درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

CMO چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

CMO چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟
فهرست مطالب

اگر به طور روزانه با CMO شرکت خود در تعامل باشید یا در نظر داشته باشید یک CMO برای شرکت خودتان استخدام کنید حتما بیشتر کنجکاو خواهید شد که CMO دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چرا وجود او برای موفقیت یک شرکت بسیار مهم و تاثیرگذار است. در مقاله کوتاه حاضر قصد داریم به شما نشان دهیم CMO دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد.

برای دیده شدن کسب‌وکارتان در جست‌وجوی گوگل نیاز به تبلیغات در گوگل دارید. پس فرصت را از دست ندهید و با کارشناسان نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

در حقیقت CMO مخفف Chief Marketing Officer به معنای مدیر ارشد بازاریابی است. اگر این عنوان را در شبکه لینکدین جست‌وجو کنید، در صفحه نتایج از عبارت‌هایی نظیر «ایجاد تعامل با مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار» گرفته تا «هماهنگی بودجه‌های بازاریابی مطابق با اهداف سازمانی و به طور روزانه» را در بیو افراد خواهید دید.

CMO عنوان گسترده‌ای است که با توجه به اندازه کسب‌وکار، اهداف آن یا دید و اولویت‌های تیم رهبری می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای درک بهتر نقش یک مدیر ارشد بازاریابی و آگاهی از وظایف و عملکرد روزانه او به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای کامل بازسازی برند در سال ۲۰۱۹

مدیر ارشد بازاریابی (CMO) کیست؟

مدیر ارشد بازاریابی (CMO) کیست؟

مدیر ارشد بازاریابی یک مدیر C-level است که با تدوین و اجرای یک برنامه گسترده بازاریابی، رشد و پیشرفت کسب‌وکار را تسهیل می‌کند. برنامه بازاریابی CMO باید به شرکت کمک کند تا آگاهی از برند را افزایش دهد، مزیت رقابتی در بازار ایجاد کند و آن را حفظ کند و همچنین اطمینان داشته باشد که استراتژی بازاریابی هر تیم داخلی با اهداف گسترده‌تر این شرکت مطابقت دارد.

برای درک بهتر نقش یک CMO توصیف Kipp Bodnar مدیر ارشد بازاریابی هاب‌اسپات درباره موقعیت شغلی‌اش را با هم می‌خوانیم: «امروز یک مدیر ارشد بازاریابی باید میان ایجاد برند و چشم‌انداز کسب‌وکار تعادل برقرار کند ضمن اینکه باید بتواند توانایی کسب‌وکار را در هدایت تقاضای تجارت و تست استراتژی‌ها به خوبی تحلیل کند.»

Bodnar می‌گوید: «مدیران ارشد بازاریابی تکنولوژیست هستند و نسبت به گذشته بیشتر از فناوری استفاده می‌کنند تا تجربه مشتریان قابل توجهی ارائه دهند. آنها به عنوان تکنولوژیست سیستم‌ها، گردش کار و داده‌ها را در سطح مقیاس کل بازار هماهنگ می‌کنند.»

وظایف معمول یک مدیر ارشد بازاریابی

  • تدوین استراتژی‌های نوین بازاریابی که منجر به افزایش درآمد و شناخت برند می‌شود
  • اجرای فرآیندهایی که منجر به کارآیی بیشتر در سراسر سازمان شود
  • هدایت تیم‌های بازاریابی به منظور دستیابی به راه‌حل‌های منحصربه‌فرد برای مشتریان
  • دستیابی به همکاری با سایر بخش‌ها، مانند بخش فروش و خدمات برای اطمینان از اینکه اهداف بازاریابی با اهداف کلی شرکت مطابقت دارند و در نهایت رشد اقتصادی را به دنبال خواهند داشت
  • بررسی و ارزیابی موقعیت فعلی کسب‌وکار در بازار و به‌روزبودن در حوزه صنعت
  • همکاری با تیم‌های روابط عمومی داخلی و خارجی برای ایجاد یک پیام هماهنگ

به طور خلاصه، یک مدیر ارشد بازاریابی باید بتواند آگاهی و تقاضا برای محصولات و خدمات شرکت را هدایت کند.

علاوه بر این، مدیر ارشد بازاریابی به عنوان یک عضو تیم اجرایی نیازمند مهارت‌های قدرتمند رهبری و ارتباطی و همچنین فراست تجاری است تا بتواند به طور موثر با تیم‌های بازاریابی داخلی و تیم‌های فروش، هیئت مدیره و سرمایه‌گذاران خارجی ارتباط برقرار کند تا از هم‌تراز شدن تلاش‌های بازاریابی و چشم‌اندازهای شرکت اطمینان حاصل کند.

مدیر ارشد بازاریابی چه می‌کند؟

مدیر ارشد بازاریابی مسئول اجرای موثر استراتژی بازاریابی جامع است که باعث رشد کسب‌وکار و افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات خواهد شد. علاوه بر این، مدیر ارشد بازاریابی باید این استراتژی را با تیم‌های بازاریابی داخلی و تیم‌های فروش، هیئت مدیره و سرمایه‌گذاران خارجی در میان بگذارد تا اطمینان حاصل کند که شرکت در تلاش‌های بازاریابی و چشم‌انداز خود هم‌‌سطح شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search