درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

آیا هنوز هم می‌توان از اینفوگرافیک ‌ها برای لینک سازی استفاده کرد؟

آیا هنوز هم می‌توان از اینفوگرافیک ‌ها برای لینک سازی استفاده کرد؟
فهرست مطالب

اولین باری که مقاله‌ای با عنوان « اینفوگرافیک ‌ها از بین رفته‌اند» منتشر شد، سال ۲۰۱۱ بود. اما امروز ما اینجاییم و هنوز هم در این‌باره صحبت می‌کنیم. دپارتمان تولید محتوا نوین مارکتینگ همیشه آماده تولید انواع محتوا برای شماست.

آیا اینفوگرافیک ‌ها هنوز هم بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارند؟

 این مقاله در وبسایت ماز در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸  منتشر شده است. برای کسانی که به دنبال پاسخی سریع برای استفاده از این روش برای تهیه‌ی راهبرد کاری خود هستند، باید بگوییم که اینفوگرافیک‌ ها دیگر به محبوبیت سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیستند. به علاوه با اینکه اینفوگرافیک ‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای تولید لینک هستند اما همانطور که در این مقاله نیز مشاهده خواهید کرد، ناشران محبوب به اندازه‌ی گذشته از این فرمت برای تولید محتوا استفاده نمی‌کنند. به هر حال اینفوگرافیک‌ها هنوز هم روزانه استفاده می‌شوند و جایگاه و لینک‌های زیادی را برای تولیدکنندگانش به دست می‌آورند. داده‌ها نشان می‌دهند که اینفوگرافیک ‌ها همواره محبوب هستند.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

به طور کلی اگر فقط از یک روش برای انجام کار خود می‌خواهید استفاده کنید، نظرسنجی‌ها گزینه‌ بهتری هستند.

حقیقت این است که اینفوگرافیک ‌ها هنوز هم یکی از پرکاربردترین فرمت‌های لینک سازی و افزایش شهرت نام تجاری هستند و تجربیات شخصی من نیز همین موضوع را تأیید می‌کند. طرح‌ها و تصاویر مناسب (که از آن‌ها برای کاهش ابهام در طراحی‌ها استفاده می‌کنیم) اغلب پر از محتوای بصری چالش برانگیزی هستند که نوشتن از آن‌ها برای نویسندگان و استفاده از آن برای هر کسی که به دنبال ارسال نوشتاری به آن‌ها است کاربرد بسیاری دارد.

به همین دلیل است که اینفوگرافیک‌ ها بیش از یک دهه محبوب بوده‌اند و در سال‌های آینده نیز خواهند بود.

 از اینجا بخوانید : پیشنهادها و ترفند‌هایی برای استفاده حرفه‌ای از گوگل [همراه با اینفوگرافیک]

روش کار من برای بررسی اینفوگرافیک ها

هدف من تجزیه و تحلیل داده‌ها است، کاوش در آن‌ها برای فهمیدن این موضوع که اینفوگرافیک ‌ها هنوز هم زنده‌اند یا نه و بررسی اینکه آیا نویسندگان هنوز هم مثل گذشته آن‌ها را منتشر می‌کنند یا نه. به باور من بهترین راه برای تعیین این موارد، بررسی محتوایی است که نویسندگان منتشر می‌کنند و دسته بندی آن‌ها بر حسب گذر زمان است.

من نه تنها بررسی کرده‌ام که اینفوگرافیک‌ها هر چند وقت یکبار استفاده می‌شوند بلکه آن‌ها را با شیوهی نشر سایر فرمت‌های محتوایی که برای لینک سازی و افزایش شهرت نام تجاری استفاده می‌شوند، مقایسه کرده‌ام. در واقع من می‌خواهم بدانم اگر اینفوگرافیک‌ها بهترین فرمت برای لینک سازی محتوا محور نیستند، چه فرمتی بهترین است. من هم مثل بسیاری از افراد دیگر برای لینک سازی از محتوای تعاملی، نظرسنجی‌ها و محتوای تصویری استفاده می‌کنم، بنابراین از همین فرمت‌ها برای قیاس با اینفوگرافیک ‌ها استفاده کرده‌ام.

متقاطع حجم زیادی از این داده‌ها (یا داده‌های ناشران مهم و سهام‌داران اصلی که برایشان کار می‌کنید) یا داده‌های مربوط به مواردی که موفقیت بیشتری داشته‌اند، بهترین و ضعیف‌ترین فرمت‌ها برای تولید محتوا را شناسایی کنید. پس از مقایسه‌ی داده‌ها به سرعت می‌توانید مطالب هدف را بررسی کرده و قدرتمندترین فرمت و موضوع مربوط به آن‌ها را بیابید و یا در صورت نیاز به تغییر روش، فرآیند کاری خود را برای دستیابی به موفقیت تغییر دهید.

من داده‌های سایت Entrepreneur.com را به عنوان مبنای این پژوهش در نظر گرفته‌ام، بنابراین هر کسی که روی محتوای شرکت به شرکت (B2B) یا شرکت به مشتری (B2C)، خانگی یا آژانسی، کار می‌کند می‌توانید که حداکثر استفاده را از این داده‌ها ببرد (من از نویسندگان محتوا نامی نبرده‌ام، چراکه چنین کاری به نظر درست نمی‌رسید).

سلب مسئولیت: من از دو روش برای جمع آوری داده‌ها استفاده کرده‌ام که هریک محدودیت‌هایی داشته‌اند. پس از صحبتی که با دنی لینچ، کارشناس کسب و کارهای دیجیتال داشته‌ام، دو روش Screaming Fog و شیوه‌ی استخراج XPath را استفاده کردم. کار من به آنچه خزنده مشاهده کرده، شامل حدود ۷۰ هزار نشانی اینترنتی، محدود بوده است، اما صفحات تکی یا حذف شده‌ای هم وجود داشته‌اند که به دلیل کراول نشدن شامل این تحقیق نمی‌شوند.

پژوهش

در ادامه تعداد اینفوگرافیک ‌هایی که در طول سالیان مختلف در مطالب سایت استفاده شده است را می‌بینید:

اینفوگرافیک - بررسی اینفوگرافیک ها

 

با اینکه هنوز سال ۲۰۱۸ تمام نشده است (در زمان تهیه‌ی این مقاله هنوز ۳ ماه به پایان سال باقی مانده است)، تخمین میزان استفاده از اینفوگرافیک‌ها حدود ۳۸۰ مورد است، رقمی که چندان از تعداد مورد استفاده در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کمتر نیست. آماری که در مقایسه با سالیان گذشته جذاب به نظر می‌رسد.

با این حال موضوعی کلیدی وجود دارد که از آن بی‌خبر هستیم. آیا کاهش ارقام در سال‌های پس از ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ناشی از کاهش تولید محتوای خروجی بوده است؟ آیا در سالیان اخیر تولیدکنندگان محتوا به این نتیجه رسیده‌اند که سایر فرمت‌های محتوایی برای تولید محتوا و پوشش موضوعات مربوط به مشتریان خود را به اینفوگرافیک ‌ها ترجیح دهند؟

تجربیات کاری و شخصی من نشان می‌دهد که تولید کنندگان محتوا در حال گذر از اینفوگرافیک ‌ها به عنوان فرمتی اصلی برای لینک سازی هستند. این موضوع نه تنها بر میزان انتشار این گونه از محتوا اثر می‌گذارد بلکه بر میزان سرمایه‌ای که تولید کنندگان برای تولید اینفوگرافیک‌ها اختصاص می‌دهند هم مؤثر است. در محیطی که اینفوگرافیک‌ها برای حضور در آن باید بهبود یابند، امکان استفاده از آن کاهش می‌یابد.

داده مهمی که می‌خواهم توجه شما را به آن جلب کنم، آمار کلی محتوای تولید شده است. بدون در دست داشتن این داده، راهی برای فهمیدن اینکه کیفیت محتوا در طول زمان بهبود یافته و نویسندگان زمان زیادی برای ارسال مطالب صرف کرده‌اند در حالی که نرخ تولید مطالب کاهش یافته است. در پایان به تعداد کل محتوای منتشر شده در Entrepreneur.com در هر سال نگاهی می‌اندازیم و روند زمانی آن را بررسی می‌کنیم.

اینفوگرافیک - کیفیت محتوا در طول زمان

با اینکه داده‌ها متفاوتند اما نمودارها بسیار شبیه هم هستند. این داده‌ها زمانی جالب‌تر می‌شوند که تعداد کل اینفوگرافیک‌ ها را بر تعداد کل مقالات تقسیم می‌کنیم تا تعداد اینفوگرافیک‌های موجود در هر مقاله را مشخص کنیم.

اینفوگرافیک - تعداد اینفوگرافیک‌های موجود در هر مقاله

 

حالا داده‌ها در دسترس ما هستند. عصر طلایی اینفوگرافیک‌ها بدون شک سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بوده‌ است، اما روندی ثابت از سال ۲۰۱۵ برای آن‌‌ها به وجود آمده است. در قیاس با درصد بالاتر تعداد مقالات تولیدی در این سال‌ها، به نسبت سال ۲۰۱۲، کاربرد اینفوگرافیک‌های بیشتر شده است.

در واقع، با مقایسه تعداد اینفوگرافیک‌ها در مقابل تعداد کل محتوای منتشر شده، تعداد مقالات دارای اینفوگرافیک در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۵% افزایش یافته است.

 از اینجا بخوانید : نتایج شگفت انگیز تست A/B سئو

اینفوگرافیک ‌ها در مقایسه با سایر فرمت‌های تولید محتوا

با در نظر گرفتن همه این موارد، من باز هم می‌خواهم سایر ویژگی‌های جذاب گذشتن از اینفوگرافیک‌ها به عنوان روشی برای تولید محتوای خلاقانه و لینک سازی را بررسی کنیم. آیا تولید کنندگان محتوا همیشه برای ساخت و استفاده از فرمت‌های جدید وسواس دارند، چون روش های قدیمی آن‌ها را خسته می‌کنند یا این روش‌های جدید نرخ بازگشت سرمایه برای لینک سازی را افزایش می‌دهند؟

سؤال دیگری که قصد پاسخگویی به آن دارم نیز این موضوع است: «کارکرد روش‌های دیگر چگونه است و وضعیت آن‌ها در قیاس با هم چگونه است؟» پاسخ به این سؤال در ادامه آمده است:

اینفوگرافیک - مقایسه اینفوگرافیک با سایر فرمت‌های تولید محتوا

با دیدن محتوای تولیدی، دوباره مشاهده می‌کنیم که تعداد مطالب دارای اینفوگرافیک به طور ثابت بیشتر از تعداد مطالب دارای تصاویر و سایر محتواهای تعامل‌گرا بوده‌اند. نظرسنجی‌ها اخیراً طرفداران بیشتری داشته‌اند، اما همه گونه‌های محتوایی از سال ۲۰۱۵ روندی نزولی داشته‌اند. با این حال، هنوز هیچ نشانه‌ی واضحی برای عدم استفاده از اینفوگرافیک‌ها مشاهده نشده است.

ما در آکادمی تولید محتوای نوین مارکتینگ درسی را به شناخت انواع محتوا که می‌توانید در اینترنت عرضه کنید اختصاص داده‌ایم اگر دوست داشتید این مقاله را بخوانید.

در واقع، وقتی که اینفوگرافیک ‌ها را با سایر انواع محتوا (مقایسه‌ی کلی داده‌ها) قیاس می‌کنیم، جدای از سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ که اینفوگرافیک‌ها در همه جا حضور داشتند، نشانه‌ای دیده نمی‌شود که بخواهیم استفاده از اینفوگرافیک‌ها را کاهش دهیم.

این آمارها در دورانی که محتوای تعاملی نقشی اساسی در کارزارهای لینک سازی دارند، بسیار جالب است.

اینفوگرافیک - اینفوگرافیک در نظرسنجی

نظرسنجی شاید غافل‌گیر کننده‌ترین مورد موجود باشد، چراکه از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ رشدی مشابه با اینفوگرافیک‌ها تجربه کرده‌اند. البته روند استفاده از همه‌ی موارد در دو سال اخیر کاهش یافته است.

زمانی که ما از شیوه‌ی ارجاع متقاطع برای یافتن تعداد نظرسنجی‌های انجام شده در هر مطلب استفاده می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که روند افزایش آن از سال ۲۰۱۳ ثابت بوده است. در سال ۲۰۱۸، روند استفاده از نظرسنجی‌ها در هر مقاله بیشتر از اینفوگرافیک‌ها است.

اینفوگرافیک - survey per article

نظرسنجی‌ها یکی از کارزارهای «کوچکی» است که ما به کسب و کارها پیشنهاد می‌دهیم. نظرسنجی‌ها فرمتی هستند که توان بیشتری برای پیشرفت دارند چراکه هم سرعت و هم توامندی بالقوه‌ی مناسبی برای استفاده در عنوان مطالب دارند. از سویی دیگر، ساخت آن‌ها، هم از منظر پژوهش و هم از منظر تولید، بسیار کم هزینه است و به ما به اجازه می‌دهد که نه تنها تعداد بیشتری از آن‌ها را در هر کارزار بسازیم بلکه موضوعات مهم خبری را هدف قرار داده و با سرعت بیشتری نسبت به سایر روش‌ها لینک سازی کنیم.

به نظر من و در نتیجه‌ی این بررسی‌ها می‌بینیم که اگر شاخص نرخ بازگشت سرمایه برای ما لینک‌ها باشند، اینفوگرافیک‌ها هنوز هم توان رقابت و استفاده دارند. نظرسنجی‌ها بهترین کارکرد را دارند. از طرفی دیگر باید در استفاده از سرمایه‌ی خود برای تولید محتوای تعامل‌گرا و تصویری مراقب باشید. با اینکه این روش‌ها هنوز هم نتایج خوبی می‌دهند اما خطر استفاده از آن‌ها بالا است.

توانایی بالقوه‌ی لینک سازی روش ما

 به عنوان آخرین مرحله از بررسی داده‌ها، کارایی فرمت‌های تولید محتوای مختلف برای ناشران را بررسی خواهیم کرد، تحلیلی که نگرشی قدرتمند برای انتخاب نوع محتوای تولیدی در اختیار ما قرار می‌دهد. به علاوه، ما راهی جز بررسی کارایی بهترین فرمت‌های تولید محتوا برای مقایسه‌ نشانگرهای کلیدی کارایی نویسندگان مختلف نداریم (حتی اگر از این موضوع باخبر نباشیم). ما می‌توانیم با تغییر روش تولید محتوا به افزایش کارایی محتوای تولیدی کمک کنیم، کاری که باعث افزایش کیفیت کلی سایت ما می‌شود.

متأسفانه من نتوانستم که آمار تعداد نظرات هر مطلب و یا تعداد دفعات اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی را محاسبه کنم، مواردی که به نظر من معیاری جذاب برای بررسی تعامل کاربران هستند. به همین علت، بر تعداد لینک‌های داده شده به دامنه‌ی اصلی سایت تمرکز کردم. این کار باعث می‌شود که تفاوت میان توانایی لینک سازی کاربران مختلف را بر اساس فرمت‌های مورد استفاده‌ی آن‌ها مقایسه کنیم و اگر فرمت خاصی باعث افزایش میزان لینک سازی شد، آن را شناسایی کنیم.

در اینجا میانگین تعداد لینک‌های دامنه‌های مختلف برای هر مطلب که شامل یکی از انواع مختلف محتوا است را مشاهده می‌کنید:

اینفوگرافیک - توانایی بالقوه‌ی لینک سازی

همانطور که می‌بینید، اینفوگرافیک‌ها و نظرسنجی‌ها همچنان عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند. این موارد نه تنها روش‌هایی هستند که تولید کنندگان محتوا بیشتر از آن‌ها استفاده کرده‌اند، بلکه گونه‌ای از محتوا است که بیشترین تعداد لینک‌ها را ساخته‌اند.

استفاده از این فرمت‌ها برای تولید محتوا شانس کسب رتبه‌ای بالاتر نسبت به رقبا را برای ناشران ایجاد کرده و نام تجاری شما را در مرکز توجه قرار می‌دهد و نیز برای فعالیت‌های لینک سازی شما اهمیت خاصی دارد، چراکه با استفاده از آن‌ها لینک‌های بالقوه‌ی بیشتری را جذب کرده و دامنه‌ی سایت خود را ارتقا می‌دهید.

این موضوع به شما در کسب رتبه مستقیم و غیرمستقیم در گستره وسیعی از عبارات مرتبط با زمینه‌ی کاریتان کمک می‌کند. همچنین استفاده از اینفوگرافیک‌ها شانس کسب رتبه‌ی بالاتر در موتورهای جستجو را برای صفحات و دامنه‌هایی که در آن‌ها استفاده شده‌اند را افزایش می‌دهد. در نهایت لینک‌ها نیز نقش خود را در این الگوریتم ایفا خواهند کرد.

در پایان و همانطور که من در بخش ابتدایی مقاله نیز اشاره کردم، نظرسنجی‌ها بهترین فرمت برای لینک سازی هستند. دقیقاً نمی‌دانم که استفاده از چه تعداد از آن‌ها مناسب است اما این حقیقت که نظرسنجی‌ها بیشترین تعداد لینک را برای لینک‌ کننده‌های ما ایجاد می‌کنند، ثابت شده است. اگر از نظرسنجی‌ها در روند لینک سازی محتوا محور، همراه با سئوی مبتنی بر نشانگرهای کلیدی کارایی استفاده می‌کنید، بیشترین شانس جذب لینک و افزایش بالقوه‌ی رتبه بندی را دارید.

اینفوگرافیک‌ها هنوز هم نقشی اساسی در ایجاد تعامل دارند. تنها زمانی استفاده از آن‌ها را کنار بگذارید که داده‌ها به شما بگویند. در غیر این صورت بی هیچ دلیلی شانس استفاده از آن‌ها را از خود دریغ نکنید.

امیدوارم این داده‌ها و فرآیند‌ها برای همه‌ شما جذاب باشد و مشتاقانه منتظر آگاهی از نظرات و تجربیات شما هستم.

برای آشنایی با انواع کارکردهای محتوا در سایت خود با دپارتمان تولید محتوای نوین مارکتینگ تماس بگیرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search