درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

داده‌های ساختاریافته و بودن در نتایج غنی شده تضمینی

داده‌های ساختاریافته و بودن در نتایج غنی شده تضمینی
فهرست مطالب

با جان مولر یکی از کارمندان کارکشته بخش سرچ کنسول گوگل است. این بار او درباره داده‌های ساختار یافته  structured datas صحبت کرده است. این داده‌ها  با کد‌های اسکیما Schema موجود در سایت Schema.org ساخته می‌شوند و کارشان نشان دادن برخی دیتا‌های مناسب برای نتایج ریچ یا غنی شده به کراولر‌ها بود است. در خبری که اوایل این ماه در نوین مارکتینگ آورده بودم با عنوان: Breadcrumbs بردکرامب ، امکان جدید در کنسول جستجوی گوگل . اشاره کردیم که بخش جدیدی که گوگل به کنسول جستجوی خود اضافه کرده است نه فقط برای نوار بردکرامب، بلکه برای نمایش تمام نتایج غنی شده به کار گرفته می‌شوند.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

اکنون هم جان مولر در پاسخ به یک سوال در این باره، این گونه گفته است.

سوال از این قرار بوده:

آیا ما باید از اسکیماهای مندرج در سایت توسعه دهندگان گوگل استفاده کنیم (منظور دو بخش including required/recommended properties) یا می‌توانیم از اسکیماهای مندرج در سایت schema.org نیز استفاده کنیم.

در پاسخ به این سوال مولر اینگونه پاسخ داده است. داده‌های ساختار یافته که در سایت‌های دیگر قرار دارند، کاملا خوب‌اند. اما داده‌های ساختار یافته که در سایت توسعه دهندگان گوگل آمده است، آنهایی است که گوگل از آنها پشتیبانی می‌کند. در حالی که تعداد بسیار زیادی از این دسته از داده‌ها در دسترس وب مسترها قرار دارند.

با این گفته مولر، اگر هدف شما این است که در نتایج غنی شده دیده شوید پس حتما باید از الزامات رسمی گوگل در ایران باره پیروی کنید.

البته به یاد داشته باشید که این نتایج در ایران بسیار محدود نشان داده می‌شوند، اما با اهمیت یافتن آنها احتمال گسترش آنها در سرچ فارسی نیز بسیار زیاد است.

در سرچ فارسی از چند سال پیش ریچ اسنیپت‌ها نمایش داده می‌شد ستاره‌های رأی دهی که هم در سایت شما نشان داده می‌شد و هم در سرپ گوگل. طبق تحقیقات ما اخیرا نوعی از اسکیما‌های سوالات متداول، FAQ نیز در نتایج فارسی دیده می‌شود و شما با استفاده از این اسکیما می‌توانید خط‌های بیشتری را در صفحه اول گوگل به خود اختصاص دهید.

داده‌های ساختاریافته - FAQ

اما این نتایج غنی شده با نمونه‌های کامل آن که در سرپ انگلیسی نمایش داده می‌شود، تفاوت‌های بسیار معنی داری دارد. شما اگر در صفحه اول نمایش داده شوید در هر خطی که باشید می‌توانید امید داشته باشید که اسکیمای سولات متداول درست عمل کند و سوالات متداول شما هم دیده شود. اما در نوع اصلی آن در سرپ انگلیسی، سایتی که شاید رتبه پایینی داشته باشد به صدر رسیده و جواب یک سوال از آن انتخاب می‌شود.

البته نمی‌توان انکار کرد که در نسخه‌ حال حاضر سوالات متداول، که در فارسی عمل می‌کند و دیده می‌شود. نیز وجود این کدهای اسکیما می‌تواند در رشد رتبه سایت مؤثر باشد.

توصیه اکید ما به شما، این است که مطالب خود را با تمام اسکیما‌های مورد تأیید گوگل همراه کنید. زیرا بعید نیست که این ویژگی در ایران به صورت کامل فعال شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search