درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

معیارهای شبکه های اجتماعی که باید زیر نظر داشته باشید

معیارهای شبکه های اجتماعی که باید زیر نظر داشته باشید
فهرست مطالب

همه ما می دانیم که معیارهای شبکه های اجتماعی اهمیت دارند. گرفتن داده و بازگشت سرمایه، واقعا دارای اهمیت هستند. هرچند، اگر زمان بسیار زیادی را صرف این کنید که چه معیارهایی برای کسب و کار شما حائز اهمیت است، زمانی برای تحلیل و انجام فعالیت بر اساس این معیارها نخواهید داشت.

به همین دلیل هم هست که لیستی از معیارهای شبکه های اجتماعی که نظارت بر روی آن‌ها ضروری است جمع آوری کرده‌ایم تا از این مجموعه بزرگی که می توانند کمک زیادی به شما بکنند غافل نشوید. معیارهای شبکه های اجتماعی دیدگاهی نسبت به مشتریان، چگونگی نظارت بر روی بازگشت سرمایه، ارتقاء نحوه ارائه برند در دنیای آنلاین و داشتن مشتریان شادتر به شما می‌دهد.

معیارهای شبکه های اجتماعی برای استراتژی شبکه های اجتماعی امری ضروری است. این معیارها دیدگاهی نسبت به نحوه عملکرد کانال های‌مجازی داده و به شما می گویند مخاطبین هدفتان چه دیدگاهی نسبت به شما دارند. این معیارها همچنین می‌توانند به شما روش‌هایی برای پیشرفت بر اساس استراتژی‌هایی که دارید ارائه کنند.

 از اینجا بخوانید : ۲۰ آمار مهم از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار

معیارهای شبکه های اجتماعی - مخاطبان شبکه های اجتماعی

۱- نرخ رشد مخاطب

برای آن که نرخ رشد مخاطب خود را اندازه گیری کنید، با انتخاب یک دوره گزارش گیری را شروع کنید. سپس، فالوورهای جدید خود را در همین دوره خاص اندازه گیری کنید. پس از آن، باید فالوورهای جدید خود را از کل فالوورها تفکیک کنید.

فرض کنیم حساب توییتر برند شما ۶۰۰۰ فالوور در هفته سوم ماه سپتامبر دارد. برای هفته چهارم، باید نرخ رشد مخاطب خود را از اول اکتبر تا ۳۱ دسامبر اندازه گیری کنید. اگر در ۳۱ دسامبر، ۸۶۵۷ فالوور داشته باشید، نرخ رشد مخاطب شما برای هفته چهارم می‌شود ۶۹%.

 از اینجا بخوانید : ویژگی های یک پروفایل کامل در اینستاگرام

۲- اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

معیارهای شبکه های اجتماعی - اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

چند نفر در شبکه های اجتماعی درباره برند شما صحبت می‌کنند؟ بیایید ببینیم.

اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی، همین داده ها را اندازه گرفته و نشان می دهد برند شما چقدر در شبکه های اجتماعی دیده شده است. پیدا کردن این اعداد و ارقام می تواند به شما نشان دهد آیا باید استراتژی شبکه های اجتماعی خود را به روز کنید یا خیر.

برای محاسبه اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی، تعداد دفعاتی که شما را در شبکه های اجتماعی منشن می کنند شمارش کنید.

نکته مهم: ابزار تحلیلگر شبکه اجتماعی شما می تواند در زمان محاسبه این عدد به شما کمک کند. سپس، منشن های خود را در کنار منشن های رقبایتان که آن را نیز می توانید با استفاده از یک ابزار شبکه اجتماعی آنلاین مانند Sprout Social متوجه شوید، قرار دهید. به این ترتیب می توانید تعداد کل منشن‌های مربوط به حوزه تخصصی خود را پیدا کنید. اینجا مثالی آورده‌ایم که می گوید معیارهای تعامل با مخاطب به چه صورت هستند:

پس از این که منشن‌های برند خود را بر کل تعداد منشن‌های حوزه کاری خود تقسیم کردید، این عدد را در ۱۰۰ ضرب کنید تا درصد اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی را به دست آورید.

بیایید چشم انداز بلند مدت این موضوع را در نظر بگیریم. طی یک هفته، برند شما ۱۰۰ بار به طور مستقیم و غیرمستقیم منشن شده است. سه تا از رقبای شما ۵۰۰ منشن داشته اند که بعلاوه تعداد منشن‌های شما ۶۰۰ عدد می‌شود. اگر ۱۰۰ را به ۶۰۰ تقسیم کنیم و آن را در عدد ۱۰۰ ضرب کنیم، به این معناست که اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی ۱۶.۶۷% است.

۳- کلمات کلیدی

نظارت بر روی کلمات کلیدی می تواند اشتراک محتوای شما در شبکه های اجتماعی و نرخ رشد مخاطبینتان را افزایش دهد. یکی دیگر از معیارهای شبکه های اجتماعی این کلمات مشخصی هستند که موتورهای جستجو آن را تشخیص داده و براساس آنچه مخاطبین جستجو می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. یک بازاریاب در صنعت تکنولوژی می‌تواند این عبارت‌های کلیدی را ببیند “بازاریابی رسانه” و “کانال‌های اجتماعی تکنولوژیکی”.

با نظارت بر روی عبارت‌های کلیدی، می‌توانید محتوای خود را بهینه کرده تا در موتورهای جستجو رنک و رتبه بالاتری گرفته و مخاطبین خود را افزایش دهید. می‌توانید عبارت‌های کلیدی خود را با استفاده از نرم افزار تحلیلگر شبکه های اجتماعی مانند گوگل آنالیتیکس یا SEMrush زیر نظر بگیرید.

۴- نرخ پاسخ مشتری

مشتریان عاشق تعامل با برندها از طریق شبکه های اجتماعی هستند؛ در واقع، در نظرسنجی که The Manifest انجام داد، ۹۶% از شرکت کنندگان با برندهایی که در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند تعامل دارند. فرقی نمی‌کند که از شما سوالاتی درباره تیم خدمات مشتریان پرسیده می‌شود و یا نظری درباره کسب و کار شما گذاشته می‌شود، در هر صورت حتما به هرچند تا منشنی که می‌توانید پاسخ دهید. برای نظارت بر روی چگونگی عملکرد خود در این موضوع، نرخ پاسخ مشتریان خود را چک کنید.

برای آن که نرخ پاسخ مشتریان خود را محاسبه کنید، تعداد پاسخ‌هایی که به فالوورهای خود می‌دهید را تقسیم بر تعداد افرادی کنید که با برند شما تعامل دارند و سپس این عدد را ضرب در ۱۰۰ کنید.

برای مثال، اگر یک هفته تعامل را اندازه گیری کرده‌اید و تعداد مشتریانی تعاملگر با برند شماکه با برند شما ۵۰ نفر بوده‌اند و شما به نیمی از آنها پاسخ داده‌اید، نرخ پاسخ مشتری شما ۵۰% است.

۵- داده‌های نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

معیارهای شبکه های اجتماعی - داده‌های نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

یکی دیگر از معیارهای شبکه های اجتماعی که بسیار مهم است را بررسی می‌کنیم؛ معیاری که باید از روز اول آن را زیر نظر بگیرید. بسته به کمپانی و حوزه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستید، نرخ بازگشت سرمایه می‌تواند متفاوت باشد. باید بدانید آیا زمان و پولی که صرف شبکه‌های اجتماعی کرده‌اید به مشتری، فروش و یا آگاهی نسبت به برند تبدیل شده است یا خیر.

از آنجا که ROI از یک کسب و کار تا کسب و کار دیگر متفاوت است و محاسبات آن بستگی به اهداف کسب و کار شما دارد، همه فرمول‌ها شبیه به هم نیستند. اما از این فرمول برای شناسایی ROI اصلی می‌توانید استفاده کنید؛ فرض کنیم ۱۵۰۰ دلار درآمد از تبلیغات شبکه اجتماعی یا سایت خود به دست آورده‌اید و سرمایه گذاری شما نیز ۵۰۰ دلار بوده است. ROI می شود تفریق درآمد از سرمایه (۱۵۰۰ منهای ۵۰۰) که به معنی سود ۱۰۰۰ دلاری بوده و ROI شما می شود ۲۰۰%.

۶- گزارشات کانال های اجتماعی

نظارت بر روی داده‌های شبکه‌های اجتماعی به این جهت حائز اهمیت است که بدانید کجا و چطور باید استراتژی خود را متمرکز کنید. برای مثال، اگر یکی از حساب‌های شما به خوبی کار نمی کند، یک گزارش می‌تواند به شما اطلاع داده و به شما اجازه مشکل‌یابی دهد.

اگر می‌خواهید عملکرد کانال یا فالوورهای خود را به‌روزرسانی کنید، نظارت بر روی شبکه‌های اجتماعی یا استفاده از ابزار تحلیلگر آن برای این کار می‌تواند به شما کمک کند.

۷- نرخ تبدیل

معیارهای شبکه های اجتماعی - نرخ تبدیل

نرخ تبدیل شما از تعداد بازدیدکنندگان وبسایتی که کار موردنظر شما را انجام می‌دهند تشکیل شده است. یعنی برای مثال تعداد افرادی که کتاب‌های الکترونیکی شما را دانلود کرده‌اند، برای دریافت خبرنامه ثبت نام کرده‌اند یا روی دکمه “پخش” پادکست شما کلیک کرده‌اند. نرخ تبدیل نشان دهنده میزان ارتباط و تناسب محتوای شما با مخاطبینتان است.

اگر می خواهید نرخ تبدیل را محاسبه کنید، ابتدا مطمئن شوید که لینک فراخوان شما قابل ردیابی است. می توانید این کار را با استفاده از یک کوتاه کننده لینک آنلاین و رایگان مانند Bitly انجام دهید. سپس، کمپین خود را تحلیل کنید تا تعداد کلیک ها و تبدیلاتی که صفحه شما به دست آورده است را تشخیص دهید.

سپس، تعداد تبدیل ها را تقسیم بر تعداد کلیک ها کرده و آن را ضرب در نرخ تبدیل کنید. اگر صفحه وب شما ۷۵۰ کلیک و ۲۰۰ تبدیل داشته باشد، نرخ تبدیل شما ۲۶.۶% خواهد بود. به خاطر داشته باشید که نرخ تبدیل می تواند حتی زمانی که ترافیک بالایی دارید، کم باشد.

۸- هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

اگر در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنید، این نیز یکی ازمهم‌ترین معیارهای شبکه های اجتماعی است. هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی است که شما در یک پست دارای اسپانسر در شبکه اجتماعی، برای مثال یک تبلیغ بنری، به ازای هر کلیک می پردازید. CPC زمانی به درد شما می خورد که می خواهید بدانید آیا سرمایه گذاری شما ارزش ادامه یافتن را دارد یا خیر؛ برای آن که مثالی زده باشیم، فرض کنید می خواهید CPC آخرین دور تبلیغات خود را محاسبه کنید. کل هزینه ای که صرف تبلیغات خود کرده‌اید را تقسیم بر کل تعداد دفعاتی که روی تبلیغ شما کلیک شده است کنید.

۹- شاخص خالص ترویج کنندگان (NPS)

شاخص خالص ترویج کنندگان یا NPS به مشتریانی می‌پردازد که به برند شما وفادار هستند. این همان چیزی است که وقتی از مشتریان خود می پرسید چقدر احتمال دارد شما را به دوستان خود معرفی کنند، به دنبالش هستید. زیر نظر گرفتن NPS از آنچه به نظر می‌رسد ساده تر است.

سه دسته بندی وجود دارد که به نظارت NPS می‌پردازد. وقتی از مشتریان خود می‌خواهید از ۱ تا ۱۰ به کسب و کار شما امتیاز بدهند، امتیازاتی که بین ۹ تا ۱۰ هستند، “ترویج کنندگان” را نشان می‌دهند. “منفعل ها” افرادی هستند که نمره بین۷ تا ۹ به شما می‌دهند و “منتقدین” به شما نمره ۰ تا ۷ خواهند داد.

تشخیص NPS به سادگی تفریق “منتقدین” از “ترویج کنندگان” و تقسیم آن به تعداد کل پاسخ دهندگان است. سپس، این عدد را ضرب در ۱۰۰ کنید. بنابراین، اگر ۵۰ “ترویج کننده” و ۱۰ “منتقد” دارید و تعداد کل افرادی که به نظرسنجی شما پاسخ داده اند ۷۰ نفر باشد، NPS شما ۵۷% خواهد بود.

بررسی معیارهای شبکه های اجتماعی گاهی اوقات ساده است. گاهی اوقات کسب و کارها متوجه می‌شوند که سرمایه گذاری در ابزارهای نظارت روی شبکه‌های اجتماعی ارزشش را داشته و به آن‌ها برای انجام بهتر کارها کمک می کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
|
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search