درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

طراحی نمودار برای اینستاگرام

طراحی نمودار برای اینستاگرام مجله اکونومیست
فهرست مطالب

در میان رسانه های اجتماعی، اینستاگرام بیش از همه ماهیت بصری دارد. علاوه بر تمرکز اینستاگرام بر عکس و ویدئو، روزنامه‌نگاری بصری نیز در آن جایگاه قابل توجهی دارد. بخشی از کار یک روزنامه‌نگار داده‌های بصری در مجله اکونومیست، طراحی نمودار برای اینستاگرام است. تیم روزنامه‌نگاری بصری اکونومیست هر هفته خروجی نمودارهای خود را بررسی می‌کند و یکی از این نمودارها را که احساس کند بهترین عملکرد را در شبکه‌های اجتماعی اکونومیست داشته باشند انتخاب می‎‌کند. عوامل موثر در این تصمیم‌گیری‌ها رنگ در نمودار، موضوع، تاثیر بصری و میزان پیچیدگی نمودار است. آنها معتقدند با گذشت زمان مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای کمک به بهینه‌سازی محتوای خود ایجاد می‌کنند. این اصول به ویژه در پلتفرمی حائز اهمیت است که افراد بتوانند به راحتی محتوای گذشته را که بلافاصله توجه آنها را جلب نمی‌کند اسکرول کنند.

 از اینجا بخوانید : افزایش تعامل با UGC در اینستاگرام

 

طراحی نمودار برای اینستاگرام - اینفوگرافیک

رنگ‌ها را ثابت نگه دارید

اکونومیست می‌خواهد نمودارهایش در اینستاگرام در میان تصاویر دیگر به راحتی قابل تشخیص باشد؛ بنابراین رنگ و رنگ‌بندی برای آن بسیار حائز اهمیت است. هماهنگی با برند و سبک آن به مخاطبان کمک می‌کند تا نمودارهای اکونومیست را در میان موارد دیگر به راحتی پیدا کنند و ببینند. از آنجا که لوگوی اکونومیست به رنگ قرمز است، قرمز به عنوان رنگ اصلی انتخاب شده است. طیفی از رنگ آبی نیز برای رنگ‌های ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در موارد استثنا مانند نمودارهای سیاسی یا نقشه‌های خاص که رنگ‌ها در آن دارای ارتباط خاصی باشند، از رنگ‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. زمانی که یک الگوی قوی در استفاده از رنگ وجود دارد، در صورت لزوم می‌توان انعطاف‌پذیر بود و رنگ‌های دیگر را نیز به کار برد.

 از اینجا بخوانید : تجربه کاربر از فروشگاه اینترنتی: ۵ درس برای بهینه سازی نرخ تبدیل از آمازون

طراحی نمودار برای اینستاگرام - رنگ‌ها را ثابت نگه دارید

تصویر بالا سمت چپ: استفاده از رنگ قرمز به عنوان هایلایتر برای پیوند داده‌ها با عنوان. تصویر بالا سمت راست: استفاده از رنگ‌های مناسب سیاسی برای جلوگیری از سردرگمی و عدم استفاده از رنگ قرمز. تصویر پایین سمت چپ: استفاده از رنگ قرمز به عنوان رنگ غالب. تصویر پایین سمت راست: استفاده از رنگ قرمز به عنوان هایلایتر برای نشان دادن داده‌های جالب توجه.

در نمایش نمودار تجدیدنظر کنید

شاید وسوسه‌انگیز باشد که نمودار خود را مانند نمودارهای نسخه چاپی با حجم زیادی از اطلاعات در یک فضای کوچک نمایش دهید، اما گاهی اوقات این کار امکان‌پذیر نیست یا توصیه نمی‌شود. نمودارهای چاپی اکونومیست غالبا کوچک هستند اما در مورد اینستاگرام آن، این‌طور نیست. بنابراین باید درباره نمایش نمودار در اینستاگرام بیشتر فکر کرد و عوامل جذابیت آن را کشف کرد. باید روی عناصری تمرکز کرد که نمودار را به طور روشن و واضح ارائه کند.

طراحی نمودار برای اینستاگرام - در نمایش نمودار تجدیدنظر کنید

تصویر سمت چپ: نمودار اصلی، تصویر سمت راست: نمودار طراحی‌شده برای اینستاگرام

مخاطب خود را بشناسید

در حالی که نمودارها و استوری‌های اقتصادی اکونومیست مورد توجه مخاطبان همیشگی این مجله قرار می‌گیرد، اینستاگرام به آن فرصت می‌دهد تا با مخاطبان دیگری تعامل داشته باشد که ممکن است از وسعت فعالیت‌های اکونومیست در حوزه‌های کتاب، هنر، علم و ورزش آگاهی نداشته باشند. مخاطبان اینستاگرام اکونومیست را غالبا جوان‌ها تشکیل می‌دهند. سن ۷۰ درصد فالوورهای صفحه اینستاگرام این مجله زیر ۳۴ سال است و بیش از یک‌چهارم این درصد زیر ۲۴ سال سن دارند.

اکونومیست با استفاده از اینستاگرام تنوع حوزه فعالیت خود را به مخاطبان جدید نشان می‌دهد

طراحی نمودار برای اینستاگرام - مخاطب خود را بشناسید

به افراد اجازه دهید خود را در داده‌ها پیدا کنند

نقشه‌ها و رتبه‌بندی‌ها محبوب هستند زیرا مردم دوست دارند ببینند که شهر یا کشورشان در کجای این داده‌ها قرار دارد. در تصویر زیر تعدادی از کارآمدترین پست‌های اکونومیست در اینستاگرام را می‌بینید که شامل فهرست مناسب‌ترین شهرها برای زندگی، نمودار روزانه درباره مهارت زبان انگلیسی و بهترین دوره‌های MBA در جهان است. پست‌هایی از این دست تعامل بیشتری با مخاطبان ایجاد می‌کند، زیرا افراد داده‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و دوستان خود را زیر پست تگ می‌کنند. شاید دلیل این موضوع این است که توانایی پیدا کردن خود در داده‌ها می‌تواند ارتباط شخصی با آن ایجاد کند.

طراحی نمودار برای اینستاگرام - به افراد اجازه دهید خود را در داده‌ها پیدا کنند

گاهی اوقات بهترین نمودار نداشتن نمودار است

همیشه نمودارها در اینستاگرام خوب به نظر نمی‌رسند و این ممکن است به دلیل محدودیت در اندازه، داده‌های بیش از حد یا داده‌های خیلی کم و داده‌های مالی بسیار پیچیده که فهمیدن آن زمان زیادی را می‌طلبد باشد. گرچه برای اکونومیست مهم است که همه نقشه‌ها و نمودارها در اینستاگرام توسط مخاطبان دیده شوند، اما استفاده از قالب‌های نامناسب برای نمایش آنها باعث می‌شود فید اینستاگرام درهم‌ریخته شود. مهم است که نمودار مورد نظر گزیده باشد.

طراحی نمودار برای اینستاگرام - ایجاد نمودار

تصویر بالا سمت چپ: اطلاعات بیش از حد؛ تصویر وسط: از نظر بصری جذابیت ندارد؛ تصویر بالا سمت راست: خیلی خاص است؛ تصویر پایین سمت چپ: شکل اشتباه است؛ تصویر پایین سمت راست: داده‌ها کافی نیست

… به هر حال باید تلاش کرد

اخیرا در اکونومیست گزارش ویژه‌ای درباره شهرهای آلوده هند آماده شده بود که به نظر می‌رسید در الگویی که برای نمایش نمودار از آن استفاده می‌کنند، موفق نباشد. با این وجود با تلاش تیم رسانه نمودار طوری نمایش داده شد که یکی از نمودارهای برتر اکونومیست محسوب می‌شود.

طراحی نمودار برای اینستاگرام - داده های معتبر

تصویر سمت چپ: نمودار اصلی؛ تصویر سمت راست: نمودار طراحی‌شده برای اینستاگرام

انتشار نمودار در اینستاگرام هنوز یک روند نسبتا جدید در اکونومیست است، بنابراین یادگیری در این زمینه ادامه دارد. پی بردن به اینکه انجام چه کارهایی در ارائه نمودار نتیجه نمی‌دهد به اندازه کارهای نتیجه‌بخش اهمیت دارد. اکونومیست دریافت که نمودارها می‌توانند از سایر انواع محتوا بهتر عمل کنند، اما مهم است بتوان کیفیت ارائه نمودار را بهبود بخشید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search