درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

سرپ SERP چیست ؟

سرپ SERP چیست ؟
فهرست مطالب

صفحات نتایج موتور جستجو،‌ Search Engine Results Pages که با اختصار به آن (SERP) گفته می‌شود. صفحاتی هستند که گوگل و سایر موتورهای جستجو در پاسخ به سوال‌ها و یا عبارات جستجو شده توسط کاربر، به او نمایش می‌دهند.
این نتایج شامل نتایج ارگانیک و نتایج پولی هستند.
مسلما مهمترین صفحات وب برای هر بازاریاب و یا مارکتر صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است. بازاریابان می‌دانند که این صفحات ارزشمند سرپ بر ترافیک و میزان دیده شدن سایت شما تاثیر می گذارند و بنابراین در دراز مدت نیز بر موفقیت کسب و کار شما تأثیرگذار خواهند بود، بنابراین هدف کلی این است که تا آنجا که می‌توانید وب سایت‌تان را در این صفحات رتبه بندی کنید.
در این پست، با شما اطلاعاتی درباره سرپ‌ها به اشتراک می‌گذاریم و به صورت خاص بر روی صفحات نتایج جستجوی گوگل تمرکز می‌کنیم.

چرا سرپ‌ها مهم هستند؟

سرپ‌ها صفحاتی هستند که کاربران هنگام جستجو در موتور جستجو مشاهده می‌کنند. این صفحات با توجه به درک الگوریتم موتور جستجو با توجه به ارتباط و سودمندی آنها، نتایج مربوط را رتبه بندی می‌کنند.
گوگل در هر ثانیه بیش از چهل هزار جستجو را پردازش می‌کند. این رقم به طور متوسط هر سال به ۱.۲ تریلیون می‌رسد. اگر این اعداد را در کنار میزان کلیک (CTR) رتبه اول نتایج جستجو که به میزان ۲۸.۵ درصد است، قرار دهید، متوجه می‌شوید که استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما باید اولویت شما باشد تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که شما در بالاترین رتبه‌های سرپ قرار میگیرید.

چند نتیجه جستجو در هر سرپ وجود دارد؟

موتورهای جستجو ممکن است هزاران وب سایت را برای یک درخواست (سرچ) خاص رتبه بندی کنند. به طور معمول، فقط ۱۰ نتیجه ارگانیک در صفحه اول سرپ‌ها ظاهر می‌شود. بسیاری از سرپ‌ها حتی کمتر از ۱۰ نتیجه ارگانیک دارند.
با در نظر گرفتن این نکته که فضای اختصاص یافته به صفحات وب در سرپ‌ها محدود است، باید سایت خود را طوری ارائه کنید که کاربر پسند باشد و محتوای درون آن به صورتی تهیه شده باشد که پاسخ عبارت جستجو شده مرتبط کاربر را بدهد.

برخی از ویژگی‌های مشترک سرپ‌ها کدامند؟

از آنجایی که موتورهای جستجو در توانایی درک سوالات و اهداف کاربر پیچیده تر شده‌اند. موتورهای جستجو صفحات سرپی ایجاد کرده‌اند که ویژگی‌های مختلفی را در خود جای داده است که ممکن است برای کاربران که جستجو انجام می‌دهند، جالب و مفید باشند.
ویژگی‌هایی که در هر سرپ مشخص نمایش داده می‌شوند، براساس آنچه موتور جستجو از قصد کاربر می فهمد و اینکه کاربر از چه دستگاهی استفاده می‌کند، ممکن است متغیر باشند. به عنوان مثال، جستجوهایی که از طریق تلفن همراه انجام می‌شوند، ممکن است ویژگی‌های متفاوتی نسبت به نتایج جستجوی دسکتاپ داشته باشند.
شما به احتمال زیاد بسیاری از ویژگی‌های سرپی را که در ادامه بررسی می‌کنیم را از قبل دیده‌اید، بنابراین با هم هرکدام را مرور می‌کنیم.
شما فکر می‌کنید این ویژگی‌ها برای کدام یک از کلمات کلیدی و محتوایی که قصد رتبه بندی برای آن دارید، برای شما کاربرد بیشتری دارند؟

سرپ شامل چه اطلاعاتی است؟

سرپ SERP چیست - سرپ شامل چه اطلاعاتی است؟

هر سرپ شامل بخش‌ها و اطلاعات متنوعی است، در ادامه چند مورد از کاربردی ترین ویژگی‌های سرپ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
Featured Snippets و یا Direct Answer Box
از فیچرد اسنپیت، با نام باکس پاسخ نیز نام برده می‌شود. در فیچرد اسنیپت، گوگل بخشی از متن یک وب سایت را برجسته می‌کند تا به طور مستقیم و مختصر پاسخ سوال کاربر را ارائه دهد.
این ویژگی زمانی مفید است که کسی بخواهد جواب مستقیم را پیدا کند و به اطلاعات دقیق تری احتیاج نداشته باشد.
تصویر زیر یک نمونه از فیچر اسنیپت است که نحوه راه اندازی یک وبسایت را در چند قدم نشان میدهد.
فیچر اسنیپت‌ها که یک ویژگی جستجوی گوگل هستند و در اغلب مواقع بالای نتایج ارگانیک گوگل ظاهر می‌شوند و پیش نمایش محتوای موجود در سایت شما در این ویژگی برجسته تر از لینک، صفحه سایت شما است و برخلاف حالت معمول نتایج جستجو، اول محتوا نمایش داده می‌شود و زیر آن لینک نمایش داده می‌شود. فیچرد اسنیپت‌ها برای این ایجاد شده‌اند که کاربر بدون نیاز به کلیک بر روی هرکدام از نتایج جستجو پاسخ سوال خود را پیدا کند.

پنل دانش

سرپ SERP چیست - پنل دانش

گوگل از یک پنل دانش برای ارائه یک مرور سریع درباره افراد خاص، مکان‌ها یا چیزهای دیگر استفاده می‌کند. این پنل‌ها اغلب شامل تاریخ‌های قابل توجه، مروری کوتاه بر موضوع و برخی تصاویر هستند.
در طول سال‌ها، گوگل اطلاعات زیادی را از میلیون‌ها جستجو در هر روز جمع آوری کرده و آنها را از طریق گراف دانش بهم متصل کرده است. پنل‌ها برای تهیه محتوای مورد نیاز خود از این نمودارها فراخوانی و کسب اطلاعات می‌کنند.
این اطلاعات به جستجوگران عادی این امکان را می‌دهد تا بدون کلیک بر روی وب سایت‌های اضافی، اطلاعات اولیه در مورد سوالات خود را به دست آورند. ویکی پدیا اغلب نقش مهمی در پنل‌های دانش دارد.
پنل‌های دانش اطلاعاتی را درباره موضوع اصلی عبارت جستجو شده، ارائه می‌دهند. آنها معمولا در نسخه تلفن همراه در قسمت بالای سرپ و در نسخه دسکتاپ در سمت راست سرپ ظاهر می‌شوند.
مانند کارت‌های دانش، بیشتر داده‌های پنل‌های دانش از گراف دانش و منابع معتبری مانند ویکی پدیا و ویکی دیتا است.
با این حال، گوگل گاهی اوقات به پروفایل‌های اجتماعی و شرکای دیگرش نیز لینک می‌دهد.

سرپ SERP چیست - پنل دانش سرپ
آیا ممکن است نتایج سایت شما در پنل دانش نمایش داده شود؟
بله. گوگل پنل‌های دانش برند شده (branded) را برای شرکت‌ها در گراف دانش نشان می‌دهد. این موارد معمولا شامل لینک مستقیم به وب‌سایت شرکت و لینک به پروفایل‌های اجتماعی است.

سرپ SERP چیست - پنل دانش صفحه نتایج جستجو
لوگو شرکت شما همچنین می‌تواند در پنل‌های دانش رقبا نشان داده شود، گرچه این لوگو به وب سایت شما لینک ندارد. با کلیک روی آن، جستجوی گوگل برای نام شرکت شما انجام خواهد شد.

کارت دانش

سرپ SERP چیست - کارت دانش

کارت‌های دانش در بالای سرپ ظاهر می‌شوند و یک پاسخ کوتاه و مختصر برای پرسش ارائه می‌دهند. آنها معمولا در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

سه منبع اصلی داده برای کارت‌های دانش وجود دارد: گراف دانش گوگل، شرکای داده و سایر منابع بسیار مورد اعتماد مانند ویکی پدیا و نهادهای رسمی دولتی.
آیا ممکن است نتایج سایت شما در کارت دانش نمایش داده شود؟

سرپ SERP چیست - نمودار کارت دانش
بعید به نظر میرسد همچین اتفاقی بیوفتد. از آنجا که داده‌ها به طور انحصاری از منابع شخصی متعلق به گوگل و یا منابع ثالث قابل اعتماد تهیه می‌شود، حضور در کارت دانش برای اکثر وب سایت‌ها امکان پذیر نیست.

تبلیغات ادوردز

سرپ SERP چیست - تبلیغات ادوردز

ادوردز، گوگل ادز و یا نتایج پولی در صفحات سرپ معمولا قبل و گاهی نیز بعد از نتایج ارگانیک ظاهر می‌شوند.
هر دو نوع نتایج عملا قابل تشخیص نیستند، تنها تفاوت اصلی در این است که تبلیغات پولی به یک علامت مشخص شده‌اند.

تبلیغات پولی به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار می‌کنند، به این معنی که تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهند و به ازای هر کلیک به گوگل مبلغی را پرداخت می‌کنند. بالاترین پیشنهاد دهندگان معمولا جایگاه نخست را دارند، اگرچه گوگل عوامل دیگری مانند ارتباط آگهی و CTR (نرخ کلیک) را نیز در نظر می‌گیرد.
به زبان ساده اگر می‌خواهید بر نتایج ادوردز ظاهر شوید باید دست به جیب شوید. برای سفارش کلیک گوگل با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید.
یکی از ساده ترین ویژگی‌هایی که در سرپ وجود دارد تبلیغات پولی است. همچنین به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) نیز نامیده می‌شود.
تبلیغات و یا ادز می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا در درخواست‌هایی که صفحات آنها از نظر رتبه بندی مناسبی برخوردار نیستند، نمایان شوند. اگر اصطلاح مهمی برای کسب و کار شما وجود دارد، اما رقابت در بدست آوردن آن بسیار سخت است و همینطور ارتقای رتبه بندی در آن دشوار است، تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند تا برای صفحه اصلی سرپ وارد رقابت شوید.

نتایج ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک صفحاتی ایندکس شده توسط گوگل هستند. از آنجا که اغلب هزاران نتیجه منطبق وجود دارد، نتایج ارگانیک با استفاده از صدها فاکتور رتبه بندی گوگل مرتب می‌کند. در نتیجه، مناسب ترین و با کیفیت ترین صفحات به طور کلی در صفحه اول سرپ‌ها قرار می‌گیرند.
هیچ کس از همه عوامل رتبه بندی گوگل اطلاع ندارد، اما ما برخی از آنها را می‌دانیم. برای ظاهر شدن سایت خود در نتایج ارگانیک با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ در ارتباط باشید
به عنوان مثال، ما می‌دانیم که تعداد بک لینک‌های یک صفحه مهم هستند.

سرپ SERP چیست - نتایج ارگانیک
از نظر نحوه نمایش نتایج ارگانیک توسط گوگل، آنها معمولاً عنوان، URL و یک قسمت توصیفی را نمایش می‌دهند.

سرپ SERP چیست - نمایش نتایج ارگانیک
با تنظیم برچسب عنوان صفحه (تایتل تگ)، صفحه نمایش URL و توضیحات متا می توانید به گوگل بگویید چه چیزی را در سرپ نمایش دهد.
با این حال، در حالی که گوگل تقریبا همیشه تگ عنوان کدگذاری شده را در سرپ نشان می‌دهد، اما غالبا چیزی غیر از توضیحات متا برای قسمت متنی انتخاب می‌کند.
اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر شوید، باید بر ایجاد بهترین و مرتبط ترین نتیجه برای سرچ‌ها متمرکز شوید. همچنین باید مطمئن شوید که گوگل می‌تواند صفحات شما را ایندکس کند و محتوا و مطالب شما برای جستجو بهینه شده‌اند.

متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن و یا توضیحات متا به عنوان نماینده محتوای شما در صفحات سرپ ظاهر می‌شود و کاربران را به سمت وبسایت شما می‌کشاند. از همین رو این بخش برای مارکتینگ بسیار مهم است. تهیه یک توصیف قابل خواندن و جذاب با استفاده از کلمات کلیدی مهم می‌تواند میزان کلیک را برای یک صفحه وب خاص به صورت چشمگیری بهبود بخشد. برای به حداکثر رساندن نرخ کلیک در صفحات نتیجه موتور جستجو، توجه به این نکته مهم است که گوگل و سایر موتورهای جستجو هنگام مطابقت با عبارت جستجو شده با کلمات کلیدی موجود در توضیحات به صورت ویژه‌ای توجه می‌کنند. این متن می‌تواند نظر جستجوگران را به خود جلب کند، بنابراین کلمات کلیدی تا آنجا که ممکن است باید با توصیفات خود مطابقت داشته باشند.

سوالات متداول

سرپ SERP چیست - سوالات متداول

باکس سوالات متداول، PAA، و یا سوالاتی که «همچنین افراد پرسیده‌اند»، سوالات مرتبطی را نشان می‌دهند که جستجوگران از گوگل می‌پرسند. هر سوال یک پاسخ را از صفحات وب نمایش می‌دهد، و عملکردی مشابه اسنیپت‌ها دارد.

گوگل هر بار که شما برای نشان دادن پاسخ کلیک کنید، سوالات مرتبط بیشتری را لود (بارگیری) می‌کند.
آیا سایت شما ممکن است در بخش سوالات متداول ظاهر شود؟
بله. مانند فیچراسنیپت، پاسخ سوالات موجود در باکس‌های PAA از اشخاص ثالث ارائه می‌شود. ارائه دادن محتوایی که به یک یا چند مورد از این سوالات پاسخ دهد، به این معنی است که شما فرصت حضور در یک جعبه PAA را پیدا خواهید کرد.
با این اوصاف بعید است که نمایش وبسایت شما در این بخش به بازدید بیشتر منجر شود. باکس‌های PAA بیشتر برای تحقیق در مورد محتوا مفید هستند.

سایت لینک

سایت لینک‌ها، لینک‌هایی به صفحات دیگر در وب سایت نمایش داده شده هستند. آنها بیشتر از نتایج سرپ به عنوان نتایج ارگانیک منظم پیشرفت می‌کنند، زیرا به عنوان لینک‌های اضافی در زیر نتیجه ظاهر می‌شوند.
سایت لینک‌ها، لینک‌های خاصی هستند که گوگل در زیر URL اصلی یک دامنه از آنها استفاده می‌کند. گوگل این لینک‌ها را هنگامی که می‌خواهد به افراد کمک کند تا به سرعت به قسمت خاصی از یک وب سایت هدایت شوند، نشان می‌دهد.
به عنوان مثال، اگر کسی بانکی را جستجو کند، لینکهای سایت در نشانی اینترنتی اصلی بانک ممکن است میانبرهایی را برای صفحاتی مانند درگاه بانکی آنلاین ارائه دهند دیگر امکانات بانک را نمایش دهند.
اگر نام تجاری دیگری نیز جستجو شود، سایت لینک‌ها نمایش داده می‌شوند.

سرپ SERP چیست - سایت لینک

سایت لینک‌ها معمولا دو فایده اصلی دارند:
· افراد می‌توانند سریعتر آنچه را که جستجو می‌کنند، پیدا کنند.
· افراد به احتمال زیاد بر روی وب سایت شما در سرپ کلیک می‌کنند، این کار به معنای ترافیک ارگانیک بیشتر است.
آیا شما می‌تواند در سایت لینک‌ها نمایش داده شود؟
بله. گوگل معمولاً سایت لینک‌ها را برای جستجوهای بر مبنای یک نام تجاری نمایش می‌دهد، بنابراین به احتمال زیاد افراد هنگام جستجوی وب سایت شما سایت لینک‌های وبسایت شما را مشاهده می‌کنند.
برای جستجوهایی که بر مبنای نام برند نیستند، به احتمال زیاد وقتی سایت شما محبوب است و لینک‌های داخلی با سایر مطالب مرتبط دارد، ممکن است همچنان سایت لینک‌های شما نمایش داده شوند.

ریچ اسنیپت

ریچ اسنیپت‌ها از نظر بصری با داشتن اطلاعات ارزشمند اضافی که در کنار عنوان، توضیحات و URL نمایش داده می‌شوند، و از نظر بصری جذاب‌تر هستند. اطلاعات اضافی از داده های ساختار یافته در صفحه حاصل می‌شود.
برای صفحات با داده‌های ساختاریافته، گوگل گاهی اوقات ریچ اسنیپت‌ها را در کنار نتایج ارگانیک منظم نشان می‌دهد.

سرپ SERP چیست - ریچ اسنیپت

ریچ اسنیپت‌ها فقط برای صفحاتی با انواع خاصی از اطلاعات نمایش داده می‌شوند و وابسته به نوع دستگاه محدودیت بیشتری دارند.

ویدئوها ( یوتیوب، اپارات، توییتر)

سرپ SERP چیست - ویدئوها ( یوتیوب، اپارات، توییتر)
نتایج ویدئو نتایج ارگانیک هستند که با یک تصویر کوچک ویدیو (تامبنیل) نمایش داده می‌شوند. فقط صفحات دارای فیلم های جاسازی شده واجد شرایط هستند و همچنین گوگل معمولاً تاریخ بارگذاری، مدت زمان و نام بارگذارنده را در سرپ نشان می‌دهد.
بیشتر نتایج ویدئو از یوتیوب تهیه می‌شوند، اما ممکن است نتایج ویدیویی برای وب سایت‌های دیگر نیز نمایش داده شوند.

سرپ SERP چیست - ویدئوها
با توجه به نوع عبارت جستجو شده ممکن است سایت‌های مختلف از جمله توییتر و آپارات شانس حضور در قسمت ویدیو را پیدا کنند.
سایت آپارات در میان سایت‌های ایرانی شانس بیشتری برای حضور در این قسمت دارند چرا که محتوای ویدیویی موجود در این سایت بسیار غنی است.

عکس‌ها

در قسمت عکس‌ها و تصاویر، تعدادی از نتایج تصویری نمایش داده می‌شوند، و با کلیک بر روی آنها به سمت قسمت تصاویر گوگل (Google Image) هدایت می‌شوید. این قسمت معمولا در قسمت بالای سرپ قرار می‌گیرد، اما گاهی نیز ممکن است در قسمت پایین سرپ ظاهر شوند.

سرپ SERP چیست - عکس‌ها
تصاویر از وب سایت شما ممکن است در این قسمت نمایش داده شوند، اما لینک همیشه کاربر را به گوگل ایمیج می‎برد، نه وب سایت شما. با این حال، پس از کلیک کردن روی تصاویر گوگل، لینکی به منبع تصویر مشاهده خواهند کرد.

پیشنهادات لوکال

پیشنهادات لوکال و یا محلی نتایجی را نشان می‌دهند که برای یک جستجوی محلی بر اساس مکان کاربر نمایش داده می‌شوند. سرپ‌های لوکال معمولا مرتبط ترین نتایج را روی نقشه نشان می‌دهند.

سرپ SERP چیست - پیشنهادات لوکال
اگر فروشگاه فیزیکی و سایر مشاغل محلی دارید، سرپ‌های لوکال می‌توانند تأثیر بسزایی در راحتی یافتن مشاغل شما به صورت آنلاین توسط مردم داشته باشند. همانطور که اشاره کردیم پیشنهادات محلی نتایجی هستند که برای یک جستجوی محلی بر اساس مکان نشان داده می‌شوند. به عبارت دیگر، برای مشتریان حضوری، رتبه بندی بالا در جستجوی محلی در اطراف منطقه برای شما ارزشمند است. این امر باعث افزایش بازدید شما برای مرتبط ترین مشتریان می‌شود.

نتایج توییتر

باکس توییتر، توییت‌های معروف اخیر را در مورد عبارت جستجو شده را نمایش می‌دهند. این توییت‌ها معمولاً از یک حساب رسمی توییتر است که با عبارت جستجو شده مرتبط است، اما گاهی اوقات توئیت‌های متعدد اکانت را نشان می‌دهد.

سرپ SERP چیست - نتایج توییتر

برای جستجوی نام تجاری، گوگل معمولاً توییت‌های اخیر از حساب رسمی توییتر این شرکت را نشان می‌دهد. برای جستجوهای بدون نام تجاری، توییت‌های مرتبط از حساب شما همچنان ممکن است در کادر توییتر نشان داده شوند.
نتایج سرپ بر چه اساسی رتبه بندی می‌شوند؟
همانطور که تاکنون بررسی کردیم، ممکن است هرکدام از بخش‌های موجود در سرپ بر اساس معیارهای متفاوتی نمایش داده شوند.
به طور مثال نتایج پولی بر اساس پرداخت در گوگل ادز و نتایج ارگانیک بر اساس رعایت اصول سئو و معیارهای مورد نظر الگوریتم‌های جستجوی گوگل انتخاب و نمایش داده می‌شوند.

چگونه نتایج سرپ خود را بررسی کنیم؟

با توجه به اهمیت، دارا بودن رتبه بالا در سرپ‌ها برای به حداکثر رساندن کلیک‌ها، شما باید بتوانید عملکرد خود را به دقت کنترل کنید.
این به شما کمک می‌کند تا در مقایسه با بقیه رقبا رتبه صفحه خود را بهتر درک کنید. ما شما را با استراتژی‌های اصلی آشنا خواهیم کرد که می‌توانید برای نظارت بر رتبه بندی صفحه خود استفاده کنید.
از ابزار سئو استفاده کنید. با استفاده از یک ابزار سئو می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد محتوای خود در سرپ‌ها کسب کنید و وضعیت پیشرفت و یا پسرفت خود را مشاهد کنید.
چگونه رتبه سایت خود را در سرپ بهبود ببخشیم؟
برای کمک به بیشتر دیده شدن نام تجاری‌تان، می‌توانید موقعیت و رتبه خود را در سرپ بهبود ببخشید. تاکتیک‌های مختلف در این زمینه معمولاً تحت دو استراتژی قرار می‌گیرند:
· نتایج جستجوی پولی
· نتایج جستجوی ارگانیک
همانطور که پیش از این اشاره کردیم شما با پرداخت پول واز طریق ابزار گوگل ادز می‌توانید به رتبه بالای سرپ برسید. اما این شرایط تا زمانی قابل اجرا خواهد بود که شما همواره تمایل داشته باشید که برای رتبه بهتر پول پرداخت کنید.
روش دیگر از طریق جستجوی ارگانیک است، با استفاده از این روش شما می‌توانید رتبه بهتر کسب کنید، اما برای رسیدن به این رتبه‌ها باید تکنیک‌های سئو و همچنین معیارهای موتور جستجو را در نظر داشته باشید و به نحوی محتوای با کیفیت تهیه و منتشر کنید که مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد.

تغییرات سرپ تحت تاثیر چه عواملی است؟

صفحات سرپ مدام در حال تغییر هستند و اگر امروز به رتبه ۱ دست پیدا کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که در این قسمت باقی بمانید.
عوامل متعددی ممکن است بر این تغییرات تاثیر بگذارند.

آپدیت گوگل

از روز راه اندازی گوگل، این موتور جستجو همراه سعی کرده است که الگوریتم‌های رتبه بندی خود را بهتر کند و هیچگاه به صورت واضح تمامی عوامل موثر بر رتبه بندی را اعلام نکرده است. در طی سالیان گذشته گوگل چندین بار بر روی الگوریتم‌های مختلف آپدیت اعمال کرده است، که این آپدیت‌ها، نتایج جستجو و سرپ‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

فعالیت سئویی

یکی از اولین راه‌ها برای بهبود رتبه در سرپ، فعالیت سئویی است. سئو به صورت کلی بر روی نتایج ارگانیک گوگل تاثیر میگذارد و ممکن است باعث بهبود وضعیت سایت شما در صفحات سرپ شود. شما می‌توانید برخی از اصول اولیه سئو را در وبسایت خود اعمال کنید، اما برای فعالیت‌های گسترده‌تر بهتر است از متخصصین سئو کمک بگیرید.

تبلیغات ادوردز

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیشرفت سریع در سرپ استفاده از تبلیغات ادوردز است. همانطور که پیش از این اشاره کردیم شما با پرداخت به ازای هر کلیک برای کلمات کلیدی خاصی می‌توانید وبسایت خود را به صفحه اول سرپ و رتبه‌های اول جستجو برسانید.
برای رتبه بندی در سرپ از استراتژی خود شروع کنید
مهم است که یک سایت بهینه سازی شده ایجاد کنید تا کلیک و تعامل بیشتر را بوجود آورد. با استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید به سایت خود کمک کنید تا توجه مخاطبان خود را جلب کرده و تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود ببخشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Search