درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

الگوریتم پنگوئن چیست؛۴ باور اشتباه درباره الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن چیست؟
فهرست مطالب

الگوریتم پنگوئن به صورت گسترده دنیای سئو را دچار تغییر تحول کرد. این الگوریتم گوگل به صورت ویژه اسپم‌ها و روش‌های لینک سازی را مورد هدف قرار داد.
در ادامه با جزییات بیشتری الگوریتم پنگوئن را بررسی میکنیم.
در سال ۲۰۱۲، گوگل به صورت رسمی «بروزرسانی الگوریتم وب اسپم» را راه اندازی کرد که به طور خاص اسپم لینک و روش‌های ساخت لینک دستکاری شده را هدف قرار می‌داد.
مدتی بعد الگوریتم وب اسپم (به طور رسمی) از طریق توییتی از طرف مت کاتس، که در آن زمان رئیس تیم وب اسپم گوگل بود، با نام الگوریتم پنگوئن (Google Penguin) معرفی شد. در حالی که گوگل این الگوریتم را به طور رسمی پنگوئن نامگذاری کرده است، اما هیچ کلمه رسمی در مورد اینکه این نام از کجا آمده است وجود ندارد.
الگوریتم پاندا از طریق یکی از مهندسان اصلی درگیر با‌ آن نامگذاری شد و احتمالا الگوریتم پنگوئن نیز از یک منبع مشابه منشا گرفته است. اما در مورد دلیل نامگذاری آن حدس‌های زیادی وجود دارد.
قبل از الگوریتم پنگوئن، حجم و تعداد لینک‌ها بیشترین نقش را در تعیین امتیاز سئو وب سایت هنگام بررسی و تجزیه و تحلیل توسط گوگل داشت.
در واقع پیش از اجرای گوگل پنگوئن، برخی از وبسایت‌ها و محتوای با کیفیت پایین موقعیت بهتری نسبت به سایت‌های با کیفیت پیدا می کردند، چرا که با استفاده از لینک سازی اسپم امتیاز خود را بالا میبردند، در صفحه نتایج گوگل رتبه بهتری کسب می کردند و در نتیجه میزان جستجوی ارگانیک آنها بالاتر بود.

چرا اجرای الگوریتم پنگوئن گوگل ضروری بود؟

الگوریتم پنگوئن - اجرای ضروری الگوریتم پنگوئن گوگل

گوگل جنگ و مقابله با محتوای کیفیت پایین را با الگوریتم پاندا آغاز کرد، و الگوریتم پنگوئن نیروی اضافی و بیشتر برای مبارزه در این جنگ بود.
الگوریتم پنگوئن در واقع پاسخ گوگل به افزایش روند دستکاری نتایج جستجو (و رتبه بندی) از طریق تکنیک‌های ایجاد لینک‌های سئو کلاه سیاه بود. کاتس، در کنفرانس SMX Advanced 2012 صحبت کرد و گفت:
ما داریم به چیزی نگاه میکنیم که با محتوای بی‌کیفیت مقابله میکند. این مقابله با الگوریتم پاندا آغاز شد و پس از آن ما متوجه شدیم که هنوز هم تعداد بالایی هرزنامه وجود دارد، و پنگوئن طراحی شد تا با این هرزنامه‌ها مقابله کند.
هدف این الگوریتم به دست آوردن کنترل بیشتر و کاهش اثر بخشی تعدادی از تکنیک‌های اسپم کلاه سیاه بود.
الگوریتم پنگوئن با درک و پردازش بهتر انواع لینک‌هایی که وب سایت‌ها و وب مسترها به دست می‌آوردند، در تلاش بود تا اطمینان حاصل کند که لینک‌های واقعی، معتبر و مرتبط به وب سایت‌هایی که به آنها اشاره کرده‌اند رتبه بهتر دریافت می‌کنند، در حالی که لینک‌های دستکاری شده و اسپم‌ها ارزش خود را از دست میدهند.
الگوریتم پنگوئن فقط با لینک‌های ورودی یک سایت سرو کار دارد.
گوگل تنها لینک‌هایی را مورد توجه قرار میدهد که به سایت مورد نظر اشاره می‌کنند و به هیچ وجه لینک‌های خروجی از آن سایت را بررسی نمی‌کند.

 از اینجا بخوانید : الگوریتم گورخر و ۲۰ نکته برای موفقیت یک وب سایت فروشگاهی

بروزرسانی‌ها و تغییرات مهم الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن - بروزرسانی‌ها و تغییرات مهم الگوریتم پنگوئن

از زمان راه اندازی الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲، چندین بروزرسانی و تغییر در آن بوجود آمده است و احتمالا تغییرات دیگری نیز وجود دارند که به عنوان بروزرسانی ناشناخته الگوریتم، ثبت شده اند.

گوگل پنگوئن ۱.۱: ۲۶ مارچ ۲۰۱۲

این تغییری در خود الگوریتم اعمال نشد، بلکه داده‌های آن تغییر کردند.
با این تغییر، وب سایت‌هایی که در ابتدا تحت تأثیر راه اندازی این الگوریتم قرار گرفته بودند و در پاک کردن لینک‌ها فعالانه عمل می‌کردند، وضعیتشان تغییر کرد و بهبود را مشاهده کردند. از طرفی دیگر برخی دیگر از وبسایت‌ها برای اولین بار با برخورد گوگل روبرو شدند.

گوگل پنگوئن ۱.۲: ۵ اکتبر ۲۰۱۲

در این الگوریتم نیز مجدد داده‌های ورودی تغییر پیدا کردند، وعلاوه بر وبسایت‌های انگلیسی زبان، وبسایت‌های جهانی نیز تحت تاثیر الگوریتم پنگوئن قرار گرفتند.

گوگل پنگوئن ۲.۰: ۲۲ می ۲۰۱۳

این آپدیت، یک نسخه پیشرفته‌تر از الگوریتم پنگوئن بود و نحوه تاثیر الگوریتم بر نتایج جستجو را تغییر داد.
پنگوئن ۲.۰ حدود ۲.۳ درصد از درخواستهای انگلیسی و همچنین سایر زبانها را به طور متناسب تحت تاثیر قرار داده است.
این همچنین اولین به روزرسانی پنگوئن بود که از صفحه اصلی وب سایت‌ها و صفحات سطح بالا فراتر رفت تا هدایت اسپم کردن لینک به برخی از وب سایت را اثبات کند و با آنها برخورد کند.

گوگل پنگوئن ۲.۱: ۴ اکتبر ۲۰۱۳

تنها بروزرسانی بر روی گوگل پنگوئن ۲.۱ در ۴ اکتبر همان سال ارائه شده و حدود ۱ درصد از داده‌ها را تحت تاثیر خود قرار داد.
گرچه درباره این آپدیت توضیحی رسمی از طرف گوگل وجود نداشت، اما اطلاعات حاکی از آن است که بروزرسانی ۲.۱ در مورد تاثیر الگوریتم پنگوئن در عمق وب سایت‌ها پیشرفت کرده و عمیق تر پیش رفته و تجزیه و تحلیل بیشتری راجع به وجود لینک‌های اسپم انجام داده است.

گوگل پنگوئن ۳: ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴

در حالی که این مورد یک بروزرسانی بزرگ نامگذاری شده بود، اما در حقیقت، بروزرسانی مجدد داده‌ها بود. این آپدیت اجازه می‌دهد تا کسانی که تحت تأثیر به روزرسانی های قبلی قرار گرفته بودند، مجدد ظاهر شوند و بازیابی شوند، در حالی که بسیاری دیگر که به استفاده از روش های لینک اسپم به روند خود ادامه داده بودند و از رادار اثرات قبلی فرار کرده بودند، گرفتار برخورد گوگل شدند.
«گوگلر پیر فر» این را از طریق پستی در اکانت گوگل پلاس خود تأیید کرد و اعلام کرد که به روزرسانی «چند هفته» طول می‌کشد تا به طور کامل ارائه شود.
«فر» همچنین اظهار داشت که این به روزرسانی کمتر از ۱ درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است.

گوگل پنگوئن ۴: ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶

تقریباً دو سال پس از بروزرسانی ۳، آخرین به روزرسانی الگوریتم پنگوئن راه اندازی شد.
بزرگترین تغییر این بود که پنگوئن به بخشی از الگوریتم اصلی تبدیل شد.
وقتی الگوریتم فراتر می‌رود و به بخشی از هسته اصلی تبدیل می‌شود، به این معنی نیست که عملکرد الگوریتم تغییر کرده یا ممکن است دوباره به طرز چشمگیری تغییر کند. این بدان معنی است که برداشت گوگل از الگوریتم تغییر کرده است، و ممکن است ماهیت الگوریتم تغییر نکرده باشد.
اکنون الگوریتم پنگوئن همزمان با هسته کار می‌کند، وب سایت‌ها و لینک‌ها را در لحظه ارزیابی می‌کند. این بدان معنی است که شما می‌توانید تاثیرات فوری ساخت لینک و یا اصلاح روند را مشاهده کنید.
در این آپدیت الگوریتم پنگوئن ارزش لینک‌های اسپم را خنثی می کرد و کل سایت را مورد مجازات قرار نمیداد.
همانطور که گفته شد، مطالعات و تجربیات شخصی نشان داده، که برخورد با بک لینک‌ها هنوز هم وجود دارد.

۴ باور اشتباه درباره الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن - ۴ باور اشتباه درباره الگوریتم پنگوئن

یکی از نکات جالب در مورد حوزه سئو و افرادی که در آن شرکت دارند این است که این جامعه بسیار فعال و پرجنب و جوش هستند و به صورت روزانه تئوری‌ها و یافته‌های جدیدی در مورد آن بصورت آنلاین منتشر می‌شود.
این امر منجر به ایجاد چندین باور غلط و سوء برداشت در مورد الگوریتم‌های گوگل شده است. و پنگوئن نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در ادامه چند باور غلط در مورد الگوریتم پنگوئن را با هم مرور می‌کنیم:

باور غلط اول: پنگوئن یک الگوریتم بر مبنای مجازات است

یکی از بزرگترین باورهای غلط در مورد الگوریتم پنگوئن این است که مردم آن را مجازات می‌نامند. الگوریتم پنگوئن ماهیتی کاملاً الگوریتمی دارد و توسط گوگل به صورت دستی کار نمیکند.
علی رغم این واقعیت که یک تغییر الگوریتمی و یک مجازات ممکن است افت بزرگی را در رتبه بندی وب سایت ایجاد کنند، اما تفاوت‌های چشمگیری بین این دو وجود دارد.
مجازات (یا اقدام دستی) زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از اعضای تیم اسپم وب گول به یک «پرچم» پاسخ میدهد، تحقیق میکند و احساس میکند که یک دامنه وبسایت نیاز به مجازات دارد. در مورد این اقدام دستی، اعلانی را از طریق کنسول جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد.
وقتی تحت تأثیر یک اقدام دستی قرار گرفتید، نه تنها باید بک لینک‌های خود را مرور کنید و در برابر آن دسته از لینک‌های که خارج از قوانین گوگل قرار دارند برنامه‌ای برای حذف و اصلاح، ثبت کنید، بلکه باید یک درخواست تجدید نظر برای تیم وب اسپم گوگل ارسال کنید.
در صورت موفقیت، مجازات لغو می‌شود و در صورت عدم موفقیت، دوباره باید به بررسی پروفایل بک لینک بپردازید.
مقابله با الگوریتم پنگوئن بدون درگیر شدن یکی از اعضای تیم گوگل اتفاق می‌افتد. و همه روند آن به صورت الگوریتمی برنامه‌ریزی شده است.
پیش از این باید منتظر بروزرسانی الگوریتم می‌ماندید، اما اکنون الگوریتم پنگوئن در لحظه اجرا می‌شود، و اگر اقدام اصلاح کافی را انجام داده باشید، بازیابی‌ها ممکن است، خیلی سریعتر اتفاق بیفتند.

باور غلط دوم: اگر الگوریتم پنگوئن با سایت شما برخورد کند، گوگل به شما اطلاع خواهد داد

الگوریتم پنگوئن - اگر پنگوئن با سایت شما برخورد کند، گوگل به شما اطلاع خواهد داد

باور غلط دیگری که درباره الگوریتم پنگوئن وجود دارد، این است که در صورتی که با برخورد آن مواجه شوید، به شما اطلاع داده می‌شود.
متاسفانه، این باور درست نیست، کنسول جستجو به شما اطلاع نمی‌دهد که رتبه بندی شما به دلیل برخورد پنگوئن افت کرده است.
این مورد هم، تفاوت بین الگوریتم و پنالتی (مجازات) را نشان می‌دهد، در صورت اعمال مجازات به شما اطلاع داده می‌شود. با این حال، روند بهبود پیدا کردن در مقابل الگوریتم پنگوئن به طرز قابل توجهی مشابه روند بازیابی در مقابل مجازات است.

باور غلط سوم: برداشتن لینک‌های بد تنها راه برای بازیابی در مقابل برخورد پنگوئن است

گرچه این تاکتیک بسیاری از لینک‌های بی‌کیفیت را از بین خواهد برد، اما کاملا زمان بر و اتلاف منابع است.
الگوریتم پنگوئن، درصد لینک‌های با کیفیت خوب را در مقایسه با لینک‌های از نوع اسپم را بررسی می‌کند.
بنابراین، به جای تمرکز بر حذف دستی آن دسته از لینک‌های بی‌کیفیت، ممکن است ارزش داشته باشد که روی افزایش تعداد لینک‌های با کیفیت وب سایت خود تمرکز کنید. این کار تأثیر بهتری روی درصدی که پنگوئن در نظر می‌گیرد خواهد داشت و در نهایت رتبه شما بازیابی خواهد شد.

باور غلط چهارم: وبسایت شما نمی‌تواند پس از برخورد پنگوئن بهبود پیدا کند

این باور بسیار غلط است، شما می‌توانید پس از برخورد الگوریتم پنگوئن خود را بازیابی کنید.
این امکان وجود دارد، اما برای مقابله با ماهیت متزلزل و قابل تغییر الگوریتم‌های گوگل به تجربه نیاز دارید.
بهترین راه برای از بین بردن تاثیرات منفی پنگوئن این است که تمام لینک‌های موجود در وب سایت خود را فراموش کرده و سعی کنید تنها لینک‌های اصلی را دریافت کنید.
هرچه تعداد بیشتری از این لینک‌های با کیفیت به دست آورید، آزاد کردن وب سایت شما از چنگال الگوریتم پنگوئن راحت‌تر خواهد بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search