درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

آیا تبلیغات در گوگل با دامنه ir امکان‌پذیر است؟

آیا تبلیغات در گوگل با دامنه ir امکان‌پذیر است؟
فهرست مطالب

تبلیغات در گوگل با دامنه ir همیشه جای سوال و ابهام زیادی برای بسیاری از وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای مطرح ایرانی ایجاد کرده است. شبکه تبلیغاتی گوگل ادز را باید بدون شک بهترین سیستم تبلیغات آنلاین جهان دانست. پلتفرمی که به شما اجازه می‌دهد بهینه‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی را با ایجاد هدف‌مندی‌های گوناگون و با اهداف مختلف، تدارک ببینید. در این میان اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد؛ که ناشی از تحریم‌ها و شکل ارتباط و ارائه خدمات پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز به کسب‌وکارهای ایرانی است. در این مقاله وب‌سایت نوین مارکتینگ می‌خواهیم پاسخ روشن و دقیقی به این سوال بدهیم.

به‌طور معمول محدودیت‌های موجود در این پلتفرم برای کسب‌وکارهای ایرانی، از طریق وجود یک نمایندگی واقعی و فعال در کشور ثالث برطرف می‌شود. در واقع این روش کمک می‌کند تا کمپین تبلیغاتی شما از طریق یک شرکت واقعی و غیر ایرانی، فعال شده و مدیریت شود؛ اما موارد خاصی نیز وجود دارد که از این طریق قابل حل نبوده و نیازمند به کار بردن ترفندهای ویژه‌ای است. یکی از مهم‌ترین محدودیت‌ها در این زمینه نیز به استفاده از دامنه ir در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز برمی‌گردد. البته این مسئله در میانه سال گذشته برطرف شد و خبر خوب اینکه در حال حاضر امکان ثبت دامنه‌های با پسوند ir در پلتفرم تبلیغاتی گوگل ممکن شده است. البته هنوز هم گوگل با حساب‌های مدیریت شده از ایران مشکل دارد؛ و برای انجام این کار حتما باید از طریق یک نمایندگی در کشور ثالث استفاده کنید.

پیش از این پاسخ این سوال که آیا با استفاده از دامنه ir می‌توان از مزایای تبلیغات گوگل بهره برد؛ در تئوری منفی و در عمل مثبت بود. در واقع گوگل به دلایل گوناگون تبلیغات در گوگل با دامنه ir را ممنوع کرده بود؛ اما اگر کسب‌وکار شما روی یک دامنه دات آی آر قرار دارد، دیگر لازم نیست نگران باشید. دپارتمان تبلیغات آنلاین نوین مارکتینگ راه‌کارهای مطمئن و عملی مشخصی را برای رفع این محدودیت در اختیار دارد. این راهکارها کمک می‌کند تا شما نیز بتوانید از خدمات تبلیغات گوگل ما بهره کامل را ببرید.

توجه کنید که سیاست‌های گوگل در هر زمانی ممکن است تغییر کند. بنابراین اگر علاقه دارید درباره جزئیات راهکارهای معمول در صورت تحریم دوباره دامنه ir بیشتر بدانید؛ با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 از اینجا بخوانید : چگونه بهترین کلمات کلیدی برای آگهی خود انتخاب کنیم؟

بهترین روش تبلیغات در گوگل با دامنه ir

تبلیغات در گوگل با دامنه ir - بهترین روش تبلیغات در گوگل با دامنه ir

برای انجام این کار روش‌های گوناگونی وجود دارد. اما اینکه کدام روش مناسب شماست؛ تصمیمی خاص بوده که بهتر است آن را به متخصصان دپارتمان تبلیغات آنلاین نوین مارکتینگ بسپارید. البته همانطور که گفتیم در حال حاضر این محدودیت برداشته شده است. فراموش نکنید که سپردن این کار به ما کمک می‌کند تا شما کمپین تبلیغاتی بهینه‌تر و با هزینه کلیک کمتری داشته باشید. همچنین توجه کنید که انجام این کار به صورت غیرتخصصی ممکن است؛ موجب مسدود شدن حساب شما در گوگل ادز شده و علاوه بر متوقف شدن کمپین تبلیغاتی شما، اعتبار حساب شما نیز بلوکه شود.

در میان راه‌کارهای گوناگون، استفاده از لندینگ پیج‌های اختصاصی در صفحات وب‌سایتی با یک دامنه بین‌المللی می‌تواند بهترین گزینه باشد. این در حالی است که روش‌های دیگری مثل پارک کردن یک دامنه بین‌المللی روی دامنه فعلی و همچنین ریدایرکت کردن یک دامنه بین‌المللی به دامنه ir نیز وجود دارد؛ که معمولا ما این روش‌ها را به دلیل خطر مسدود شدن حساب شما، توصیه نمی‌کنیم. توجه کنید که این راه‌کارها کاملا مخالف با سیاست‌های گوگل ادز است. بنابراین به زبان ساده می‌توان گفت بهترین روش تبلیغات در گوگل با دامنه ir (درصورت بسته شدن مجدد دامنه ir) ساخت یک لندینگ مناسب روی یک دامنه بین‌المللی است. اگر می‌خواهید درباره روش انجام این کار بیشتر بدانید؛ با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 از اینجا بخوانید : چگونه در Google Maps تبلیغات انجام دهیم

ساخت لندینگ تبلیغات در گوگل روی یک دامنه بین‌المللی

تبلیغات در گوگل با دامنه ir - ساخت لندینگ تبلیغات در گوگل روی یک دامنه بین‌المللی

در درجه اول توجه داشته باشید که توضیح این روش تنها جهت اطلاع‌رسانی و آموزش مراحل به شماست؛ چراکه دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ مسئولیت انجام این کار را در صورت اعلام نیاز مشتری، به‌طور کامل و به بهترین شکل ممکن بر عهده می‌گیرد.

در اولین مرحله شما نیازمند ثبت یک دامنه بین‌المللی هستید. در این زمینه با توجه به نوع کسب‌وکار خود ممکن است بخواهید از دامنه‌های با پسوند اختصاصی و موضوعی استفاده کنید. همچنین ممکن است تنها به فکر ارزان‌تر تمام شدن کار باشید؛ و بخواهید از یک پسوند ارزان برای ثبت دامنه بین‌المللی کسب‌وکار خود بهره ببرید. البته انتخاب پسوند دامنه (به شرط بین‌المللی بودن) تاثیری بر روند اجرایی کمپین تبلیغاتی شما در گوگل ادز نخواهد داشت. بنابراین در این زمینه انتخاب با شما بوده و باید بنا بر نیازهای خاص کسب‌وکار خود درباره آن تصمیم بگیرید.

در مرحله دوم باید یک صفحه فرود (Landing page) با کیفیت و زیبا را روی آن طراحی نموده؛ و لینک سایت اصلی خود با دامنه ir را روی آن بگذازید. پس از انجام این کار می‌توانید در کمپین‌های تبلیغاتی خود آدرس این صفحه را ارائه دهید.

البته مسئله به این سادگی نیست. در واقع کیفیت این صفحه لندیگ به دلایل زیادی مهم است؛ و افزایش کیفیت آن نیز کاری نسبتا تخصصی است که نیازمند وجود دانش در زمینه‌های گوناگون از جمله طراحی سایت، سئو و تولید محتوا است. پلتفرم تبلیغاتی گوگل صفحه فرود سایت‌های تبلیغ دهنده را بر اساس نکات گوناگونی مثل کیفیت محتوای موجود در آن، سرعت بارگذاری سایت و رعایت نکات سئوی داخلی بررسی کرده و یک امتیاز کیفی به آن می‌دهد.

نکته جالب آن است که پلتفرم گوگل به‌گونه‌ای کار می‌کند که هرچه امتیاز کیفی صفحه فرود شما بهتر باشد؛ هزینه پرداختی به ازای هر کلیک کاهش می‌یابد. در نتیجه اگر قصد هزینه بالا یا بلند مدت در کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خود را دارید؛ بهتر است به صورت مداوم و دائمی روی بهبود امتیاز کیفیت این صفحه کار کنید.

در نهایت به زبان ساده می‌توان گفت در این روش ما صفحه مدنظر شما را روی سایت اصلی در یک صفحه فرود با دامنه بین‌المللی باز طراحی کردیم.

چند نکته برای تبلیغات در گوگل با دامنه ir

تبلیغات در گوگل با دامنه ir - چند برای تبلیغات در گوگل با دامنه ir

دامنه ملی ایران یعنی ir مزایای بسیار زیادی برای کسب‌وکار شما دارد. ارزان‌تر بودن هزینه‌های ثبت و تمدید دامنه، بهتر بودن از نظر سئوی محلی و اعتماد بیشتر کاربران به آن، از جمله این موارد است. گاهی حتی دریافت بعضی مجوزهای داخلی و… نیازمند داشتن دامنه ملی ir است. بنابراین بسیاری از کسب‌وکارها در هر شرایطی ترجیح می‌دهند از این پسوند دامنه استفاده کنند.

انتخاب دامنه به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اما اگر امروز قصد انتخاب دامنه برای کسب‌وکار خود را دارید؛ بهتر است همه جوانب آن را در نظر بگیرید. در این زمینه باید به خوبی در زمینه مزایا و معایب نام‌گذاری‌های گوناگون و پسوندهای دامنه مختلف، بررسی کرده و در نهایت بر اساس هزینه و فایده، تصمیم بگیرید.

با وجود موارد گفته شده اما اگر شما تمرکز زیادی بر روی تبلیغات آنلاین، به‌خصوص استفاده از سرویس گوگل ادز را دارید؛ بهتر است یک دامنه بین‌المللی را انتخاب کرده؛ و یا در کنار دامنه ir خود، یک دامنه بین‌المللی مشابه نیز داشته باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search