درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۵ راه برای افزایش نرخ تبدیل

15 راه برای افزایش نرخ تبدیل
فهرست مطالب

مقاله حاضر در باره افزایش نرخ تبدیل در کسب و کار شما ست. ۱۵ روش بی نظیر را در می‌یابید که با آنها می‌توانید کسب و کار خود را به اوج بازدهی برسانید.

شیر آبی را تصور کنید که دائما از آن آب می‌ریزد. آب در یک بشکه ریخته می‌شود، اما بشکه تعداد زیادی سوارخ دارد. مقداری از آب در بشکه باقی می‌ماند اما اکثر آن از سوراخ‌ها بیرون می‌پاشد. به این ترتیب بشکه هرگز پر نمی‌شود. تصور کنید آب مشتریان بالقوه شما هستند و شیر آب، تبلیغات کلیکی است.

تبلیغات کلیکی ترافیک را برای شما جذب می‌کند و وارد مسیر سایت شما می‌کند، اما اگر مسیر سایت شما مشکل داشته باشد، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه‌ و باارزش که امکان تبدیل به خریدار دارند، را از دست می‌دهید.

برای آن که با بهترین روش تبلیغات کلیکی آشنا شوید با دپارتمان تبلیغات در گوگل ما تماس بگیرید

برای رفع این مشکل و مسدود کردن سوراخ‌ها چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ ۱۵ روش خوب را برای شما آماده کرده ایم این مقاله را تا انتها بخوانید.

۱. برای افزایش نرخ تبدیل دکمه‌های اقدام برای عمل (CTA) را شفاف بنویسید

افزایش نرخ تبدیل - استفاده از CTA

چند بار وارد صفحه‌ای شده‌اید که فرمی با دکمه‌های «ارسال» یا «ادامه» دارد؟ آیا این دکمه حس بدی به شما منتقل نکرده است؟ آیا سردرگم نشده‌اید که با دادن اطلاعات خود چه چیزی دریافت خواهید کرد؟

اگر دکمه‌های اقدام برای عمل شما ربطی به چیزی که از کاربر می‌خواهید نداشته باشد، نرخ تبدیل کمی به دست خواهید آورد. به شخصه تأثیر استفاده از دکمه‌ی اقدام برای عمل شفاف در مقابل مبهم را دیده‌ام.

توجه داشته باشید که این دکمه‌ها به خریداران بالقوه می‌گویند که از دادن اطلاعات چه چیزی به دست می‌آورند. این چیزی است که شما می‌خواهید. نگاهی به زبان بیان دکمه‌های صفحه‌ی فرود خود بیندازید و از دقیق و شفاف بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر دکمه CTA را نمی شناسید مقاله: CTA چیست و  تمام معجزات آن آشنا شوید نوین مارکتینگ را بخوانید

۲. فرم خود را جابه‌جا کنید

فرم‌ها مستقیماً در صفحه‌ی فرود و با کادری روشن نمایش داده می‌شوند یا اینکه آن‌ها در پایین صفحه، قرار داده می‌شوند.

در پژوهشی که توسط مایکل آگارد در ContentVerve انجام شده است، مشاهده شده که فرم‌هایی که در پایین صفحه قرار داده شده‌اند ۳۰۴ % افزایش نرخ تبدیل انجامید! با قرار دادن دکمه‌های اقدام برای عمل در پایین صفحه، به خوانندگان اجازهی درک کامل ارزش خدمات و سود استفاده از آن را پیش از تبدیل خواهید داد.

افزاریش نرخ تبدیل

پس اگر فرم شما در لایت باکس (کادر روشن) است، آن را به داخل صفحه جا به جا کنید. اگر فرم را به شکلی پیچیده و سخت ارائه می‌کنید، آن را به پایین صفحه بیاورید. موضوع مهمی که درباره‌ی آزمون A/B وجود دارد این است که: هیچ راه «درستی» برای انجام کارها وجود ندارد. همه چیز به پیشنهاد شما و نظر مخاطبانتان بستگی دارد.

 از اینجا بخوانید : جلسه ۱ از درس چهار آکادمی تولید محتوا: دانش تولید محتوا

۳. فرم‌های چند مرحله‌ای را امتحان کنید

همه‌ی ما عبارت «هرچه کمتر بهتر را شنیده‌ایم»، و به ما گفته شده است این مورد برای صفحات فرود نیز صادق است. به عنوان مثال فرم شما باید کوتاه باشد و فقط اطلاعات مهم و حیاتی را از کاربران بپرسد تا به افزایش نرخ تبدیل شما  بیانجامد.

اگرچه زمانی که از این روش استفاده‌ی بیشتری می‌کنید، ممکن است به شما آسیب برساند.

به عنوان مثال، یکی از سؤالات اصلی که هرکس در هنگام ورود به صفحه‌ی ورود در ذهنش دارد این است که  قیمت پیشنهادی شما چقدر است. اما اگر راهکاری رایگان در صفحه‌ی ورود شما وجود داشته باشد، نمی‌توانید در این صفحه قیمت بگذارید.

زمانی که در صفحه قیمتی وجود ندارد اما به جای آن، فرمی موجود است که به نام، شماره تلفن و ایمیل کاربر نیاز دارد، بازدید کننده خواهد فهمید که برای یافتن پاسخ‌هایش باید با کسی صحبت کند (آن‌ها می‌دانند که با وارد کردن این اطلاعات کم، پاسخ مهم و منحصربفردی نخواهند گرفت)، به علاوه کاربران جویای اطلاعات، علاقه‌ زیادی به دادن اطلاعات خود به سایرین دارند. آن‌ها می‌توانند روی دکمه‌ی بازگشت کلیک کنند و یکی از رقبای شما را بیابند که آن چه می‌خواهند را با سرعت بیشتری ارائه می‌دهد. پس چرا انتظار داشته باشیم که فرمی با بخش‌های زیاد و پیچیده، همه را به تعامل با ما ترغیب می‌کند؟

در وضعیت‌هایی مشابه این، با افزایش تعداد مراحل و بخش‌های فرم، می‌توانیم نرخ تبدیل را افزایش دهیم! نکته‌ کلیدی در این موارد، شیوه‌ نمایش مراحل و اطلاعاتی است که در مرحله‌ی اول از کاربران می‌خواهیم.

پس از پر کردن فرم ابتدایی که سؤالات جذابی را در خود دارد، بر اساس روانشناسی مقبولیت، پر کردن مرحله‌ دوم که بخش‌های حساس‌تری نظیر نام، ایمیل و شماره تلفن را داراست آسان‌تر می‌شود.

دکتر رابرت کیالدینی این مورد را بهتر بیان می‌کند:

زمانی که شما انتخابی انجام می‌دهید، فشارهایی شخصی و محیطی را برای ادامه دادن تعهد به آن انتخاب، حس می‌کنید. کتاب تأثیر- روانشناسی تضمین

به عبارت دیگر، وقتی به چیزی کوچک متعهد می‌شوید، امکان متعهد بودن به چیزهای بزرگ‌تری که هم‌راستا با تصیمیم اول هستند، بیشتر می‌شود.

اسکات فریزر و جاناتان فریدمن نیز پژوهشی را درباره‌ی چگونگی مجبور کردن مردم به گفتن بله انجام داده‌اند. آن‌ها به در خانه‌ی مردم رفته و از آن‌ها اجازه گرفته‌اند که تابلوی «با دقت رانندگی کنید» را نصب کنند. فقط ۲۰ درصد از افراد یک محله اجازه‌ی این کار را به آن‌ها داده‌اند.

آن‌ها سپس همین کار در محله‌ای نزدیک به محله‌ی پیشین تکرار کرده‌اند، با این تفاوت که از تابلوی کوچکتری برای نصب در حیاط استفاده کرده‌اند و از این روش برای گرفتن تأیید صاحبان خانه و در نهایت نصب همان تابلوی بزرگ استفاده کرده‌اند!

در این مرحله حدود ۷۶ درصد از افراد با نصب تابلوی بزرگ در حیات خانه‌هایشان موافقت کرده‌اند، رقمی که بسیار بزرگتر از مرحله‌ی قبلی بوده است. این هنر روانشناسی است!

برای تکمیل بحث مدل چند مرحله‌ای که برای آسان‌تر متعهد کردن بازدید کنندگان طراحی شده، صفحه‌ی فرود موفق دیگری که مربوط به یکی از مشتریان ماست را مشاهده می‌کنید.

به سؤالاتی که در مرحله‌ی اول فرم پرسیده می‌شود توجه کنید:

  1. چه تعداد بازاریاب دارید؟
  2. بودجه‌ی سالانه‌ی بازاریابی شما چقدر است؟

این سؤالات به کاربران اجازه می‌دهد که بی‌نام باقی بمانند. همچنین به آن‌ها القا می‌کند که با دادن اطلاعات دقیق‌تر، بازخوردهایی بهتر برای نیازهایشان دریافت خواهند کرد.

در ادامه، کاربران به مرحله‌ دوم پر کردن فرم رهنمون می‌شوند:

در این مرحله، اطلاعات شخصی پرسیده می‌شود. البته به تغییر عنوان در این فرم دقت کنید. «آخرین مرحله! ما با نسخه‌ی پیش‌نمایش (دمو) منتظر شما هستیم. چه کسی می‌تواند ما را به سوی شما بفرستد؟» زبان بیان در مرحله‌ی دوم بسیار مهم است زیرا به خوانندگان یادآوری می‌کند که چرا به اطلاعات آن‌ها نیاز دارید: دریافت اطلاعات برای بهره بردن خود آن‌ها. ما می‌خواهیم چیزی به بازدیدکنندگان بدهیم، نه چیزی از آن‌ها بگیریم. با در پیش گرفتن یک فرم چند مرحله‌ای می‌توانید افزایش نرخ تبدیل را برای خود تضمین کنید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای برند سازی آنلاین و کسب اعتبار: بخش اول وبلاگ نویسی

۴. فرم را با پیشنهادات خود منطبق کنید

پیش از این به شما گفتم که تعداد بخش‌های فرم را افزایش دهید. حالا اما به شما می‌گویم که شاید این کار پاسخ درستی نباشد، به این جمله توجه کنید: موارد خاصی وجود دارد که بایستی تعداد بخش‌های فرم را به حداقل برسانید: محتوای دروازه‌ای.

احتمال اینکه کاربری برای دریافت فایل پی‌دی‌اف همه‌ی اطلاعاتش را به شما بدهد بسیار زیاد است. بر اساس تجربیات من، برای محتواهای دروازه‌ای نظیر فایل‌های آموزشی‌ و راهنما، فقط گرفتن نام و نشانی ایمیل بهتر است.

اگر روش کار شما مشابه من است و این روش را برای مشتریانی پیاده می‌کنید که از سامانه‌ی ارتباط با مشتری خاصی استفاده می‌کنند که نیاز به پر کردن فرمی با مشخصات شماره تلفن، نام، نام خانوادگی و نشانی ایمیل دارد، چاره‌ای جز استفاده از فرم‌های چند مرحله‌ای ندارید.

۵. در فرم سؤالات درست بپرسید

بگذارید اینگونه فرض کنیم که شما تمامی مراحل قبلی را به درستی انجام داده‌اید و فرمی چند مرحله‌ای طراحی کرده‌اید که در مرحله‌ی اول آن از مشتریان تعداد کارمندان، هزینه ماهیانه‌ی تبلیغات و نام کسب و کار را پرسیده‌اید. در مرحله‌ی دوم نیز نام، ایمیل و شماره تلفن آن‌ها را پرسیده‌اید. به نظر شما مشکلی در سؤالات مرحله‌ی اول وجود ندارد؟ این سوال ها به افزایش نرخ تبدیل شما می انجامد.

پرسیدن نام کسب و کار ممکن است بسیار تهاجمی به نظر برسد. اگر نام کسب و کار کسی را بدانید، به راحتی می‌توانید او را بررسی کنید و بفهمید که چه کسانی آنجا کار می‌کنند. به علاوه، این سؤالات شخصی به نظر می‌رسند، بر اساس تجربیات ما، در چنین مواردی بسیاری از افراد به دنبال راه دیگری خواهند رفت. افزایش نرخ تبدیل موضوعی است که به شدت با روش های تهاجمی در تضاد است.

بنابراین اگر می‌بینید که نرخ تبدیل شما، حتی با استفاده از فرم‌های چند مرحله‌ای رو به کاهش نهاده است، مجددا بررسی کنید که سؤالات فقط به گونه‌ای کیفی پرسیده می‌شود و به موضوع شخصی یا سازمانی خاصی اشاره نمی‌کند.

۶. نکته اصلی فروش خود را در عناوین قرار دهید

عنوان صفحه به احتمال خیلی زیاد اولین چیزی است که مشتریان بالقوه‌ی شما می‌بینند. این مورد یکی از مهم‌ترین بخش‌های صفحه است که بایستی با تعریفی مناسب آن را انتخاب کنید. چه چیزهایی به من کمک می‌کند که عنوان را از نقطه نظر کاربران ببینم: «چه چیزی در این صفحه خاص است و چرا باید این صفحه را در مقابل ۲۵ رقیب دیگر انتخاب کنم؟» «آیا این کار باعث صرفه جویی در هزینه‌ام می‌شود؟» «آیا زمان کار من را کاهش می‌دهد؟»

یکی از مشتریان من یک آژانس بازاریابی داشت. عنوان اصلی آن‌ها «هیچ فرصتی را از دست ندهید. همه را امتحان کنید» بود. کمی مبهم به نظر می‌رسد، بله؟ من صفحه را با عنوان «راهبردهای بازاریابی با نتایج ناموازی» و با زیرنویس «۷۰درصد سوددهی داشته باشید» به روز رسانی کردم. این کار تغییری کلیدی در فروش این مشتری ایجاد کرد و نرخ تبدیل آن را از ۹ به ۱۶ درصد رساند. چیزی حدود دو برابر. اگر فرم شما ساختار مناسبی دارد، تغییر عنوان و زیرنویس‌های آن را امتحان کنید تا موضوع خود را با شفافیت و ارزش بیشتری برای مشتریان بیان کنید.

۷. موراد اثبات شده را اضافه کنید

شما تمام روز می‌توانید بگویید که در زمان من صرفه جویی کرده‌اید، هزینه‌های من را کاهش داده‌اید، حتی نرخ بازگشت سرمایه‌ی من را دو برابر کرده‌اید؛ اما در نهایت، من تضمینی می‌خواهم که شما می‌توانید ادعای خود را ثابت کنید. چگونه ثابت می‌کنید که این کارها را انجام داده یا انجام خواهید داد؟

اثبات! این مورد شامل نظرات مشتریان، ضمانت‌ها، تأییدیه‌ها، جوایز، امتیازات منتقدین، پژوهش‌ها، داده‌ها، آمار و ارقام است.

نتایچ پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از مشتریان آنلاین از نقدهای مربوط به محصولات برای خرید آن استفاده می‌کنند.

در مثال زیر، مشاهده می‌کنید که ما نشان‌های تجاری مشتریان را برای بیان تاریخچه‌ی کسب و کار خود قرار داده‌ایم. کاربرانی حقیقی که از خدمات ما استفاده کرده‌اند و اکثر آن‌ها از تجربه‌ی کاربریشان بسیار خرسند بوده‌اند.

همچنین نظرات و گفته‌های آن‌ها را هم در پایین صفحه ذکر کرده‌ایم تا به رفع ترس‌هایی که ممکن است مشتریان داشته باشند، کمک کند.

۸. از ویدئو استفاده کنید

افزایش نرخ تبدیل - استفاده از ویدئو

ما تشنه‌ی رساندن پیام‌های مستقیم و یا اشاره به نکته‌ی اصلی هستیم. گاهی اوقات، این کار کافی نیست و نیاز داریم که کمی بیشتر تأکید کنیم. در این حالت از ویدئو استفاده کنید.

بر اساس آمار منتشر شده توسط شبکه‌ی تحقیقات علمی اجتماعی، فرآیند یادگیری ۶۵ درصد ما بصری است. بنابراین تأثیر بالای ویدئو بر نرخ تبدیل منطقی به نظر می‌رسد. همچنین ۶۴ درصد از کاربران، پس از دیدن ویدئویی درباره‌ی محصول، علاقه‌ی بیشتری به خرید آن دارند.

صفحات وب دارای ویدئو، تعامل بیشتری با کاربران دارند: میانگین زمانی که کاربران صرف دیدن صفحات برپایه‌ی متن و عکس می‌کنند، حداکثر ۴۳ ثانیه است. برای صفحه‌ي وبی که حاوی ویدئو است این زمان به ۵ دقیقه و ۵۰ ثانیه می‌رسد.

به نقل از EyeWideDigital، داشتن یک ویدئو در صفحه‌ي فرود می‌تواند تا ۸۰ درصد افزایش نرخ تبدیل  به همراه داشته باشد.

خصوصاً اگر محصول یا خدمات شما کمی پیچیده باشد، استفاده از یک ویدئو که ارزش آن را به خوبی بیان می‌کند و اعتماد کاربران را جلب نماید، کاربردی خواهد بود.

۹. زمانی برای ساخت ویدئو ندارید؟ تصاویر متحرک (gif) را امتحان کنید

ویدئویی را در نظر بگیرید که نه تنها سریع‌تر است بلکه نیازی به زدن دکمه‌ی نمایش هم ندارد. تصاویر متحرک می‌توانند توجه کاربران را جلب کرده و کنجکاوی اولیه‌ی آن‌ها را به علاقه‌ی واقعی تبدیل کند. کاربران شاید تصاویر را در نظر نگیرند و حوصله‌ی اجرای ویدئو رانداشته باشند، اما غیرممکن است که از تصاویر متحرک بی‌توجه رد شوند.

بر اساس تجربه‌ی ما، تصاویر متحرک کارایی خارق‌العاده‌ای برای شرکت‌های فناوری و نرم افزاری دارند. چه راهی بهتر از اینکه راه حلی فنی و پیچیده را با نمایش تصویری زیبا و کوتاه تشریح کنید!

در اینجا آموزشی از چگونگی ساخت تصویر متحرک تشریحی آورده شده است.

۱۰. از گزینه‌ای فریبنده استفاده کنید

با نمایش دادن یک محصول بسیار گران قیمت در میان گزینه‌های موجود، به کاربران القا می‌کنید که محصولی که آن‌ها قصد خریدش را دارند و شما هم واقعاً قصد فروشش را دارید، چندان هم بد نیست.

دان آریلی، استاد روانشناسی، با دانشجویانش آزمایشی را در این‌باره انجام داده است. او از آن‌ها خواسته است که مشترک یک مجله بشوند. نتایج به شرح زیر هستند:

الف) اشتراک آنلاین – ۵۹ دلار (۱۶ دانشجو این مورد را انتخاب کرده‌اند)

ب) نسخه‌ی چاپی – ۱۲۵ دلار (هیچیک از دانشجویان آن را انتخاب نکرده‌اند)

ج) اشتراک آنلاین و چاپی – ۱۲۵ دلار (۸۴ درصد دانشجویان آن را انتخاب کرده‌اند)

همانطور که می‌بینید، اکثر دانشجویان گزینه‌ی ج را انتخاب کرده‌اند، چون از سایر پیشنهادات بهتر به نظر می‌رسد.

۱۱. برای کسانی که خارج می‌شوند یک پیشنهاد داشته باشید

اگر بازدیدکنندگان صفحه‌ی شما را ترک می‌کنند، بایستی آن‌ها را متوقف کنید. با ارائه‌ی تخفیف و پیشنهادات محدود و ویژه و یا برگزاری مسابقه، بازدیدکنندگان را به ماندن در صفحه ترغیب کنید. این کار کمک می‌کند که ترس از دست دادن این موقعیت‌ها در ذهن کاربران ایجاد شود.

اگر نمی‌توانید کاربران را به انجام کاری که مد نظر خودتان است مجاب کنید، دست کم با استفاده از سایر روش‌ها می‌توانید اطلاعات آن‌ها را دریافت کنید.

حتی اگر مشتریان شما آماده‌ی خرید نباشند، می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید که با ثبت ایمیل خود، از تخفیف استفاده کنند. به این ترتیب در آینده می‌توانید آن‌ها به خرید محصولی دیگر ترغیب کنید.

۱۲. ربات گفتگو (چت‌بات) نصب کنید

افزایش نرخ تبدیل - ربات گفتگو

استفاده از ربات‌های گفتگو به شما کمک می‌کند که اطلاعات و نظرات مخاطبان هدف را جمع آوری کنید.

امروزه، بسیاری از کاربران از نرم افزارهای گفتگو مثل واتساپ، اسلک، اسکایپ و سایر موارد مشابه استفاده می‌کنند. پیام رسان فیسبوک به تنهایی، ماهیانه بیش از ۱.۳ میلیارد کاربر دارد. با افزایش محبوبیت نرم افزارهای پیام رسان، ربات‌های گفتگویی که می‌توانند مشکلات افراد را حل کنند، اهمیت بیشتری یافته‌اند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط Sensor Tower، دانلود جهانی نرم افزار پیام رسان فیسبوک از فروشگاه‌های اندروید و آی‌او‌اس از ۱۴۵.۳ میلیون بار در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، با رشدی ۵.۶۶ درصدی، به ۱۵۳.۵ میلیون بار در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رسیده است.

پس زمانی برای تعلل در استفاده از ربات‌های گفتگو و نیز بخش گفتگوی زنده (آنلاین) برای جمع آوری اطلاعات آن دسته از کاربران که وقت کافی برای پر کردن فرم‌ها را ندارند، نیست. کاربران علاقه دارند که اطلاعات مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن به دست آورند. همین موضوع است که ربات‌های گفتگو را عالی کرده است: آن‌ها امکان دسترسی به اطلاعات را بدون هیچگونه معطلی فراهم می‌کنند. برخلاف سایت‌ها و نرم افزارها، برای استفاده از ربات‌ها هیچ فرآیند ورود و خروج به حساب کاربری وجود ندارد. ربات‌ها همین حالا هم به پروفایل اجتماعی شما دسترسی دارند و می‌توانند اطلاعات را کمتر از چند ثانیه شخصی سازی کنند.

گفتگوهای زنده‌ای که بر پایه‌ی خدمات Gubagoo ارائه می‌شوند، به مشتریان بالقوه آنچه دقیقاً به آن‌ها پشنهاد می‌دهید را خواهند گفت: کمک به کاربران برای برنامه ریزی قرار ملاقات‌های اختصاصی در رویداد Drive Change Sales.

این موارد به شما کمک می‌کنند ارتباطی اختصاصی با کاربران برقرار کنید. به علاوه، قادر خواهید بود با ارسال پیامک به جای گفتگوی آنلاین، ارتباطی شخصی‌تر میان مشتری و خود ایجاد کنید.

۱۳. بهبود سرعت سایت

بر اساس آمار Kissmetrics، یک ثانیه تأخیر در پاسخگویی صفحه، ۷ درصد نرخ تبدیل را کاهش می‌دهد. فایرفاکس توانسته میانگین سرعت بارگذاری را ۲.۲ ثانیه کاهش دهد، همین مورد  ۱۵.۴ درصد افزایش نرخ تبدیل را در بر داشت.

افزایش نرخ تبدیل - TinyPNG

بنابراین می‌توانید این کار را انجام دهید: با استفاده از سایت Tinypng.com تصاویر را تغییر اندازه دهید، با استفاده از Gzip سایت خود را فشرده کنید و Pagespeed گوگل را نصب کنید. در پایان، اگر با انجام همه‌ی این کارها تغییری ایجاد نشد، تعویض میزبان سایت خود را در نظر بگیرید، چراکه ممکن است مشکل از آن‌ها باشد.

۱۴. از نقشه‌های محل کلیک و نظرسنجی استفاده کنید

 

در موارد پیشین هم اشاره کردم که گاهی بهترین روش، درست‌ترین روش نیست. ممکن است فرضیه‌ای کاملاً درست داشته باشید اما نتایج خوبی نگیرید. اگر بتوانید درون ذهن مشتریان را ببینید، خواهید فهمید که آن‌ها واقعاً چه چیزی می‌خواهند. البته فناوری هنوز به این وادی‌ها نرسیده است اما ابزارهایی برای انجام چنین کارهایی وجود دارد.

افزایش نرخ تبدیل - hotjar

با استفاده از نرم افزارهایی نظیر Hotjar یا CrazyEgg می‌توانید محل کلیک کاربران در صفحه را مشاهده کنید و بفهمید که چه تعداد از کاربران صفحه‌ی فرود را تا آخر می‌خوانند. در نقشه‌ای که بالاتر به عنوان مثال آورده شده، مشاهده می‌شود که بیشتر کاربران به بخش‌های پایینی صفحه، که اکثر اطلاعات مهم در آن موجود است، نمی‌روند. این موضوع ما را وادار می‌کند که اطلاعات مهم را به بالای صفحه منتقل کنیم.

افزایش نرخ تبدیل - crazy egg

حتی با داشتن نقشه‌ی محل کلیک‌ها نیز نمی‌توانید از انجام تبدیل مطمئن شوید. در چنین مواردی می‌توانید از کاربران نظرسنجی کنید که چه عواملی آن‌ها را خرید منصرف کرده است. برخی از پاسخ‌ها به چنین سؤالی در نظرسنجی عبارتنداز: «به اطلاعات بیشتری نیاز دارم»، «قیمت دقیق را می‌خواهم»، «سایت به نظرم معتبر نمی‌آید» یا «در حال حاضر به این محصول نیاز ندارم».

بسته به پاسخی که بیشترین نظرات را به خود اختصاص داده است، خواهید فهمید که کدام صفحات نیاز به تغییر دارد. آیا به قیمت دقیق نیاز دارند؟ پس در صفحه اشاره کنید که به آن‌ها با ارسال ایمیل، قیمت و‌ اطلاعات اختصاصی خواهید داد. معتبر نیستید؟ از نظرات و گفته‌های دیگران که شما را تأیید کرده‌اند بیشتر استفاده کنید. به اطلاعات بیشتری نیاز دارند؟ محتوای بیشتری به صفحه‌ی فرود اضافه کنید و مطالب دیگری برای بیان چرایی و چگونگی خدمات یا محصول به صفحه بیفزایید.

۱۵. صفحه‌ی تشکر خود را دوباره بررسی کنید

اگر تا به اینجا فکر می‌کنید که مراحل جذب، فروش، عضویت و تبدیل را به خوبی پیاده سازی کردید، باید بدانید که صفحات تأیید خرید و تشکر مرحله‌ای ضروری در فرآیند فروش است. علت آن هم این‌هاست:

  1. این صفحات به مشتریان می‌گویند که اطلاعات آن‌ها دریافت شده است.
  2. اگر هدف از صفحه دانلود یک راهنما یا آموزش باشد، این صفحه جایی است که لینک دانلود را باید در آن بگذارید.
  3. صفحه‌ی تشکر به شما اجازه می‌دهد به مرحله‌ی بعدی بروید، مثلاً برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه‌ي نخست یا صفحات رسمی در رسانه‌های اجتماعی لینک بدهید و تعامل خود را با مشتریان افزایش دهید.
  4. این صفحه همچنین می‌تواند لینک‌های بیشتری نظیر «شاید به این‌ها هم علاقه داشته باشید» و غیره را داشته باشد که کاربران را به خرید بیشتر ترغیب کند.

چگونه این اولویت‌ها را آزمایش کنیم؟

شما تا به اینجا با ۱۵ نکته‌ی کاربردی آشنا شده‌اید اما ابتدا بایستی آزمایشات مختلفی انجام دهید، در این صورت خواهید دید که برخی از این روش‌ها اثرگذاری بسیار بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارند. ورای اینکه باید بدانید چه چیزی را می‌توانید آزمایش کنید، نیاز دارید که بدانید چه زمانی و کدامیک را باید آزمایش کنید.

این موضوع را به شکلی ساده‌تر بیان می‌کنم. چهار مورد زیر، به ترتیب باید بررسی شوند و مورد آزمایش قرار گیرند: دکمه‌های اقدام برای عمل، فرم، عنوان و زیرنویس عنوان. این‌ها اولین مواردی هستند که مشتریان در صفحه‌ی فرود می‌بینند، بنابراین بایستی به سرعت توجه آن‌ها را جلب کرده و پیام خود را به شکلی شفاف به آن‌ها برسانید. با استفاده از این سؤالات خواهید فهمید که کار را به درستی اجام داده‌اید:

  1. آیا دکمه‌های اقدام برای عمل واضح هستند و به کاربران چیزی بیش از انجام یک کار ساده را پیشنهاد می‌دهند؟
  2. آیا فرم‌های من سؤالات درستی می‌پرسند؟ آیا در مرحله‌ی اول از کاربران اطلاعات شخصی را می‌خواهم؟ اگر اینطور است، از فرم‌های چند مرحله‌ای، برای پرسیدن سؤالات کیفی و غیر شخصی در مرحله‌ی نخست و سؤالات شخصی (نام، تلفن و ایمیل) در مرحله‌ی بعد استفاده کنید.
  3. آیا عنوان‌ها توضیحی واقعی از محصول را بیان می‌کنند؟ (عبارتی مثل «بهترین خدمات پس از فروش» عنوان مناسبی نیست و همه آن را می‌دانند.) برای مشتریان توضیح دهید که در زمان و هزینه‌های آن‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. با جمله‌هایی نظیر «۶۰ درصد فروش بیشتر را با [نام نرم افزار] تجربه کنید».
  4. آیا زیرنویس عنوان، عنوان را با جزییاتی بیشتر پشتیبانی می‌کند؟ آیا زیرنویس، پشنهادات و دکمه‌های اقدام برای عمل را حمایت می‌کند؟

نتیجه گیری

همیشه به خاطر داشته باشید، کاری که برای یک صفحه‌ی فرود جواب می‌دهد الزاماً برای صفحه‌ی فرود دیگری پاسخگو نیست. داده‌های مربوط به مشتریان خود را جمع آوری کنید و به سبک مشتریان بالقوه از خود سؤال بپرسید: «با خرید این محصول چه چیزی به دست می‌آورم و چه نکته‌ی خاصی در این محصول یا خدمات هست که باید آن را انتخاب کنم، نه رقبایش را؟» هرچه بیشتر آزمایش کنید، راهکارهایی که باعث موفقیت شما، بدون در نظر گرفتن روش‌های  افزایش نرخ تبدیل، می‌شود را زودتر پیدا می‌کنید. موفق باشید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search