درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

نتایج شگفت انگیز تست A/B در سئو

نتایج شگفت انگیز تست A/B در سئو
فهرست مطالب

این مقاله عملا مکمل مقاله کامل ما درباره تست A/B است اگر تا به حال آن مقاله نخوانده‌اید حتما اول مقاله تست A/B را کاملا بشناسید را بخوانید. مقاله حاضر برگرفته از مجموعه مقالات وایدبرد جمعه وبسایت ماز است که لینک آن در منبع می‌آید.

 شما می‌توانید تمام ترفند‌ها و تغییراتی که در سر دارید را در جهان انجام دهید، اما چگونه می‌دانید که این تغییرات بهترین انتخاب‌ها برای سایتی شما است. بدون وجود داده‌ها، حمایت از فرضیه شما کار سختی است.  در مقاله امروز چند مورد از نتایج شگفت آور A/B تست را می‌شناسید که ثابت می کند، شما همیشه نمی‌توانید در صنعت سئو به هوش خود اعتماد کنید.

یکی از مواردی که ما اخیرا در رابطه با آن کار کرده ایم، ساخت یک پلت فرم تست A/B سئو است که ODN نامیده می شود، مخفف بهینه سازی شبکه تحویل است (The Optimization Delivery Network). ما در حال حاضر توسط تعدادی از سایت های بزرگ کار خود را گسترش داده‌ایم، و مدت زمان کمی است که در حال انجام تست A/B سئو هستیم. من می‌خواهم با شما در مورد برخی از نتایج شگفت آور که در این بررسی با آن مواجه شده ایم صحبت کنم.

 از اینجا بخوانید : انواع پاپ آپ و اثر آن بر سئوی سایت

تست A/B سئو چیست؟

 تست A/B در سئو - تست A/B سئو چیست؟

 ما قصد داریم با پیوند به برخی از منابع در مورد تست A/B سئو برای شما توضیحات بیشتری ارائه دهیم. اما بسیار سریع باید بگویم که اصل کلی این مبحث این است که شما یک بخش سایت را می‌گیرید، که این بخش شامل تعداد زیادی از صفحات است که ساختار ، طرح و الگو و غیره  مشابهی دارد و این صفحات را به دو بخش کنترل و گونه تقسیم می‌کنید، بنابراین یک گروه از صفحات A و گروهی از صفحات B تشکیل داده‌اید.

سپس تغییراتی را که پیش‌بینی می‌کنید فقط بر یکی از آن دو دسته از صفحات اعمال می‌کنید، و مجموعه دیگر را بدون تغییر رها می‌کنید. سپس، با استفاده از داده‌های تجزیه و تحلیل خود، پیش‌بینی می‌کنید که چه اتفاقی در صفحات مختلف رخ می‌داد، اگر شما هیچ تغییری در آنها انجام نمی‌دادید. بعد از تست A/B ، شما نتایج و آماری دریافت می‌کنید که به عنوان مثال می‌توانید بگویید، بله، این افزایش و پیشرفت است، یا بگویید هیچ تفاوتی وجود نداشت، یا اینکه تغییراتی که در گروه اول تست A/B  انجام شده باعث آسیب رسیدن به سایت شما شده‌ است.

 این ها داده هایی است که ما قبلا هرگز در سئو نداشتیم، زیرا این مورد بسیار متفاوت با اجرای یک آزمایش کنترل شده در یک محیط آزمایشگاهی یا دامنه تست است. اولین نتیجه شگفت انگیز که من می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، بر اساس برخی از پایه ای ترین توصیه هایی است که تاکنون دیده اید.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

نتیجه ۱: هدفمند کردن کلمات کلیدی که حجم بالایی دارند، می تواند در حقیقت باعث کاهش ترافیک شود

 تست A/B در سئو - هدفمند کردن کلمات کلیدی

در فرآیندی که در آن شما جستجوی کلمه کلیدی را انجام می‌دهید، متوجه می‌شوید که این روش یک روش خاص برای جستجوی هر آن چیزی است که شما پیشنهاد می‌کنید که حجم جستجوی بیشتری نسبت به آنچه که در وب سایت خود درباره اش صحبت می کنید، دارد. حجم جستجوی بیشتر برای یک عبارت؟

به شما توصیه می‌کنید که، “بگذارید در مورد این موارد در وب سایتمان صحبت کنیم، به همان روشی که مردم آن را جستجو می کنند. بگذارید این نوع عبارت را در عنوان سایت و در جای دیگری در صفحاتمان قرار دهیم. ” من این توصیه ها را انجام دادم. شما نیز احتمالا این توصیه ها را انجام داده اید. اما آنها همیشه کارساز نیستند، ما اکنون شاهد چندین بار آزمایش این نوع فرایندیم.

پس از به روزرسانی اطلاعات متا در عناوین و غیره، به دنبال گزینه ای که بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است، میزان ترافیک طبیعی را به ۲۰ درصد کاهش دادیم. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. شاید شما با یک کلیک اشتباه از نتایج جستجو به نتیجه برسید. شاید شما رتبه بندی خود را برای مدت زمان مورد نظر در حجم بالاتر بهبود ببخشید و کمی به سمت بالا حرکت کنید، اما شما برای رتبه بندی در کلمه کلیدی دیگر افت می‌کنید، رتبه بندی جدید به حالت رقابتی تر است.

بنابراین بله، شما کمی حرکت کرده‌اید، اما در حال اجرا نیستید، بنابراین زیانی اساسی خواهید دید. یا شاید شما رتبه بندی را برای تغییرات کمتری از عبارات کلیدی در این صفحات به پایان برسانید. هر چند این اتفاق می‌افتد، اما نمی‌توانید مطمئن باشید که فقط قرار دادن کلمات کلیدی با عباراتی با حجم بالا در صفحات شما بهتر است. خب این از نتیجه شگفت آور شماره یک . نتیجه عجیب و غریب شماره دو احتمالا شگفت آور نیست، اما من فکر می کنم بسیار مهم است. A/B تست به شما نشان می دهد که تغییر و به روز رسانی تمام کلمات کلیدی نمی‌تواند برایتان کارساز باشد.

نتیجه ۲: ۳۰-۴۰٪ از توصیه های بازرسی فنی هیچ تغییری ایجاد نمی کنند

مشاهده می‌کنیم که ۳۰٪ یا ۴۰٪ از توصیه‌های رایج در یک بازرسی فنی کلاسیک هیچ تغییری ایجاد نمی‌‌کنند. شما همه کارهای مربوط به رسیدگی به وبسایت خود را انجام می‌دهید. شما بهترین شیوه های سئو را دنبال می‌کنید. شما چیزی را پیدا می‌کنید که در تئوری، وب سایت را بهتر می‌کند. بروید و تغییر دهید. امتحان کنید.

هیچ چیز، خطوط بی تغییر: شما همان عملکردی را به دست آوردید که پیش بینی می شد، به طوری که هیچ تغییری در آن انجام ندادید. این یک معامله بزرگ است، زیرا نظریه‌هایی را ایجاد می‌کند که به اعتماد به مهندسین و تیم های تولید شما لطمه می زند. شما دائما از آنها می‌خواهید کاری انجام دهند. آنها احساس می‌کنند که کارشان بیهوده است. آنها همه کاری که در توانشان است را انجام می‌دهند ولی هیچ تفاوتی احساس نمی‌شود. این همان چیزی است که متخصصان و تیم های مهندسی را اغلب نابود می‌کند.

شاید احمقانه به نظر برسد، تست A/B به شما می گوید تنها ۲۰% اقدامات شما ۸۰% تغییرات را به وجود میآورد

ما می توانیم ۲۰ توصیه و فرضیه را بیاوریم، تمام آنها را آزمایش کنیم، ۵ یا ۶ مورد از بهترین‌ها را پیدا کنیم تا حرکتی ایجاد شود، در این حالت فقط به سمت تیم مهندسی پیش می‌رویم و اعتماد و ارتباطات زیادی را در طول زمان با آنها ایجاد می‌کنیم، تا آنها بتوانند کارهایی را انجام دهند که به سمت تولید پیش برویم.

بنابراین در این معامله بزرگ واقعا در مورد برخی از موارد کمی شک و تردید ایجاد می‌شود. بهترین شیوه‌ها، و حتی محدودیت‌ها، احتمالا تفاوت هایی را ایجاد می کنند. ترفند کوچک، متن جایگزین در صورت عدم نمایش عکس یا یک تصویر خاص تاثیر عمیقی در صفحه به وجود می‌آورد، اگر همه چیز در دو سایت با هم برابر بود، این مسئله شاید تفاوت زیادی را ایجاد کند.

اما آیا این کار شما را در یک محیط رقابتی موجب ارتقار رتبه می‌شود؟ این چیزی است که ما باید در مورد آن شک کنیم.

نتیجه ۳: بسیاری از تجربه ها به طور کلی بیان نمی شوند

 تست A/B در سئو - بسیاری از تجربه ها به طور کلی بیان نمی شوند

نتیجه شگفت آور شماره سه این است: چه مقدار از تجارب تعمیم داده نمی‌شوند؟ ما این را به طور گسترده در بخش های مختلف در صنایع مختلف دیده‌ایم. برخی از این موارد در مورد پویایی رقابت در صنعت است.

بعضی از نتایج تست A/B احتمالا فقط پیچیدگی الگوریتم گوگل برای رتبه بندی این روزها را نشان می‌دهند. اما ما این مسئله را به طور خاص با چیزهایی مثل این می‌بینیم، که چه کسی متن سئو شده ما را برای رده بندی مشاهده می‌کند؟ فرض کنید شما همه محصولاتتان را دارید و سپس یک نفر می‌گوید: “می‌دانید چیست؟ ما به ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه نیازمندیم که به عبارت کلیدی که در پایین صفحه ذکر می‌کنیم اشاره کند.” گاهی اوقات مفید است، مهندسان شما حتی این کلمات کلیدی را در یک بخش با نام متن سئو برای شما قرار می‌دهند.

بنابراین ما اغلب این موارد را می‌بینیم، آن را تست A/B کردیم و سپس حذف کرده‌ایم. ما گفتیم: “شما می‌دانید چیست؟ هیچ کاربری به این نگاه نمی‌کند. ما می دانیم که بیش از حد انباشتن کلمات کلیدی در صفحه می‌تواند یک سیگنال برای گرفتن رتبه منفی باشد. می خواهم بدانم آیا بهتر نیست این بخش را برداریم؟” بنابراین آن را حذف کردیم، و اولین باری که ما این کار را انجام دادیم، ۶٪ نتیجه مثبت گرفتیم پس نتیجه گرفتیم که چیز خوبی بوده است.

در نتیجه صفحات بدون آن بهتر عمل می کنند، آنها اکنون رتبه بندی خوبی دارند. ما داریم عملکرد بهتری دریافت می‌کنیم. بنابراین ما می‌گوییم “شما می دانید چیست؟ ما این درس را آموخته ایم. شما باید متن های که واقعا با کیفیت پایین هستند را از پایین صفحه های دسته بندی خود حذف کنید. ” اما پس از آن ما آن را در سایت دیگری آزمایش کردیم و دیدیم که حذف این صفحات یک افت کوچک را برای سایت به وجود می‌آورد، به راستی تاثیر آنها بسیار کم است، اما در این صفحات خاص کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که منظور از حذف کردن حذف از ایندکس است نه حذف کلی صفحه و یک نکته دیگر در فروشگاه‌های اینترنتی هرگز این کار اجرا نکند.

بنابراین من فکر می کنم آنچه که اهمیت دارد این است که ما باید هر بار این فرضیه ها را آزمایش کنیم. ما باید تلاش کنیم تا تست A/B را به متودولوژی‌های اصلی خود بسپاریم، و من فکر می‌کنم که این روند فقط افزایش و ادامه می‌یابد، زیرا الگوریتم‌های رتبه بندی پیچیده‌تری به دست می‌آید، یادگیری هرچه بیشتر خدمات سئو به پختگی بیشتر آن کمک می‌کند، و هرچه بیشتر از آن استفاده می‌کنیم بازار رقابت بیشتری می‌گیرد، و شکاف باریک تری بین شما و رقبایتان ایجاد می‌شود. هرچه همه این موارد پایداری کمتری داشته باشند تغییرات کمتری پدید خواهد آمد. اما در نظر داشته باشید برخی از این تغییرات در مکانی کار می‌کند و مکانی دیگر خنثی یا منفی هستند.

بنابراین من امیدوارم که الهام بخش شما برای بررسی برخی از تست A/B سئو بوده باشم. ما قصد داریم به برخی از منابع اشاره کنیم که نحوه انجام آن را توضیح می دهند، که چگونه می توانید این کار را خودتان انجام دهید، و چگونه می توانید یک برنامه در رابطه با این مسئله بر اساس برخی از مطالعات موردی و درس هایی که آموخته اید، داشته باشید. من امیدوارم شما از این مقاله و نتایج شگفت انگیز تست های A/B سئو لذت برده باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search