درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

Disavow چیست؟ آموزش Disavow کردن لینک‌های اسپم

Disavow چیست؟ آموزش Disavow کردن لینک‌های اسپم
فهرست مطالب

در مواردی که تعداد بک‌لینک‌های بی‌کیفیت یک سایت زیاد شود و جایگاه سایت را در SERP تهدید ‌کند و یا اگر سایت به دلیل داشتن لینک‌های اسپم به تعداد زیاد، توسط گوگل جریمه شود لازم است برای Disavow کردن لینک‌های اسپم سایت اقدام کنیم. در این مقاله به بررسی لینک‌های اسپم و نحوه Disavow کردن لینک‌های اسپم برای بی‌اثر کردن آن میپردازیم.

لینک اسپم چیست؟

لینک اسپم ، ارسال لینکهای خارج از متن (نامرتبط) در وب سایت‌ها، انجمن‌های گفتگو، نظرات وبلاگ و غیره است.
لینک اسپم (که اسپم وبلاگ یا اسپم کامنت نیز نامیده می‌شود) نوعی هرزنامه (اسپم) یا Spamdexing است که اخیرا بیشتر در هنگام هدف قرار دادن وبلاگ‌ها (یا بلاگ ها) پیش می‌آید، اما همچنین بر ویکی‌ها (جایی که اغلب به آنها wikispam می‌گویند)، و بحث‌های آنلاین تأثیر می‌گذارد. هر وب اپلیکیشنی که به کاربران خود اجازه میدهد، هایپر لینک ثبت کنند و یا برای منبع دادن از لینک‌ها استفاده می‌کند، ممکن است در معرض لینک اسپم قرار بگیرد.
اضافه کردن، لینک‌هایی که به وب سایت‌هایی که اسپم دارند اشاره دارند، باعث افزایش رتبه بندی سایت در موتور جستجوگر گوگل می‌شود. افزایش رتبه صفحه بدین معناست که سایتی که از اسپم استفاده کرده است، برای جستجوهای خاصی قبل از دیگر سایت‌ها در صفحات نتیجه جستجو در گوگل قابل مشاهده هستند و همین موضوع باعث افزایش بازدیدکنندگان و احتمالا افزایش مشتریان می‌شود.
ارسال لینک اسپم در ابتدا در کامنت‌های اینترنتی ظاهر شد، جایی که افرادی که اسپم می‌کردند به صورت مداوم، لینک سایت خود را بدون هیچ نظر دیگری به عنوان کامنت به منظور بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو، ارسال می‌کردند.
امروزه برای جلوگیری از ارسال لینک‌های اسپم راه حل‌های مختلفی وجود دارد.

لینک اسپم بر سئوی سایت چه تاثیری دارد؟

شاید وقتی صحبت از لینک می‌شود، اولین فکری که به ذهن همه ما می‌رسد، این باشد، که لینک‌ها برای سرچ سایت بسیار مفید هستند. اما این نکته همیشه صحیح نیست.
مشکلی که وجود دارد، این است که برخی از لینک‌ها به قدری مخرب هستند که می‌توانند روی کل پروفایل لینک شما سایه بیندازند و تمام لینک‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این مشکل و تاثیر ممکن است در نهایت منجر شود که گوگل شما را مورد مجازات قرار دهد.
تاثیر همه لینک‌ها با هم برابر نیستند. شما ممکن است از لینکی در جایی نامناسب استفاده کرده باشید و یا افراد دیگر به عنوان کامنت لینک‌های نامرتبط در سایت شما منتشر کرده باشند و یا حتی از لینک سایت شما در فضاهایی از وب استفاده شده باشد به به عنوان اسپم شناسایی می‌شوند.
احتمالا شما هم مانند دیگران فکر می‌کنید که انجام این کار درست نیست، گوگل نیز دقیقا همین تفکر را دارد.
این لینک‌های مخرب معمولا در کامنت‌ها و یا در استفاده گروهی از لینک‌ها قدرت میگیرند.
اگر به صورت ناگهانی متوجه شدید، که سایت‌های زیادی با مطالب نامرتبط به سایت شما لینک می‌دهند، باید حواستان را جمع کنید، احتمالا لینک سایت شما در میان لینک‌های دسته جمعی دیگر منتشر شده است.
در این روش تعداد مهم است، اگر فقط یک یا دو لینک مخرب درباره سایت شما به کار گرفته شده باشد، ممکن است با مجازات گوگل روبرو نشوید اما اگر تعداد این اسپم‌ها زیاد باشد، گوگل تصور می‌کند، که شما به دنبال میانبر و استفاده نادرست از لینک‌ها هستید و ممکن است، سایت شما را مورد مجازات قرار دهد.
در نتیجه، گوگل ممکن است علیه شما اقدامی انجام دهد. دقیقا به همین دلیل، گوگل الگوریتم پنگوئن را ایجاد کرد، تا این استفاده نادرست را مورد تنبیه قرار دهد. اگر به درستی با لینک‌های اسپم و یا نامناسب برخورد شود، در عین حالی که اینترنت را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند، ممکن است وب سایت شما را مورد مجازات قرار دهد.

DISAVOW کردن لینک اسپم به چه معنی است؟

تعریف رد کردن يا DISAVOW کردن، در سئو به معنای دور انداختن لینک‌های مضری است که به سایت شما اشاره می‌کنند.
اگر فکر می‌کنید رتبه بندی سایت شما توسط لینک‌های بی‌کیفیتی که تحت کنترل شما نیستند، آسیب می‌بیند. می توانید از گوگل بخواهید هنگام ارزیابی سایت شما با لغو بک لینک های بی کیفیت، آنها را در نظر نگیرد.
ابزار Disavow یک هدف اصلی دارد، حذف لینک‌هایی که از نظر گوگل مضر هستند.

۳ دلیل مهم DISAVOW کردن

۱. اگر سایت شما جریمه دستی دریافت کرد از ابزار Disavow استفاده کنید

مجازات‌های دستی، بزرگترین ترس و وحشت در دنیای وبی است که تحت سلطه گوگل قرار دارد. اگر جریمه دستی دریافت می‌کنید، باید از ابزار Disavow استفاده کنید. مجازات‌های دستی اصلی‌ترین عاملی هستند که گوگل به خاطر آنها Disavow Tool را بوجود آورد.

۲. اگر سایت شما جریمه الگوریتمی دریافت کرد از ابزار Disavow استفاده کنید

اگرچه جریمه الگوریتمی، کاملا به اندازه مجازات دستی وحشتناک نیست، اما یک مجازات الگوریتم‌های گوگل همچنان ممکن است، ضربه آخر و ناک اوت را به هر وب سایتی وارد کند. اگر به دلیل تغییر الگوریتم شاهد افت ترافیک در وبسایت خود هستید، احتمال زیادی وجود دارد که بک لینک‌های مضر مقصر باشند. ابزار Disavow به شما کمک می‌کند تا از این وضعیت بهبود پیدا کنید.

۳. از ابزار Disavow برای حذف بک لینکهای مسموم از پروفایل لینک سایت خود استفاده کنید

بک لینک‌های مضر، لینک‌هایی هستند که به سایت شما اشاره می‌کنند و امتیاز اسپم در آنها بالا است.
Spam Score و یا امتیاز اسپم، شاخصی است که می‌گوید یک وب سایت به چه میزانی میزبان لینک‌های بی کیفیت و پایین است.
اگر امتیاز اسپم بالاتر از ۲ باشد، باید Disavow کردن از لینک‌های برگشتی را در نظر بگیرید.

چه بک لینک هایی را باید Disavow کنید؟

چند مورد وجود دارد که باید قبل از تصمیم به Disavow کردن، بک لینک‎ها باید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

  1.  لینک ‌دهی از وب سایت‌های دارای امتیاز اسپم بالا – ۱۷.۱۷ بالاترین و ۰.۱۷ کمترین و ایمن‌ترین امتیاز است. همه موارد بالای ۵ را باید Disavow کرد.
  2.  لینک‌های زیاد با انکر تکست (متن لینک) غیر مرتبط، امتیازات کم در قدرت دامنه، لینک‌هایی از صنایع غیر مرتبط و یا به زبان‌های خارجی را بررسی کنید.
  3. همچنین، به لینک‌های پنهان توجه کنید، این دسته از لینک‌ها از انکر تکست به عنوان متن «سفید» و یا فضای خالی « » زیادی استفاده می‌کنند.

چگونه لینک‌های اسپم را DISAVOW کنیم ؟

Disavow چیست؟ چگونه لینک‌های اسپم را DISAVOW کنیم ؟

اگر اهل سئو هستید، احتمالا می‌دانید که بک لینک‌ها عامل درجه یک در رتبه بندی گوگل هستند. در وب سایت موتورهای جستجو، بک لینکها شاخص بزرگی برای یک سایت با کیفیت هستند. اما برای افزایش اعتبار دامنه و رتبه بندی وب سایت خود، به دست آوردن تعداد زیادی لینک کافی نیست. راضی کردن الگوریتم گوگل هرگز به این آسانی نخواهد بود.
گوگل معمولا، ترجیح می‌دهد، پروفایل لینک وب سایت شما را که لیستی از همه لینک‌های وب سایت شماست، متشکل از لینک‌هایی از طیف گسترده‌ای از وبلاگ‌ها و سایت‌های با اعتبار بالا باشد، گوگل این موضوع را نشانگر یک وب سایت معتبر و قابل اعتماد می‌داند.
همانطور که گفته شد، لینک‎های ضعیف یا نامطلوب از سایت‌های کم قدرت و ضعیف ممکن است باعث جریمه شدن وب سایت شما شود و رتبه شما را به همان اندازه کاهش دهند که لینک‌های با کیفیت بالا باعث افزایش آنها می‌شود.
خوشبختانه ابزار Disavow کردن لینک گوگل، به شما این امکان را می‌دهد که هنگامی که وب سایت شما توسط موتور جستجو پیمایش می‌شود، به آنها بگویید، که از لینک‌های خاص خاص چشم پوشی کند. این به شما امکان می‌دهد دامنه‌های لینک‌های ناخواسته، بی ربط و بی کیفیت را از سایت خود جمع کنید و پروفایل لینک خود را تقویت کنید.

قبل از شروع به حذف لینک‌ها از وب سایت، باید بدانید که Disavow کردن لینک‌هایی که ممکن است از نظر شما مضر باشند، ممکن است به قدرت دامنه و رتبه بندی سایت شما آسیب برساند. لینک دامنه‌هایی که به نظر می‌رسد ناخواسته، بی ربط یا بی کیفیت هستند، همیشه تهدیدی برای سایت شما نیستند و حتی ممکن است اعتبار و رتبه بندی دامنه شما را افزایش دهند.
با در نظر گرفتن این نکته، باید کاملا مطمئن باشید لینک‌هایی که قصد دارید آنها را Disavow کنید مضر هستند. اما این سوال وجود دارد که، چگونه باید لینک‌های خوب را از بد جدا کنید؟
برای این کار ابزارهای آماده بسیاری وجود دارد، که این تفکیک را برای شما انجام می‌دهند.
اگر خودتان قصد دارید، این کار را انجام دهید، می‌توانید راهنمایی زیر را دنبال کنید.
هرکسی که برچسب ردیابی گوگل آنالیتیکس، را در وب سایت خود داشته باشد، به ابزار جستجوی گوگل (Google Search Console) نیز دسترسی دارد که اطلاعات مربوط به ساختار لینک سایت را در خود جای داده است.

Disavow چیست؟ - Google Search Console
شما می‌توانید از صفحه گزارش لینک در سرچ کنسول، لینک‌ها را مدیریت کنید. کافیست روی دکمه بزرگ «اکسپورت لینک‌های خارجی» در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و «لینک‌های نمونه بیشتر» را انتخاب کنید. آن را به عنوان فایل مورد نظر خود اکسپورت کنید.
اگر قصد دارید این کار را خودتان انجام دهید، یک قالب بسیار خاص وجود دارد که باید آن را دنبال کنید، که به اندازه کافی ساده است:
· هر ورودی باید در یک خط جدا باشد
· هر ورودی باید با :domain شروع شود (بدون علامت های نقل قول)
· نام فایل مهم نیست.
با پیروی از این قوانین، در ادامه چند نمونه ورودی را مطرح می‌کنیم که ممکن است در یک لیست معمول پیدا کنید:
· domain:spammysite.com
· domain:niche.pbn.com
· domain:blackhat.com/link-to-my-site
در لیست سیاه قرار دادن کل دامنه، کار شما در لیست کردن هر URL به طور خاص به طور محسوسی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، موارد کمی وجود دارد که شما بخواهید یک لینک از یک سایت را Disavow کنید، اما هنوز لینک‌های دیگر از آن دامنه را مجاز بدانید.
به لینک Google Disavow Tool بروید و بر روی تمام دستورالعمل‌های هشدار (warning) کلیک کنید تا زمانی که به دیالوگ باکس برسید که به شما امکان می‌دهد فولدرهای خود را مرور کنید و فایلی را برای بارگذاری انتخاب کنید.

Disavow چیست؟Google Disavow Tool
اگر چندین اکانت دارید، پراپرتی  مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس گزینه upload disavow list  را انتخاب کنید.
سپس، فایل disavow را که قبلاً ایجاد کرده‌اید انتخاب کرده و «Open» را انتخاب کنید تا در ابزار disavow بارگذاری شود.
در حدود یک هفته بعد، گوگل هنگام تعیین رتبه بندی صفحات شما دیگر دامنه‌های ذکر شده را در نظر نمی‌گیرد.
برای جمع بندی سریع، مراحل استفاده از Google Disavow Tool را یک بار مرور می‌کنیم:

  • مرحله ۱: مشخص کنید، که قصد دارید کدام لینک‌ها را disavow کنید .
  • مرحله ۲: لیست لینک‌های خود را برای disavow کردن درست کنید. و آنها را از طریق URL و یا دامنه از هم جدا کنید.
  • مرحله ۳: لیست disavow خود را به عنوان یک فایل .txt در Google Disavow Tool بارگذاری کنید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search