده در بالا می‌شود، توصیه می‌کنیم زمان زیادی را صرف توسعه استراتژی خود کنید و اهداف جستجوی پولی خود را تعیین کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه فرایند تبدیل بازدید کننده به مشتری را تعریف می‌کنید. «تبدیل» عملی است که انتظار دارید جستجو کننده پس از آنکه بر روی آگهی شما کلیک کرده و وارد صفحه ورودی شما شد، انجام دهد. آگهی‌دهنده‌های مختلف، انواع مختلف تبدیل را پیگیری می‌کنند. یک سایت تجارت الکترونیک ممکن است بخواهد خرید را پیگیری کند، در حالی که یک لوله کش ممکن است به دنبال پر کردن فرم یا تماس تلفنی خود باشد. همچنین امری مهم است که شما بتوانید ارزش مرتبط با تبدیل کامل را شناسایی کنید.

این مقاله را هم مطالعه کنید می‌تواند برای شما مفید باشد: ۱۵ راه برای افزایش نرخ تبدیل

سه قدم برای ایجاد یک حساب کاربری Google Ads جدید

حالا که تحقیقات خود را درباره حساب کاربری تبلیغات در گوگل انجام داده‌اید، نوبت به ایجاد آن می‌رسد:

قدم اول

به سایت www.ads.google.com رفته و حساب کاربری خود را بسازید. هنگام ساخت یک حساب کاربری جدید، هم می‌توانید یک حساب بر پایه حساب Gmail خود بسازید و هم یک حساب جدید ایجاد کنید. به شخصه ترجیح می‌دهم یک حساب کاربری جدید صرفا برای مدیریت Google Ads بسازم. با این روش ایمیل شخصی خودم توسط ایمیل‌های Google Ads بمباران نمی‌شود!

قدم دوم

حال که حساب کاربری شما ایجاد شده است، باید چندین کار ساده و ابتدایی انجام دهید، همانند مشخص کردن منطقه زمانی و تنظیمات واحد پولی:

تبلیغات در گوگلقدم سوم

در نهایت به شما اجازه داده می‌شود که مشخصات حساب پولی خود را وارد کنید. در Google Ads شما دو انتخاب پرداختی دارید. پرداخت‌های خودکار به شما اجازه می‌دهد پس از هر کلیک، هزینه را پرداخت کنید. مجموع این هزینه هربار که به حد مشخص صورت حسابتان برسد یا ۳۰ روز از آخرین پرداختیتان بگذرد، حساب می‌شود. اگر حالت پرداخت دستی را انتخاب کنید، شما یک پیش پرداخت به Google Ads می‌پردازید و هزینه‌ها از این مبلغ دریافتی کسر می‌شوند. اگر مبلغ پیش پرداخت شما به اتمام برسد، تمامی تبلیغات شما تا زمانی که یک پرداخت دیگر داشته باشید، متوقف می‌شود.

تبلیغات در گوگلشما می‌توانید انتخاب کنید که برداشت‌ها از کارت بانکی یا حساب بانکیتان صورت گیرد. در نظر داشته باشید که گوگل باید حساب شما را تایید کند که این امر کمی زمانبر است. اگر قصد این را دارید که تبلیغات خود را به سرعت شروع کنید، استفاده از کارت بانکی گزینه بهتری برای شماست.

سخت ترین قسمت تبلیغات گوگل در ایران همین بخش است. زیرا گوگل ایران را تحریم کرده است برای همین ما در نوین مارکتینگ می توانیم تمام این مراحل را برای شما طی کرده و تبلیغاتتان را منتشر کنیم. اگر دوست داشتید با ما تماس بگیرد.

تبریک می‌گوییم. حالا شما یک تبلیغ کننده در گوگل هستید و می‌توانید حساب کاربری تبلیغات در گوگل خود را داشته باشید. ما آرزوی موفقیت برای شما داریم.

۶ گام برای ساختاربندی عالی حساب کاربری جستجوی تجاری

اگر کارفرمایتان، شما را مأمور ساختن حساب کاربری گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق) شرکت کرده است، این مقاله را از دست ندهید. این موضوع به مانند امتحان ریاضی دوران دبستان است که سؤالی در آن به نظر غیر قابل حل می‌رسد و نفس را در سینه شما حبس می‌کرده است.

اما نگران نباشید، ساخت یک حساب کاربری آنقدر هم که به نظر می‌رسد غیر ممکن نیست. بله، ظاهر گوگل ادز شاید کمی گول زننده و منفی به نظر برسد اما این راهنمای گام به گام به شما همه چیز را برای ساخت یک حساب کاربری با ساختار عالی خواهد آموخت. همچنین، به خاطر داشته باشید که ساختار حساب کاربری شما مادام العمر نیست و باید با گذر زمان آن را تغییر داده و به تکامل برسانید.

از شاخص‌ها و ویژگی‌های حساب کاربری گوگل ادز خود آگاه نیستید؟ با ابزار رایگان ما کارایی ادوردز خود را رتبه دهی کنید!

چرا ساختار گوگل ادز شما اهمیت دارد؟

بیایید یک گام به عقب‌تر بازگردیم. منظور از ساختار بندی گوگل ادز چیست و چرا اهمیت دارد؟

خوشحالم که این سؤال را پرسیدید. پاسخ ساده است، روشی که شما با استفاده از آن گوگل ادز را ساختار بندی می‌کنید، به شما اجازه می‌دهد که تبلیغات خود را کنترل کرده و بدانید که چه زمانی و کجا تبلیغات خود را نمایش دهید. عدم ساختار بندی مناسب حساب کاربری مانند تلاش برای رانندگی با ماشینی است که به درستی ساخته نشده است، به همین دلیل خطر تصادف در کمین شما است. به خاطر داشته باشید که یک حساب کاربری ساختار بندی شده به شما کمک می‌کند که:

  • از مرتبط بودن تبلیغات نمایش داده شده برای جستجو کنندگان اطمینان حاصل کنید.
  • نتایج امتیاز کیفی بیشتری خواهند داشت، موضوعی که نتایج شما را به نتایجی بهتر و مورد علاقه جستجو کنندگان تبدیل می‌کند. امتیاز کیفی برای بررسی میزان علاقه گوگل (که حتماً باید به دنبال آن باشید) به سایت شما اساسی است.
  • سایت خود را سازمان‌دهی شده و آماده برای بهینه سازی کنید. اگر حساب کاربری شما در هم ریخته باشد، شما در هنگام کار با آن دچار مشکل می‌شوید، نتایج شما سقوط خواهد کرد (و حتی نمایش داده نمی‌شوند) و بهینه سازی برای دستیابی به نتایج بهتر از دسترس شما خارج می‌شود. پس در هنگام ساختاربندی حساب کاربری، سازمان‌دهی مناسب سایت خود را نیز در نظر بگیرید.

 از اینجا بخوانید : چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟

۶ عنصر حیاتی برای ساختاربندی حساب کاربری گوگل ادز

  1. کمپین‌ها: به جز در حالتی که حساب کاربری شما بسیار بزرگ باشد، تعداد کارزارهایی که گستره تبلیغاتی زیادی دارند، کم خواهد بود. هر کمپین‌هایی شامل تعدادی گروه تبلیغاتی می‌شود، گروه‌هایی که شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند و این کلمات کلیدی با تبلیغات متنی و صفحات فرود شما پیوستگی دارند. به طور معمول من توصیه می‌کنم که عنوان کمپین‌های تبلیغات در گوگل خود را بر اساس روش‌های هزینه‌ بودجه تبلیغاتی خود انتخاب کرده و سطح کارزار خود را بر اساس بودجه خود تعیین کنید.
  2. گروه‌های تبلیغاتی: شما در هر کمپین، تعدادی گروه تبلیغاتی مرتبط می‌سازید تا آن‌ها را متمرکزتر کنید. هیچ رقم توصیه شده‌ای برای تعداد گروه‌های تبلیغاتی هر کارزار وجود ندارد، اما به طور معمول نباید آن‌ها را به حدی افزایش داد که با بودجه‌ تبلیغاتی شما، گروه‌های تبلیغاتی، کلمات کلیدی و صفحات فرود قابل مدیریت نباشد و نتایج نامناسبی بر جای بگذارد. گروه‌های تبلیغاتی، خود شامل کلمات کلیدی هستند (توصیه می‌شود که بیش از ۱۰ تا ۲۰ مورد نباشند)، این کلمات کلیدی در تبلیغات متنی شما قرار می‌گیرند (۲ تا ۳ مورد در هر گروه تبلیغاتی) و سپس کاربران را به صفحات فرود مرتبط هدایت می‌کنند.
  3. کلمات کلیدی: کلمات کلیدی در گروه‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرند و عاملی حیاتی برای مدیریت شیوه‌ نمایش تبلیغات هستند. زمانی که یک کاربر متنی را در بخش جستجوی گوگل تایپ می‌کند، به این متن، «عبارت جستجو» گفته می‌شود، در مرحله بعد، این عبارت با کلمات کلیدی شما تطبیق داده شده و بر اساس آن تبلیغات در گوگل مرتبط با آن موضوع شما نمایش داده می‌شود. استفاده از پژوهش کلمات کلیدی برای درک بهتر روش‌های تطبیق مهم است و به شما کمک می‌کند که در طول زمان کلمات کلیدی مورد استفاده در راهبردهای بازاریابی خود را بازیابی و بهینه‌سازی کنید.
  4. کلمات کلیدی منفی: این موارد به ندرت توسط تبلیغ دهندگان بررسی می‌شود اما این کلمات برای راه‌ اندازی و ساخت یک حساب کاربری حیاتی‌اند، زیرا از هزینه برای تبلیغات نامرتبط جلوگیری می‌کنند. خصوصاً اگر از زمینه‌های تطبیقی وسیع و گسترده استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که کاملا از شر کلمات کلیدی نامرتبط با عبارات جستجو خلاص شوید، کلماتی که با کلمات کلیدی و تبلیغات شما تطابق ندارند. به طور مداوم فهرست کلمات کلیدی منفی خود را به روز رسانی کنید و بخش گزارش‌ عبارات جستجو را برای شناسایی کلمات کلیدی منفی جدید دائماً بررسی کنید.
  5.  متن تبلیغات: این مورد متنی است که هنگام نمایش تبلیغات شما، نشان داده می‌شود. هر گروه تبلیغاتی بایستی ۲ تا ۳ تبلیغ به ازای هر گروه تبلیغاتی داشته باشد که به یک صفحه فرود خاص هدایت ‌شوند. دنبال کردن قوانین ادوردز برای تأیید تبلیغات گوگل اهمیت زیادی دارد. همچنین تبلیغات خود را در زمان‌های مختلف با آزمون A/B مورد بررسی قرار دهید و برتری محصول خود نسبت به سایر رقبا را در متن تبلیغاتی خود برجسته کنید.
  6. صفحات فرود: آخرین مورد که البته کم اهمیت‌ترین مورد این فهرست نیست، صفحات فرودند. مقصدی که جستجو کنندگان پس از کلیک روی تبلیغات، به آن هدایت می‌شوند. این مسیر معمولاً به صفحه‌ای در سایت می‌رسد که یک پیشنهاد یا یک دکمه‌ اقدام برای عمل در آن وجود دارد. به شما توصیه می‌کنم که نگاهی راهبردی به صفحات فرود داشته باشید. مطمئن شوید که هر تبلیغ در گوگل به صفحه‌ فرودی کاملاً مرتبط متصل می‌شود، موضوعی که نه تنها بایستی کلمه کلیدی اشاره شده در هر گروه را منعکس کند بلکه متن تبلیغات نیز در صفحات نتایج موتور جستجو قابل مشاهده باشد. ارتباط و بهینه‌ سازی صفحات فرود، برای موفقیت در تبلیغات کلیکی حیاتی هستند.

حالا که موارد پایه را مرور کردیم، وقت آن فرا رسیده است که به موارد اساسی و مورد نیاز برای ساخت حساب کاربری بپردازیم. اگر کاملاً با گوگل ادز ناآشنا هستید، با ساخت یک حساب کاربری کار را آغاز کنید. که در بخش قبل کامل آن را توضیح دادیم.

تبلیغات در گوگل

 ۱- تصمیم گیری درباره‌ نحوه ساختار بندی حساب کاربری

سؤالی که در این مورد همیشه پرسیده می‌شود این است که: ساختار ایده‌آل برای حساب کاربری چیست؟ با اینکه دوست ندارم اینقدر صریح نظر بدهم اما روشی جادویی برای ساختار بندی حساب کاربری وجود ندارد، و البته بیش از یک راهبرد برای دستیابی به موفقیت وجود دارد. خوشبختانه، چند روش مختلف برای این کار وجود دارد که به خوبی جواب می‌دهند.

  • بر مبنای ساختار وبسایت شما: سایت شما چگونه ساختار بندی شده است؟ آیا تب‌ها و صفحات مختلفی برای محصولات و پیشنهادات متفاوت خود دارید؟ آیا به برخی از صفحات بیش از سایر صفحات توجه می‌کنید؟ اگر وبسایت شما به خوبی ساختار بندی شده است (که باید باشد)، پس منطقی است که ساختار تبلیغات در گوگل خود را بر اساس آن پیش ببرید.
  • بر مبنای محصولات یا خدمات ارائه شده: این مورد هم بسیار مشابه با ساختار سایت شما است، اگر خدمات یا محصولات مختلفی برای ارائه دارید، ساختار حساب کاربری خود را بر همان اساس تنظیم کنید. برای مثال، تصور کنید که شما فروشنده لوازم ورزش تنیس هستید، باید کارزارهایی برای فروش راکت تنیس، توپ تنیس، لباس تنیس و غیره راه اندازی کنید. سپس باید در زیرمجموعه کارزار راکت تنیس، گروه‌های تبلیغاتی مجزایی برای نام‌های تجاری و یا اندازه و نوع لوازم ورزش تنیس بسازید. نگاهی به انواع پیشنهادات ارائه شده در سایت خود بیندازید و تصمیم بگیرید که کدام موارد ارزشمندترند. آیا درخواست‌های زیادی برای خرید کیف تنیس در اینترنت وجود دارد؟ پس بایستی بودجه بیشتری به کارزار کیف تنیس اختصاص دهید. زمان بیشتری را برای برنامه ریزی فروش محصولات بگذارید و تصمیم گیری کنید که چگونه بودجه خود را میان کارزارهای مختلف تقسیم کنید.
  • بر مبنای محل: آیا محل برای کسب و کار شما مهم است؟ اگر شما یک دفتر حقوقی دارید و شعبات شما در بخش‌های مختلف کشور واقع شده‌اند، و یا اگر دوره‌های آموزشی مختلفی را در شهرهای مختلفی برگزار می‌کنید، این مورد برای شما اهمیت دارد. برای مثال می‌توانید کارزارهایی را در شهرهای خاص برگزار کنید و به ساکنین این شهرها تخفیفات خاصی ارائه دهید.

البته به غیر از این موارد، تاکتیک‌های دیگری نیز برای ساختار بندی حساب کاربری شما وجود دارد، اما موضوع اساسی این است که از روش‌هایی استفاده کنید که شیوه ساختاربندی آن به سادگی قابل مدیریت، دنبال کردن و بهینه سازی باشد و بهترین نتایج ممکن را به ارمغان بیاورد. پس برای استفاده از تکنیک‌های ساختار بندی مختلف زمان بگذارید و تصمیم بگیرید که کدام مورد برای کسب و کار شما بهتر جواب می‌دهد. زمانی که تصمیم گرفتید از کدام مورد استفاده کنید، توصیه ما این است که برنامه‌ای برای آن نوشته و روی کاغذ چاپ کنید و یا فایل اکسلی برای آن طراحی کنید تا نمایی بصری از کارزارها و گروه‌های تبلیغاتی مورد نیاز داشته باشید.

۲- راه اندازی پژوهش کلمات کلیدی

حالا که حساب کاربری خود را با کارزارها و گروه‌های تبلیغاتی مختلف ساختار بندی کرده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که کلمات کلیدی خود را به گروه‌های تبلیغاتی اضافه کنید؛ اما چگونه بفهمیم که از کدام کلمه کلیدی باید استفاده کنیم؟ شاید فکر کنیم استفاده از کلمات کلیدی تصادفی نتیجه بخش است! این رویکردی نیست که من توصیه می‌کنم. شما باید برای شناخت کلمات کلیدی مورد نظر، تحقیق و پژوهش کنید تا مواردی که بسیار رقابتی هستند و یا امتیاز کیفی و یا حجم جستجوی کمی دارند را پیدا کنید.

کار خود را با بررسی هر گروه تبلیغاتی و سازمان‌دهی کردن هریک از آن‌ها در فهرست‌های مختلف به صورت فایل اکسل آغاز کنید. سپس از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل یا ابزار کلمات کلیدی ورداستیم برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای هر گروه تبلیغاتی استفاده کنید. مطمئن باشید که بهترین روش برای آغاز کار استفاده از تعداد کمتری از کلمات کلیدی (۱۰ تا ۲۰) است.

 اما چرا؟ آیا هزینه برای کلمات کلیدی بیشتر بازخورد بهتری ندارد؟ تصور کنید که شما به یک مهمانی رفته‌اید که تعداد زیادی از افراد به آن دعوت شده‌اند؛ غذای داده شده در این مهمانی به سرعت خورده می‌شود، همیشه افراد مختلفی در نزدیکی شما هستند و بسیاری از آن‌ها، بدون آنکه بدانند پای شما را لگد می‌کنند. گوگل هم با کسانی که کلمات کلیدی بسیاری را در گروه تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند همینطور برخورد می‌کند. مهمانی پر از افراد مختلف است و شانس دریافت ترافیک و نتایج هر کلمه کلیدی کم می‌شود. همچنین بایستی از انواع تطبیقی متنوع‌تری استفاده کنید تا با پرداخت هزینه مناسب به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

زمانی که فهرستی از کلمات کلیدی برای هر یک از گروه‌های تبلیغاتی ساختید، وقت ساخت کمپین فرا رسیده است.

۳- ساخت اولین کمپین یا کارزار

حالا که زمان مناسب را برای ساختار بندی حساب کاربری و تهیه فهرست کلمات کلیدی صرف کرده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که کار را شروع کنید و اولین کارزار خود را بسازید. با موردی که بیشترین اولویت را برای شما دارد آغاز کنید و بر همان اساس پیش بروید. اولین مرحله مرور بخش تنظیمات کارزار است. این مورد شاید به نظر آسان برسد اما اگر هر گونه اشتباهی در این بخش روی بدهد منجر به هزینه زیادی برای کارزار بازاریابی شما خواهد شد. به همین دلیل با احتیاط در بخش تنظیمات پیش بروید و موراد زیر را به دقت بررسی کنید:

  • نوع: تنظیمات بخش شبکه جستجو و نوع نمایش به طور خودکار انجام شده است. این قابلیت برای انواع خاصی از تبلیغ دهندگان که خواستار دسترسی به حداکثر افراد ممکن هستند به خوبی جواب می‌دهد اما توجه داشته باشید که این مورد به گوگل اجازه می‌دهد که تبلیغات متنی شما را بیرون از بخش‌ تبلیغات جستجو و در تمامی بخش‌های شبکه نمایش گوگل به نمایش درآورد (از جمله سایت‌های مختلف اینترنتی). نظر شخصی من این است که از تبلیغات جستجو و شبکه نمایش به صورت مجزا استفاده کنید، بنابراین به شما توصیه می‌کنم که در ابتدای کار از بخش «فقط شبکه نمایش» استفاده کنید.
  • محل‌ها و زبان‌ها: از هدف قرار دادن فرصت‌های مناسب محلی در کارزار اطمینان حاصل کنید.
  • راهبرد مالی: به جز مواردی که خودتان می‌خواهید گوگل مدیریت کارازار را بر عهده بگیرد، توصیه می‌کنم که برای کنترل کامل بر بودجه، خودتان شخصاً مدیریت مالی را بر عهده بگیرید. در حالت عادی گوگل به صورت خودکار مدیریت مالی را دست دارد، پس بهتر است که این مورد را به سرعت تغییر دهید!
  • بودجه و پیشنهادات پیش فرض: وضعیت پیش فرض بخش پیشنهادات، بیشترین تبلیغات کلیکی برای کلمات کلیدی مورد استفاده‌ شما است. این مورد به راحتی برای هر کلمه‌ کلیدی قابل تغییر است و می‌توانید میزان هزینه پرداختی برای هریک از کلیک‌ها را بر اساس نظر خود انتخاب کنید. بودجه اما مهم‌تر است. میزان هزینه‌ای که می‌خواهید روزانه در کارزارهای شما هزینه شود را محاسبه کنید و بر اساس آن بودجه بازاریابی خود را برای تبلیغات در گوگل ادز تنظیم کنید.

۴- ایجاد اولین گروه تبلیغاتی و تبلیغات متنی برای تبلیغات در گوگل ادز

هر کارزار تبلیغاتی برای کارکرد مناسب نیاز به تبلیغ دارد! همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، تبلیغات وابسته به فهرست کلمات کلیدی هریک از گروه‌های تبلیغاتی هستند؛ بنابراین اولین چیزی که نیاز داریم، ساخت یک گروه تبلیغاتی جدید است. در تب کمپین‌ها گوگل ادز، تب «گروه‌های تبلیغاتی» و افزودن گروه تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید. این مورد را انتخاب کرده و نام مناسب را برای گروه تبلیغاتی انتخاب کنید (برای مثال، به مثال تنیس باز می‌گردیم، می‌توانید نام گروه تبلیغاتی را راکت تنیس زنان بگذارید).

تبلیغات در گوگل

پس از این مرحله باید اولین تبلیغ خود را بسازید، زیرا یک گروه تبلیغاتی نمی‌تواند بدون تبلیغات اجرا شود و بایستی حداقل یک تبلیغ در هر گروه تبلیغاتی وجود داشته باشد. برای تهیه کردن اولین تبلیغات متنی می‌توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • محدودیت کاراکتر‌ها: گوگل زمانی که محدودیت کاراکترها را رعایت نکنید به شما هشدار می‌دهد اما به یاد داشته باشید که هر عنوان تبلیغی می‌تواند دو عنوان ۳۰ کاراکتری و یک متن توضیحات ۸۰ کاراکتری داشته باشد؛ نیازی نیست که نگران نشانی اینترنتی مقصد باشید زیرا این نشانی به صورت خودکار تنظیم می‌شود (البته شما می‌توانید آن را به صورت دستی هم تنظیم کنید).
  • ارتباط: متن تبلیغات شما باید منعکس کننده کلمات کلیدی و صفحه فرود مربوطه باشد. اگر شما برای یک کلمه کلیدی کلی نظیر «کفش تنیس» هزینه می‌کنید و متن تبلیغات شما «کفش تنیس زنانه» است، جستجو کنندگان مرد مورد توجه قرار نمی‌گیرند و روی تبلیغات شما کلیک نمی‌کنند. واضح است که کلمات کلیدی شما باید با عناوین و متن تبلیغات شما مرتبط باشند.
  • بهترین روش‌ها: من همه بهترین روش‌های موجود برای تبلیغات متنی را بررسی نخواهم کرد، اما چندین کار مختلف برای انجام دادن وجود دارد که می‌توانید برای غلبه بر رقبا انجام دهید. برای مثال، از تخفیفات عددی استفاده کنید (مردم به اعداد علاقه دارند)، از یک دوره زمانی برای توضیحات بهره بگیرید (این روش نرخ کلیک را افزایش می‌دهد)، از حروف بزرگ استفاده کنید و این فهرست به همین شیوه ادامه دارد. برای آشنایی بیشتر با این موارد می‌توانید مقالات مختلف ما درباره بهترین روش‌های تبلیغات متنی را بخوانید و از این مطالب استفاده کنید.
  • دنبال کردن قوانین تأییدی گوگل ادز: هیچ یک از ما نمی‌خواهیم که تبلیغاتمان توسط گوگل تأیید نشود. تأیید نشدن تبلیغ آخر دنیا نیست اما این موضوع می‌تواند تأثیری منفی بر کارایی تبلیغات شما داشته باشد، نمایش تبلیغ را به تأخیر بیندازد و به طور کلی گوگل را خوشحال نمی‌کند (به یاد داشته باشید که شما باید با گوگل ارتباط مناسبی داشته باشید). حتماً موارد رایج برای عدم تأیید تبلیغات را بخوانید و از انجام چنین مواردی پرهیز کنید.
  • هدایت به مرتبط‌‌ترین صفحه فرود: در دنیایی ایده‌آل، شما برای هر یک از تبلیغات خود یک صفحه فرود اختصاصی دارید. اگر نه، باید زمان بیشتری صرف کنید و برای هر یک از گروه‌های تبلیغاتی یک صفحه فرود بسازید. این مورد شاید کمی احمقانه به نظر برسد اما اگر صفحه فرودی که کاربر به آن هدایت می‌شود با تبلیغی که کلیک کرده مرتبط نباشد، احتمال بازگشت آن‌ها به صفحه جستجو گوگل خیلی زیاد است.

۵- افزودن فهرست کلمات کلیدی مرتبط به گروه تبلیغاتی

 در صفحه‌ شما جعبه‌ای سفید رنگ به نام «کلمات کلیدی» وجود دارد که می‌توانید کلمات کلیدی جدید را به فهرستی که از پیش در آن تهیه کرده‌اید بیفزایید. فراموش نکنید که فهرست باید کوتاه باشد (بیش از ۱۰-۲۰ کلمه کلیدی نباشد) و حتماً به متن تبلیغات و صفحه فرودی که کاربران به آن هدایت می‌شوند، مرتبط باشد. همچنین به یاد داشته باشید که در حالت پیش فرض، کلمات کلیدی به صورت کلی افزوده می‌شوند. برای مشخص کردن انواع تطبیق از روش نشانه گذاری استفاده کنید. برای مثال از ویرگول و گیومه برای جدا کردن هر کلمه کلیدی («کلمه کلیدی،) و یا از کروشه برای مشخص کردن تطابق عینی ([کلمه مورد نظر]) و به علاوه (+) برای چند کلمه استفاده کنید.

حالا شما یک گروه تبلیغاتی با تبلیغات و کلمات کلیدی مربوطه را ایجاد کرده‌اید، اگر می‌خواهید کلمات کلیدی بیشتری اضافه کنید، بخش گروه تبلیغاتی را در منوی سمت چپ ناوبری کرده، به زبانه «کلمات کلیدی» رفته و روی دکمه «+کلمه کلیدی» کلیک کنید.

پس از اتمام تهیه اولین گروه تبلیغاتی، متن تبلیغاتی و فهرست کلمات کلیدی، روی دکمه ذخیره کلیک کرده و فرآیند را ادامه دهید.

تبریک به شما! شما اولین کارزار، گروه تبلیغاتی، تبلیغات متنی و فهرست کلمات کلیدی خود را با موفقیت ساخته‌اید! اما کار شما هنوز به اتمام نرسیده است…

۶- ساخت یک یا دو تبلیغ بیشتر در گروه تبلیغاتی و مدیریت تنظیمات تبلیغ

حالا که همه چیز در اولین گروه تبلیغاتی شما رو به راه است، باید حداقل یک یا دو تبلیغ دیگر بسازید. شما باید دستِ کم دو یا سه تبلیغ مختلف را در هر گروه تبلیغاتی ایجاد کنید تا بتوانید کارایی آن‌ها را با هم مقایسه کنید. تبلیغات شما شاید مشابه هم به نظر برسند اما با هم تفاوت‌هایی دارند. مثلاً قرار دادن دکمه اقدام برای عمل در جاهای مختلف و با برجسته کردن کلمات کلیدی مختلف در هر یک از تبلیغات متنی. این کار به شما اجازه می‌دهد که تبلیغات خود را امتحان کنید و از علایق مخاطبان خود آگاه شوید. به یاد داشته باشید که برای ساخت تبلیغات جدید باید موارد اشاره شده در بخش ۴ را برای متن تبلیغات رعایت کنید، و البته باید هر تبلیغ با سایرین متفاوت باشد.

برای ساخت یک تبلیغ جدید، به بخش «کارزارها» در حساب کاربری گوگل ادز بروید، در سمت چپ صفحه روی گروه تبلیغاتی جدیدی که ساخته‌اید کلیک کنید و زبانه تبلیغات را انتخاب کنید. در این قسمت روی +افزودن کلیک کرده و تبلیغات متنی جدید خود را بسازید.

پس از اینکه تبلیغات خود را برای یک گروه تبلیغاتی ایجاد کردید، بایستی بخش تنظیمات کارزار را بررسی کنید. برای این کار روی بخش کارزارها در سمت چپ صفحه کلیک کنید و سپس به بخش تنظیمات بروید. بخش «روش تحویل» را مورد بررسی قرار دهید، این بخش حاوی تنظیمات چگونگی نمایش تبلیغ در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است. مطمئن شوید که از روش تحویل استاندارد استفاده می‌کنید تا بودجه زیادی برای نمایش صرف نشده و سرمایه شما به سرعت به پایان نرسد.

آخرین تنظیماتی که باید انجام دهید، «تحویل تبلیغ» است. این بخش چگونگی نمایش انواع تبلیغات را نشان می‌دهد. توصیه من به شما این است که از نحوه نمایش تصادفی استفاده کنید تا بتوانید تبلیغات مختلف را با هم مقایسه کرده و از میزان محبوبیت هر یک از تبلیغات متنی برای مخاطبان آگاه شوید.

مرحله بعدی چیست؟

تصور نکنید که کار شما با همین موارد به اتمام می‌رسد، حالا زمان تمرین و تکرار است. همانطور که در بالا تشریح شد، هدف از این مقاله، آموزش ساخت کارزاری با چند گروه تبلیغاتی و کلمات کلیدی مربوط به هریک، برای آشنایی با بهترین روش‌های ساختاربندی کارزار بود. به نقشه حساب کاربری خود بازگردید و از این آموزش برای ساختار بندی حساب کاربری خود استفاده کنید.

چه راهبردهایی می‌تواند باعث موفقیت در حساب کاربری گوگل ادز یا بینگ بشود؟

نظر بدهید، سؤال بپرسید و نگرانی‌های خود را با در میان بگذارید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم!

به سلامتی دوره مقدماتی دروس تبلیغات در گوگل تمام شد

در دوره بعد وارد تنظیمات پیشرفته حساب کاربری تبلیغات در گوگل ادز می‌شویم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search