درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه از بازاریابی اطلاعاتی برای کمک به مخاطبان خود استفاده کنیم؟

چگونه از بازاریابی اطلاعاتی برای کمک به مخاطبان خود استفاده کنیم؟
فهرست مطالب

اگر مطمئن نیستید که بازاریابی اطلاعاتی چیست و یا نمی‌دانید چگونه می‌توانید از این نوع بازاریابی برای اهداف بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده کنید با ما در این مقاله همراه باشید. ابتدا با بازاریابی اطلاعاتی آشنا می‌شویم و در ادامه شش نمونه از بازاریابی اطلاعاتی را که در کسب‌وکارهای بزرگ به کار گرفته شده است با هم مرور می‌کنیم.

بازاریابی اطلاعاتی چیست؟

بازاریابی اطلاعاتی جزئیات مربوط به یک محصول یا خدمات را نشان می‌دهد. به عبارت ساده‌تر اصول اولیه از جمله چگونگی مقاومت شما در برابر رقبا و تلاش موثر برای حضور در بازار، جایی که محصول شما به فروش می‌رسد و ویژگی‌های اصلی محصول شما را به مخاطبان برندتان می‌آموزد.

به بازاریابی اطلاعاتی به عنوان ابزاری برای نشان دادن مشخصات یک محصول فکر کنید. دقیقا مانند کاری که مک دونالد در دهه هفتاد برای تبلیغات ساندویچ‌های بیگ مک انجام داد. ساندویچ بیگ مک که به عنوان نماد مک دونالد شناخته می‌شود از دو تکه گوشت، کاهو، پنیر آمریکایی، سس مخصوص، خیارشور و پیاز به همراه نان کنجدی درست می‌شود. جزئیات واقعی محصول در بازاریابی اطلاعاتی به مخاطبان ارائه می‌شود.

به احتمال زیاد حتی اگر اصطلاح بازاریابی اطلاعاتی را هرگز نشنیده باشید اما قبلا با آن سروکار داشته‌اید. کتاب‌های الکترونیکی، ویدئوهای آموزشی، وبلاگ‌ها و بروشورها نوعی از بازاریابی اطلاعاتی هستند زیرا توضیح دقیقی درباره یک سرویس یا محصول ارائه می‌دهند و بر وجه تمایز این محصول نسبت به سایر محصولات یا خدمات موجود در صنعت تاکید می‌کنند.

با این روش بازاریابی مخاطبان دیگر وب‌سایت شما را ترک نخواهند کرد زیرا به هر آنچه باید درباره محصول یا خدمات شما بدانند دسترسی دارند. این روش به ویژه برای محصولاتی نظیر تلفن یا خودرو که مشخصات زیادی دارند مفید و کاربردی است.

 از اینجا بخوانید : راهنمای جامع خدمات آژانس روابط عمومی در سال ۲۰۲۰

بازاریابی اطلاعاتی - بازاریابی اطلاعاتی چیست؟

به عنوان مثال این تبلیغ از شرکت قهوه‌ساز Keurig را در نظر بگیرید. وب‌سایت Keurig با ارائه مشخصات و جزئیات قابل مقایسه برای کارخانه‌های خود و همچنین اطلاعات درباره محصولات آنها نظیر غلاف قهوه K-Cup از بازاریابی اطلاعاتی بهره می‌برد.

Keurig با گفتن اینکه چگونه کار می‌کند و چرا شما آن را دوست دارید تاثیر به یاد ماندنی و ماندگاری بر افرادی می‌گذارد که به دنبال جایگزینی برای دستگاه قهوه‌ساز هستند. علاوه بر این از آنجا که Keurig این اطلاعات را به طور مستقیم در وب‌سایت خود ارائه می‌دهد مشتریان بالقوه برای به دست آوردن اطلاعات درباره K-Cupها یا مقایسه این محصول با محصولات رقبا نیازی به جست‌وجو در گوگل ندارند.

در ادامه چند نمونه دیگر از بازاریابی اطلاعاتی را با هم مرور می‌کنیم.

۶ نمونه‌ موفق بازاریابی اطلاعاتی

۱. اینفوگرافیک HubSpot

بازاریابی اطلاعاتی - اینفوگرافیک HubSpot

این اینفوگرافیک جزئیاتی درباره چگونگی دستیابی مشتریان به بازاریابی را نشان می‌دهد و کپشن نیز به در اولویت قرار داشتن مشتریان اشاره دارد. به عبارت دیگر اطلاعاتی درباره مفید و کاربردی بودن CRM هاب‌اسپات ارائه می‌کند.

۲.اینفوگرافیک Yelp

«وقتی افراد نیاز به کمک حرفه‌ای در خانه‌های خود دارند به Yelp سر می‌زنند تا انواع سرویس‌های مربوط به منطقه محلی خود را جست‌وجو کنند. آیا در شهر خود یک سرویس خانگی محبوب دارید؟ داستان یلپ خود را برای ما بازگو کنید!

یلپ برای ایجاد این اینفوگرافیک درخشان تحقیقات بازار و مشخصات کاربر را در اختیار گرفته است. این تصویر به مخاطبان در آمریکا دسته‌های یلپ را نشان می‌دهد که ممکن است بر اساس «محبوب‌ترین دسته‌ها» در هر ایالت وجود نداشته باشند. در نهایت این یک آموزش پنهان درباره نحوه استفاده از یلپ برای به حداکثر رساندن خریدهای شماست.

شما هم می‌توانید از اینفوگرافیک استفاده کنید تا بخش بزرگی از داده‌ها را به آسانی در اختیار مخاطبانی که تمایل به محتوای تصویری دارند قرار دهید. اگر به دنبال روش جدیدی برای ارائه اطلاعات به جز گیف اینستاگرام هستید چرا اینفوگرافیک را امتحان نمی‌کنید؟

 از اینجا بخوانید : CMO دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

۳. مشخصات وب‌سایت Cars.com

وب‌سایت مشهور خرید خودرو Cars.com مانند مثال قهوه‌ساز Keurig تمام جزئیات را در وب‌سایت خود در اختیار مشتریان قرار می‌دهد به طوری که دیگر نیازی به جست‌وجوی اضافی ندارند. این وب‌سایت اطلاعات زیادی درباره خودرو در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا دیگر نیاز نباشد یک میلیون صفحه دیگر درباره خودرو جست‌وجو شود.

بازاریابی اطلاعاتی - مشخصات وب‌سایت Cars.com

از آنجایی که خرید خودرو انتخاب بسیار مهمی است وب‌سایت‌های مربوط به خودرو از ارائه تمامی مشخصاتی که خریداران به آن نیاز دارند در سایت خود بسیار سود می‌برند. اگر در حال بازاریابی محصولاتی هستید که خرید بزرگی محسوب می‌شوند داشتن مشخصات کامل آن محصول در وب‌سایت شما ممکن است ایده خوبی باشد.

۴. ویدئوهای Tasty

بازاریابی اطلاعاتی - ویدئوهای Tasty

این ویژگی تجاری محبوب‌ترین تولیدکنندگان محتوا Tasty یعنی Alix  و Rie است که هم برنامه‌های Tasty را تهیه می‌کنند و هم فیلم‌هایی درباره فعالیت‌های روزانه خود در دفتر کار می‌سازند. وقتی طرفداران Alix  و Rie آنها را در صفحه یوتیوب می‌بینند به احتمال زیاد بلافاصله برای تماشای فیلم کلیک می‌کنند.

علاوه بر این، Tasty مشخصات محصول را به روش نسبی ارائه می‌کند. Alix  به جای اینکه بگوید «این یک تابه نچسب است» می‌گوید «من یک سس چسبناک را در این تابه درست کردم ولی به راحتی از آن جدا شد». این یک نمونه از بازاریابی اطلاعاتی است که خوشایندتر به نظر می‌رسد.

به یاد داشته باشید نکته مهم بازاریابی اطلاعاتی این است که به مخاطبان شما در جست‌وجو و دستیابی به اطلاعات مورد نظرشان درباره محصول یا خدمات شما کمک کند. برای مثال اگر کسی بخواهد بداند K-Cups چگونه کار می‌کند اما Keurig این اطلاعات را در سایتش ارائه نکرده باشد ممکن است از خرید محصول صرف‌نظر کند، مخصوصا اگر قبلا درباره آن نشنیده باشد و با آن اصلا آشنا نباشد.

 از اینجا بخوانید : راهنمای کامل بازسازی برند در سال ۲۰۱۹

۵. ویدئو سایه چشم Colourpop

بازاریابی اطلاعاتی - ویدئو سایه چشم Colourpop

چه راهی بهتر از ارائه ویدئوی آموزشی برای عرضه یک محصول سراغ دارید؟ ویدئویی که برند لوازم آرایشی Colourpop تهیه کرده کاملا از بازاریابی اطلاعاتی بهره برده است. در این ویدئو اکثر رنگ‌های پالت جدید سایه چشم این برند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از این طریق خریداران درباره چگونگی به نظر رسیدن رنگ‌ها و نحوه سایه زدن چشم آموزش می‌بینند. علاوه بر این با سایر محصولات آرایشی مرتبط با این پالت سایه نیز آشنا می‌شوند.

۶. ویدئوی طراحی لوگو با Adobe

فعالیت Adobe در بازاریابی اطلاعاتی در قالب فیلم آموزش طراحی لوگو ارائه می‌شود. با استفاده از یک فیلم مشتریان و مخاطبان Adobe می‌توانند نحوه استفاده از نرم‌افزار Adobe را برای طراحی و ساخت یک لوگو بیاموزند.

این فیلم کوتاه و تاثیرگذار قابلیت‌های فوق‌العاده Adobe را نشان می‌دهد. طول فیلم در اینجا مولفه مهمی محسوب می‌شود زیرا نشان می‌دهد ساختن یک لوگو می‌تواند بسیار راحت و مقرون‌به‌صرفه باشد.

برای کمپین بعدی خود به این فکر کنید که چگونه می‌توانید درباره محصول خود به مخاطبانتان آموزش دهید.

توجه به علاقه مخاطبان، مولفه مهم هر استراتژی بازاریابی اطلاعاتی است. اگر بازاریابی در نظر گرفته شده با محصولتان ارتباطی نداشته باشد مورد توجه مخاطب نیز قرار نخواهد گرفت. با در نظر گرفتن این نکته تاکتیک‌های بعدی بازاریابی اطلاعاتی شما عملکرد درخشانی خواهند داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search