درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۷ نمونه پروژه اینترنت اشیا (IOT) که فوق العاده آینده نگرانه هستند

7 نمونه پروژه اینترنت اشیا (IOT) که فوق العاده آینده نگرانه هستند
فهرست مطالب

تا سال ۲۰۲۰، حدود ۳۰ میلیارد دستگاه به اینترنت اشیا (IOT) متصل خواهند شد. در حالی که بسیاری از این محصولات به تنهایی شگفت انگیز هستند، تصور کنید که با افزودن قدرت تخیل چقدر می توانند بهتر شوند؟

با کمی خلاقیت، می توانید از  اینترنت اشیا برای ارتقاء استراتژی بازاریابی خود و یا حتی ایجاد یک محصول مفیدتر برای مشتریان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، برنامه کاربردی پودر لباس شویی تاید به مشتریان اجازه می‌دهد تا تجربه بهتری از خرید خود داشته باشند و از رضایت مشتری در درازمدت اطمینان حاصل می‌کند. در این بین، Uber و Spotify با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا بتوانید تجربه بعدی به اشتراک گذاری خودروی خود را شخصی و منحصر بفرد کنید.

با استفاده از پروژه اینترنت اشیا، همه چیز جدید است

این عرصه جدید که تا حد زیادی بکر باقی مانده است، به شما این شانس را می دهد تا یک توسعه دهنده و مخترع باشید. در اینجا هفت نمونه بازاریابی اینترنت اشیا آورده شده است که الهام بخش شما باشد تا با همه روش هایی که می توانید از (IOT) استفاده کنید تا نام تجاری و محصول خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید، آشنا  شوید. به علاوه، ما برخی از ایده های پروژه اینترنت اشیا را در این متن گنجانده ایم، بنابراین می‌توانید مهارت های خود را افزایش دهید.

نمونه‌هایی از اینترنت اشیا (IOT)

نمونه های متعددی از اینترنت اشیا (IOT)، در صنایع مختلف از خودرو تا سرگرمی و مراقبت های بهداشتی وجود دارد. جنرال موتورز از (IOT) استفاده می‌کند تا رانندگان بتوانند از طریق صفحه نمایش لمسی قهوه خود را سفارش دهند. در حال حاضر Spotify شما به بلندگوهای ماشین Uber که کرایه می‌کنید متصل است، به طوری که کنترل موسیقی در دستان شما است.

  1. سیگار برگ

هنگامی که به هدایای به یاد ماندنی و متفکرانه روز پدر فکر می کنید، احتمالا اغلب به سیگار برگ فکر نمی کنید.یک برند بسیار مشهور سیگار سازی ، تصمیم به ایجاد تحولی در روز پدر برزیل در ۲۰۱۲ گرفت. آنها یک کمپین (IOT) به راه انداختند و یک کد QR بر روی هر یک از بسته های سیگار برگ  خود حک کردند. هنگامی که پدران  بسته های سیگار خود را دریافت می کردند، می توانستند با اسکن کردن کد حک شده بر روی بسته یک پیام ویدئویی شخصی را از فرزندان خود ببینند.

استفاده برند از تکنولوژی IOT سبب شد اعتماد مصرف کنندگان خود را برای فروش بیشتر سیگار برگ جلب شود و با این روش خلاقانه پیام های خود را با عزیزان خود به اشتراک بگذارند. این برند شاهد افزایش ۷۲ درصدی فروش خود در روز پدر بود.

اینترنت اشیا - سیگار برگ

  1. آمازون و تاید

اپلیکیشن آمازون، که به Wi-Fi شما وصل شده و به سایت آمازون لینک می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار محصولات موردنظر خود را سفارش دهند. در همکاری با آمازون، شرکت تاید نیز از یک گزینه استفاده می‌کند تا به مشتریان کمک کند تا به طور خودکار مواد شوینده مورد نظر خود را سفارش دهند، که در عرض چند روز به درب خانه شما ارسال می‌شود. این فرایند کاملا آسان و بدون زحمت است، به سادگی یک لمس ساده.

اپلیکیشن تاید بدون شک یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از حفظ رضایت مشتری در درازمدت است. در یک سوپرمارکت، مشتریان می‌توانند تاید را با قیمتی ارزان تر پیدا کنند یا قیمت آنها را با برندهای تجاری بدون مارک یا محصولات مشابه مقایسه کنند. با ارائه گزینه های خرید راحت تر برای کاربران، آنها احتمالا همیشه برند تاید را انتخاب خواهند کرد. البته تاید تنها نام تجاری نیست که از این شیوه فروش استفاده می کند

اینترنت اشیا - آمازون و تاید

  1. آلن سولی

این برای برندهای تجاری یک امر غیرمعمول نیست که از مشتریان بخواهند مطلبی را توئیت کنند، اما این درخواست اغلب با هیجان  و استقبال زیادی مواجه نمی شود، مگر این که مشتری احساس کند چیزی را در قبال آن دریافت خواهد کرد. با استفاده از اینترنت اشیا، اتصال هشتگ‌های رسانه های اجتماعی و محصولات تبلیغاتی ممکن است ساده تر از همیشه باشد – و همچنین خیلی سرگرم کننده تر.

آلن سولی، یک برند تجاری لباس، یک بیلبورد تبلیغاتی پیراهن را در بنگلور هند نصب کرد. همان‌طور که کاربران هشتگ RainingSolly#  را توئیت می‌کردند، کامپیوتر متصل به بیلبورد یک مارپیچ موجود در پشت آن را به بیرون فشار می داد تا یک  پیراهن به صورت تصادفی برای مصرف کنندگان به بیرون پرتاب شود.

آلن سولی یک راه منحصر به فرد برای تشویق مصرف کنندگان برای به اشتراک گذاشتن برند خود در رسانه های اجتماعی را پیدا کرد، در حالی که مردم را قادر می سازد که به عنوان یک شخص در جامعه مشارکت داشته باشند.

 از اینجا بخوانید : حریم خصوصی آنلاین شخصی و حریم خصوصی داده‌ها و مرورگر

اینترنت اشیا - آلن سولی

  1. NIVEA

آگهی های چاپی و فناوری  اینترنت اشیا احتمالا دو انتهای مختلف طیف بازاریابی گذشته و آینده‌اند.

اما ممکن است اینگونه نباشد. کرم ضدآفتاب کودکان Nivea  یک کمپین را ایجاد کرده است که این دو روش را با ارائه نوارهای دستبند در تبلیغات چاپی مجله خود در برزیل ترکیب می‌کند و والدین می توانند آنها  را برش داده و بر روی مچ دستان فرزندان خود ببندند. دستبند دارای مکان یاب های داخلی است، که هنگامی که به برنامه تلفن همراه Nivea متصل می شود، به والدین اجازه می دهد حداکثر مسافتی را که فرزندانشان می توانند قدم بزنند را کنترل کنند. اگر کودک بیشتر از مسافت تعیین شده قدم بزند، این برنامه به والدین آنها اطلاع می‌دهد. این رادار همچنین نشان می‌دهد کودک در حال نزدیکتر شدن یا دورترشدن از والدین خود است.

کمپین خلاقانه Nivea، تبلیغات شفاهی بین والدین در برزیل را گسترش می دهد و همچنین این برند تجاری را به عنوان یک محصول خلاق و نوآور معرفی می کند.

اینترنت اشیا - NIVEA

  1. Uber و Spotify

اینترنت اشیا یک فرصت قابل توجه برای بهبود محصول و یا استراتژی بازاریابی است، اما به همان اندازه برای بهبود تجربه مشتری و غلبه بر رقبا نیز حیاتی است.

Spotify و Uber، دو برند بزرگ، یک همکاری جدید را برای ایجاد یک تجربه لذت بخش تر و فراموش نشدنی برای کاربران خود آغاز کرده اند. کاربران هم اکنون می توانند حساب کاربری Spotify خود را به برنامه Uber متصل کنند – بدین ترتیب، زمانی که سوار خودروی Uber می شوند می توانند از برنامه Spotify خود استفاده کرده و به طور خودکار از طریق بلندگوهای خودرو موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنند.

این مشارکت بین برندهای بزرگ بدون شک می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد، که منجر به وفاداری مشتری در درازمدت می‌شود. هنگامی که کاربر می‌خواهد شرکت به اشتراک گذاری خودرو خود را انتخاب کند، و می‌داند که فقط یکی از آنها به طور خودکار می تواند موسیقی  مورد علاقه او را پخش کند.به نظر شما کدامیک را انتخاب می کند؟

اینترنت اشیا - Uber و Spotify

  1. جنرال موتورز

همان طور که قبلا اشاره شد، اینترنت اشیا می‌تواند به بهبود محصول کمک کند که منجر به ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثرتر می‌شود که با افزایش سطح نوآوری برند تجاری و منحصر به فرد بودن آن همراه است. امروزه یکی از راه های موفقیت در رقابت برای شما این است که محصول خود را تا حدی که ممکن است با تجربه روزمره مشتریان خود ادغام کنید.

نگاهی به ابتکار جنرال موتورز بیندازید، که در سال ۲۰۱۷، نخستین پلتفرم بازرگانی صنعت خودروی خود را رونق داد. با استفاده از Marketplace، رانندگان جنرال موتورز هم اکنون می توانند تنها با استفاده از صفحه لمسی قرار گرفته بر روی داشبورد خودروی خود، قهوه استارباکس مورد علاقه خود را سفارش داده و پرداخت آن را انجام دهند، شام خود را رزرو کنند، نزدیکترین پمپ بنزین را هم پیدا کنند.

این بازار عمومی جنرال موتورز این امکان را برای کاربران فراهم می کند که نیازهای روزمره خود را در یک محیط امن تر و کارآمد تر برطرف کنند.

اینترنت اشیا - جنرال موتورز

  1. Walgreens

یکی از بزرگترین دغدغه های خرید امروزه پیدا کردن محل محصولات موردنظر در فروشگاه های بزرگ یا داروخانه ها است. آیا شما هرگز به این فکر کرده اید که گوشی تان بتواند شما را به سمت کالاهای موردنظر هدایت کند؟

در حال حاضر، با همکاری Aisle411 و گوگل تانگو، والگرینز کاربران را قادر می سازد این کار را با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه انجام دهند و محصولات را درون فروشگاه ها جستجو و مکان یابی کنند. علاوه بر این، کاربران از طریق این اپلیکیشن، پیشنهادات ویژه و امتیاز وفاداری دریافت می کنند که فرایند خرید را کمی سرگرم کننده تر می کند.

طبق تحقیقات Annies، برنامه Walgreens سومین نرم افزار محبوب خرده فروشی است که بعد از Groupon و آمازون در این رتبه قرار دارد.

این دست فناوری ها در زمینه تبلیغات عواقب فراوانی دارند. شما همچنین می توانید با تکنولوژی مشابه بازی های مجازی ایجاد کنید، که در آن کاربران با گشتن به دنبال گنج امتیاز دریافت می کنند یا پس از بازدید از پست های دیجیتال پیشنهادات ویژه تخفیفی دریافت می کنند. برنامه ممکن است کاربران را به بازدید  بیشتر از فروشگاه وادار کند، و همچنین، پیشنهادات تخفیفی ویژه بر اساس عادات خرید مشتری ارائه کند.

پروژه های DIY در  اینترنت اشیا

حالا که شما متوجه شدید برند تجاری تان با استفاده از اینترنت اشیا می تواند چه دستاوردهایی داشته باشد، در اینجا برخی از پروژه های DIY برای کمک به شما  آورده شده است تا مهارت های خود را افزایش دهید- به علاوه، از آنجا که بسیاری از این پروژه‌ها به صورت منبع باز (Open­-Source) است، شما می تواند این محصولات را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

  1. ساعت با زنگ هشدار: با استفاده از Rasberry Pi ، شما می‌توانید یک اینترنت اشیا با ساعت زنگ دار خود ایجاد کنید که به زمان تردد قطارها متصل است و زنگ هشدار را بر اساس یک قطار انتخابی تنظیم کنید که شما را قادر می سازد اگر قطار خارج از برنامه در حال تردد است بتوانید بیشتر بخوابید. شما همچنین می توانید ساعت زنگ دار خود را به ایستگاه های رادیویی مختلف لینک کنید، بنابراین شما می توانید در رزوهای آخر هفته به یک کانال موسیقی و در طول روزهای هفته به کانال هواشناسی متصل شوید.
  2. آینه هوشمند: با استفاده از یک آینه دو طرفه، یک پانل صفحه نمایش، و برخی اجزای دیگر، شما می توانید یک آینه هوشمند بسازید که زمان، تاریخ، آب و هوا و سرخط خبرها و هر چیز دیگری که علاقه دارید در آغاز روز خود ببینید را به شما نشان می‌دهد.
  3. ایستگاه هواشناسی: با کمتر از ۱۵ دلار، شما می توانید ایستگاه هواشناسی خود را ایجاد کنید که درجه حرارت، رطوبت، شاخص نور، باران، و سایر اطلاعات مربوط به آب و هوا را به شما نمایش می دهد.
  4. ترموستات هوشمند: اگر شما نمی خواهید بیش از ۲۵۰ دلار برای خرید ترموستات Nest پرداخت کنید، می‌توانید یکی از آنها را به صورت منبع باز با پرداخت مبلغی در حدود ۷۰ دلار بسازید یک ترموستات (IOT) می تواند درجه حرارت را در خانه شما بدون نیاز به بلند شدن از روی صندلی تغییر دهد که آن را به یک پروژه لوکس و سرگرم کننده تبدیل می‌کند.
  5. مربی شخصی Netflix: شما می توانید تردمیل شخصی تان را به تبلت و یا تلفن همراه خود از طریق بلوتوث متصل کنید و شخصیت های مورد علاقه خود در Netflix را انتخاب کنید و از آنها به عنوان مربی شخصی خود بهره ببرید. شخصیت مورد علاقه شما در Netflix می توانند کلمات انگیزشی به شما بگوید و وقتی مکث کردید، مربی‌تان نیز متوقف خواهد شد.
  6. نظارت از راه دور بر رطوبت خاک با استفاده از اینترنت اشیا : اگر شما اغلب فراموش کنید به گیاهان خود آب بدهید، شما ممکن است بخواهید بر رطوبت خاک از راه دور نظارت داشته باشید که به طور خودکار رطوبت خاک را بررسی می کند و اگر گیاهان شما نیاز به آبیاری داشته باشند به شما هشدار می دهد.

هر چه زود تر شما سوار بر قطار سریع السیر اینترنت اشیا شوید در این بازار سهم بزرگ‌تری را به دست می‌آورید تا به اینجا تأثیرات اینترنت اشیا بیشتر برای سرگرمی و تبلیغات خرد بود است اما در آینده روال به این صورت باقی نمی‌ماند

آخرین اخبار دنیای بازاریابی دیجیتال را از نوین مارکتینگ به دست آورید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search