درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه می توان سطح ترافیک سئو را پیش بینی کرد؟

چگونه می توان سطح ترافیک سئو را پیش بینی کرد؟
فهرست مطالب

ایجاد یک خط مشی و درک روند‌های تاریخی، به پیش بینی روند ترافیک سئو  به هنگام تغییر آن را ممکن می‌سازد.  ما مراحلی که می‌تواند بر پیش بینی ترافیک سئو ورودی و تغییرات آن در سایت شما تاثیرگذار باشد را لیست می‌کند.

آیا تا به حال این گفتگو را با مدیران ارشد خود داشته اید؟

رئیس: “اگر ما پیشنهادات شما را  عملی کنیم، تا چه میزان ترافیک سئو را تحت تاثیر قرار می دهد؟”

شما: “بستگی دارد.”

رئیس: “اگر ما یک پروژه محتوایی جدید ایجاد کنیم، آیا مقدار زیادی ترافیک سئو  ایجاد می شود؟

شما: “بستگی دارد.”

“بستگی دارد” پاسخ معمول یک متخصص بهینه سازی موتور جستجو سئو به سوالات در مورد پیش بینی ترافیک سئو  است  و البته پاسخی است که می تواند رئیس شما را خشمگین کند.

ترافیک سئو

همان‌طور که هر متخصص خدمات سئو می‌داند، شما نمی‌توانید با دقت بالایی پیش بینی کنید که یک تغییر تا چه میزان می‌تواند ترافیک سئو شما را تغییر دهد، چرا که عوامل خارجی متعددی وجود دارند که شما نمی توانید آنها را کنترل کنید.

اما شما می توانید با داشتن درک درستی از ترافیک ورودی و در نظر گرفتن این  عوامل خارجی،  تا حد زیادی ترافیک سئو در صورت اعمال تغییرات را پیش بینی کنید و به رئیس خود جواب دهید.

بیایید نگاهی به آنچه می توانیم و نمی توانیم کنترل کنیم داشته باشیم و مسائل خاصی که بر ترافیک سئو و نحوه پیش بینی ترافیک ورودی به سایت شما تاثیر می‌گذارند را بررسی کنیم.

عملیات اولیه برای پیش‌بینی ترافیک سئو

اولین قدم این است که عملیات اولیه خود را تعیین کنید تا مشخص شود که ترافیک شما عمدتا از چه مسیری دریافت می‌شود. اطمینان حاصل کنید که همه از داده های مشابه استفاده می‌کنند و به شیوه یکسان به آن نگاه می‌کنند. در حالت ایده آل، شما باید یک داشبورد داشته باشید که در بین همه به اشتراک گذاشته شده است، به طوری که همه افراد زمانی که نیاز به نگاه کردن به اعداد دارند  بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

ترافیک سئو - عملیات اولیه برای پیش‌بینی ترافیک سئو

تاثیرات فصلی

سپس، شما باید تاثیر فصل‌های مختلف بر میزان ترافیک سئو خود را بررسی کنید. به روند ترافیکی خود به صورت ماهانه در طی سه تا پنج سال گذشته، نگاهی بیندازید؛ روند سازگاری فصلی هر ساله ممکن است متغیر باشد.

به عنوان مثال، برای یک محصول مورد استفاده در آب و هوای گرم، شاید فروش شما از ماه ژوئن تا آگوست به اوج برسد و سپس از نوامبر تا مارس افت کند. یک محصول خرده فروشی ممکن است در طول فصل تعطیلات به اوج رسیده و در بقیه سال با افت روبرو شود. به طور متوسط از ​​این روندها در طول دوره های زمانی مختلف میانگین بگیرید و داده های پرت را حذف کنید، مانند اعدا پایین غیرمعمول برای داده‌های یک ماه در سال ۲۰۱۶ هنگامی که بخش بزرگی از راه اندازی مجدد سایت، با تگ  (noindexed) در سایت مشخص شده اند.

روند سالیانه

بعدا، نگاهی به نحوه ترافیک سایت خود در سال‌های گذشته بیندازید و روند افزایش آن را طی چند سال اخیر بررسی کنید. اگر رشد معمول شما ۵ درصد در سال باشد، این چیزی است که شما به احتمال زیاد باید به عنوان رشد اولیه انتظار داشته باشید. به گذشته خود نگاه کنید تا متوجه شوید که چه پروژه هایی در طول چندین سال انجام شده‌اند تا ایده‌ای از تاثیر آنها بگیرید که بیشتر از روند رشد اولیه شما خواهد بود.

حالا انتظار می‌رود شما اعدادی را بر اساس روندهای سالانه و فصلی داشته باشید. آنها اعدادی هستند که باید از آنها فراتر بروید مگر اینکه یک پروژه بزرگ داشته باشید.

ترافیک سئو - روند سالیانه

پروژه‌های آینده

بدیهی است، هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش بینی کند، اما اگر پروژه هایی در ذهن دارید و می‌خواهید آن را پیاده سازی کنید، باید به هنگام پیش‌بینی ترافیک سئو آنها را در نظر بگیرید.

بر اساس عملکرد پروژه های قبلی، شما باید ایده‌ای در این مورد داشته باشید که چه مدت طول می‌کشد که پروژه‌ای که اجرا شده است منجر به تولید ترافیک سئو شود و الگوی رشد به چه صورت است. هنگامی که پروژه های آینده را به مدل پایه ای ترافیک اضافه می‌کنید، بهترین سناریو و یک سناریوی احتمالی را در نظر بگیرید. این دو سناریو به شما کمک می‌کند تا بتوانید محدوده ترافیک ایجاد شده را مشخص کنید.

البته، این میزان ترافیک هنوز هم می تواند وابسته به “بستگی دارد” باشد، چرا که تعدادی از عوامل وجود دارند که شما نمی‌توانید آنها را کنترل کنید و آنها می‌توانند تاثیراتی منفی بر اعداد واقعی، مانند تغییرات کارکنان داخلی و اقتصاد، داشته باشند.

یکی دیگر از نکات کلیدی در مورد پیش بینی ترافیک پروژه: اگر شما ایده‌ای از پروژه‌هایی که بیشترین ترافیک سئو را به خود اختصاص داده‌اند، داشته باشید می‌تواند ایده خوبی باشد که بدانید چه پروژه‌هایی را می خواهید در آینده به کار ببندید یا از برنامه‌ریزی خود خارج کنید. هیچ دلیلی برای تکرار پروژه‌هایی با عملکرد ضعیف وجود ندارد.

ترافیک سئو - پروژه‌های آینده

به روز رسانی الگوریتم موتور جستجو

الگوریتم‌های گوگل به طور مداوم تغییر میکنند تا نتایج جستجوی خود را بهبود ببخشند. این تغییرات ممکن است بر ترافیک سئو وب سایت شما تأثیر منفی داشته باشد. اگر کاری را در تضاد با دستورالعمل های وب مستر انجام می‌دهید، ممکن است انتظار داشته باشید این اتفاق بیفتد، اما همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات موتورهای جستجو نحوه نمایش داده‌های خود را تغییر می‌دهند تا موجب بهبود تجربه کاربر شوند، که می‌تواند بر نحوه نمایش صفحات شما، رتبه بندی و کلیک آنها تأثیر بگذارد.

اگر صفحات وب شما با به روزرسانی موتور جستجو به صورت منفی تحت تاثیر قرار بگیرد، همه کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تغییرات را بررسی کنید و ببینید آیا راهی برای بازیابی ترافیک سئو از دست رفته  سایت شما وجود دارد یا نه؟

تا اینجای کار متوجه شده‌اید که این پیش‌بینی‌ها از دست هر کسی ساخته نیست. اگر به ابزار های آنالیز سایت تسلط ندارید یا برای انجام این فرایندها تا حد با چالش رو به رو هستید، با تیم بهینه‌سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید ما می‌توانیم شما را همراهی کنیم

تغییرات رقابتی

رقبای شما در سئو می‌توانند سایت های خود را در هر زمان تغییر دهند و سعی کنند تلاش‌های سئو شما را با بهینه سازی کلمات کلیدی مشابه یا ایجاد محتوای مشابه کپی کنند. این می‌تواند تاثیری منفی بر جریان ترافیک شما داشته باشد.

این یک دلیل اصلی است که چرا سئو هرگز نمی تواند ثابت بماند. شما باید همیشه رقبای خود و همچنین سایت و ترافیک خود را تحت نظر داشته باشید تا بتوانید فرصت ها یا تغییرات را در همان ابتدا شناسایی کنید. بهتر است که به جای واکنش پذیری، فعال باشید.

 

ترافیک سئو - تغییرات رقابتی

اشتباهات

اشتباهات برای همه ما اتفاق می‌افتد. هنگامی که چیزی در فرایند تضمین کیفیت فراموش شده باشد، در یک به روز رسانی تغییر کرده باشد یا یک ابزار جانبی دارای مشکل عمل‌کردی باشد، ترافیک سئو احتمال دارد دچار افت شود. این یکی دیگر از دلایلی است که به طور فعال نشان می دهد تمامی عناصر یک سایت مهم هستند.

انتظار تغییر داشته باشید

همیشه یک عنصر “بستگی دارد” در هنگام طراحی سطح ترافیک سئو وجود دارد. اما تعیین خط مشی های مقدماتی و درک روند ترافیکی تاریخی به شما ایده ای می دهد که هنگامی که سطح ترافیک افت می کند چه چیزی را انتظار داشته باشید و برای آن آماده باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد با گوگل ادموب
|
امروزه با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی موبایل و افزایش چشمگیری که دانلود برنامه‌های مختلف در گوشی...
کسب درآمد با گوگل ادسنس
|
در گوگل سایت‌های فروانی با انواع محتوا وجود دارند. از سایت‌های خبری گرفته تا سایت‌های فروشگاه و...
نقد کردن درآمد یوتیوب
|
کسب درآمد دلاری از یوتیوب، بسیاری از افراد را ترغیب کرده تا به فعالیت در این پلتفرم...
تبلیغات در گوگل فارسی
|
یکی از دغدغه هایی که افراد در هنگام استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل دارند، هدف گذاری...
Search