درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

مقایسه Impressions و Reach در شبکه های اجتماعی

مقایسه Impressions و Reach در شبکه های اجتماعی
فهرست مطالب

بیاید درباره شاخص‌های رسانه‌های اجتماعی صحبت کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه Impressions و Reach بپردازیم.

وقتی می‌خواهید تعامل کاربران را بررسی کنید، باید با دو مفهوم آشنا باشید: بازدید یکتا (Reach) و نمایش (impressions).

Reach برای بیان تعداد افراد بازدید کننده از محتوا به کار می‌رود. مجموع تعداد افرادی که یک توییت، پست اینستاگرامی و یا رویدادی فیسبوکی را دیده‌اند.

فرض کنید یک تبلیغ ۵۰۰ بار در یک شبکه اجتماعی نمایش داده شود، اگر ۲۰۰ نفر روی آن کلیک کرده باشند، Reach برابر با ۲۰۰ خواهد بود.

نمایش، همانطور که از نامش هم پیداست، تعداد کل نمایش محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی است. بعد از مقایسه Impressions و Reach متوجه تفاوت آن‌ها می‌شویم. زیرا بیانگر تعداد کسانی که روی محتوای شما کلیک کرده و یا با آن در تعامل بوده‌اند نیست، بلکه تعداد کل نمایش‌های محتوا را نشان می‌دهد.

اگر تبلیغ شما در یک شبکه اجتماعی ۵۰۰ بار نشان داده شده باشد، impressions شما ۵۰۰ خواهد بود.

impressions به صورت تعداد کل بازدید افراد از محتوای شما در شبکه های اجتماعی تعریف می‌شود. از سوی دیگر Reach بیانگر تعداد افرادی است که محتوای شما را دیده و به شیوه‌هایی نظیر لایک، نظردهی یا اشتراک گذاری با آن تعامل داشته‌اند.

با اینکه هر دو شاخص شباهت زیادی به هم دارند اما چند تفاوت مهم هم بین آن‌ها وجود دارد. در اکثر موارد، تعداد impressions از Reach بیشتر است. علت هم این است که impressions تعداد بازدید را نشان می‌دهد اما Reach نشانگر تعامل افراد است. به طور معمول تعداد نمایش ها به تعداد دنبال کنندگان حساب کاربری شما نزدیک است.

impressions به معنی تعداد نمایش و Reach به معنی تعداد کلیک‌ها است. با اینکه به نظر می‌رسد که معنای این دو عبارت کاملاً واضح و شفاف است اما هر یک از رسانه‌های اجتماعی تعریف خاص خود را برای آن‌ها ارائه می‌کنند و اگر می‌خواهید شاخص‌ها را به خوبی تحلیل کنید، بایستی با مفهوم آن‌ها در هر رسانه اجتماعی آشنا باشید.

 از اینجا بخوانید : معیارهای شبکه های اجتماعی که باید زیر نظر داشته باشید

فیسبوک

نسخه تجاری فیسبوک impressions را به این صورت تعریف می‌کند: «تعداد دفعاتی که تبلیغ شما در نمایشگر نمایان شده است» و مفهوم آن را تشریح می‌کند.

impressions در فیس بوک بر مبنای تعداد دفعاتی که تبلیغ شما به نمایش درآمده است محاسبه می‌شود. اگر کاربر در فیسبوک ۱ تبلیغ را مشاهده کند و به پایین صفحه برود، سپس دوباره به بالای همان صفحه بازگردد، هر دوی آن‌ها ۱ نمایش محسوب می‌شود. اگر تبلیغی مشابه برای یک کاربر در دو صفحه مختلف و با اختلاف زمانی بیش از ۲۴ ساعت نمایش داده شود، تعداد نمایش ۲ مورد محاسبه می‌شود.

Impressions در فیسبوک به این ترتیب محاسبه می‌شود که اگر من یک تبلیغ در این سایت ببینم، در برخورد اول تبلیغ به نظرم جذاب نرسد و به پایین صفحه بروم، در صورتی که پس از چند دقیقه نظرم عوض شود و دوباره تبلیغ را ببینم، مجموعاً یک نمایش انجام شده است. اما اگر ۲۴ ساعت بعد دوباره به فیسبوک بیایم و همان تبلیغ را دوباره مشاهده کنم، ۲ نمایش روی داده است.

استانداردهای تبلیغاتی برای رسانه‌های مختلف، متفاوت است. به طور کلی اگر تبلیغی در تایم‌لاین فیسبوک فردی نمایان شود، یک نمایش محسوب می‌شود. فیسبوک البته کمی دقیق‌تر با این موضوع برخورد کرده است. به علاوه شیوه محاسبه نمایش برای ویدئو و تصویر به یک شکل است.

مفهوم تعاریف فوق این است که نیازی به اجرا شدن یک ویدئو برای محاسبه یک نمایش نیست. برای حصول اطمینان از دیده شدن تبلیغ، در حساب کاربری تجاری فیسبوک به بخش «نمایش‌های بازدید شده» بروید.

حالا که درکی از مقایسه Impressions و Reach در فیسبوک پیدا کردید، وقت آن است که این مفاهیم را در سایر رسانه‌های اجتماعی بررسی کنیم.

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، هریک از رسانه‌های اجتماعی مختلف به روش خود Impressions و Reach را حساب می‌کنند. اگر از یک شبکه اجتماعی دیگر استفاده می‌کنید، از ابزار تجزیه و تحلیل آن برای بررسی شاخص‌ها و آشنایی با تفاوت‌های جزئی شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. این کار به بهبود نتایج گزارش‌های شما کمک شایانی خواهد کرد.

impressions یکی از شاخص‌های رسانه‌های اجتماعی است. فیسبوک نمایان شدن تبلیغ در صفحه را impressions محسوب می‌کند. توییتر دیده شدن توییت را نمایش به حساب می‌آرود. نمایش در اینستاگرام بر مبنای تعداد دفعاتی که هر کاربر یک پست، استوری یا IGTV را می‌بیند، حساب می‌شود.

شیوه محاسبه نمایش در هر شبکه اجتماعی ارتباط مستقیمی با کارکرد اصلی آن شبکه و روش کار آن دارد.

 از اینجا بخوانید : ویژگی های یک پروفایل کامل در اینستاگرام

توییتر

من عاشق شیوه‌ای هستم که توییتر به وسیله آن تجزیه و تحلیل رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این شبکه اجتماعی هم لازم است به مقایسه Impressions و Reach بپردازیم. اگر وارد حساب کاربری خود بشوید، نتایج سریعاً برای شما نمایش داده می‌شود. هربار که کاربری توییت ارسالی شما را ببیند، شما یک نمایش به دست خواهید آورد.

موضوعات، نمایش خاص خود را دارند. اگر توییت اولیه شما ۴۰۰ نمایش داشته باشد و پاسخ به آن ۲۰۰ نمایش داشته باشد، نمایش کل شما برای این موضوع ۶۰۰ خواهد بود. تمامی این آمار در سایت توییتر به شما ارائه می‌شود.

اگر روی زبانه «توییت‌ها» در سایت کلیک کنید، نمودار نمایش‌ها را مشاهده خواهید کرد. به یاد داشته باشید که Reach شاخصی قابل رهگیری نیست. در ادامه تصویری از بخش تجزیه و تحلیل حساب کاربری من آورده شده است.

مقایسه Impressions و Reach - توییتر

با بردن نشانگر روی هر یک از بخش‌های نمودار، تعداد توییت‌ها و نمایش‌های ارگانیک هریک از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. توییتر تعداد تعامل (کلیک‌هایی که روی توییت شما انجام شده) را هم حساب می‌کند و به صورت نموداری خطی در همان صفحه نمایش می‌دهد.

اینستاگرام

Impressions و Reach در اینستاگرام به صورت دو مفهوم جداگانه تعریف می‌شوند. تعداد Impressions در اینستاگرام به معنی تعداد دفعاتی است که یک پست، استوری یا IGTV دیده شده است. اما Reach به معنی تعداد افراد منحصر بفردی است که با پست‌های شما در تعامل بوده‌اند.

مقایسه Impressions و Reach - اینستاگرام

«منحصر بفرد» در این مورد به معنی مجموع دنبال کنندگان و افرادی است که بر مبنای علایق خود محتوای شما را دیده‌اند. مثلاً چون من به طور معمول پست‌های مرتبط با کسب و کارهای تحت مالکیت زنان را دنبال می‌کنم، تایم‌لاین من پر است از محتوای مربوط به کسب و کارهای با مالکیت زنان. به این ترتیب من یک کاربر منحصر بفرد برای این موارد به شمار می‌روم.

نرم‌افزارهایی نظیر Sprout Social هم برای شمارش تعداد نمایش اینستاگرام در دسترس هستند.

اگر تعداد Impressions از Reach بیشتر باشد، به این معنی است که دنبال کنندگان و مخاطبان شما بیش از یک بار محتوای شما را می‌بینند، مثلاً هر بار که وارد نرم افزار می‌شوند محتوای شما را مشاهده کرده‌اند.

 

مقایسه Impressions و Reach در شبکه های اجتماعی، کدامیک مهم‌تر است؟

وقتی می‌خواهید درباره مقایسه Impressions و Reach تحقیق کنید و این که کدام یک از این دو بهتر است، به اهداف کسب و کار خود فکر کنید. با اینکه هر دو شاخص اهمیت خاص خود را دارند اما اگر هدف شما از تبلیغ جلب توجه کاربران است، بر Impressions متمرکز شوید. علت هم این است که پست‌های تبلیغاتی شما بر مبنای تعداد کسانی که آن را دیده‌اند بررسی می‌شود.

برای مثال، اگر با پرداخت هزینه یک توییت تبلیغاتی در توییتر منتشر کنید، توییتر این آمارها را در گزارش تحلیلی خود به شما ارائه می‌دهد. همچنین این مورد نشان دهنده این است که باید بر فیسبوک و توییتر تمرکز بیشتری داشته باشید زیرا هر دوی آن‌ها نمایش محور هستند.

اگر اولویت اصلی شما افزایش شهرت و تعامل با نام تجاری باشد، Reach شاخصی است که باید بر آن تمرکز بیشتری داشته باشید. تعداد Reach با ارائه جزئیاتی از تعداد افرادی که با نام تجاری شما در تعامل هستند، گزارشی کلی از مشتریان احتمالی را به شما می‌دهد. به این منظور بهتر است از اینستاگرام استفاده کنید.

دنبال کردن تعامل راهی مهم برای کسب اطلاعات درباره بازگشت سرمایه کل به حساب کاربری تجاری شما است. وقتی که شک دارید، باید هم Impressions و هم Reach را دنبال کنید تا از تعداد مشتریان احتمالی خود آگاه شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
|
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search