درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

ایندکس اول موبایل چه معنایی دارد

ایندکس اول موبایل چه معنایی دارد
فهرست مطالب

سال گذشته، گوگل ایندکس اول موبایل خود را به صورت پیش فرض برای تمامی دامنه ها آغاز کرد. این یک خبر خوب برای تبلیغ کننده ها و ادمین های وبسایت‌های جدید بود، اما دامنه‌های قدیمی‌تر چه؟ برای دامنه‌هایی که طراحی‌های رسپانسیو (واکنش گرا) و موبایل فرندلی داشتند، مشکلی وجود نداشت. اما برخی از دامنه ها هم چنین ویژگی هایی نداشتند.

جستجوی ارگانیک روی دستگاه های موبایلی نیمی از تمام جستجوها را در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ تشکیل می‌داد و ۶.۳۲% نرخ کلیک یا CTR وبسایت‌های موبایلی که در موقعیت‌های بالا در لیست نتایج جستجو داشتند، افزایش یافت. (آیا زمانی را که نرخ کلیک ۳% چیز بسیار عجیب و جالبی بود را به خاطر دارید؟)

کاربران موبایلی حالا حدودا ۵۰% از کل ترافیک وب را تشکیل می‌دهند. اگر هنوز هم برای موبایل فرندلی کردن وبسایت خود مقاومت می‌کند، این مقاله را به عنوان زنگ ساعت فرض کرده و از خواب بیدار شوید: زمان آن فرا رسیده است. اینجا، من به سراغ هرآنچه شما نیاز دارید درباره ایندکس اول موبایل بدانید می‌روم، شامل:

  •       ایندکس اول موبایل چیست
  •       ایندکس اول موبایل چه مزیتی برای تبلیغ کنندگان دارد
  •       چگونه می توانیم متداول ترین معضلات ایندکس اول موبایل را رفع کنیم

قبل از هر چیز باید بدانید اگر سایت شما مشکلات موبایل فرندلی دارد تیم طراحی سایت نوین مارکتینگ آماده است تا به شما در این زمینه کمک کند پس با دپارتمان طراحی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

 از اینجا بخوانید : Breadcrumbs بردکرامب ، امکان جدید در کنسول جستجوی گوگل

ایندکس اول موبایل چیست؟

طبق صحبت‌های گوگل، “الگوریتم‌ها در نهایت به جایی می‌رسند که ابتدا از ورژن موبایلی محتوای سایت برای رنک کردن صفحات آن سایت استفاده می‌کنند تا داده‌های ساختار یافته آن را درک کرده و اسنیپت این صفحات را در نتایج جستجو نشان دهند.” بنابراین ناگزیر، سایت موبایلی شما مهم تر از سایت دسکتاپ شما خواهد شد، البته برای گوگل.

باید به خاطر داشته باشید که رنک شدن و فهرست شدن (ایندکس شدن) با هم مساوی و برابر نیستند. اما ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند. فهرست شدن به این معنی است که صفحه شما چگونه توسط ربات‌های گوگل و دیگر خزنده‌های وب خوانده می‌شوند، و رنک شدن به این معنی است که این محتوای فهرست شده چگونه ارزیابی می‌شود. اگر صفحه شما نتواند به طور مناسب فهرست شود، به رنک و رتبه شما آسیب خواهد رسید.

ایندکس عنصری ضروری برای سئوی فنی است، سومین بخش از رویکرد چندوجهی بهینه سازی که به ندرت درباره آن سخن گفته شده است. جایی که سئوی سنتی و محلی به محتوای صفحه و تجربه کاربری وابسته است. سئوی فنی اطمینان حاصل می‌کند که خزنده‌های وب می‌توانند صفحات وب و سایت‌ها را ارزیابی کرده و به درستی رنک کنند.

ایندکس اول موبایل - ایندکس اول موبایل چیست؟

حالا که صفحات موبایلی مهم‌تر از ورژن‌های دسکتاپی می‌شوند، توجه کردن به ایندکس موبایلی نیز اهمیت دارد. این موضوع ادامه روندی است که به سوی ترجیح صفحات موبایلی می‌رود. روندی که گوگل برای تغییر مسیر دادن به سمت صفحات موبایلی، چند سال پیش شروع کرد. ابتدا، این روند تغییرات با بهبود رنک وبسایت‌های رسپانسیو در جستجو شروع شد. سپس، از سرعت صفحه و مدت زمان مورد نیاز برای بارگذاری به عنوان معیاری برای رتبه بندی صفحات موبایلی استفاده شد. در سال اخیر، هر صفحه‌ای که به خاطر سرعت رنک کمتری می‌گرفت، در صفحه نتایج جستجوی گوگل کاهش رتبه داده می‌شد.

پلتفرم سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند  Squarespace ، Wix و معروف‌ترین آنها وردپرس به میزان زیادی تغییر نگرش داده و حالا صفحات موبایلی را بسیار برتر می‌بینند. برای مثال، رسپانسیو بودن صفحه توسط ارائه دهندگان هاست وردپرس پیشنهاد شد. در گروهی از توسعه دهندگان تم سایت که به سرعت فهمیدند یکی از بهترین روش‌ها برای جای گرفتن در چشمان صاحب وبسایت، پیشنهاد دادن تم رسپانسیو است که برای استفاده در مقابل الگوریتم اول موبایل تهیه شده است. این روند هرچه می گذرد تشدید می‌شود چرا که صفحات دسکتاپی به نفع صفحات موبایلی عقب نشینی کرده‌اند.

ترکیب کردن سئوی محلی، سنتی و فنی و انجام صحیح آن به شما این اطمینان را می‌دهد که وبسایت شما قابل خزش، قابل فهرست بندی، موبایل فرندلی و سریع است. کلید موفقیت، ساده نگه داشتن تمام این‌ها برای همه افراد، در هر سطح از توسعه دهنده تا کاربر است.

و بالاخره: موبایل در حال حاضر به صورت رسمی، پادشاهی می کند

بهینه سازی سایت و رتبه بندی صفحات بالا در حال حاضر مهم‌تر از هر زمان دیگری هستند و رقابت در حال افزایش انجام این موارد را بسیار سخت‌تر کرده است. بهینه سازی موبایل برای تبلیغ کنندگان چقدر اهمیت دارد؟ آمار و ارقام زیر را بررسی کرده و خودتان نتیجه گیری کنید. فقط یک اخطار: عدم توجه می‌تواند منجر به از دست دادن ترافیک و درآمد شود.

ایندکس اول موبایل - ترافیک وب سایت

طبق گزارشات سال ۲۰۱۹:

  •       جستجوی پولی و شبکه های اجتماعی مهم‌ترین دریافت ها را در سهم ترافیک داشته‌اند.
  •       ۳۳% از پاسخ دهندگان می‌گویند روی تبلیغ پولی کلیک کرده‌اند چون به طور مستقیم پاسخ دهنده عبارت جستجو شده بوده است.
  •       حدود ۵۰% از تمامی کسب و کارها در حال اجرای پلتفرم های بازاریابی دیجیتال هستند ولی برای انجام موثر آن هیچ استراتژی ندارند. این راه  باطل است که ROI بد را با هزینه از دست دادن زمان و پول برای شما  فراهم میکند.

 از اینجا بخوانید : ۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپلیکیشن پیش‌رونده PWA در سال ۲۰۱۹

مزایای ایندکس اول موبایل برای تبلیغ کنندگان

بزرگترین مزیت ایندکس اول موبایل برای تبلیغ کنندگان، دسترسی به مخاطبینشان به شکل سریع‌تر است. به عنوان تبلیغ کننده‌ای که به دنبال تلاش و کوشش دائمی برای به دست آوردن دلارهای بازاریابی دیجیتالی است، شما می‌خواهید مطمئن باشید که تبلیغات شما دیده می‌شوند. در غیر این صورت، پول خود را هدر می دهید. همچنان که دستگاه های موبایلی از دستگاه‌های دسکتاپی پیشی می‌گیرند، این دلارهای شیرین و زیبا زاده می‌شوند. صفحاتی که در صفحه اول نتایج جستجو رتبه بندی می‌شوند، ۹۲% از تمامی مصرف کنندگان ترافیک وب را تشکیل می‌دهند، بنابراین هرکار که شما انجام دهید به جز استفاده از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه، می تواند به نفع شما باشد.

در نهایت، این آمار و ارقامی که در جمله پیشین به آنها اشاره شد، به نکته‌ای در تمام این مقاله اشاره می کند: دستگاه‌های موبایلی بازار را مال خود کرده و تقریبا تمامی کلیک‌ها به سمت صفحاتی که رنک اول دارند می‌روند. به نظر می رسد تلاش برای رنک شدن در ابتدای صفحه نتایج برای زنده ماندن و ادامه حیات کسب و کارها ضروری است.

ایندکس اول موبایل - مزایای ایندکس اول موبایل برای تبلیغ کنندگان

اما اگر شما وبسایت موبایلی نداشته باشید چه می‌شود؟ ساده است. به سرعت یکی بسازید. این تنها پاسخ ممکن است.

در حال حاضر، گوگل نحوه رنک کردن وبسایت‌ها را به طور کلی تغییر نمی‌دهد اما احتمالا ترجیحات خود را در ایندکس به سمت فهرست کردن صفحات موبایلی متمایل می‌کند. اگر فقط وبسایت دسکتاپی دارید، برای نحوه ارزیابی وبسایت شما احتمال هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد اما رنک شما احتمالا در هر صورت آسیب خواهد دید. به دلیل تاثیر زیادی که روی نحوه ایندکس و رتبه بندی صفحات دارد، در نظر گرفتن تغییرات در معیارهای گوگل و تکنیک‌ها و روش‌های پیشنهادی ارزشمند است، به خصوص با توجه کردن به تبلیغات و جایی که ظاهر می‌شوند.

متداول‌ترین معضلات ایندکس اول موبایل

گوگل به سختی با وبمستر کار می‌کند تا مطمئن شود تمامی صفحات وب به خوبی برای ایندکس در الگوریتم‌های اول موبایل ساختار بندی شده اند. خبر خوب این است که بیش از ۵۰% از تمامی صفحاتی که در جستجوی جهانی به چشم می‌خورند به طور موفقیت آمیز این تغییرات را پشت سر گذاشته‌اند.

دلایل دیگر برای عدم پیشرفت من چیست؟

چه زمانی که گوگل هنوز وبسایت شما را ارزیابی نکرده است- در چنین حالتی آنها یک نوتیفیکیشن به کنسول جستجوی شما می‌فرستند- و چه در صورتی که طراحی وب سایت شما رسپانسیو نباشد. چند مشکل می‌توانند جلوی پیشرفت شما را بگیرند.

۱. داده های شما به خوبی ساختاربندی نشده‌اند

بسیاری از وبمسترها داده‌ها را روی ورژن دسکتاپ وبسایت خود ساختار بندی می‌کنند، که به این معناست این موضوع بعد از موضوع ایندکس اول موبایل، از اهمیت دوم برخوردار است. این بدین علت است که تنها ورژن موبایلی صفحات ارزیابی می‌شوند. این مشکل را می‌توان با آزمودن ورژن‌های موبایلی و دسکتاپی صفحه و مقایسه نتایج یا بررسی کد سورس و هم زمان با شبیه سازی صفحات موبایلی با ابزارهای DevTools کروم حل کرد.

۲. Alt-text را در صفحات وب موبایلی خود فراموش کرده‌اید

برخی طراحان وب ازAlt-text برای تصاویر و محتوای غیر متنی دیگر خود در ورژن های دسکتاپی استفاده می‌کنند ولی اضافه کردن آن به ورژن‌های موبایلی صفحات وب خود را فراموش می‌کنند. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، اضافه کردن تگ “img” و دیگر alt-attributes ها در هر صفحه وب موبایلی است. شما می‌توانید به صورت دستی جستجو کرده و کل کد سورس موبایل را برای اطمینان از وجود تگ‌های مناسب چک کنید.

۳. عناصری که فرندلی نیستند

ربات گوگل در واقع از صفحه وب شما استفاده نمی‌کند، بلکه مجموعه‌ای از قواعد وجود دارد که این ربات با توجه به آنها حین خزش در وبسایت، آن را قضاوت می‌کند. بهترین راه برای ارزیابی این موضوع، استفاده از وبسایت موبایلی و یادداشت برداری از تمامی مواردی که می‌توانند برای کاربران موبایلی مشکل ساز باشند است. ربات گوگل اگر فونت شما بیش از حد کوچک باشد یا عناصر موجود در صفحه شما بیش از اندازه به هم نزدیک باشند متوجه خواهد شد. ممکن است به طور اتفاقی روی برخی دکمه ها و لینک ها کلیک شود در حالی که کاربر می‌خواهد روی چیز دیگری کلیک کند.

۴. صفحات موبایلی شما بیش از حد کند هستند

اغلب کاربران موبایلی در حال حرکت چیزی را جستجو می کنند. آنها نیاز به دسترسی سریع به اطلاعات دارند که این موضوع سرعت و آپ تایم را به معضلات مهم برای مالکان سایت تبدیل می کند. یک متاآنالیز جدید بر روی آپ تایم نشان داد که هم سرعت متوسط بارگذاری و هم متوسط آپ تایم بین نظرات هاست های اشتراکی متفاوت است. در این نظرات سرعت های ۳۳۶ ms تا ۷۵۰۲ ms و آپ تایم های ۹۹.۹۹۳% در بالاترین حالت و در پایین ترین حالت ۹۷.۶۴۳% – که تفاوت آنها ۲.۳۵% است به چشم می‌خورد.

این تفاوت شاید آنقدر زیاد نباشد، اما در طور مدت یک سال حدودا ۲۰۶ ساعت داون تایم می‌شود. سرعت های CPM تبلیغات موبایلی در حال پایین رفتن و CTR در حال افزایش است (به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام)، که برای تبلیغ کنندگان عالی است. هرچند، مشارکت افزایش یافته در تبلیغات در این پلتفرم‌ها، در صورتی که سایت شما به سرعت بارگذاری نمی‌شود و یا اصلا بارگذاری نمی‌شود، مسئله حائز اهمیتی است.

در دنیایی که با کمترین قیمت می‌توان افراد را آزار داد، به خاطر داشته باشید که انتخاب‌ هاست توسط شما می‌تواند روی تحویل اطلاعات، امنیت آنلاین و عملکرد وبسایت موبایلی شما تاثیر داشته باشد. به عبارتی دیگر، می تواند کل کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. خرید هاست با بودجه کم شاید هزینه‌های شما را کاهش دهد، اما در نهایت شما هزینه بسیار بیشتری را به دلیل کاهش سرعت سایت و داون تایم‌های زیاد خواهید پرداخت.

نکات نهایی

بازی سئوی فنی شما چگونه پیش می‌رود؟ می‌توانید ایندکس اول موبایل خود را با استفاده از ابزار URL inspection ارزیابی کنید. این ابزار ساده به شما امکان بررسی URLهای ایندکس شده یا نشده، ارزیابی ایندکس URLها، درخواست ایندکس و بررسی ورژن های مختلف صفحه را می دهد.

امیدوارم مطالب بالا تبلیغ کنندگان و مالکین سایت را تحت تاثیر قرار داده و به آنها بصیرتی برای استفاده از رویکرد اول موبایل برای طراحی بدهد. گوگل شما را می خواهد و این دلیل برای تلاش کردن شما کافی است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search