درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

آپدیت هسته گوگل الگوریتم جون ۲۰۱۹

آپدیت هسته گوگل الگوریتم جون 2019
فهرست مطالب

ما در نوین مارکتینگ به اخبار مهم دنیای سئو به شدت حساسیم اکنون که ۱۳ جون یا ۲۳ خرداد ۹۸ است ما خبر یازده روز پیش گوگل را با دقت زیادی بررسی می‌کنیم. گوگل این بار هم برروی توییتر خود موضوع آپدیت خود را مطرح کرد ما در این ده روز منتظر نوسان‌های خاص آپدیت‌های الگوریتم گوگل بودیم و در سایت‌های خود آن‌ها را تا حدی مشاهده کرده‌ایم. این تغییرات هنوز ما را به نتیجه قطعی برای نتیجه گیری قطعی نرسانده است. آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ در این مقاله تنها انعکاس خبری یافته است.

سایت گوگل به طور رسمی یک آپدیت هسته مرکزی الگوریتم خود را اعلام کرد این به‌روز رسانی کاملا به صورت  گسترده بوده است. این به آپدیت، در روز دوشنبه ۳ جون(ژوئن) ۲۰۱۹ (۱۳/۳/۱۳۹۸) باعث تمرکز داده ها گردید.

در روز دوشنبه ۳ جون، سایت گوگل از طریق توییتر اعلام کرد که این  آپدیت به صورت زنده بوده است و در سراسر مراکز داده‌های سایت گوگل انجام  پذیرفته است :

آپدیت الگوریتم جون 2019 - توییتر گوگل

ترجمه عکس از توییتر گوگل “هم اکنون، آپدیت هسته در ماه جون سال ۲۰۱۹ در حال انجام است و گردآوری داده‌ها در مرکز داده‌های مختلف ما در طول روزهای آینده در حال انجام است”.

این اعلامیه اصلی یک روز قبل از آن، یعنی در روز یکشنبه ۲ جون ۲۰۱۹ (۱۲/۳/۱۳۹۸) از طریق حساب توییتر سایت گوگل، تحت عنوان Google SearchLiaison منتشر شده است.

این اعلامیه رسمی سایت گوگل در مورد آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ ، به صورت زنده منتشر شده است:

آپدیت الگوریتم جون 2019 - اعلامیه رسمی سایت گوگل

ترجمه توییت: “همان‌ گونه که ما در سال چندین بار این کار را انجام می دهیم، فردا نیز آپدیت هسته الگوریتم گوگل را منتشر می سازیم. این عملیات، فرایند آپدیت هسته جون سال ۲۰۱۹ نامیده می شود. کتابچه راهنمای ما در مورد این به روز رسانی ها به همان شکلی است که قبلاً آن را تهیه و ارائه نموده ایم.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، لطفاً به متن توییت مربوطه مراجعه نمایید.”

در این قسمت توییتر مطلب قدیمی صفحه اختصاصی گوگل به روز شده است و به مطلبی قدیمی‌تر اشاره می‌کند که درباره یکی از به روز رسانی های هسته الگوریتم گوگل بود به تاریخ  ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۹/۷/۱۳۹۷) در توضیح بیشتر گوگل می‌گوید: فرایند به روز آوری داده‌های ما برای الگوریتم سرچ یا الگوریتم هسته مرکزی است. همانگونه که قبلاً توضیح داده شده است، گاهی اوقات سایت گوگل یک یا چند تغییر طراحی شده برای بهبود نتایج بدست آمده را در این الگوریتم اعمال می‌کند. اکثر این تغییرات کمتر قابل توجه‌اند، اما به کاربران کمک می‌کنند که به طور روز افزونی به فرایند سرچ خود ادامه بدهند. در توییت اکتبر ۲۰۱۸ سایت گوگل اینگونه توصیه می کند که عموما، در آپدیت‌های هسته وسیع، چیزی برای اصلاح و رفع اشکال وجود ندارد.

در اینجا بخش مهمی از این راهنمای شامل چند توییت، به شرح زیر بیان می گردد:

گاهی اوقات، ما تغییرات وسیعی را در مورد الگوریتم هسته مرکزی خود ایجاد می کنیم. ما این تغییرات به این دلیل به شما اطلاع می‌دهیم تا بدانید اتفاق عجیبی رخ نداده و صاحبان سایت‌ها دست به تغییرات و بهبوده‌های وسیع در سایت خود برای مقابله با آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹  اقدام نکنند. به این دلیل که موضوعی برای رفع اشکال و تغییرات وجود ندارد.

دلیل اینکه آنها می گویند هیچ چیزی برای اصلاح و رفع اشکال وجود ندارد، این است که ممکن است آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹  عموما در باره هدف گذاری انواع خاصی از محتواهای با کیفیت پایین نباشد، اما در عوض، در مورد بهبود ارتباط محتوا با کلمه کلیدی است.

هنگامی که درباره کیفیت محتوا صحبت می‌کنید،  اسپم نویسی سخن به میان می‌آید. اما نمایش نتایج مربوط به کاربران، به روز رسانی آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ به احتمال زیاد به دنبال غربالگری مطالب اسپم از نتایج جستجوی کاربر این است.

به طور کلی، این نوع آپدیت‌ها مانند آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ ، در مورد اصلاح ساختار درک گوگل از سوالاتی است که از او می‌پرسند یا به عبارت دیگر گوگل چگونه سؤالات جستجوها را درک می‌کند. این آپدیت‌ها این موضوع را بهبود می بخشد که چگونه گوگل صفحات وب را درک می‌کند و آنها را به صورت دو جانبه ارائه می‌نماید تا نتایج جستجوی مرتبط‌تر و مناسب‌تری را به کاربران ارائه نماید.

یک یادداشت جانبی درباره الگوریتم پنگوئن

الگوریتم آنی(real-time) پنگوئن، بخشی از الگوریتم هسته گوگل است. الگوریتم پنگوئن، کارش شناسایی لینک‌سازی‌های خلاف است.

هیچ توضیح رسمی در این مورد ارائه نشده که آیا الگوریتم پنگوئن بخشی از آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ بوده یا خیر.

با این حال، شایان ذکر است که در ماه مارس ۲۰۱۹، گری آلیس (Gary Illyes) در یک  سخنرانی اصلی در منطقه پابکون ایالت فلوریدای آمریکا (Pubcon Florida) گفت که تیم گوگل به اصلاح الگوریتم پنگوئن ادامه می دهد.

در متن زیر گزارشی که سرچ انجین ژورنال را از همایش می‌خوانید:

“امروز صبح، از گری آلیس که در منطقه پابکوی ایالت فلوریدا صحبت می‌کرد، در مورد SEO منفی، یا حملات اسپم سؤال شد و همچنین در این مورد سؤال شد که هنگامی که شما یک دسته از لینک‌های غیر طبیعی را مشاهده می‌کنید که به مکانی در سایت شما اشاره می‌کنند  آیا باید این دسته از لینک های غیر طبیعی را رد کنید؟ به یاد داشته باشید این دسته از لینک ها را شما برای بهبود رتبه سایت ایجاد نکرده‌اید.

گری آلیس در پاسخ گفت: “این تیم به کار کردن بر روی الگوریتم آنی پنگوئن ادامه می دهد تا آن را بهتر نماید.”

گری آلیس اعلام نکرد که اصلاح الگوریتم پنگوئن در آینده ارائه خواهد شد. او فقط گفت که این تیم به کار خود ادامه می دهد تا الگوریتم پنگوئن را اصلاح نماید.

این اظهارات به این معنا نیست که اصلاح الگوریتم پنگوئن، بخشی از آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ است. در واقع، این موضوع قابل توجه است که این سخنان، یک اظهارات کلی در این مورد است که اصلاح الگوریتم پنگوئن ادامه می‌یابد و این کل موضوع مهم در این زمینه است.

 از اینجا بخوانید : معرفی الگوریتم برت ، گوگل به دنبال درک بهتر زبان طبیعی است

چه کاری باید در مورد به روز رسانی الگوریتم انجام داد؟

کتابچه راهنمای رسمی گوگل در این مورد اعلام می‌کند که هیچ کاری نباید انجام داد.

بسیاری از ناشران و متخصصان بازاریابی جستجو ممکن است این نکته را مشاهده نمایند که این توصیه کمتر از حد قابل قبول است. اما این یک توصیه مناسب در این زمینه است.

تعدادی از مواردی که در این مورد باید مورد ملاحظه قرار داد، به شرح زیر می باشند:

  1. راهنمای رسمی سایت گوگل در این مورد این است که در مورد آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ هیچگونه رفع اشکالی برای انجام دادن وجود ندارد.
  2. گاهی اوقات به روز رسانی سایت گوگل یک هفته تا ده روز همه چیز را دچار تلاطم می‌کند و بعد از آن آرامشی به وجود می‌آید. بنابراین بهترین روش در این مورد این است که قبل از اخذ نتیجه گیری در مورد آنچه که اتفاق افتاده است، صبر کنیم.
  3. به روز رسانی هسته الگوریتم گوگل، با هدف دستیابی به موقعیت های خاصی نیت . جان مولر (John Mueller)، این مورد را تأیید کرد که به روز رسانی که به صورت نامناسبی “Medic” نام گرفته است، سایت‌های مرتبط با سلامتی را هدف قرار نداده است. این موقعیت، یک مفهوم خاصی را برای به روز رسانی الگوریتم هسته الگوریتم گوگل ایجاد می نماید. تعریف هسته الگوریتم گوگل، موضوعی است که دامنه وسیعی دارد.  کسی که می گوید انجام یک به روز رسانی گسترده هسته با هدف ایجاد موقعیت خاصی است، احتمالاً مرتکب اشتباه شده است.
  4. می‌توان گفت که آپدیت الگوریتم جون ۲۰۱۹ در مورد ارتباط است. کیفیت سایت همیشه مهم است، اما این موضوع هرگز تنها تمرکز الگوریتم نیست. موضوع مهم این است که این نکته را به خاطر داشته باشیم که به روز رسانی الگوریتم هسته وسیع، تنها یک به روز رسانی “کیفیت سایت” نیست.
  5. هنگام تلاش برای درک این موضوع که چرا سایت شما دیگر دارای رتبه بندی مناسبی نیست، از این دیدگاه به این موضوع  نگاه نکنید که باید چه چیزی را اصلاح کنم. بلکه در عوض، ممکن است این نکته مفیدتر باشد که از خودتان بپرسید چرا سایت شما ممکن است دیگر توسط سایت گوگل به عنوان یک سایت مناسب مورد توجه قرار نگیرد.
  6.  گاهی اوقات این موضوع کارآمدتر است که نگرانی کمتری در این مورد داشته باشید که سایت شما دارای چه اشکالاتی است. بلکه این مورد می‌تواند مفیدتر باشد که در نظر بگیرید چه چیزهایی با رتبه بندی بهتر سایت شما ارتباط بیشتری دارد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search