درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

حفظ حریم خصوصی داده‌ها و مرورگر

حفظ حریم خصوصی داده‌ها و مرورگر
فهرست مطالب

در فضای آنلاین، حفظ حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. زمانی که اطلاعات شخصی را برای یک سایت ارسال می‌کنید، در مرحله اول باید ارتباطی ایمن بین مرورگر کامپیوتر شما و سروری که سایت را میزبانی می‌کند، برقرار شود. داده‌های منتقل شده نیز باید در امنیت کامل ارسال و دریافت شوند و هیچ دستگاه و یا برنامه‌ای به جز سایت مورد نظر نتواند این اطلاعات را مشاهده و یا از آن استفاده کند.

جوانب مختلفی برای حفظ حریم خصوصی باید در نظر گرفته شوند، تا امنیت اطلاعات حفظ شود. در دنیای آنلاین، باید در مورد چگونگی تقویت حریم خصوصی آنلاین شخصی خود و چگونگی اتصال آنلاین به روشی امن، مواردی رعایت شود. در زیر به این سوال پاسخ می‌دهیم، چگونه به صورت آنلاین وصل شویم؟ برای جواب به این سوال، باید بدانیم که چگونه می‌توانیم ایمن بمانیم و داده‌هایمان را خصوصی نگه داریم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در نوین مارکتینگ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

بهترین روش‌های حفظ حریم خصوصی داده‌ها

معمولا برای بازدید از سایت‌ها، بعد از اتصال دستگاه (کامپیوتر، تبلت، موبایل و غیره) به روتر WiFi، معمولا از برخی برنامه‌های رابط یا مرورگرهای سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنیم. زمانی که دستگاه به اینترنت متصل شد، به محافظت در برابر هکرها نیاز خواهیم داشت.

با این حال، مرورگرها یکی از شایع‌ترین راه‌های نفوذ هستند. بیشتر ویروس‌ها، باج افزارها و برنامه‌های ناخواسته، از طریق سایت‌های هک شده یا مخرب و از طریق مرورگر گسترش پیدا می‌کنند. بنابراین، باید این نکته را رعایت کنید که از جدیدترین نسخه مرورگر استفاده کرده و بر روی لینک‌های غیر مطمئن کلیک نکنید.

 از اینجا بخوانید : ۹ شیوه برای استفاده از داده‌های روانشناختی در بازاریابی دیجیتال شما

حفظ حریم خصوصی با به روز کردن مرورگر

برای مرورگرهای Firefox و Chrome، که دو مورد از محبوب‌ترین مرورگرها هستند، دستورالعمل‌ها اساسا یکسان هستند.

به Firefox > About Mozilla Firefox بروید

حریم خصوصی- About Mozilla Firefox

به Chrome > About Google Chrome بروید

حریم خصوصی- About Google Chrome

اطمینان حاصل کنید که مرورگر به روز است، در هر به روزرسانی مرورگر، اشکالات و نقاط ضعف‌هایی که شناسایی شده‌اند، برطرف شده و امنیت اطلاعات بیشتر حفظ خواهد شد. برای سایت‌ها نیز به روزرسانی نرم‌افزار برای بهره بردن از آخرین اقدامات امنیتی مهم است.

حتما از یک روش مطمئن برای به روزرسانی استفاده کنید. برخی از اسکریپت‌ها، تبلیغات تصویری و متنی مختلف و غیره، بازدیدکنندگان سایت را به سمت به روزرسانی‌های جعلی سوق می‌دهند. فایل‌هایی که در برخی از سایت‌ها قرار داده می‌شوند، امکان دارد به اسکریپت مخربی آلوده شده باشند. این کار به توزیع باج افزار یا بدافزار به دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند. همیشه به روزرسانی‌های برنامه‌های مختلف را از سایت‌های اصلی و یا با استفاده از برنامه‌های قابل اطمینان انجام دهید.

کنترل ذخیره اطلاعات در مرورگر

کوکی‌ها می‌توانند یک عملکرد جالب برای مشاغل ارائه دهند. هنگام بازدید کاربران از سایت، ردیاب‌های شخص ثالث (کوکی‌ها، web beacons، کوکی‌های فایل‌های فلش، pixel tags و غیره) در رایانه شما ذخیره می‌شوند. بیشتر شرکت‌ها از این ردیاب‌ها برای بررسی رفتار کاربران استفاده می‌کنند، تا بتوانند صفحات، محصولات و یا خدماتی که کاربران به آنها علاقه بیشتری نشان داده‌اند را تشخیص دهند.

کوکی‌ها می‌توانند اطلاعات مختلفی درباره رفتار کاربر جمع کنند که شامل، IP، تاریخچه مرورگر، اندازه صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده، منطقه زمانی کاربر در زمان بازدید از سایت، افزونه‌های نصب شده در مرورگر و سیستم عاملی که دستگاه کاربر در زمان بازدید از ایمیل و یا سایت از آن استفاده می‌کرده، هستند.

ابزارهای مختلفی برای مرورگرها وجود دارند که می‌توانند با پاک یا مسدود کردن این قابلیت ردیابی، در محافظت از اطلاعات شخصی و حفظ حریم خصوصی کمک کنند. به عنوان مثال، برخی از سایت‌ها هستند که به خوبی، چگونگی محافظت یک مرورگر و افزونه‌های نصب شده توسط کاربر را از ردیابی آنلاین بررسی می‌کنند. این سایت‌ها بررسی می‌کنند که آیا مرورگر ردیاب‌های تبلیغاتی را مسدود می‌کند؟ آیا مرورگر ردیابهای نامرئی را مسدود می‌کند؟ آیا مرورگر به ردیاب‌های شخص ثالثی که شما اجازه دسترسی به آنها را داده‌اید، اجازه فعالیت می‌دهد؟

 از اینجا بخوانید : قیف فروش و هفت خان تولید محتوا

استفاده از ابزارها

از برخی از ابزارها می‌توانید برای این ردیابی‌ها استفاده کنید. برخی از آنها به صورت افزونه‌ای در مرورگر قابل نصب هستند. این افزونه‌ها همیشه در حال اسکن سایت‌هایی هستند که شما از آنها بازدید می‌کنید. در صورتی که اشکالی را در سایت متوجه شوند به کاربر اطلاع می‌دهند. یکی از این افزونه‌ها، Privacy Badger است.

در اینجا نمونه‌ای از انواع ردیاب‌هایی که تلاش می‌کنند اطلاعاتی در هنگام بازدید از سایت ESPN.com به دست آورند را مشاهده می‌کنید.

حریم خصوصی - privacy badger

چگونه افزونه Privacy Badger به شما کمک می‌کند؟ اگر به نظر برسد یک تبلیغ کننده بدون اطلاع  شما، ردیاب‌هایی را در مرورگر شما ذخیره می‌کند، افزونه Privacy Badger به طور خودکار، آن را مسدود می‌کند تا نتواند محتوایی را در مرورگر شما ذخیره کند.

کوکی‌ها و مجموعه داده‌ها

هکرها می‌توانند از کوکی‌ها سوء استفاده کنند. برخی از کوکی‌های مخرب به گونه‌ای نوشته می‌شوند که در صورتی که کاربر به آن اجازه دسترسی بدهد، این کوکی‌ها به هرگونه کاری که نیاز به مجوز کاربر را داشته باشد، قادر خواهند بود.

“تصور کنید که یک دزد، سوئیچ و تمامی مدارک یک راننده را داشته باشد و به یک فروشگاه جواهرات برود تا کالاهای با ارزش را برای فروشگاه حمل کند. این کار بسیار خطرناک خواهد بود.”

با توجه به این نکته، کاربران باید از تمامی حساب‌های آنلاین پس از مدت معینی در صورت عدم فعالیت، خارج شوند. اگر سرپرست یا شخصی با دسترسی بالا هستید، باید کوکی‌ها را به طور مرتب پاک کنید.

در Google Chrome، می‌توانید نحوه کنترل کوکی‌ها و داده‌های سایت را با مراجعه به بخش زیر کنترل کنید:

chrome://settings/content?search=data

در مرورگر فایرفاکس، می‌توانید با مراجعه به بخش حفظ حریم خصوصی و امنیت، همین کار را انجام دهید:

about:preferences#privacy

مدیریت رمز عبور

برای ورود به سایت، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، انتخاب یک رمز ورود قوی است. به طور خلاصه، برای داشتن یک رمز قوی باید از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نشانه‌ها استفاده کرد و طول کلمات آن نیز کوتاه نباشد. این که آیا به یک شبکه اجتماعی وارد می‌شوید و یا برای خرید، وارد یک سایت فروشگاهی می‌شوید، همیشه از رمز عبور قوی، طولانی، پیچیده و منحصربه‌فرد استفاده کنید.

حریم خصوصی - مدیریت رمز عبور

برای مدیریت این رمزهای عبور، برنامه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید در صورت نیاز، از یکی از آنها استفاده کنید. در اینجا نکاتی برای استفاده از یکی از این برنامه‌ها آورده شده است. LastPass یک برنامه برای مدیریت رمزهای عبور است. البته می‌توانید از برنامه‌های دیگری هم مانند KeePass برای این کار استفاده کنید.

در سمت راست می‌توانید طول رمز عبور و چند عامل مختلف را برای تولید رمزهای عبور منحصر به فرد انتخاب کنید. هر قدر طول رمز عبور بیشتر باشد، امکان پیدا کردن آن سخت‌تر خواهد شد. نکته جالب در مورد این برنامه‌های مدیریت رمز عبور این است که شما تنها نیاز دارید تا به حساب کاربری خود در این برنامه وارد شوید و این برنامه تمامی رمزهای عبور شما را مدیریت می‌کند.

حریم خصوصی - LastPass

این بدان معنی است که شما فقط باید رمز ورود این برنامه را به خاطر بسپارید. این کار را بسیار آسان می‌کند. این برنامه برای تلفن همراه نیز موجود است و به این ترتیب می‌توانید همان تجربه امنیتی را از مرورگر دسک تاپ، به تلفن همراه خود ببرید.

احراز هویت دو مرحله‌ای

احراز هویت دو مرحله‌ای یکی از بهترین روش‌های احراز هویت است که امنیت بالاتری را ایجاد می‌کند. یک رمزعبور قوی همیشه کافی نخواهد بود. می‌توان یک لایه دوم امنیتی را فعال کرد، استفاده از یک کد موقت و یک بار مصرف، به صورت دریافت کد از طریق پیام متنی و یا استفاده از نوعی ابزار مانند، Google Authenticator برای ورود به سیستم، باعث بالا رفتن امنیت حساب کاربری و حفظ حریم خصوصی شما خواهد شد.

اگر از ابزاری مانند، Google Authenticator برای ورود به سیستم استفاده کنید، شاهد ایمیل‌هایی خواهید بود که نشان‌دهنده تلاش‌های ناموفق برای ورود به حساب کاربری شما هستند. برخی از ایمیل‌هایی را نیز دریافت می‌کنید که حاوی رمز ورود یک بار مصرف هستند، در صورتی که شما اقدامی برای ورود به حساب کاربری خود نکرده‌اید، بنابراین مشخص می‌شود که شخصی در تلاش است تا وارد حساب شما شود.

حریم خصوصی - احراز هویت دو مرحله‌ای

البته آنها قادر نخواهند بود وارد حساب شما شوند. زیرا باید شما با استفاده از تلفن خود این ورودها را تایید کنید. اگر این تاییدیه توسط شما صادر نشود، هیچ فردی نمی‌تواند به حساب شما وارد شود و امنیت حساب شما به خطر نمی‌افتد. استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای یکی از امن‌ترین راه‌ها برای محافظت از حریم خصوصی است و افراد سودجو نمی‌توانند به حساب شما وارد شوند و از آن سوء‌استفاده کنند.

انجام کارهایی بیشتر برای ورود به حساب، می‌تواند ناخوشایند باشد. اما، تایید این که شما صاحب حساب واقعی هستید، هر چند که باید مراحل بیشتری را انجام دهید، خطر این که شخص دیگری ادعای مالکیت داده‌ها و دارایی‌های شما را داشته باشد را به حداقل می‌رساند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد با گوگل ادموب
|
امروزه با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی موبایل و افزایش چشمگیری که دانلود برنامه‌های مختلف در گوشی...
کسب درآمد با گوگل ادسنس
|
در گوگل سایت‌های فروانی با انواع محتوا وجود دارند. از سایت‌های خبری گرفته تا سایت‌های فروشگاه و...
نقد کردن درآمد یوتیوب
|
کسب درآمد دلاری از یوتیوب، بسیاری از افراد را ترغیب کرده تا به فعالیت در این پلتفرم...
تبلیغات در گوگل فارسی
|
یکی از دغدغه هایی که افراد در هنگام استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل دارند، هدف گذاری...
Search