درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

روند هزینه های تبلیغات در ۱۰۰ کشور آسیا و اقیانوسیه

روند هزینه های تبلیغات در 100 کشور آسیا و اقیانوسیه
فهرست مطالب

شاید هیچ صنعتی در دنیا را نتوان یافت که به اندازه تبلیغات متغییر و در عین حال پویا باشد. هزینه های تبلیغات در انواع و اقسام بخش‌های مختلف گویای این موضوع است که شاید در یک سال سوگیری و هزینه‌ های تبلیغات آنچنان تغییر کند که با سال قبل تفاوت‌های بسیار مشهودی را مشاهده کنیم. این موضوع در ایران چندان قابل روئیت نیست. زیرا ایران رشدی بسیار کندتر در تمام صنایع نسبت به دیگر کشورهای روبه توسعه دارد و همین هم سبب می‌شود که صنعت پویایی مانند تبلیغات در ایران رشد کمتری داشته باشد.

این موضوع را می توان به صورت یک فرصت نیز دید زیرا روند‌های شروع شده در صنایع گوناگون دیر یا زود به ایران هم می‌رسد و مدیران هوشمند صنایع ایرانی می‌توانند از قبل خود را برای این روندها آماده کنند. البته ما نیز چون شما به این موضوع معتقدیم که هوشمندی اگر از اساس وجود داشته باشد روندهای جهانی با سرعت بیشتری در ایران روی می‌دهند و چندان فاصله‌ای میان ایران جهان پدید نمی‌آید.

هزینه های تبلیغاتدر صنعت تبلیغات به ویژه آن بخش که با دنیای آنلاین سر و کار دارد روند‌های هزینه تبلیغات بسیار معنی داری در سال ۲۰۱۸ در حال شکل گیری است و ما در این مقاله با استفاده از منابع معتبر جهانی سعی می کنیم اندکی درباره این روند‌های هزینه تبلیغات ، در صنعت تبلیغات آنلاین توضیحی دهیم. پس لطفا تا آخر مقاله همراه ما باشید.

در سال ۲۰۱۸ چه چیز مهم است

به نمودار زیر توجه کنید پارامترهای بسیار عجیبی در صدر هزینه های تبلیغاتی ۱۰۰ شرکت آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۸ جای گرفته اند. چهار ستون اول به تنهایی ۵۸%  کل هزینه های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده اند، حال آنکه در انتهای نمودار، پدیده‌ای که  بیشترین درآمد را برای شرکتی مانند گوگل در بر داشته است، یعنی PPC تنها ۲% کل هزینه های تبلیغاتی را در این ۱۰۰ شرکت آسیا و اقیانوسیه  به خود اختصاص داه است.

هزینه های تبلیغات -در سال 2018 چه چیز مهم است

اما قبل از آن که به جزئیات این آمار بپردازیم باید به محلی که آین آمار از آن به دست آمده است نیز نگاهی انجام بیندازیم.

هزینه های تبلیغات در آسیا و اقیانوسیه چه اهمیتی دارد؟

آسیا و اقیانوسیه ترکیبی از کشورهای صنعتی مانند ژاپن و استرالیا و کشورهای رو به توسعه مانند ترکیه و هند و ایران، قدرت‌های نوظهور اقتصادی مانند مالزی، چین و کره جنوبی؛ کشورهای ثروتمند مانند سنگاپور عربستان و امارت عربی متحده و کشورهای فقیر مانند مغولستان، تاجیکستان و نپال است. پس وقتی از آسیا و اقیانوسیه صحبت به میان می‌آوریم طیف وسیعی از شرایط جغرافیای اقتصادی را می‌توانیم دربربگیریم . از سوی دیگر دو سوم جمعیت جهان در این گستره جغرافیایی زندگی می‌کند و هزینه های تبلیغاتی انجام شده در این کشورها عملا خوراک دهنده فکری بیشتر افراد روی زمین‌اند.

تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در این جغرافیای آماری هم یکی دیگر از دلایل اهمیت یافتن آمار هزینه های تبلیغات در آسیا و اقیانوسیه است.

روندهای رو به رشد تبلیغات در فضای آنلاین را بیشتر بشناسیم

حالا به ستون‌های نمودار مهم مان بپردازیم. چهار ستون اول یک نکته بسیار مهم دارد  و آن هم نقش بسیار مهم استفاده از کلان داده‌ها و فرایند‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است. این حیرت آور است که برای شناختن رفتار کاربر و همین طور تبلیغاتی که از سوی ماشین‌ها و برنامه‌های هوشمند ساخته و یا ارسال می‌شود تا این حد در دنیا هزینه می‌شود.

کلان داده یا big data داده‌هایی است که از طریق انواع نظرسنجی به ویژه نظرسنجی‌های غیر سنتی به دست می‌آید. برای به دست آوردن کلان داده‌ها راه‌های بسیار زیادی وجود دارد و همین هم سبب می‌شود راه‌های بسیار زیادی برای جمع آوری این  داده‌ها پیش روی شما قرار می گیرد. مقاله ” ۹ شیوه برای استفاده از داده‌های روانشناختی در بازاریابی دیجیتال شما” را برای معرفی یک روش فوق‌العاده در جمع آوری کلان داده‌ها، در نوین مارکتینگ بخوانید. در این مقاله روش به دست آوردن کلان داده‌هایی بسیار کار آمد از طریق بررسی شبکه‌های اجتماعی کاربران، برای شما، توضیح داده شده است.

چیز دیگری که تقریبا برای ما مجهول باقی می‌ماند نقش خاص هوش مصنوعی در تبلیغات است. این مسلم است که به دست آوردن عادت و الگو های رفتاری مخاطبان تبلیغات می تواند هدفگیری این تبلیغات را بهینه کند و عملا استفاده از یک برنامه با پایه یادگیری ماشین می‌تواند مناسب ترین تبلیغات را به دست بهترین مخاطبان برساند. بله این دنیای نوین تبلیغات است که شما تبلیغاتی را مشاهده خواهید کرد که عملا برای شما ساخته شده است. همین توانایی مناسب سازی تبلیغات است که سبب شده هزینه تبلیغات نه تنها از رسانه‌های غیر دیجیتال به سمت رسانه‌های دیجیتال سوق داده شده، بلکه سهم عظیمی از این مبلغ نیز به ساخت نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تبلیغات، اختصاص  یافته است. اما هوش مصنوع چه آینده‌ای در تبلیغات آنلاین دارد،  نقش آن تا چه حد پررنگ تر می‌شود. این موضوعی است که باید در سال‌های بعد دید و آن را سنجید.

سئو می میرد

هزینه‌های خاص تبلیغاتی دیگری که به شدت سهم کمی را به خود اختصاص داده است هزینه های مربوط به خدمات سئو است. ما می دانیم که در همه جای دنیا بیشترین ورودی یک رسانه دیجیتال را می توان از طریق جستجوهای گوگل داشت. پس چرا سئو سهمی چهار درصدی از هزینه های تبلیغات را به خود اختصاص داده. این موضوع را حتما در صدر جدول جستجو کنید، یعنی در ستون تولید محتوا. بله تولید محتوا به شخصیتی کاملا مستقل از سئو بدل شده است. در بسیاری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ  محتوا بخشی از سئو است و بسیاری از کمپانی ها تولید محتوا را صرفا برای سئو آن می خواهند و بس. این موضوعی است که به سرعت حتی در ایران در حال دگرگونی است.

گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بارها اعلام کرده‌اند که محتوا را برای مخاطب تولید کنید نه برای موتورهای جستجو و این یعنی آن که اگر محتوایی اورجینال و بسیار مفید تولید کنید، قدر مسلم سئوی خوبی را نیز به دست می آورید. محتوا هم همه می دانیم که فقط متن‌های سایت را در بر نمی‌گیرد، بلکه طیف وسیع عکس، ویدئو موشن گرافیک و محصولات صوتی مانند پادکست های شما، همه و همه بخش های جدانشدنی پدیده محتوا هستند.

حال دیگر اجزاء سئو مانند لینک سازی سئو on page و سئو off page  تنها ۴% هزینه های تبلیغات را خرج کرده‌اند این حیرت انگیزترین فرق ایران با مابقی دنیا است.

هزینه های تبلیغات - سئو می میرد

هزینه‌ های تبلیغات در ایران به چه سمت و سویی می رود

شاید در نگاه اول وقتی هزینه‌های تبلیغات در ایران و جهان به میان می‌آید احتمالا باید تمام ستون‌های این نمودار را برعکس کنیم و این موضوعی غم انگیز است. صنایع ایرانی دیر یا زود به بازار جهانی می‌پیوندند و این به آن معنی است که با بازشدن دنیای تبلیغات بین المللی به ایران زلزله‌ای عظیم در تبلیغات صنایع ایرانی رخ می دهد.

روند هزینه های تبلیغات در سال ۲۰۱۸ عملا ما را در این فکر فرو می‌برد که ما از روند طبیعی یک صنعت دور شده ایم . نمونه این غیر ارگانیک بودن فضای تبلیغات آنلاین در ایران هزینه های بسیار کلانی است که شرکت ها برای خرید بنرهای تبلیغاتی، فعالیت های سئویی غیر محتوایی و تهاتر های بین سازمانی انجام می‌دهند و شاید به جرئت بتوان گفت کمتر کسب و کار آنلاینی را در ایران می توان یافت که هزینه‌های کلانی را برای به دست آوردن و استفاده از کلان داده ها و هوش مصنوعی در تبلیغات و تولید محتوای حرفه‌ای انجام داده باشد.

البته نمونه‌های موفق کسب و کار آنلاین در ایران دقیقا راه درست را پیموده‌اند اما مابقی تا توانسته‌اند از این روش هزینه‌ های تبلیغات دیجیتال کاسته و به وضوح روز به روز در باتلاق  شکست فرو رفته‌اند.

هزینه های تبلیغات -هزینه‌ های تبلیغات در ایران

راه نوین مارکتینگ

این مقاله به این دلیل در نوین مارکتینگ نشر یافته است تا کاربران با راه و رسم و روش نوینِ مارکتینگ در جهان تبلیغات آشنا شوید. ما هر یک از مشتریان خود را به عنوان شرکایی تجاری برای بلند مدت در کنار خود می‌پنداریم و همین هم سبب می‌شود که به فکر نفع بلند مدت مشتریان خود باشیم از این رو واجب است که مشتریان نوین مارکتینگ از روند صنعت تبلیغات در سال های آینده مطلع باشند و برنامه ریزی‌های بلند مدت خود را بر این موضوع استوار کنند. نوین مارکتینگ هم در این راه یار هم راه شماست حتما ما را با نظرات خود راهنمایی کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search