درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

روش‌هایی برای بهبود لینک سازی ( link building )

روش‌هایی برای بهبود لینک سازی ( link building )
فهرست مطالب

اگر بخواهیم خدمات سئو را به سه بخش تقسیم کنیم آن سه بخش عبارت اند از تولید محتوا، لینک سازی و سیگنال کاربری . شما با بهبود این سه بخش می‌توانید سئو خود را متحول کنید.

استفاده از راهبردی درست، لینک سازی می‌تواند به روشی مؤثر برای اعتبار افزایی بلند مدت و حضور بیشتر در نتایج موتورهای جستجو تبدیل شود. متأسفانه، احتمال اینکه ناخواسته به سمت روش‌های قدیمی و منسوخ جذب شوید همواره وجود دارد. با توجه به وجود رویکردهای کاملا متفاوت به لینک سازی، بسیار مهم است که برای افزایش اثرگذاری این روش یک گام به عقب برگشته و به تصویر بزرگتر و به عبارت بهتر به اهداف اصلی خود نگاه کنید.

تاکتیک‌های متنوعی برای لینک سازی وجود دارند که به منابع و هزینه‌های زیادی نیاز ندارند، پس اگر برای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنید و یا اینکه شغلی خانگی دارید، چیزهایی که در تضاد با راهبردتان هستند را دور انداخته و کارتان را آغاز کنید. در ادامه تعدادی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید رویکرد لینک سازی خود را بهبود بخشید، ذکر شده است.

لینک سازی - بهبود لینک سازی ( link building )

موارد اساسی را فراموش نکنید

گام نخست این است که موارد اساسی را فراموش نکنید، زیرا فراموش کردن آن بسیار آسان است، خصوصا زمانی که به طور مداوم با «محتوای انگیزشی» مواجه می‌شوید که به شما وعده‌ی بهترین‌ها را می‌دهند و به نظر تنها روشی هستند که شما به آن نیاز دارید. لینک‌های قدیمی و متن‌ها بدون لینک نام تجاری خود را بازبینی کنید؛ رفع مشکل لینک‌های شکسته می‌تواند تأثیری عظیم داشته باشد، به خصوص زمانی که از سایت‌های با اعتبار بالا باشند.

هنگام لینک سازی خود را در نام تجاری غرق کنید

اگر برای یک آژانس کار می‌کنید، «غرق شدن در نام تجاری» و داشتن یک «روز اکتشاف» برای داشتن رویکردی درست، کاربرد بسیاری دارد. با فهرستی کامل از همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی مشتری خود بدانید شروع کنید، محصول یا نام تجاری آن‌ها و صد البته یکپارچه سازی آن‌ها.

یکی از مشتریان ما به تازگی به ما گفت که کسب و کارش را به مدتی طولانی بر این اساس اداره کرده است که همه‌ی افراد، همه چیز را درباره‌ی نام تجاری و محصولاتش می‌دانستند. در حالی که واقعیت این است که تنها ۱۰ درصد از مشخصات محصولات او به صورت آنلاین در دسترس بوده است. اگر مشتریان همه‌ی اطلاعات را برای خودشان نگه دارند، داشتن یک روز غرق شدن در نام تجاری، فرصتی مناسب برای شناخت آن‌ها به عنوان یک نام تجاری و روش کار آن‌ها ایجاد می‌کند.

این کار شانس ملاقات با مدیران نام تجاری و یافتن روش‌هایی که به کمک کار گروهی بهترین کار ممکن را انجام دهیم، را هم فراهم می‌کند و چه چیزی از این بهتر. مواردی وجود دارد که شما به عنوان همکار آن‌ها پوشش نداده‌اید، چیزهایی که آن‌ها نیز هرگز به گفتنش فکر نکرده‌اند. برای مثال، ارائه‌ی محصولات جدید و یا رابطه‌ای که همین حالا هم با سایتی برقرار است که شما ماه‌هاست به دنبال نفوذ به آن هستید.

لینک سازی - نام تجاری

راهبردی آینده نگر داشته باشید

اگر یک چیز در زندگی واقعی باشد این است که الگوریتم‌های گوگل به طور پیوسته در حال بروز شدن است. متأسفانه، ما نمی‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم و ممکن است شما زمان زیادی را برای به دست آوردن یک لینک صرف کنید اما آن لینک هیچ ارزشی نداشته باشد.

با تفکر به تصویر بزرگتر، رویکرد خود را بهبود ببخشید و راهبردی را توسعه دهید که اعتبار بیشتری برای شما ایجاد می‌کند. لینک‌های خوب و محکمی از سایت‌های معتبر بسازید. واقع‌گرا و هوشمند باشید و محتوای باارزش تولید کنید. همواره به روش‌های لینک سازی خود بنگرید، فرقی ندارد که به دلیل بررسی نام تجاری باشد یا لینک‌های ارجاعی.

بک لینک های خود را رصد کنید

رصد کردن بک لینک‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های رشد آن است و به شکل شگفت انگیزی اکثر لینک سازان آن را در پایین فهرست کاریشان قرار می‌دهند. مهم است که سایت‌های جدیدی که به شما لینک می‌دهند را بررسی کنید، بنابراین می‌توانید روابط جدیدی بسازید و محتوا و نکات عالی بیشتری منتشر کنید.

دوم اینکه، سایت‌های زیادی به شما لینک خواهند داد اما به شما نمی‌گویند. پس بسیار حیاتی است که بر این مورد مسلط باشید. همچنین بسیار مهم است که ببینید کدام سایت‌ها لینک دادن به شما را متوقف کرده‌اند، چراکه شانس خوبی برای به دست آوردن دوباره‌ی لینک یا تلاش برای ساخت رابطه‌ای جدید با آن سایت وجود دارد.

لینک سازی - بک لینک ‌های خود را رصد کنید

روابط از همه چیز مهمتر است

داشتن رابطه‌ای خوب با یک سایت و یا یک فرد تأثیر گذار به اندازه‌ی داشتن محتوایی عالی اهمیت دارد. آن‌ها در توییتر دنبال کنید، زیر توییت‌هایشان نظر بدهید، چهره‌ای آشنا و نامی در دسترس برایشان باشید که به آن‌ها ایده می‌دهد. خواهید دید که آن‌ها برای دریافت محتوا و ایده مستقیما نزد شما می‌آیند، نه از راهی دیگر.

رقبا را از نزدیک بررسی کنید

دنبال کردن فعالیت رقبا راهی سریع و مقرون به صرفه برای شناخت سایت‌های جدید در جهت برقراری ارتباط، تولید محتوا و روش‌های جدید برای استفاده است. استفاده از لینک‌های رقبا در جهت دستیابی به اهداف مورد نظر شما همواره روشی مؤثر است که نیاز به صرف زمان و خلاقیت زیادی ندارد.

برای ساده‌تر شدن هرچه بیشتر کارها، می‌توانید از تنظیمات خودکار بخش هشدارهای گوگل یا هشدارهای بک لینک و گزارش‌های ابزارهایی نظیر SEMRush استفاده کنید. رقبای شما همواره لینک‌های جدیدی به دست می‌آورند، پس این موضوعی است که باید به طور دائم رصد کنید.

از لینکهای nofollow نترسید

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، ما باید راهبردهای خود را بر تصویر بزرگتر و لینک‌هایی که در آینده به دست خواهند آمد متمرکز کنیم. گاهی اوقات این موضوع به این معنی است که لینک‌های nofollow یا ذکر منبع بدون لینک را به دست آورید. برخی از سایت‌ها سیاست‌های خاصی دارند، برخی از سایت‌ها هم به صورت خودکار لینک nofollow ثبت می‌کنند. اگر یک ذکر منبع بدون لینک باعث کسب ترافیک بیشتر و شناخته شدن بیشتر نام تجاری شما شود، بنابراین یک لینک nofollow یا منبعی بدون لینک مشکل چندانی برای شما به حساب نمی‌آید.

لینک سازی - لینک‌های nofollowبسیاری از تاکتیک‌های لینک سازی در دسته‌ی «پیروزی‌های سریع» قرار نمی‌گیرند اما نتایج آن می‌تواند تأثیر شگرفی بر افزایش اعتبار سایت و شهرت نام تجاری شما داشته باشد. اساسا آگاه بودن از جدیدترین روش‌های توسعه‌ی لینک سازی کلیدی است، چراکه استفاده از راهبردهای منسوخ لینک سازی ممکن است راهبرد سئوی شما را تضعیف کرده و موفقیت سایت شما را به تعویق بیندازد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search