درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

شبکه های اتحاد لینک سازی با استفاده از محتوای عالی

شبکه های اتحاد لینک سازی با استفاده از محتوای عالی
فهرست مطالب

بهترین راه برای بهبود اعتبار دامنه، تولید تعداد زیادی لینک از طریق ناشران با کیفیت است. و برای این موضوع ایجاد شبکه های اتحاد لینک می تواند به شدت کار آمد باشد البته این موضوع تا چندی پیش بسیار خلل ناپذیر بود اما وب سایت ماز در مقاله‌ای خبر تغییرات در این معیار داده است.

دستیابی به این لینک‌ها از راه‌های زیر ممکن نیست:

  • تبادل لینک
  • خرید لینک
  • شبکه‌های وبلاگی خصوصی یا PBN ها
  • لینک‌های بخش نظرات
  • محتوای تجاری یا نوشته‌های پولی
  • و سایر روش‌هایی از این دست

 از اینجا بخوانید : بک لینک چیست و چطور ساخته می شود

هیچ راه میانبری وجود ندارد. تنها راه به دست آوردن چنین لینک‌هایی تولید محتوای جذاب، مرتبط و باارزش برای مخاطبان ناشران است، تا ناشران نسبت به نوشتن مطلبی پیرامون محتوای شما ترغیب شوند.

با انجام عالی کارهای زیر، موفقیت قابل دسترسی است:

  1. توسعه‌ی محتوای باارزش (به طور معمول به این معنی که محتوا داده محور باشد)
  2. یافتن افرادی که بهترین گزینه برای موفقیت و اتحاد طبیعی باشند
  3. مکاتبه و برقراری ارتباط مؤثر

در سایر مطالب وبسایت ما، موارد ۱ و ۳ به خوبی تشریح شده‌اند. امروز می‌خواهیم نگاهی عمیق به مورد دوم داشته باشیم و روش‌های صحیح یافتن بهترین مکان برای انتشار محتوا را بررسی کنیم. خصوصا مفهوم شبکه های اتحاد را بررسی خواهیم کرد، موضوعی که تفاوت میان تولید یک لینک کاربردی با هزاران لینک از محتوای داده محور شما را نشان خواهد داد.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

درک شبکه های اتحاد خبری

همه‌ی خبرگزاری‌ها مشابه هم نیستند. برخی از خبرگزاری‌ها مثل یک مرجع عمل می‌کنند و تأثیرگذار هستند. این خبرگزاری‌ها داستان‌ها و محتوایی تولید می‌کنند که قابل بررسی است و سایر خبرگزاری‌ها قادر به استفاده از آن و نوشتن درباره‌ی آن هستند.

برخی از این خبرگزاری‌های مرجع عبارتند از: سی‌ان‌ان، نیویورک تایمز، بی‌بی‌سی یا رویترز. اندازه، اعتبار نام تجاری و توانایی آن‌ها در انتشار خبر باعث شده که بسیاری از خبرنگاران این خبرگزاری‌ها را برای انتشار اخبار خود انتخاب کنند. اگر محتوای شما توسط یکی از این سایت‌ها منتشر شود، مطمئنا در اکثر سایت‌های دیگر منتشر خواهد شد.

متأسفانه، خارج از این وبسایت‌های بزرگ، مشخص نیست که سایر سایت‌ها نیز وضعیت مشابه سایت‌های مرجع دارند یا نه و به همین دلیل برای انتشار محتوا در آن‌ها بایستی در زمینه‌ی تخصصی آن‌ها فعالیت نمود.

ما بر اساس تجربه‌ی کاری خود مجموعه‌ای از سایت‌ها را فهرست کرده‌ایم که از آن‌ها برای انتشار محتوای ارائه شده توسط مشتریانمان استفاده می‌کنیم. سایت‌هایی که بهترین گزینه برای انتشار شبکه‌ای محتوا را داشته باشند. در ادامه اما می‌خواهیم یک گام به جلوتر برداریم و داده‌های حاصل از این کار را بررسی کنیم. کدام ناشر به عنوان مرجعی برای انتشار محتوای مشتری ما به کار می‌رود؟

برای بررسی بهتر این سؤال، نگاهی به شبکه های اتحاد لینکی ۴۰۰ ناشر آنلاین برتر امریکا انداخته‌ایم. پس از آن ابزار قدرتمند تصویرسازی شبکه

  را برای نمایش این حجم عظیم از لینک‌ها به کار برده‌ایم. نمای بصری این ابزار در ادامه آمده است.

پیش از بررسی بیشتر، بهتر است که روند تفسیر محتوای بصری را بررسی کنیم:

شبکه های اتحاد لینک سازی - درک شبکه های اتحاد خبری

نسخه قابل پردازش این گراف را در سایت گراف مشاهده کنید

  • هریک از دایره‌های رنگی، یک گره نامیده می‌شوند. هر گره بیانگر یک ناشر/وبسایت است.
  • اندازه‌ی هر گره با اعتبار دامنه مرتبط است. هرچه گره بزرگ‌تر باشد، اعتبار دامنه بیشتر است.
  • خطوط بین گره‌ها، لبه نامیده می‌شود، و لینک‌های بین هر ناشر را بیان می‌کند.
  • ضخامت خطوط بین لبه/لینک نشان دهنده‌ی تعداد کل لینک‌های هر یک از ناشران به دیگری است. هرچه خط لینک‌های یک ناشر به دیگری ضخیم‌تر باشد، تعداد لینک‌ها بیشتر است و انتقال متقابل محتوا در این سایت‌ها نیز بیشتر است.
  • نمای بصری لینک‌ها، شبکه‌ای را نشان می‌دهد که به صورت خوشه‌ای در میان سایت‌ها قرار دارند.
  • رنگ گره‌ها بر اساس الگوریتمی پودمانی (ماژولار) تعیین شده که شبکه های اتحاد لینک‌ها را به طور کلی نشان داده و هر یک از گره‌ها را با سایر آن‌ها مقایسه می‌کند. الگوریتم پودمانی به کار رفته در Gephi به گونه‌ای استفاده شده است که گره‌هایی که با چگالی بیشتری به یکدیگر متصل شده‌اند را از سایر شبکه های اتحاد لینک جدا کند.

وقتی که نمودارها رسم شدند، نکاتی مهم از جمله موارد زیر قابل استنباط است:

  1. گره‌های مرکزی‌تر، یا مواردی که در نزدیکی مرکز نمودار هستند، لینک‌های از وسیع‌ترین گستره‌ سایت‌ها دارند. به طور طبیعی، سایت‌های بزرگی نظیر رویترز، سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز در مرکز قرار داشته و حجم عظیمی از لینک‌های سایت‌های مختلف به آن متصل است.
  2. خوشه‌های به هم پیوسته، سایت‌های هستند که به طور معمول به هم لینک می‌دهند، کاری که باعث ایجاد جاذبه‌ای قوی بین آن‌ها شده و آن‌ها را به هم نزدیک نگه می‌دارد. چنین ناشرانی معمولا مالک یکسانی دارند و یا اینکه ارتباط لینکی متحدی با هم تشکیل داده‌اند. مثالی خوب از این مورد، شبکه‌ی Gawker است. گره‌های نزدیک‌تر در این شبکه نتیجه‌ی تعداد زیادی لینک‌های تبادلی و داستان‌های متحد میان این سایت‌ها، همراه با اثر اشتراک لینک‌های یکدیگر است. خوشه‌ای مشابه برای سایت‌های تحت مالکیت شرکت NBC (شامل com، MSNBC.com، Today.com و غیره) مشاهده می‌شود. در کنار این موارد، اتحاد کاملی میان سایر سایت‌های انتشار محتوای NBC مشاهده می‌کنیم که تولید محتوای متحد آن‌ها را نشان می‌دهد.
  3. شباهت‌های دیگری هم میان ناشران محتوا دیده می‌شود. مثلاً سایت‌های com و TMZ.com در نزدیکی هم نمایش داده شده‌اند، علت این مورد هم در نمایه‌ی لینکی مشابه و تبادل لینک پرتعداد آن‌ها است. خوشه‌ی جذاب دیگری که در این شکل دیده می‌شود، خوشه‌ی Buzzfeed/Vice است. توجه داشته باشید که تمرکز آن‌ها بر اخبار جدی و سبک زندگی است که میان هر دو ارتباط لینکی برقرار کرده است.
  4. سایت‌هایی که زمینه و موضوعات مشابهی را پوشش می‌دهند اغلب در کنار یک دیگر به تصویر کشیده شده‌اند. می‌توان ناشران برتر مربوط به مقالات سبک زندگی را در کنار هم مشاهده کرد. خوشه‌ی خبرگزاری‌ها هم نزدیک به سایر سایت‌های مربوط به آموزه‌های سیاسی است. نزدیکی سایت‌های Politico، Salon، The Alantic و واشنگتن پست را مشاهده کنید. به طور مشابه، Breitbart، The Daily Caller و BizPacReview را نیز در نزدیکی هم مشاهده می کنید. این ارتباطات بیانگر رابطه‌ای عمیق و معنادار میان داستان‌های انتخاب شده در این سایت‌ها است.

نمایی جهانی‌تر از موضوع

سال گذشته، پروژه‌ای خارق العاده در سایت فوربس توسط کالف لیتارو راه اندازی شد که پویایی (دینامیک) بخش ناشران خبری گوگل را در امریکا و سایر نقاط جهان بررسی کرده بود. در این پروژه از مجموعه داده‌ی مقالات خبری GDelt برای داده نگاری و از رابط بصری Gephi برای نمایش نتایج استفاده شده است. نرم افزاری که در بخش قبل آن را بررسی کردیم.

تفاوت میان این نمودارها با نمودارهای بخش قبلی در این است که فقط لینک‌های محتوایی در آن به تصویر کشیده است. این در حالی است که ما در بخش قبلی تمامی لینک‌های را بررسی کرده بودیم. این کار به احتمال زیاد نتایج دقیق‌تری از شبکه های اتحاد خبری می‌دهد زیرا لینک‌های درون سایتی، لینک‌های ناوبری و لینک‌های غیر محتوایی را که بر نمودارها مؤثر هستند را نشان نمی‌دهد. به علاوه، این نمودارها با استفاده از ۱۲۱ میلیون مقاله‌ی مختلف از تقریباً همه‌ی کشورهای جهان تولید شده‌اند و شامل حدود سه چهارم میلیارد لینک منحصر بفرد هستند. این پروژه یکی از دقیق‌ترین نماها از پویایی فضای خبری جهان را به تصویر می‌کشد.

وزن لبه‌ها هم با استفاده از تعداد کل لینک‌های داده شده از هر گره به گره دیگر تعیین شده است. هرچه لینک‌ها بیشتر باشند، لبه ضخیم‌تر است. اندازه‌ی گره‌ها در این پروژه به جای اعتبار صفحه، با استفاده از رتبه‌ی صفحه (Pagerank) تعیین شده است، شاخصی که شباهت زیادی به اعتبار صفحه دارد.

 این گراف را می توانید در اینجا ببینید

با استفاده از این نمای بصری، آقای لیتارو موفق به استخراج نتایجی جالب توجهی شده که روابط بالقوه‌ی میان سایت‌ها برای کسانی که نیاز به انتشار محتوا دارند را بیان می‌کند. برخی از این نتایج عبارتند از:

  1. در مرکز نمودار، خوشه‌ای بسیار بزرگ مشاهده می‌شود. به گفته‌ی لیتارو این خوشه را می‌توان به عنوان «هسته‌ی رسانه‌ای جهان» به حساب آورد. گره‌های سبز نشان دهنده‌ی سایت‌های امریکایی هستند. مشابه مثال قبلی، این گره‌ها خروجی نخست اخبار، لینک‌ها و داستان‌های همراه با آن را در کنار تعداد دفعات استفاده از آن‌ها به عنوان منبع برای سایت‌های خبری کوچک‌تر، محلی یا منطقه‌ای را نشان می‌دهد.
  2. به شکلی جذاب، مشاهده می‌شود که سی‌ان‌ان نقشی منحصر بفرد در خبررسانی به رسانه‌های محلی و منطقه‌ای را ایفا می‌کند. به تعداد زیاد لینک‌هاییی که سی‌ان‌ان به خوشه‌ی آبی در سمت راست تصویر داده است، نگاه کنید. لیتارو معتقد است که این مورد نتیجه‌ی انتشار محتوای پولی در ستون‌های خبری سایت‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست است. این ستون‌ها بسیار جالب توجه هستند، زیرا با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای خود را منتشر کرده و به نتایج خوبی دست پیدا کنید.
  3. خوشه‌ی NPR هم یکی از موارد جالب توجه است، می‌بینید که حجم عظیمی از لینک‌ها میان سایت‌های با محتوای مرتبط به NPR و نیز میان NPR و واشنگتن پست و نیویورک تایمز وجود دارد. انتشار محتوا در سایت اصلی NPR می‌تواند منجر به مشاهده‌ی نتایجی عالی در سایر سایت‌های مرتبط با آن شود.
  4. با توجه به لینک‌های مبادله شده بین نیویورک تایمز و واشنگتن پست، انتشار محتوا در آن‌ها هم می‌تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد.
  5. برای کسانی که به دنبال اتحادی بین‌المللی هستند، محیط‌های جذاب دیگری هم وجود دارد. سایت‌هایی نظیر com اخبار امریکا را پوشش می‌دهند. این سایت‌ها با ناشران چینی زبان در ارتباط هستند اما نسخه‌هایی به سایر زبان‌ها، از جمله انگلیسی هم دارند. سایت‌هایی از این دست شاید اهداف مناسبی به نظر نرسند، اما استفاده از آن‌ها ممکن است موفقیت آمیز باشد، زیرا این سایت‌ها هم داستان‌های مشابهی با ناشران امریکایی انگلیسی زبان پوشش می‌دهند.
  6. خوشه‌های آبی و صورتی موجود در پایین نمودار، به ترتیب خروجی سایت‌های روسی و اوکراینی هستند. توجه داشته باشید که هرچند اکثر لینک‌های آن‌ها داخلی است اما سه حلقه‌ی اتصال مهم میان آن‌ها و سایت‌های مشهور جهان شامل بی‌بی‌سی، رویترز و آسوشیتد پرس وجود دارد. همین موضوع نشان می‌دهد که انتشار محتوا در آن‌ها باعث اتحادی قوی‌تر با سایر سایت‌های بین‌المللی، حداقل در روسیه و اروپای شرقی می‌شود.
  7. به علاوه، فقدان پیوند لینکی میان ناشران زبان‌های مختلف، انتشار داستان‌هایی به زبان انگلیسی در سراسر جهان را کمی دشوار می‌کند.
  8. سایت‌هایی نظیر com، همکارانی به زبان‌های خارجی دارند و معمولاً داستان‌های خود را به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کنند. چنین سایت‌هایی فرصتی منحصر بفرد برای اتحاد لینکی در میان سایت‌هایی بین المللی به زبان‌های مختلف ارائه می‌کنند که یافتن آن در سایت‌های دیگر دشوار است.

اتحاد لینکی در عمل

با توجه به دو دیدگاه اتحاد محتوایی، می‌توانیم نتایج تولید محتوا و انتشار آن را مشاهده کنیم.

در مرحله‌ی اول بهتر است که نگاهی داشته باشیم به یک کارزار.

اخیرا یکی از بهترین کمپین های تبادل لینک برای سایت Sings.com  انجام شده است. نتایج خارق العاده‌ای برای یکی از مشتریانمان Sings.com به دست آورد. کارزاری که نمایی سرگرم کننده و تصویری از چگونگی به خاطر آوردن طرح نام تجاری توسط مردم را بیان می‌کرد. ما از افراد مختلف خواستیم آنچه از نشان تجاری نام‌های تجاری مشهور به خاطر می‌آورند را رسم کنند و داده‌های این کارزار را برای یافتن ماندگارترین نام‌های تجزیه و تحلیل کردیم.

با توجه به ظاهر عمومی و جذابیت و سرگرم کننده بودن این کارزار، ناشران زیادی به آن پرداختند و اتحادی پیرامون آن شکل گرفت.

در شکل زیر نمای گرافیکی این اتحاد را در گذر زمان مشاهده می‌کنید:

شبکه های اتحاد لینک سازی - اتحاد لینکی در عملاگر به دیدن و بررسی نمودار کلی علاقه مند هستید، با کلیک روی اینجا، نسخه‌ی کامل آن را مشاهده خواهید کرد. مشابه مثال قبلی، گره‌ها نشان دهنده‌ی اعتبار دامنه هستند.

نکات مهمی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • خوشه‌ی نارنجی که گره‌های مرکزی را در بر می‌گیرد، لینک‌های مستقیمی هستند که به com داده شده‌اند.
  • برخی از مطالب منتشر شده در سایر گره‌ها (سایت‌ها) منجر به تولید لینک‌های دیگری شده که برای محتوای تولید شده توسط com ایجاد شده است. مثالی عالی از این مورد، خوشه‌ی آبی است. این مورد محتوای منتشر شده در سایت BoredPanda.com بوده است.
  • گره‌هایی که به com لینک نشده‌اند، اتحادی ثانویه ایجاد می‌کنند. آن‌ها از گره‌ای می‌گذرند که این سایت را لینک کرده است و فرصتی برای انتشار بیشتر محتوا را نشان می‌دهند. ما این فرصت‌ها را دنبال کردیم تا بتوانیم اتحادی ثانویه با این سایت‌ها برای لینک کردن سایت اصلی ایجاد کنیم.
  • نمایی انیمیشنی از این پروژه به ما نگرشی عمیق‌تر به نتایج کارزار و اتحادهای ثانویه‌ی موجود با سایر سایت‌ها را می‌دهد. فایل GIF نمایی از وضعیت یک سال کارزار را بیان می‌کند. همانطور که در مقاله‌ی قبلی سایت نیز به آن اشاره کردم، حدود ۵۰ درصد از لینک‌ها در یک ماه اول حاصل می‌شوند و ۵۰ درصد دوم در یازده ماه بعدی سال.

شبکه های اتحاد لینک سازی - خوشه لینک

حالا وقت آن رسیده وضعیت شبکه های اتحاد را پس از گذشت سه ماه از کارزار، بررسی کنیم:

اگر به بررسی عمیق‌تر این مورد علاقه‌مند هستید، اینجا کلیک کنید یا تصویر بالا را ببینید. مانند مثال قبلی، اندازه‌ی گره‌ها به اعتبار دامنه وابسته است.

برخی نکات مهم در این باره:

  1. خوشه‌ قهوه‌ای نزدیک به مرکز که با نام «جایگشت‌ها» برچسب خورده است، بیانگر لینک‌هایی است که به طور مستقیم به صفحه‌ی فرود سایت مرکز کمپین لینک داده می‌شوند. بسیاری از این لینک‌ها نتیجه‌ی برقراری ارتباط با نویسندگان و ویراستاران این ناشران بوده است، نه اتحاد طبیعی محتوا.
  2. سایت‌های مرجع مختلفی با گره‌های لینکی مخصوص به خودشان قابل مشاهده هستند. مثلا سایت‌های com، CNBC.com و USAToday.com.
  3. ناشران دارای گره‌های لینکی پرتعدادتری که آن‌ها را در بر گرفته‌اند، مثالی برای اهداف انتشار هستند و نمایی کلی از اتحاد لینکی میان این ناشران را نشان می‌دهند.

نگاهی کلی به مقاله

ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ی‌ جدید، امکان درک عمیق‌تر اتفاقات جاری در جهان ناشران خبری و روند کاری پویای وبلاگ نویسی را در اختیار ما قرار می‌دهند. به خصوص ابزارهای تصویرسازی شبکه می‌توانند کارایی نگرش ما به موضوعات را بهبود داده و ارتباط میان رسانه‌های مختلف را نمایش دهند. این ابزارها می‌توانند چگونگی توزیع محتوا و پخش شدن آن در این شبکه های اتحاد را به تصویر بکشند.

بهترین بخش این کار، تصویر‌سازی دقیق و واضح داده‌های محتوای شما است. برای مثال، نمودارهای لینکی محتوای سایت ما، در کنار اولین نگاه خبری در شبکه‌های خبری با استفاده از نرم افزار SEMrush به تصویر کشیده شده است. به علاوه، منابع دیگری نظیر نرم افزار Gdelt نیز ابزارهایی ارائه می‌دهند که به صورت مجازی منتشر شده و فرصتی عالی برای درک عمیق‌تر وضعیت لینک‌ها و روند بهینه سازی آن‌ها برای تولید محتوا را نشان می‌دهند. امری که موجب بهبود فرآیند اتحاد و افزایش کارایی محتوا می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search