درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کش چیست؛ اهمیت کش در سئو

کش چیست؛ اهمیت کش در سئو
فهرست مطالب

کش کردن به طور معمول هم برای سرور و هم برای مرورگرها استفاده می‌شود. این موضوع سبب می شود که سرعت دسترسی کاربر به اطلاعات سایت چند برابر افزایش یابد زیرا بخشی از اطلاعاتی که کاربر درخواست دیدن آن را دارد همان هایی هستند که چندی پیش هم آنها را دیده‌است. کش مرورگر بر روی نتایج سئو هم تأثیر می گذارد و همین امر سبب می شود که کلمه کلید خاصی که شما آن را مکررا سرچ می‌کنید در سیستم شما رتبه بالاتری داشته باشد.

کشینگ وب سایت یکی از سودمندترین فناوری‌های موجود است. به طور خلاصه، این کار وب سایت‌ها را بسیار سریع می‌کند، که منجر به کسب امتیازات بهتر در سئو و افزایش رضایت کاربر می شود و در نهایت کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل را با خود به همراه خواهد داشت.
در نهایت کشینگ به صورت غیرمستقیم باعث بالا رفتن نرخ کانورژن و در نتیجه افزایش درآمد در صورت فروش آنلاین محصولات یا خدمات خواهد شد.
در ادامه این مطلب، همه چیز را در مورد حافظه کش وب سایت مورد بررسی قرار می‌دهیم و با هم مرور می‌کنیم، که چرا استفاده از آن اینقدر مهم است.

برای دریافت خدمات سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

حافظه کش چیست؟

کش چیست - حافظه کش چیست؟

حافظه کش و یا حافظه پنهان یک مکان رزرو شده برای ذخیره سازی است که داده‌ها و اطلاعات موقتی را برای کمک به بارگیری سریعتر وب سایت‌ها، مرورگرها و برنامه‌ها جمع آوری می‌کند. در بسترهایی چون رایانه، لپ تاپ یا تلفن، مرورگر وب یا برنامه، انواع مختلفی از حافظه کش به کار گرفته می‌شود.

حافظه کش (پنهان) بازیابی سریع داده‌ها را آسان می‌کند، که به خودی خود به دستگاه‌ها برای سریع‌تر کار کردن کمک می‌کند. حافظه کش مثل یک بانک حافظه عمل می‌کند، این حافظه دسترسی به داده‌ها را راحت‌تر می‌کند و بارگیری مجدد به ازای هر بار بازدید از یک وب سایت یا باز کردن یک برنامه، را آسان می‌کند.
از نظر تاثیر حافظه کش بر روی روزمره شما، می‌توان استفاده از حافظه کش را به سه قسمت اساسی تقسیم کرد:
● دستگاه‌ها و نرم افزارها
● مرورگرهای وب
● اپلیکیشن‌ها

 از اینجا بخوانید : سرعت لود سایت و چند راه برای افزایش سرعت

کش کردن و یا کشینگ چیست؟

کش چیست - کش کردن و یا کشینگ چیست؟

اگرچه فناوری و جزئیات دقیق در مورد توضیحات حافظه کش ممکن است بسیار پیچیده باشد، اما ایده اصلی آن بسیار ساده است. اجازه دهید با یک سوال شروع کنیم.

اگر از شما بپرسیم که نتیجه ۳ ضربدر ۵ چیست، شما می‌دانید که جواب این سوال ۱۵ است. برای پیدا کردن این سوال نیازی به محاسبه نیست، این ضرب را چندین بار در زندگی خود انجام داده‌اید که دیگر نیازی به محاسبه آن ندارید، شما به سادگی جواب این سوال را به یاد می آورید بدون اینکه لازم باشد دقیقا هیچ عمل ضرب و یا هیچ پردازش ذهنی انجام دهید. خب این مثال به نوعی تعریف ساده، این نوع از نحوه ذخیره سازی و یا کشینگ است.
وب سایت‌ها به طور کلی صدها، هزاران، یا حتی گاهی میلیون‌ها بار در ماه مورد بازدید قرار می‌گیرند. به طور معمول، هر بار که یک مرورگر یک درخواست به سمت یک صفحه وب ارسال می‌کند، سرور مجبور است یک سری محاسبات پیچیده و وقت گیر انجام دهد. سرور آخرین پست‌ها را بازیابی می‌کند، هدر و فوتر سایت را جایگذاری می‌کند، ابزارک‌های نوار کناری سایت شما را پیدا می‌کند و موارد دیگر را در جای خود قرار می‌دهد. با این حال، در بسیاری از موارد، نتیجه همه این محاسبات دقیقا مشابه و یکسان خواهد بود. اگر بتوانیم به جای پردازش هر درخواست به طور جداگانه، سرور را وادار کنیم نتیجه نهایی را به خاطر بسپارد؟ به نتیجه دلخواهی نمی‌رسیم؟ این کار دقیقا همان کاری است که کشینگ انجام می‌دهد!

کش مرورگر اینترنت چطور کار می‌کند؟

کش چیست - کش مرورگر اینترنت چطور کار می‌کند؟

هنگام بازدید از یک وب سایت، شما فقط نیاز به بازیابی محتوای صفحه‌ای که مشاهده می کنید ندارید بلکه شما همچنین به یک دسته از سورس‌های فایلی مانند فایل‌های جاوا اسکریپت، سبک صفحه (stylesheets)، فونت و غیره نیاز دارید که مرورگر شما علاوه بر محتوای صفحه آنها را نیز دانلود می‌کند.

حافظه کش مرورگر به مرورگر شما اجازه می‌دهد تا این فایل‌ها را برای مدتی ذخیره کند، بنابراین نیازی به بازیابی این فایل‌ها و دانلود مجدد آنها در هر بار بازدید از سایت وجود ندارد.

به عنوان مثال اولین باری که از یک سایت بازدید می کنید (novinmarketing.com)، منابعی و ریسورس‌هایی دریافت خواهید کرد که مرورگر شما بلافاصله آنها را ذخیره می‌کند. بارگیری (دانلود) این مرحله اول به احتمال زیاد چند ثانیه طول خواهد کشید، اما دفعه بعدی که از همین صفحه بازدید می‌کنید، زمان بارگیری به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت. (این مدت زمان در واقع به اندازه یک ثانیه یا بیشتر است).
هر مرورگر وب، اعم از فایرفاکس، گوگل کروم، مایکروسافت ادج و یا سافاری حافظه کش مخصوص به خود را حفظ می‌کند.

حافظه کش مرورگر، فایل‌های مورد نیاز مرورگر شما را برای نمایش وب سایت‌هایی که از آنها بازدید می‌کنید را ذخیره می‌کند. این فایل‌ها شامل چیزهایی مانند فایل HTML است، همچنین فایل‌هایی دیگری مانند جاوا اسکریپت، CSS، کوکی‌ها و تصاویر را نیز شامل می‌شود.

به عنوان مثال، هنگامی که از وبسایت آمازون بازدید می کنید، تمام تصاویر مرتبط با صفحات محصول مورد بازدید شما، HTML و سایر فایل‌های اسکریپت مورد نیاز برای ارائه صفحات و اطلاعات مخصوص به شما مانند اطلاعات ورود به سیستم و محتوای سبد خرید شما را بارگیری می‌کند.
به همین دلیل است که اگر حافظه کش مرورگر خود را پاک کنید، سایت‌های که ورود و ثبت نام در آن الزامی است از شما می‌خواهند دوباره وارد سیستم شوید و تنظیمات خود را مجدد انجام دهید.
حافظه کش یک مولفه نرم افزاری یا سخت افزاری است که برای ذخیره موقت مقادیر برای دسترسی سریعتر در آینده استفاده می‌شود. حافظه کش مرورگر یک پایگاه داده کوچک از فایل‌ها است.
مرورگر بخشی از محتوا را از سرور وب درخواست می‌کند. اگر محتوا در حافظه کش مرورگر نباشد، این محتوا به صورت مستقیم از سرور وب بازیابی می‌شود. اگر محتوا از قبل کش شده باشد، مرورگر سرور را دور زده و محتوا را مستقیما از حافظه کش آن بارگیری می‌کند.
اگر مدت زمان یک نسخه موجود از صفحه وب در حافظه کش گذشته باشد، به عنوان منقضی در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر، تازه (Fresh) به این معنی است که تاریخ انقضا محتوا سپری نشده است و می‌توان به صورت مستقیم از حافظه کش مرورگر بدون درگیر کردن سرور آن را ارائه داد.
اصطلاح اعتبار سنجی به محتوایی نسبت داده می‌شود که باید نسبت به آخرین نسخه‌ای که سرور در اختیار دارد بررسی شود. به طور خلاصه، برای تعیین اینکه آیا محتوا منقضی شده است یا نه، باید آن را مورد بررسی قرار داد. وقتی محتوا قبل از سپری شدن تاریخ انقضا از حافظه کش حذف شده باشد، عدم اعتبار سنجی اتفاق می‌افتد. این امر در مواردی که محتوا تغییر کرده است، با اجبار سرور روبرو می‌شود و مرورگر باید جدیدترین نسخه را در اختیار داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود.
توسعه دهندگان وب و مدیران وب از طریق استفاده از هدرهای خاص HTTP می‌توانند از کش مرورگر استفاده کنند. این هدرها به مرورگر وب دستور می‌دهند که چه زمانی باید منبع را کش کنند، چه موقع نباید کش کنند، و برای چه مدتی منبع را کش کنند. استفاده از هدرهای مربوط به حافظه کش HTTP ممکن است اغلب مواقع خسته کننده باشد چرا که در سرتاسر نسخه‌های مختلف پروتکل HTTP کاملاً با هدرها همپوشانی وجود دارد.
مواردی مانند پراکسی‌های وب عجیب و غریب، مرورگرهای قدیمی، سیاست‌های کشینگ متناقض و پیاده سازی (به عنوان مثال پلاگین‌های مختلف وردپرس) را به این ترکیب اضافه کنید، تا متوجه شوید که این کار ممکن است، چقدر دردسر ساز شود.

کش سرور

سرور به جای پردازش هر درخواست، نتایج این درخواست‌ها را می‌گیرد و آنها را ذخیره می‌کند. سپس به جای این نتایج، نسخه ذخیره شده را نمایش می دهد. این کار فرآیندها را بسیار سریعتر می‌کند.

کش گوگل

کش چیست - کش مرورگر گوگل

هر اصطلاحی را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید و اینتر را بزنید. پس از اینکه گوگل نتایج جستجو را بازگرداند، مجموعه‌ای از عناوین و توضیحات متا را مشاهده خواهید کرد.
در نتیجه جستجو یک URL اصلی مشاهده خواهید کرد که یک علامت سه نقطه در کنار آن قرار دارد. وقتی روی آن آیکون کلیک کنید، صفحه‌ای را به شما نشان می‌دهد که از آن می‌توانید به نسخه کش شده دسترسی پیدا کنید.

این نسخه کش شده احتمالا دقیقا مانند صفحه فعلی وبسایت شما خواهد بود، اما در قسمت از تصویری دکمه‌ای را مشاهده خواهید کرد که عبارت، «نسخه فقط متن»، (Text-only version) را دارد. وقتی روی آن لینک کلیک کنید، دقیقا همان چیزی را مشاهده خواهید کرد که گوگل بات می‌بیند.

کش چیست - کش سایت نوین مارکتینگ

اگر روی لینک کلیک کنید، متوجه می‌شوید که بات‌های گوگل نمی‌توانند تصاویر را بخواند، بلکه فقط می‌توانند متن را بخوانند. بنابراین هنگامی که صفحه خود را کدنویسی می‌کنید، باید مطمئن شوید که عناصر متنی را برای بات‌های گوگل به درستی وارد کرده‌اید. صفحات مناسب برای بات‌های گوگل به محتوای با کیفیت از اطلاعات، همراه با کلمات کلیدی هدفمند و عناوین قوی برای مرتبط بودن آنها نیاز دارند.

کش چیست - Text-only version

فقط مطمئن شوید که صفحه خود را با کلمات کلیدی بیش از حد بارگذاری نکنید. بات‌های گوگل می‌توانند این عناصر را ببیند، و اگر فکر کند شما بیش از حد کلمات کلیدی را در صفحه خود پر کرده‌اید، وب سایت شما را برای اقدامات ناسالم و غیرمنصفانه سئو علامت گذاری می‌کند، که ممکن است به رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل آسیب برساند.

 از اینجا بخوانید : نمایش سایت لینک در SERP

کش به سئو وب سایت چه کمکی می‌کند؟

یک وب سایت با کدنویسی خوب ممکن است در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود. آیا این سرعت کافی نیست؟ آیا کشینگ واقعا ارزشش را دارد؟ پاسخ یک بله قطعی است.
با استفاده از مرورگر و حافظه کش سرور، شما هنوز باز هم می‌توانید زمان بارگیری زیاد، را اصلاح کنید و وقتی سرعت بارگیری کم می‌شود، سرعت بخشیدن به کارها راحت‌تر می‌شود.
همچنین لازم به یادآوری است که با اجرای حافظه کش، شما نه تنها وب سایت خود را سریعتر می‌کنید، بلکه عملکرد آن را نیز بهتر می‌کنید، و آن را تجهیز می‌کنید تا بار هرگونه افزایش ناگهانی ترافیک را با کارایی بیشتری تحمل کند.

کشینگ چقدر موثر است؟ طبق مطالعه اخیر YUI، کش مرورگر می‌تواند سرعت را تا ۳۰۰ درصد بهبود دهد.
کش صفحه روش دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند تا زمان بارگذاری (لود) صفحات وب خود را بهبود ببخشید و بنابراین با این کار می‌توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو و از نظر سئو نیز بهینه کنید. مدت زمان لود شدن صفحه می‌تواند به طور چشمگیری بر تجربه کاربر و توانایی سایت شما در تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار تاثیر بگذارد. در واقع، تحقیقات در گوگل نشان داده است که تنها نیم ثانیه اختلاف در زمان بارگیری می تواند تا ۲۰ درصد از میزان بازدید یک صفحه وب را کاهش دهد. به همین دلیل، شرکت‌های موتور جستجو مانند گوگل زمان بارگذاری صفحه را به عنوان یک فاکتور مهم برای تعیین رتبه سایت شما در نتایج جستجو در نظر می‌گیرند. این بدان معنی است که شما باید به عنوان بخشی از استراتژی سئو وبسایت خود، حجم فایل‌های تصویری و صفحات خود را کاهش دهید.

روش‌هایی مانند فشرده سازی فایل، تخلیه فایل، بهینه سازی اندازه فایل HTML و استفاده از CSS خارجی و فایلهای خارجی جاوا اسکریپت می‌توانند به بارگیری سریعتر صفحات و ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک کنند.
صفحات کش شده به عنوان نسخه‌های ثابت HTML به منظور جلوگیری از کوئری‌های (queries) احتمالا وقت گیر برای پایگاه داده، ارائه می‌شوند. صفحات کش شده و یا ذخیره شده هنگامی به وجود می‌آیند که موتورهای جستجو مانند گوگل نسخه «پشتیبان» از صفحه شما را ذخیره می‌کنند که می‌تواند به جای جدیدترین نسخه صفحه وب شما، به کاربر ارائه شود. این کار درصورتی مفید است که ارائه جدیدترین نسخه یک صفحه نیاز به دسترسی به اطلاعات پایگاه داده داشته باشد، که زمان بیشتری نسبت به ارائه نسخه ذخیره شده (حافظه پنهان) صفحه برای ارائه آن لازم باشد.

بعضی از صفحات هر دو انتخاب را به کاربر می‌دهند، به عنوان مثال، اگر کاربر نسخه کش شده صفحه وب را ببیند، نسخه‌ای از صفحه به او ارائه می شود که به وی اطلاع می دهد نسخه جدیدتری از صفحه نیز در دسترس است و کاربر در حال مشاهده نسخه کش شده است.
منفعت کاربر برای مشاهده نسخه کش شده صفحه این است که می‌تواند سریعتر به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کند. در حقیقت، کش صفحه ممکن است تا ۸۰ درصد بار سرور را کاهش دهد. این کار به ویژه برای وب سایت‌های پربازدید که از اطلاعات پایگاه داده برای ارائه صفحه به کاربر استفاده می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود. البته، عیب حافظه کش صفحه این است که کاربر جدیدترین نسخه صفحه را مشاهده نمی‌کند. با این حال، برای سایت‌هایی که ویژگی‌های پویا و مدام در حال تغییر ندارند و اغلب مواقع اطلاعات جدید به سایت خود اضافه نمی‌کنند، کش کردن یک روش بهینه برای مشاهده سریع سایت از طرف کاربر است.

حافظه کش در وبسایت همچنین به کاربر امکان می‌دهد نسخه ذخیره شده صفحه را مشاهده کند، و در صورت عدم دسترسی به نسخه فعلی به دلیل ترافیک بالا در شبکه، حذف اخیر صفحه وب یا طولانی شدن بارگیری صفحه وب بتواند نسخه قبلی را ببیند.
بزرگترین مزیت کش کردن، بالا رفتن سرعت لود شدن یک صفحه وب است، این امر یک از عوامل موثر بر رتبه بندی یک وبسایت است و جزو مواردی است که همواره در استراتژی سئو یک وبسایت در نظر گرفته می‌شود.
علاوه بر سرعت به صورت مستقیم، رفتار کاربر نیز می‌تواند بر عملکرد وبسایت شما تاثیر بگذارد. با سرعت پایین لود شدن یک صفحه وب، ممکن است نرخ پرش در وبسایت شما را بالا ببرد و همین موضوع به صورت غیر مستقیم بر رتبه بندی و سئوی وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

کش مرورگر چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

در کنار مزیت‌هایی که کش در اختیار ما می‌گذارد، استفاده از آن اطلاعات خاصی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

بررسی آخرین بازدید ربات گوگل از سایت

کش گوگل منبع قدرتمندی است که باید در استراتژی بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) همواره آن را در نظر داشته باشید. برای بررسی اینکه آیا نسخه وب سایت‌های کش شده شما با صفحات وب زنده (حاضر) شما همگام هستند یا صفحات حافظه کش گوگل از وبسایت شما در دسترس است یا نه، می‌توانید از نتایج جستجوی گوگل بازدید کنید و روی فلش رو به پایین در سمت راست URL سایت خود کلیک کنید. برای مشاهده صفحات کش شده نیز می‌توانید از یک حافظه کش مخصوص وب سایت استفاده کنید.

نسخه وب سایت در حال حاضر خود را با نسخه ذخیره شده آن مقایسه کنید تا مشکلات کشینگ را پیدا کنید. اگر نسخه گوگل کش دقیقا مانند، صفحه اصلی باشد، مشکلی در حافظه کش گوگل وجود ندارد. با این حال، در مواردی که گوگل صفحه ارور ۴۰۴ را نمایش می‌دهد یا نسخه وب سایت‌های موجود در حافظه کش را به شما نشان نمی‌دهد، به این معنی است که صفحه در حافظه کش وجود ندارد.
با کلیک بر روی ۳ نقطه و انتخاب گزینه کش شده، گوگل به شما می‌گوید که چه زمانی آخرین بار این صفحه را کش کرده است.

کش چیست - بررسی آخرین بازدید ربات گوگل از سایت

همانطور که در بالای صفحه می‌بینید گوگل زمانی را نشان می‌دهد که این صفحه را کش کرده است.
در نسخه‌های قبلی گوگل تنها زمانی را نشان می‌داد که واقعا صفحه را کش کرده بود، و اگر ربات‌ها به این صفحه رفته باشند و صفحه تغییر نکرده باشد و یا ربات‌ها نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، همچنان تاریخ آخرین کش را نشان می‌داد.
اما پس از تغییرات این زمان به آخرین زمان بازدید ربات‌های گوگل از وبسایت تغییر کرد.

ایندکس شدن یا نشدن صفحات سایت

همانطور که پیش از این گفتیم کش گوگل اهمیت بالایی در سئو و حضور شما در دنیای آنلاین دارد. مشابه روش قبلی شما می‌توانید با دیدن نسخه کش شده و مشاهده نسخه فعلی سایت خود و پیدا کردن تفاوت‌ها متوجه شوید که آیا صفحات جدید وبسایت شما توسط گوگل ایندکس شده است یا نه.
به سادگی اگر نسخه موجود در وب سایت سایت شما و نسخه کش شده در گوگل با هم تفاوت دارند، صفحات جدید وب سایت شما هنوز ایندکس نشده است.
اگر در نسخه کش شده با ارور‌هایی مشابه ارورهای دسته ۴۰۴ روبرو شده‌اید، نیز احتمالا مشکلی در کش و ایندکس شدن وب سایت شما وجود دارد.
در برخی موارد فقط کافی است کمی بیشتر منتظر بمانید تا ربات‌های گوگل به سایت شما برسند و صفحات شما را ایندکس کنند.
اما اگر این مشکل همچنان در مدت زمان طولانی پابرجا بود، بهتر است بررسی مجدد را پی بگیرید.
به غیر از خود وبسایت گوگل، ابزارهای بسیار رایگان و یا پولی دیگری نیز وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند بررسی کنید سایت شما توسط گوگل کش شده است و یا خیر.

اهمیت کش در تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی همیشه با هزینه همراه خواهد بود. شما به عنوان مارکتر باید بتوانید بهترین مخاطبین را انتخاب کنید.
اما برای انتخاب بهترین جامعه هدف، شما نیاز به ابزار دارید. شاید یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین و به خصوص تبلیغات کلیکی استفاده از ابزارهای بهتر برای پایش جامعه هدف باشد.

کمپین‌های ریتارگتینگ

هدف کمپین‌‌های ریتارگتینگ، مجدد هدف قرار دادن یک سری از کاربران است.
با کش مرورگر شما می‌توانید تشخیص دهید که چه کاربرانی پیش از این از وبسایت شما بازدید کرده‌اند، این کاربران را با کشی که بر روی مرورگر آنها ذخیره شده می‌توان شناسایی کرد.
هدف گذاری مجدد، ریتارگتینگ و یا ریمارکتینگ در واقع نمایش تبلیغات شما به افرادی است که قبلا در وب سایت شما حضور داشته اند.

این شرایط با یک خط کد کار می‌کند که هر زمان که این کاربران به یک صفحه خاص (یا همه صفحات) می‌روند، یک «کوکی» را در حافظه کش مرورگر قرار داده می‌شود.
وقتی کوکی در کامپیوتر بازدید کننده قرار گرفت، بازدید کننده را به عنوان عضوی از «مخاطبان سفارشی» در داشبورد تبلیغات شما ذخیره می‌کند. وقتی افراد کافی در بین مخاطبان خود دارید، می‌توانید هنگام مراجعه به وب سایت‌های دارای تبلیغات نمایشی گوگل، این تبلیغات را فقط به آن افراد نشان دهید.
این روش تبلیغی همچنین با فیس بوک و توییتر (و احتمالا سایر پلتفرمهای شبکه‌های اجتماعی) به همین روش کار می‌کند. هنگامی که کد اختصاصی برای این پلتفرم‌ها را در وب سایت خود قرار می‌دهید، می‌توانید بازدیدکنندگان را نیز در آن پلتفرم‌ها هدف قرار دهید.

کش چیست - کمپین‌های ریتارگتینگ
اما باید توجه داشته باشید که اگر آنها حافظه کش مرورگر و همه کوکی‌های خود را پاک کنند، شما این مخاطب خود را از دست می دهید. اما اکثر کاربران به صورت مرتب این کار را انجام نمی‌دهند.

کاهش هزینه تبلیغات در ادوردز

می‌توان گفت این مزیت در سمت مقابل حالت قبل قرار دارد، اگر می‌خواهید کاربران فعلی و یا افراد که در حال حاضر از وب سایت شما بازدید کرده‌اند، را از تبلیغات خود حذف کنید، می‌توانید این کار را با توجه به کوکی و کش انجام دهید.
به این صورت که کاربرانی را که سایت شما در مرورگر وب آنها کش شده‌است را از تبلیغات خود حذف کنید.
توجه کنید تمامی این کمپین‌ها در صورتی کارا هستند، که کاربران شما اقدام به حذف و پاک کردن کش از مرورگر خود نکرده باشند.

 از اینجا بخوانید : ۵ روش برای کاهش هزینه در تبلیغات گوگل

سخن پایانی

سیاست‌های ذخیره سازی و کشینگ در مرورگر ممکن است، کاملا پیچیده باشند.
حافظه پنهان (Caching) فناوری است که سرعت وب سایت شما را افزایش می‌دهد بدون اینکه هیچ چیزی در این روند از بین برود. اگر به درستی از کشینگ استفاده شود، نه تنها به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری افزایش می‌یابد، بلکه به صورت چشمگیری باعث کاهش بار در سرور شما هم می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search