درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

نحوه استفاده از اعتبار دامنه (Domain Authority) برای سئو

نحوه استفاده از اعتبار دامنه (Domain Authority) برای سئو
فهرست مطالب

اعتبار دامنه ( Domain Authority ) برای سئو و بهینه سازی سایت ، یک عامل مهم شناخته شده در صنعت سئو است ولی نحوه استفاده صحیح از آن چگونه است؟ در این مقاله من می‌خواهم در مورد چگونگی استفاده از اعتبار دامنه جدید به منظور بهبود واقعی سئو صحبت کنم.

برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود با دپارتمان سئو نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید و از مشاوره سئو ما بهره‌مند شوید.

اعتبار دامنه Domain Authority چیست؟

بیایید در مورد معنای واقعی Domain Authority برای سئو صحبت کنیم، زیرا سردرگمی‌های بسیاری در مورد معنای آن وجود دارد. اعتبار دامنه، یک عامل است که رتبه‌بندی دامنه را در گوگل از ۱ تا ۱۰۰ پیش‌بینی می‌کند. اکنون اجازه بدهید که کمی وارد جزئیات شویم و در مورد برخی از افسانه‌های مدیریت دامنه صحبت کنیم.

آیا اعتبار دامنه یک عامل رتبه‌بندی است؟ خیر، اعتبار دامنه اصلاً عامل رتبه‌بندی به حساب نمی‌آید. آیا گوگل از اعتبار دامنه در الگوریتم خود استفاده می‌کند؟ خیر، گوگل از اعتبار دامنه در الگوریتم خود استفاده نمی‌کند. در حال حاضر ممکن است که گوگل از معیارهایی شبیه دامنه استفاده کند که بر اساس لینک‌هایی شبیه به اعتبار دامنه است، اما آن‌ها دقیقاً از خود اعتبار دامنه استفاده نمی‌کنند. در واقع، بهتر است که اصلاً این موضوع را مطرح نکنید. آن‌ها به این موضوع علاقه‌ای ندارند.

بنابراین اگر این به عنوان یک عامل رتبه‌بندی حساب نمی‌شود، اگر گوگل از آن استفاده نمی‌کند، پس اعتبار دامنه در اصل چه کاری انجام می‌دهد؟ Domain Authority یک کار را خیلی خوب انجام می‌دهد. اعتبار دامنه، رتبهبندی را پیشبینی میکند. در اصل اعتبار دامنه به همین دلیل ساخته شده است. در اصل به همین دلیل نیز طراحی شده است و این وظیفه‌ خود را به خوبی انجام می‌دهد، خیلی خوب. به همین دلیل، ما می‌توانیم به روش‌های مختلف از آن برای سئو استفاده کنیم. بحث اعتبار دامنه از سال ۲۰۱۰ مطرح شده است، در ۸ سال اخیر، و از آن زمان به یک عامل مشهور تبدیل شده است که از آن به روش‌های درست و نادرستی استفاده شده است.

 از اینجا بخوانید : اصطلاحات رایج سئو که بازاریابان باید بدانند

خبر جدید در مورد Domain Authority 2

خب خبر جدید در مورد اعتبار دامنه چیست که آن را به یک عامل عالی تبدیل کرده است و کمتر از آن سو استفاده می‌شود و کاربردهای جدید بسیاری به آن اضافه کرده است؟ قبل از این که در مورد این موضوع صحبت کنم، از دو نفر از افرادی که در پیشرفت این برنامه کمک کردند، تشکر ویژه دارم_ راس جونز و نیل مارتینس-بورل_ و بسیاری از افراد باهوش دیگر در Moz. بعضی از دانشمندان ما برای به‌روزرسانی این شاخص در سال ۲۰۱۹ تلاش بسیاری کردند.

۱.پیوند شاخص بزرگتر

بنابراین، اولین موضوع این است که اعتبار دامنه جدید بر اساس یک پیوند شاخص بزرگتر و جدید طراحی شده است و آن هم Link Explorer است که سال گذشته وارد بازار شد. اعتبار دامنه جدید شامل ۳۵ تریلیون لینک است. روش‌های متفاوتی برای قضاوت در مورد اندازه شاخص‌ها وجود دارد، ولی این مورد یکی از بزرگترین‌ها است یا حداقل از بزرگترین شاخص‌های لینک در دسترس عموم مردم است که ما از آن اطلاع داریم.

اعتبار دامنه Domain Authority - پیوند شاخص بزرگتر

 

۳۵ تریلیون لینک، عددی است که به شما بزرگی این دامنه را نشان می‌دهد، اگر شما بتوانید هر لینک را در یک ثانیه بشمارید، باید این تعداد لینک را در ۱.۱ میلیون سال شمارش کنید. این عدد برای لینک بسیار زیاد است و این تعداد لینک‌هایی است که در فهرست جدید موجود است که اعتبار دامنه جدید نیز بر اساس آن برنامه‌ریزی شده است.

در مرحله دوم، از یک ماشین جدید مدل یادگیری استفاده می‌کند. در حال حاضر، بخشی از اعتبار دامنه جدید به رتبه‌بندی گوگل نگاه می‌کند و از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا مدل‌ها را با هم مقایسه کند تا نحوه‌ مرتب شدن این رتبه‌بندی‌ها را پیش‌بینی کند.

۲.ماشین جدید مدل یادگیری

در حال حاضر، اعتبار دامنه جدید نه تنها آن چه را که در جستجوی گوگل موفق است بررسی می‌کند، بلکه آن چیزی را که در جستجوی گوگل شامل رتبه‌بندی نمی‌شود را هم بررسی می‌کند. الگوی قبلی فقط برنده‌ها را بررسی می‌کرد. این امر باعث می‌شود که در تعیین جایگاه شما یا هر دامنه یا هر URL در پیش‌بینی‌ها دقیق‌تر عمل کنید.

۳.تلفیق امتیاز اِسپم

بعد از آن، Domain Authority جدید دارای تشخیص تلفیق اسپم است.

امتیاز اِسپم، یک معیار انحصاری برای Moz است که تعدادی از عوامل بر روی صفحه را بررسی می‌کند و همچنین آن عواملی را که با شاخص جدید در ارتباط است، که باعث می‌شود تا این امر بسیار قابل اعتماد‌تر شود.

 از اینجا بخوانید : معرفی الگوریتم برت ، گوگل به دنبال درک بهتر زبان طبیعی است

۴.دستکاری پیوند را شناسایی می‌کند

یک موضوع مهم دیگر این است که اعتبار دامنه جدید می‌تواند دستکاری پیوند را تشخیص دهد. مردم هستند که لینک‌ها، PBN و مسائل اینچنین را خرید و فروش می‌کنند.

خیلی بهتر است. در حقیقت، راس جونز، در وبینار اخیر خود اظهار کرد که خریداران لینک با اعتبار دامنه جدید به صورت میانگین ۱۱ امتیاز را از دست می‌دهند. بنابراین اعتبار دامنه جدید، در ردیابی دستکاری لینک بسیار بهتر عمل می‌کند، همان‌طور که گوگل این کار را انجام می‌دهد. بنابراین بسیار شبیه به ساختار گوگل عمل می‌کند.

۵.به‌روزرسانی روزانه

در نهایت، Domain Authority ۲ به صورت روزانه به‌روز‌رسانی می‌شود. این امر یک پیشرفت بزرگ به حساب می‌آید. اعتبار دامنه قبلی، هر یک ماه یا بیشتر از آن به‌رو رسانی می‌شد. اعتبار دامنه جدید مداوم به‌روزرسانی می‌شود و دانشمندان ما دائماً پیشرفت‌های جدید را به آن اضافه می‌کنند.

بنابراین مدام به‌روزرسانی می‌شود و به سرعت پیشرفت می‌کند. خب این موضوع به چه معنی است؟ اعتبار دامنه جدید، دقیق‌ترین معیار پیش‌بینی سطح دامنه در نتایج جستجوی گوگل است که ما تا به حال شناخته‌ایم. زمانی که شما به فاکتورهای رتبه‌بندی که ما می‌شناسیم نگاهی می‌اندازید، مانند برچسب‌های عنوان یا حتی بَک لینک‌ها، آن‌ها مقدار مشخصی از رتبه‌بندی را پیش‌بینی می‌کنند. اما اعتبار دامنه آن‌ها را به نهایت پتانسیل خود می‌رساند.

* نکته: ابزار جستجوی لینک قبلی ما، Open Site Explorer، در یک دوره یک ماهه به‌روزرسانی میشد، که در نتیجه امتیازات DA آن نیز ماهیانه به‌روزرسانی میشد. با راهاندازی Link Explorer در ماه آپریل سال ۲۰۱۸، امتیازات اعتبار دامنه بر اساس بازه روزانه به‌روزرسانی شد. این موضوع با الگوریتم جدید زیر،    Domain Authority 2.0  همسو است.

چگونگی استفاده از Domain Authority برای سئو

بنابراین، سوال اصلی این است که چگونه از این استفاده کنیم؟ ما این قدرت فوق العاده را با اعتبار دامنه داریم که می‌تواند رتبه‌بندی را تا حد معینی پیش‌بینی کند. چگونه می‌توانیم از این موضوع برای سئو استفاده کنیم؟ الان من قصد دارم تا برخی از نکات سخاوتمندانه را برای موفقیت بیان کنم.

نکته اول این است که هرگز از اعتبار دامنه به تنهایی استفاده نکنید. شما باید همیشه از آن با معیارهای دیگر و در زمینه‌های متفاوت استفاده کنید، زیرا تنها در این صورت می‌تواند به شما اطلاعات زیادی بدهد.

اعتبار دامنه یک ابزار قدرتمند ولی محدود است. برای مثال، زمانی که شما در صفحه به رتبه‌بندی‌ها نگاه می‌کنید، باید حتماً به کلمات کلیدی مورد هدف دقت کنید. شما باید به محتوای صفحه دقت کنید، مانند سابقه دامنه. پس هیچ وقت اعتبار دامنه را به تنهایی استفاده نکنید. این یک نکته کلیدی است.

مساله دوم این که باید توجه داشته باشید که Domain Authority  به سختی لگاریتمی است.

یک روند خطی نیست. حالا این موضوع به چه معناست؟ حرکت از اعتبار دامنه صفر یا یک به اعتبار دامنه ۱۰ تقریباً آسان است. شما می‌توانید چندین لینک کمکی دریافت کنید و این امر به خوبی عمل می‌کند. اما حرکت از ۷۰ به سمت ۸۰ بسیار سخت است. همان‌طور که به سمت بالا حرکت می‌کنید، سخت‌تر می‌شود. بنابراین  DA 40 به این معنا نیست که دو بار DA 20 است.

این تفاوت در اصل بسیار بزرگتر است، زیرا همان‌طور که شما به سمت بالا و بالاتر می‌روید تا به ۱۰۰ برسید، روند هم بسیار سخت‌تر می‌شود. سایت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک، آن‌ها تقریباً نزدیک ۱۰۰ هستند و هر چیز دیگری به آن‌ها مرتبط می‌شود. این روند تقریباً شبیه قیف است.

بعد از آن به خاطر داشته باشید که DA، یک شاخص متریک است. زمانی که شما از DA استفاده می‌کنید، در اصل همیشه در حال مقایسه شدن بین رقبایتان یا امتیاز گذشته خود هستید.

داشتن یک DA 50 در اصل به شما اطلاعات زیادی نمی‌دهد، مگر این که شما این عدد را با امتیاز دیگر DAها مقایسه کنید. بنابراین اگر شما در گوگل جستجو می‌کنید و یک سایت دارای DA 50 است، به شما اطلاعات زیادی نمی‌دهد، مگر این که این عدد را در زمینه “بقیه سایت‌ها دارای چه امتیازی هستند؟” بسنجید. آیا آن‌ها ۴۰ هستند؟ آیا ۶۰ هستند؟ در این صورت، زمانی که شما به DA خود نگاه می‌کنید، می‌توانید آن را با عملکرد گذشته یا رقبایتان مقایسه کنید.

بنابراین اگر من در این ماه صاحب امتیاز ۵۰ باشم و در ماه گذشته امتیاز ۴۰ را کسب کرده باشم، این موضوع به من نشان می‌دهد که توانایی رتبه‌بندی من در این بازه زمانی گذشته افزایش یافته است.

۱.ارزش بالقوه پیوند را ارزیابی کنید

در هنگام صحبت کردن در مورد کاربرد سئو، با این موضوع مواجه می‌شویم. ما متوجه می‌شویم که چگونه از آن استفاده کنیم. چند روش کاربردی برای استفاده از اعتبار دامنه چیست؟ در اصل، یکی از محبوب‌ترین آن‌ها با DA قدیمی هم می‌تواند ارزش بالقوه یک پیوند را قضاوت کند.

برای مثال، شما دارای ۱۰۰۰ هدف غیر قابل دسترسی هستید که قصد درخواست لینک از آن‌ها را دارید، ولی شما فقط برای ۱۰۰ عدد از آن‌ها زمان کافی دارید، زیرا شما قصد دارید که زمان خود را مدیریت کنید و سوال پرسیدن از ۱۰۰۰ نفر واقعاً ارزش ندارد. بنابراین، ممکن است که شما از DA به عنوان یک فیلتر به منظور پیدا کردن لینک‌های هدف ارزشمند استفاده کنید. یک DA 90 ممکن است خیلی با ارزش‌تر از DA 5 یا ۱۰ باشد.

اعتبار دامنه Domain Authority - ارزش بالقوه پیوند را ارزیابی کنید

 

اما دوباره، شما نمی‌خواهید که به تنهایی از آن استفاده کنید. شما معیارهای دیگری را مانند اعتبار صفحه، ارتباط و ترافیک را نیز در نظر می‌گیرید. اما هنوز هم DA ممکن است که به عنوان یک عامل ارزشمند برای اضافه کردن به تجربه در نظر گرفته شود.

۲.قضاوت دشواری کلمات کلیدی

قضاوت دشواری کلمات کلیدی، قضاوت این است، زمانی که شما به صفحات نتایج موتور جستجو نگاه می‌کنید و پتانسیل خود را برای رتبه‌بندی در این صفحات نتیجه موتور جستجو با این کلمات کلیدی خاص می‌سنجید؟

اگر شما به صفحات نتیجه موتور جستجو نگاه می‌کنید و همه دارای DA 95 هستند، کسب رتبه‌بندی در این صفحات نتایج موتور جستجو بسیار سخت خواهد بود. اما اگر همه دارای یک DA پایین هستند، ممکن است که شما شانس بیشتری داشته باشید. اما دوباره قابل به ذکر است که شما باید به شاخصه‌های دیگر مانند: اعتبار صفحه، حجم کلمات کلیدی و هدف گذاری صفحه نیز توجه داشته باشید. شما می‌توانید از امتیازدهی سختی کلمات کلیدی Moz به منظور انجام این محاسبات استفاده کنید.

اعتبار دامنه Domain Authority - قضاوت دشواری کلمات کلیدی

 

۳.عملکرد کمپین

یک عامل بسیار محبوب در جهان، عملکرد لینک کمپین است. یا در حالت کلی عملکرد کمپین و از طرفی هم این موضوع عاقلانه است. اگر شما در حال ساخت لینک برای یک موکل هستید و می‌خواهید تا پیشرفت را نمایش دهید، یک روش معمول برای انجام این کار این است که اعتبار دامنه را نشان دهید، به این معنی که ما این لینک‌ها را برای شما ساخته‌ایم و حالا پتانسیل رتبه‌بندی شما بالاتر رفته است.

این مشخصه به عنوان یک عامل خوب در نظر گرفته می‌شود، اما تنها این عامل تاثیرگذار نیست. من قطعاً رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی مورد نظر، ترافیک و نرخ تبدیل را هم در نظر می‌گیرم، زیرا پتانسیل رتبه‌بندی یک موضوع است اما من تمایل دارم که نشان دهم که آن لینک‌ها نیز کاری را انجام داده‌اند. بنابراین، من بیشتر تمایل دارم تا موارد دیگر را نشان دهم. اما تا زمانی که شما DA را در متن در نظر می‌گیرید، یک شاخصه بسیار خوب برای گزارش عملکرد کمپین است.

اعتبار دامنه Domain Authority - عملکرد کمپین

 

۴.خرید دامنه‌های موجود

یک روش محبوب در بازار، خرید دامنه‌های موجود است. سایت‌هایی مانند Flippa، معمولاً DA یا شاخص‌هایی شبیه آن را نشان می‌دهند. دوباره، اعتبار دامنه جدید، در ریشه‌یابی دستکاری لینک بسیار بهتر عمل می‌کند، پس این امتیازات ممکن است که در این مورد بیشتر قابل اعتماد باشند. اما دوباره قابل به ذکر است که هیچ‌وقت یک دامنه را فقط بخاطر اعتبار دامنه‌ آن به تنهایی خریداری نکنید.

شما باید عامل‌های بسیاری مانند: محتوا، ترافیک، سابقه دامنه و مواردی مانند این را در نظر بگیرید. اما Domain Authority  می‌تواند به عنوان اولین فیلتر انتخابی در نظر گرفته شود.

چگونه می‌توان معیارهای Domain Authority را پیدا کرد

حالا از کجا می‌توانید اعتبار دامنه جدید را پیدا کنید؟ هم‌اکنون در دسترس است. شما می‌توانید به Link Explorer مراجعه کنید. در قسمت Moz API موجود است.

در قسمت MozBar رایگان، شما می‌توانید MozBar را به صورت رایگان دانلود کنید و بخش صفحات نتایج موتور جستجو را روشن کنید و همان‌طور که شما در گوگل به جستجو می‌پردازید، DA همه چیز را به شما نشان خواهد داد.

اعتبار دامنه Domain Authority - معیارهای Domain Authority

 

این برنامه در Moz Campaigns و همچنین Keyword Explorer نیز موجود است. امیدوارم که این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از اعتبار دامنه داده باشد. لطفاً نظرات خود را در مورد نحوه‌ استفاده از اعتبار دامنه با ما در میان بگذارید. لطفاً نظرات و انتقادات خود را در بخش کامنت در پایین این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۹ وبسایت moz خبر از تغییر معیار اعتبار دامنه یا Domain Authority داد. ما این خبر را در مقاله ای با عنوان: اعتبار دامنه (Domain Authority) جدید به زودی رونمایی می‌شود، در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۷ به اطلاع خوانندگان نوین مارکتینگ رساندیم. توضیحات وبسایت moz را در مقاله: اعتبار دامنه (Domain Authority) جدید به زودی رونمایی می‌شود، بخوانید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search