درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج؛ بهترین روش‌ها، نکات و ابزار

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
فهرست مطالب

بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید اقدام می‌کنند. در واقع لندینگ پیج‌ها یک صفحه اختصاصی برای هدف‌گیری مخاطبان سایت است. بنابراین مهم است که بدانیم یک لندینگ پیج خوب چگونه می‌تواند به رشد کسب وکار شما کمک کند. در این مقاله به بررسی بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج، بهترین روش‌ها ، نکات و ابزار آن می‌پردازیم و ۱۴ روش برای اجرای لندینگ پیج به منظور بهبود نرخ تبدیل سایت را بررسی خواهیم کرد.

یک لندینگ پیج خوب ضمن زیبایی و راضی کردن بازدیدکنندگان شما، باید آنها را به‌خوبی هدایت می‌کند.

امروز، می‌خواهیم بهترین روشهای بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج را به شما بیاموزیم تا بتوانید توجهات بیشتری را جلب کرده و در نهایت مشتریان بیشتری را در بازار هدف جذب کنید.

چرا بهینه سازی لندینگ پیج مهم است؟

لندینگ پیج‌ها یکی از اجزای اصلی کمپین‌های بازاریابی آنلاین است. لندینگ پیج صفحه‌ای است که با هدفی به خصوص طراحی شده‌است و هدف اصلی آن افزایش فروش و یا جذب کاربر است. لندینگ پیج‌ها اغلب مقصد اصلی کمپین‌های بازاریابی آنلاین با هزینه هستند و پول و منابع زیادی صرف جذب کاربر از طریق این صفحات می‌شود.

از آنجا که لندینگ پیج‌ها بر روی نرخ تبدیل متمرکز هستند، بهبود عملکرد آنها می‌تواند منجر به پیشرفت‌های چشمگیری در نتایج کسب و کار شود. اینجاست که بهینه‌سازی لندینگ پیج وارد می‌شود.

بهینه سازی لندینگ پیج این اطمینان را بوجود می‌آورد که از بازدید کنندگانی که به آن لندینگ پیج می‌آیند، به بالاترین نرخ تبدیل ممکن دست پیدا می‌کنید. بهینه‌سازی لندینگ پیج به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های جذب مشتری خود را کاهش دهید، مشتری بیشتری کسب کنید و ارزش تبلیغات خود را به حداکثر برسانید.

 از اینجا بخوانید : ۱۵ راه برای افزایش نرخ تبدیل

منظور از بهینه سازی لندینگ پیچ دقیقاً چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج - منظور از بهینه سازی لندینگ پیچ دقیقاً چیست؟

بهینه سازی لندینگ پیج به روند افزایش یا بهبود هر عنصر در لندینگ پیج شما برای افزایش نرخ تبدیل‌ها (کانورژن) اشاره دارد. به جای اینکه کل صفحه را فقط بر اساس یک نتیجه طراحی مجدد کنید، از داده‌ها و شواهد استفاده می‌کنید.

بهترین قسمت این کارچیست؟ قبل از فعال شدن لندینگ پیج می‌توانید اطلاعات را جمع‌آوری کنید. به عنوان مثال بررسی مخاطبان به شما کمک می‌کند درک بهتری از انتظارات و علاقه‌مندی‌های آنها داشته باشید.

با این حال، از روز اول لندینگ پیج بی‎نظیری ایجاد نخواهید کرد. در عوض، شما صفحه را در دسترس قرار می‌دهید، سپس هنگام تجزیه و تحلیل داده‌ها و مشاهده نرخ تبدیل خود، اصلاحاتی را انجام می‌دهید.

قبل از بهینه‌سازی لندینگ پیج، مشکلات احتمالی را شناسایی کنید

در گذشته افراد متخصص در مارکتینگ از استراتژی‌های مناسبی برای بهینه‌سازی لندینگ پیج استفاده نمی‌کردند، آنها وقتی متوجه مشکلی در لندینگ پیج می‌شدند به جای شناسایی و رفع آن کل پیج را تغییر می‌دادند.

و این کار مثل تیر انداختن در تاریکی است که با انجام آن امیدوار هستیم بالاخره یکی از روش‌ها مشکل را حل کند.

حالا دیگر اینگونه نسبت به بهینه‌سازی لندینگ پیج اقدام نمی‌کنیم. در این روش جدید ابتدا مشکلات خاصی را شناسایی می‌کنیم که باعث نرخ تبدیل پایین می‌شوند و با این شناسانی می‌توانیم راه‌کارهایی پیدا کنیم که آنها را تغییر دهیم.

یک Heat Map می‌تواند به شما نشان دهد که بازدیدکنندگان در کجای صفحه شما کلیک می‌کنند. آیا آنها کال تو اکشن (جاهایی که از کاربران می‌خواهید کاری خاص را انجام دهند) را نادیده می‌گیرند؟ آیا آنها روی یک قسمت بی‌اهمیت مثلا یک عکس نامرتبط متمرکز می‌شوند؟

با نصب ابزار hotjar بر روی سایت می‌توانید بفهمید که بهترین قسمت‌های صفحه شما کجا هستند تا مهم‌ترین عناصر سایت را در آن قسمت و یا نزدیک آن قرار دهید.

رفتار بازدید‌کنندگان وب‌سایت خود را پیگیری کنید تا ببینید چه چیزی درست کار نمی‌کند.

یک نقشه اسکرول نشان می‌دهد که فعالیت اسکرول کردن در صفحه در چه مکانی رخ می‌دهد. گزارش مرتبط به شما نشان می‌دهد که کجا کلیک‌های جداگانه روی صفحه رخ داده‌است، در حالی که گزارش های پوشش (overlay) و لیست به ترتیب درصد کلیک روی عناصر مختلف صفحه و داده‌های عددی جداگانه را به شما ارائه می‌دهند.

 از اینجا بخوانید : گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

۱۴ روش برای اجرای لندینگ پیج به منظور بهبود نرخ تبدیل

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل وب سایت خود را بهبود ببخشید، با استفاده از بهترین روش‌ها و داده‌های قوی به سراغ بهینه‌سازی لندینگ پیج بروید. این فرآیند از همان لحظه شروع طراحی صفحه شروع می‌شود، اما مدتها پس از فعال شدن صفحه ادامه خواهد داشت.

به این کار به عنوان ساخت یک محصول فکر کنید. شما نمونه اولیه را در روز اول طراحی نمی‌کنید. در عوض، شما ممکن است قبل از کامل کردن محصول، ۱۰۰ نمونه اولیه تولید کنید.

لندینگ پیج‌ها نیز به همان روش کار می‌کنند. درست مانند محصولات، لندینگ پیج‌ها باید مخاطبان مورد نظر شما را مجذوب خود کنند، آنها را مجبور به اقدام کنند و انتظاراتشان را برآورده کنند.

۱. پیغام خود را شفاف کنید

جو چرنوف، متخصص بازاریابی  در تایید این نظرمی‌گوید که:

«بازاریابی خوب باعث می‌شود شرکت هوشمند به نظر برسد، اما بازاریابی عالی باعث می‌شود مشتری احساس هوشمندی کند.»

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، این پند و توصیه را در لندینگ پیج خود اعمال کنید.

 از اینجا بخوانید : ۹ روش بهبود نرخ تبدیل و تجربه کاربری (UX)

هنگامی‌که برای اولین بار برنامه‌ریزی استراتژی بهینه‌سازی خود را شروع می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به مشتری تجربه احساسات خوب را القا کنید. شما می‌خواهید آنها احساس هوشمندی، قدردانی، الهام و هیجان کنند.

با فکر کردن در مورد هدف خاص مشتری خود شروع کنید و آن را به یک عنوان تبدیل کنید. و اهداف خود را به صورت شفاف و بدون هیچ گمراهی بیان کنید.

۲. لندینگ پیج خود را ساده‌سازی کنید

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج - لندینگ پیج خود را ساده‌سازی کنید

یک لندینگ پیج بسیار ساده ممکن است دور از عقل به نظر برسد، اما با این کار از شر بهم‌ریختگی بصری خلاص می‌شوید. شما می‌خواهید بازدید کنندگان وب سایت خود بر روی یک چیز تمرکز کنند: کال تو اکشن یا CTA.

دراپ‌باکس همیشه یکی از نمونه‌های عالی برای این مثال بوده‌است. این شرکت لندینگ پیج عالی را ایجاد می‌کند که با تعداد کلمات بسیار پایین بالاترین حد ارتباطات را برقرار می‌کند.

 

در این صفحه، فقط پنج عنصر اصلی بالا وجود دارد و سه عنصر به اندازه کافی کوچک هستند که در فضای نوار نویگیشن ( Navigation ) و یا راهبری جای می‌گیرند. چهارم تصویری دلپذیر اما ظریف ارائه می‌دهد و آخرین مورد بر روی کال تو اکشن تمرکز دارد.

۳. رنگ‌های متضاد را امتحان کنید

بهترین لندینگ که تا به حال وجود داشته‌اند از لحاظ رنگ و وضوح از کنتراست و یا تضاد بسیار بالا استفاده کرده‌اند. در این مثال از استارباکس، نمی‌توانید کال تو اکشن را نادیده بگیرید.

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج - رنگ‌های متضاد را امتحان کنید

حتی دکمه «اکنون بپیوندید» رنگ ستاره را در لوگو سمت راست منعکس می‌کند ، بسیار واضح و در معرض دید است. پس زمینه سیاه و سفید باعث وضوح عنوان و کال تو اکشن می‌شود. به علاوه، فضای منفی زیاد و مناسبی بین لوگو و بقیه عناصر وجود دارد.

۴. قسمت‌های مهم را در بالای صفحه نگه دارید

اصطلاح «بالای صفحه» به روزنامه برمی‌گردد. جذاب‌ترین داستان ها در صفحه اول بالای روزنامه سنتی قرار می‌گرفت تا مشتریان عناوین خبری را ببینند و بخواهند روزنامه را بخرند.

با نگه داشتن عناصر لندینگ پیج خود در بالای صفحه، می‌توانید همین کار را انجام دهید (نقطه‌ای که کاربر باید برای دریافت اطلاعات بیشتر پیمایش کند). اکنون که افراد بیشتری از تلفن‌های هوشمند و تبلت استفاده می‌کنند، اجرای این کار از همیشه دشوارتر است.

خبر خوب این است که شما می توانید با استفاده از یک نقشه پیمایشی به راحتی محل متوسط متقارن را در دستگاه‌های مختلف مشخص کنید و همچنان عنوان خود را، یک جمله کوتاه یا دو جمله از متن اصلی و یک کال تو اکشن در اول و مرکز در نظر بگیرد.

۵. از تکنیک ایجاد ترس استفاده کنید

یک دلیل مهم وجود دارد که چرا «زمان محدود» و «میزان محدود» از جمله عبارات رایج بازاریابی هستند. تکنیک ایجاد ترس بازدیدکنندگان صفحه شما را مجبور می‌کنند که حالا وارد عمل شوند چرا که ممکن است اگر تعلل کنند، فرصت را از دست بدهند.

حتی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای نیز از این تکنیک استفاده می‌کنند. برای مثال فروشگاه تارگت:

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج - از تکنیک ایجاد ترس استفاده کنید

کلمات «فقط دو عدد باقی مانده است» باعث می‌شود افراد در لحظه وارد عمل شوند.

همین کار را در وب سایت شخصی خود با فعال کردن تخفیف برای مدت زمان محدود یا ارائه یک کار جذب‌کننده، مانند یک وبینار زنده انجام دهید، که هرگز دوباره تکرار نخواهد شد.

یک تایمر شمارش معکوس می‌تواند یک عنصر بصری به تکنیک ایجاد ترس اضافه کند. این به بازدیدکنندگان شما می‌گوید که چه مدت وقت دارند براساس یک پیشنهاد عمل کنند.

۶. دکمه‌های کال تو اکشن خود را صریح انتخاب کنید

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج - دکمه‌های کال تو اکشن خود را صریح انتخاب کنید

یک دکمه دعوت به عمل نباید خواننده را تحت فشار قرار دهد یا گیج کند. پیشنهاد خود را روشن، مختصر و واضح بیان کنید.

  •   برای دانلود کلیک کنید
  •   دارپ‌باکس را امتحان کنید
  •   همین الان به ما بپیوندید
  •   اینجا کلیک کنید

این جملات ساده اما موثر هستند.

۷. اطلاعات تماس خود را به وضوح در صفحه داشته باشید

شما می‌توانید اطلاعات تماس خود را از راه‌های مختلف به بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه دهید. می‌توانید شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را در لندینگ خود قرار دهید، یا می توانید از فرم تماس با ما استفاده کنید. شرکت‌های مختلفی می‌توانند شعب خود را نیز معرفی کنند. این اطلاعات را در جایی از صفحه قرار دهید که بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

 

۸. از عنوان‌ها با طول‌های متغیر استفاده کنید

در دنیایی که بر پایه عکس و ویدیو قرار دارد، هنوز هم متن‌ها اهمیت بالایی دارند. افراد آنچه را که می‌نویسید، می خوانند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این متن‌ها مورد توجه مخاطبان شما قرار می‌گیرند. روش‌های مختلف را امتحان کنید و جملات کوتاه و بلند بنویسید اما همیشه منظورتان را در عناوین به خوبی به بازدیدکنندگان منتقل کنید.

عنوان‌های مختلف را در لندینگ پیج خود آزمایش کنید. همچنین می‌توانید متون بدنه را تغییر دهید و  A/B تست را انجام دهید تا عملکرد این عناصر را ببینید و مقایسه کنید.

۹. یکتا باشید

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج - یکتا باشید

در حالی که پیام‌رسانی وابسته به برند بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند، اما انسجام بصری نیز می‌تواند تفاوت زیادی در نرخ تبدیل ایجاد کند.

فرض کنید شما یک آگهی اینستاگرام اجرا کرده‌اید، که افراد را به صفحه مقصد شما هدایت می‌کند. شما می‌خواهید متن، تصاویر و سایر عناصر تبلیغات شما در لندینگ پیج منعکس شود.

آنها باید از نظر بصری شبیه به هم باشند و همان پیشنهاد را ارائه دهند. در غیر این صورت مشتری احتمالی شما گیج و یا عصبانی خواهد شد.

۱۰. برای کمک به کاربران بلاتکلیف، از اثبات استفاده کنید

اثبات کارکرد و مدرک آوردن برای بهبود سایت بسیار مفید است. شما می‌خواهید مردم بدانند که مشاغل دیگر از محصولات و خدمات شما استفاده کرده‌اند. نه تنها این، بلکه می خواهید ارتباط برقرار کنید و بگویید که به آنها کمک کرده‌اید تا نتایج خارق العاده‌ای کسب کنند.

اثبات از بهترین روشها برای انجام این کار است. اگر بتوانید مشتریان خود را برای ایجاد یک اعلام رضایت مشتری ویدیویی متقاعد کنید، در رقابت امتیاز برتری خواهید داشت. نقل قول‌ها نیز به شرطی که از نام کامل مشتری استفاده کنید و از عکس همراه آن استفاده کنید بسیار موثر خواهند بود.

۱۱. فرم‌ها را با طول‌های مختلف امتحان کنید

برخی از بازاریان معتقدند که فقط فرم‌های کوتاه فوق العاده خوب کار می‌کنند. آنها می‌گویند، «فقط آدرس ایمیل را بخواهید. هر چیزی بیش از این زیادی و اضافه‌کاری است.»

اما این همیشه درست نیست.

اگر می‌خواهید برای یک محصول یا خدمات گران قیمت مشتری پیدا کنید، فرم طولانی‌تر می‌تواند موثرتر باشد. ممکن است مشتری کمتری پیدا کنید، اما این مشتری‌ها صلاحیت بیشتری دارند.

به عنوان مثال اگر یک مجموعه طراحی سایت هستید از مشتری حداکثر بودجه را بخواهید اگر آنها ۱ میلیون تومان بودجه دارند و شما با کمتر از ۱۰ میلیون تومان قادر به طراحی نیستید، با این سوال می‌توانید مشتریان را پایش کنید.

۱۲. لندینگ پیج خود را برای سئو بهینه کنید

مردم مرتباً از طریق جستجوی ارگانیک لندینگ پیج را پیدا می‌کنند. برای مثال شاید یکی از لندینگ پیج‌های شما صفحه اصلی شما باشد، به این معنی که اگر کسی نام شرکت شما را جستجو کند باید به لندینگ پیج شما فرستاده شود. همچنین می توانید با کلمات کلیدی مرتبط با تجارت‌تان وارد عمل شوید.

۱۳. یک پاپ آپ خروجی را امتحان کنید

اگر بازدید کننده‌ای بخواهد از صفحه خارج شود، یک پاپ آپ خروجی در صفحه لندینگ پیج شما ظاهر می‌شود. این فرصت دیگری برای ایجاد نرخ تبدیل است.

برای جلب نظر کاربران از ترکیبی از تصاویر بصری جذاب، عنوان اصلی و متن کال تو اکشن استفاده کنید. سعی کنید پاپ آپ خروجی را با تخفیف ویژه یا پیشنهاد دیگری جذاب‌تر کنید.

۱۴. از ابزارهای A/B تست استفاده کنید

هرچه A / B تست بیشتری انجام دهید، داده‌های شما دقیق‌تر می‌شوند. هر آزمون A / B باید شامل یک تغییر واحد فقط در یک نوع باش ، مثلا فقط کال تو اکشن را تغییر دهید.

اگر چندین عنصر را تغییر دهید، نمی‌فهمید کدام یک از این تفاوت‌ها باعث ایجاد تغییر شده‌اند.

بعد از اینکه اطلاعات را جمع‌آوری کردید و مخاطبان خود را شناختید، می توانید آنچه را که آموخته اید در طراحی مجدد اعمال کنید و می‌تواندی مطمئن باشید که از طریق تست A / B نرخ تبدیل شما بهبود پیدا کرده‌است.

سخن پایانی

فراموش نکنید که تغییر در طراحی وب سایت شما بر اساس داده‌های واقعی کاربر می‌تواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود. در صورت امکان از گزارش‌ها و داده‌های تصویری برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد بازدید کنندگان وب سایت خود استفاده کنید. با استفاده از این استراتژی‌ها، شما می‌توانید مزیت رقابتی پیدا کنید.

آیا ایحاد لندینگ پیج در سایت، برای کسب و کار شما باعث افزایش نرخ تبدیل شده‌است؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
تغییرات حیاتی در ux
|
این مقاله درباره درباره تغییرات حیاتی در ux سایت هاست. وقتی که می‌توانیم با تغییرات حیاتی در...
Search