درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

صفحات ضعیف سایت را چه کار کنیم؟ حذف یا به روز رسانی؟

صفحات ضعیف سایت را چه کار کنیم؟ حذف یا به روز رسانی؟
فهرست مطالب

سه روش کلی برای برخورد با  صفحات ضعیف وب وجود دارد: به روز رسانی، تغییر مسیر یا حذف از فهرست های گوگل. متخصص سرچ انجین لند کریستوفر جونز هر یک از این موارد را بررسی کرده و می‌گوید همیشه وقتی که می‌خواهید هر تغییری را انجام دهید، هدف محتوا را در ذهن داشته باشید.

اما قبل از هر چیز می‌دانید کدام یک از صفحات شما صفحات ضعیف وب به حساب می‌آیند برای این که این موضوع را به دقت بررسی کنید با تیم بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید این مشاوره سئو رایگان است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

بعضی افراد تغییراتی که به الگوریتم گوگل اضافه شده است را بررسی می‌کنند، از قبیل: اضافه کردن قوانین و مجازات‌های جدید، اما در اغلب اوقات، این شرکت فقط ترتیب وضعیت موجود را تغییر می‌دهد تا صفحات ضعیف را افزایش رتبه و محتوا و صفحات قوی را کاهش رتبه دهد.

الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ ساختار جدیدی را برای عوامل رتبه بندی گوگل معرفی کرد تا محتوا و صفحات ضعیف وب را در رتبه بندی دخالت ندهد. پاندا زلزله‌اي به جان صنعت ما انداخت. نحوه دستيابي و ايجاد محتوايي ​​بهينه‌سازي شده توسط موتور جستجو (SEO) و بازاريابي موتور جستجوگر (SEM)  به کلی تغییر کرد. در الگوریتم جدید، محتوا و صفحات ضعیف وب نه تنها ارزش یک صفحه وب را کاهش می‌دهد، بلکه کیفیت قلمروی شما را نیز به طور کلی محدود می‌کند.

صفحات ضعیف سایت - حذف یا به روز رسانی؟

به طور کلی، صفحات ضعیف وب باید به طور موردی بررسی شوند تا استراتژی‌های مختلفی که می‌توانند به طور کامل ارزش هر یک از صفحات شخصی را نشان دهند را ارزیابی کنند.

سه استراتژی اساسی برای رویارویی با محتوای محدود وجود دارد:

  1. شما می توانید آن را به روزرسانی کنید .
  2. مسیر استفاده از آن را تغییر دهید و برای صفحات ضعیف از دستور Redirect استفاده کنید.
  3. از یک تگ حذف فهرست Noindex در صفحات ضعیف وب استفاده کنید.

 هر استراتژی مزایای خاص خود را دارد، هرچند تصمیم شما باید وابسته به هدف و صلاحیت خود محتوا باشد.

اگر از مهندسان گوگل بپرسید آیا بهتر است که صفحات ضعیف را به روز رسانی کنید یا آن را کاملا حذف کنید، چند پاسخ مختلف دریافت خواهید کرد.

ملاحظات برای بروز رسانی صفحات ضعیف سایت

بسته به اندازه سایت یا وبلاگ شما، شما ممکن است صدها پست محدود یا قدیمی داشته باشید که باید بهینه سازی شوند. صفحات ضعیف وب و قدیمی به صورت زیر معرفی می‌شوند:

  • مقالات یا پست‌هایی با کمتر از ۴۰۰ کلمه.
  • بدون تمرکز بر کلمه کلیدی
  • بهینه سازی نشده برای استفاده از بهترین روش‌های SEO (چسباندن کلمات کلیدی، پروفایل لینک های اسپم و غیره)
  • محتوای قدیمی
  • محتوای تکراری

همه افراد، صفحات قدیمی را بد یا صفحات ضعیف  وب نمی‌دانند. صفحات وب بسیاری وجود دارند که با وجود قدیمی بودن می‌توانند ارزش زیادی به وب سایت شما اضافه کنند. برای مثال، اگر کسی یک پست وبلاگ قدیمی با عنوان «بهترین شیوه‌های طراحی وب» داشته باشد که هنوز هم مرجع مهمی برای لینک‌های پشتیبانی و هدایت ترافیک به صفحات جدید است، ممکن است نخواهند پست را به خاطر از دست دادن ترافیک تغییر دهند.

صفحات ضعیف سایت - به روز رسانی صفحات ضعیف سایت

سوال کلیدی در اینجا این است که “تا چه حد قدیمی؟” اگر این پست در سال ۲۰۱۲ نوشته شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که صفحات در حال حاضر برای کاربر نهایی  بهینه نشده باشند؛ تغییرات بسیار زیادی در جامعه طراحی وب صورت گرفته است و این صفحه اطلاعات مفیدی را به کسی منتقل نمی‌کند.

در باره این صفحات ضعیف، بررسی داده ها مهم است، مانند جریان ترافیک، لینک‌های پشتیبانی و رتبه بندی کلمات کلیدی، اما در طول زمان، سیگنال های کاربری صفحات ضعیف وب، ارزش صفحات ضعیف وب را از نظر Google کاهش می دهند. امروزه هیچ کس به دنبال اطلاعات طراحی وب سایت رایج در سال ۲۰۱۲ نیست.

هنگام تصمیم گیری در مورد حذف یا به روز رسانی محتوای موجود در صفحات ضعیف وب، از خودتان این سؤالات را بپرسید:

  • امروزه نقش صفحات در ایجاد فروش چیست؟
  • آیا این صفحه هنوز به صنعت و یا کسب و کار من مربوط است؟
  • آیا هنوز از آدرس این صفحه وب، ترافیك یا مشارکت دریافت می كنم؟

در زمینه‌های بسیار فنی مانند حوزه پزشکی، حسابداری یا حقوقی، محتوا باید به طور مرتب به روز شود تا مطابق با مقررات رایج و جدید باشد.

با توجه همه این مسائل، بیایید نگاه کنیم که در چه شرایطی ممکن است نیاز به حذف یا به روزرسانی محتوای محدود در سایت خود داشته باشید.

صفحات ضعیف سایت - حذف یا به روزرسانی محتوا

تغییر مسیر یا حذف صفحات ضعیف وب

دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است تصمیم به حذف کلی محتوای خود بگیرید، مثلا اگر آن تکراری یا تولید شده توسط کاربران  باشد. اما دلایل دیگری برای حذف محتوا قبل از جایگزینی آن وجود دارد:

  • محتوا با ترکیب محصول فعلی هماهنگ نیست.
  • صفحات مکانی، مکان‌های کسب و کار فعلی را به درستی نشان نمی‌دهند.
  • محتوای(همیشه سبز) Evergreen نشان دهنده‌روند فعلی صنعت یا بهترین شیوه‌ها نیست.
  • محتوا از موضعی منسوخ شده سخن بگوید و دیگر مورد استفاده نباشد.
  • محتوای موجود مطابق با مقررات جاری نیست.

به غیر از این، ممکن است بخواهید محتوای خود را به روز رسانی یا جایگزین کنید که برای مشتریان شما ارزش ندارند و دارای نرخ بازده بالایی نیست.

توصیه نمی‌کنم یک خطای ۴۰۴ را در صفحه وب با هر رتبه بندی کلمات کلیدی قرار دهید و اساسا صفحاتی را که می‌خواهید حذفشان کنید به صفحه ۴۰۴ بدل کنید. به جای آن توصیه می شود از  ریدایرکت ۳۰۱  در صفحه وب مرتبط جهت حفظ منافع خود استفاده کنید. برای تمام صفحات وب تکراری یا قدیمی، افزودن برچسب حذف فهرست یک راه خوب برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای جهت یابی داخلی شما است، و همچنین آن را از نتایج جستجو حذف می کند.

اگر یک صفحه وب هنوز دارای معیارهای مثبتی است، اما با ترکیب محصول فعلی یا روند صنعت شما مطابقت ندارد، یک تغییر مسیر ۳۰۱ Redirect به یک صفحه پر بازده مرتبط که ارزش افزوده ای به صفحات شما اضافه می کند استفاده کنید. این استراتژی باید برای صفحات محصولات منسوخ و همچنین صفحات قانونی منسوخ نیز اعمال شود.

نمونه‌ای برای به روز رسانی محتوا

از سوی دیگر، احتمالا برخی از پست های وبلاگ و قطعات قدیمی وجود دارند که هنوز هم می تواند ارزش خود را در جستجوگرها نشان دهند و برای شما ارزش افزوده دارند این صفحات ضعیف وب را به خوبی بهینه سازی کنید. این مزایای زیادی را در ایجاد یک قطعه محتوایی جدید ایجاد می‌کند:

  • نیروی کار کمتر
  • حفظ لینک‌های پشتیبانی و یکپارچگی محتوا.
  • می‌تواند باعث افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی شود.
  • حجم وب سایت شما را حفظ می‌کند و نرخ نمایه سازی شما را افزایش می‌دهد.

حتی زمان بندی سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) برای به روز رسانی پست هایتان می تواند رتبه شما را در موتور های جستجو ارتقا دهد زیرا صفحات ضعیف وب تازه‌تر به نظر  می‌رسند. شما همچنین می‌توانید تمام سرفصلها، توضیحات متا و قطعه‌های موجود برای افزایش میزان کلیک (CTR) بر روی پست و ارتباط با کلمات کلیدی خاص به روز رسانی کنید.

صفحات ضعیف سایت - نمونه‌ای برای به روز رسانی محتوا

 

هدف استفاده از محتوای قدیمی را تغییر داده و آن را با محتوای چندرسانه ای به روز کنید. یک اینفوگرافی یا ویدیو برای پشتیبانی از قطعه محتوای محدود خود ایجاد کرده و در شبکه های اجتماعی و از طریق کانال های ایمیل خود به اشتراک بگذارید.

یک استراتژی هوشمند، به روز رسانی و بازنویسی محتوا است. به عنوان یک سرمایه گذاری، نمی خواهید صفحات وبی که زمان زیادی را برای ایجاد آنها صرف کرده اید را حذف کنید، اما اگر این کار معقول بوده و باعث بهبود ارزش برند شما شود، این کار را انجام خواهید داد.

از محتوای خود به طور منظم بازرسی کنید

استفاده از صفحات کم بازده یک کار دشوار است. یکی از تغییر مسیر ها ۳۰۱ یا ۳۰۲ می تواند مشکلاتی را برای تجربه کاربر (UX) و جهت یابی داخلی شما ایجاد کند.

برای حل مسائل مربوط به محتوای قدیمی، باید یک بازرسی سالانه منظم از محتوای خود برنامه ریزی کنید که وارد تمام صفحات وب شده و عملکرد و ارتباط آن با تمرکز وب سایت فعلی شما را ارزیابی می‌کند. از ابزارهایی مانند Screaming Frog و Moz استفاده کنید تا بتوانید از تمام صفحات دیدن کرده و محتوای محدود و ناکارآمد آنها را تحلیل کنید.

بازرسی‌های منظم می تواند اولین گام در استفاده از فرصت‌های جدید برای دستیابی به مشتریان بیشتر و کسب ارزش افزوده باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search