درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۴ روش برای ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل

۴ روش برای ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل
فهرست مطالب

شما در این مقاله با ابزار کلمه کلید برای تبلیغات در گوگل و بهینه سازی سایت آشنا می‌شوید و کارکردهای آن را در سئوی سایتتان به صورت کاملی درمی‌یابید.

ابزار کلمه کلیدی(keyword planner) در سئو و تبلیغات در گوگل ، یک برنامه تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل راه اندازی شده تا بازاریابان وب را در رسیدن به مشتریان احتمالی و بهبود ترافیک، رتبه بندی، فروش و به دست آوردن سود کمک کند. به وسیلۀ این ابزار بسیار مجهز می‌توان:

  • تصمیم گرفت که تبلیغات را در کجا قرار داد.
  • بودجه مطلوب را تعیین کرد.
  • تأثیر آگهی و میزان عملکرد آن را اندازه گیری کرد.

در بسیاری از موارد، تبلیغ کنندگان ابزار تبلیغات در گوگل را در شبکه‌های PPC عمده خود به‌کار می برند.

موارد دیگری نیز وجود دارند که از این ابزار می‌توان برای آنها استفاده کرد:

۱.  تحقیق درباره کلمات کلیدی

ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل -  تحقیق درباره کلمات کلیدی

در سئو عمدتا برای تحقیق درباره کلمات کلیدی، از تبلیغات در گوگل استفاده می‌شود. کلمه کلیدی پایه بسیار ضروری همه کمپین‌های سئو است. شما می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی ساده و طبیعی در این تحقیقات، موفقیت مداوم تلاش‌های بازاریابی خود را حفظ کنید. زیرا کاربران به دنبال کلمات کلیدی غیر منتظره و عالی نیستند. اگر هدف بازاریاب به دست آوردن رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجو باشد، باید تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی بگذارد که مخاطبان هدف جستجو می‌کنند. بنابراین، کلمات کلیدی مناسب واقعا مهم‌اند و سئوکار حرفه‌ای می‌تواند از یکی از بسیار ابزارهای تحقیق درباره کلمه کلیدی استفاده کند که البته این ابزارها گاه رایگان‌اند و گاه یا پولی.

سئو و تبلیغات در گوگل با دنیای بزرگ ابزار گوگل

مزیت ابزار تبلیغات در گوگل در این است که در حالی که درباره کلمات کلیدی مناسب برای کمپین شما تحقیق می‌کند، سه پارامتر دیگر را نیز به شما ارائه می دهد که عبارت اند از :

  • کیفیت قابل اعتماد گوگل(Quality Score) را نشان می‌دهد
  • استفاده از آن آسان است
  • عملکرد وسیعی دارد

شما می توانید یا آدرس وب سایت خود را وارد کنید یا کلمات هسته‌ای مربوط به موضوع سایتتان را قرار دهید تا ابزار تحقیقات کلمه کلیدی پیشنهادهای درستی را به شما ارائه دهد.

برای آشنایی با  کیفیت قابل اعتماد یا  Quality Score مقاله زیر را بخوانید/

تبلیغات در گوگل به طور خودکار به شما مجموعه‌ای بزرگ از کلمات کلیدی پیشنهادی را نشان می دهد. حال کاری که بازاریاب باید انجام دهد این است که با دقت کلمات کلیدی را بررسی کند، از آنهایی که مرتبط هستند یک فهرست کوتاه تر تهیه کند و حجم جستجوی جهانی آنها را چک کند.

لطفا در اول کار سئو خیلی آرمان‌گرا نباشید

ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل - سئو

چه کسی نمی‌خواهد کلمه کلیدی‌اش رتبه بالاتری در صفحه اول گوگل داشته باشد؟! ولی اگر از ما می‌شنوید، بهتر است بر روی همان تعداد کلمات کلیدی انتخاب شده تمرکز کنید. بهترین کار برای کمپین‌های بازاریابی آنلاین این است عبارت و کلمات کلیدای را پیدا کنید که می‌توانند بدون تلاش زیاد، بهتر بهینه سازی شوند و البته حجم جستجوی مناسب و معقولی هم داشته باشند.

البته این سخن ما به این معنی نیست که کلمات کم جستجوتر بهترند؛ باید برای سئو و تبلیغات در گوگل آن کلمات کلیدای را پیدا کنید که حداقل میزان رقابت را داشته باشد. برای این منظور، شما باید هر یک از کلمات کلیدی که در فهرست کوتاه خود دارید را در کادر جستجوی Google.com وارد کنید. بهتر است عبارت دقیق را جستجو کنید.

وقتی نتایج نشان داده شد باید توجه کنید که برای هر یک از این عبارات چند نتیجه وجود دارد. با تقسیم کردن “حجم جهانی جستجو” بر “تعداد نتایج وب”، نسبت رقابت کلمه کلیدی به دست می‌آید. به این ترتیب می توانید دست به کار بهینه سازی کلمات کلیدی شوید که نسبت بالاتر دارند و البته  راحت‌ترند.

۲.  از نحوۀ عملکرد کلمات کلیدی که انتخاب کرده‌اید اطمینان حاصل کنید

ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل - عملکرد کلمات کلیدی

هنگامی که انتخاب کلمات کلیدی تکمیل شد، گام بعدی این است که کلمات کلیدی را بررسی کنید تا ببینید آیا واقعا به خوبی عمل می‌کنند و نرخ انتقال و نرخ تبدیل آنها خوب است.

صرف نظر از تمام زحماتی که تا الان کشیده‌اید و انتخاب کلمات کلیدی انتخاب کرده‌اید، باید حتماً این بررسی را انجام دهید تا از تأثیر کلمات کلید مطمئن شوید.

نمی توانیم انتظار داشته باشید رتبه بالا در گوگل سال‌های بسیار طولانی برای شما حفظ شود و نتایج مفید برای کسب و کارتان به بار آورد. هر چند که ما تلاش فراوانی می‌کنیم تا وب سایت‌مان در بهینه سازی موتور جستجو یا سئو رتبه بالایی بگیرد، اما  چه کنیم با ناامیدی آن زمانی که صدر نتایج جستجو به دست می‌آوریم  اما این موفقیت چندان دردی از ما دوا نمی کند. بله شما به سرعت و نرخ تبدیل بالای کلمات کلیدی خاص در فضای متغییر آنلاین  بی توجه بوده‌اید .

اینجا نقش بی همتای کمپین تبلیغ در گوگل را باید جدی گرفت.  نیازی به کار سخت نیست و می توانید از بروز مشکلات جلوگیری و در وقت صرفه جویی کنید. کلمات کلیدی مناسب را پیدا می کنید، سطح عملکرد احتمالی آن را می سنجیم و برای بهترین نتیجه بهینه سازی می کنیم.

۳.  رسیدن به بهترین CTR در تبلیغات گوگل

ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل - بهترین CTR در تبلیغات گوگل

تبلیغات در گوگل نه تنها برای تحقیق درباره  کلمات کلیدی به کار می‌آید، بلکه برای به دست آوردن  بیشترین نرخ کلیک از طریق رتبه بندی نتایج جستجوی در حال پیشرفت نیز کمک شایانی می کند. اگر CTR شما کم باشد، هرگز نمی‌توانید از طریق ترافیک زیاد سایتتان کسب درآمد کنید. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد، اما عنوان و شرح ناکافی می‌تواند یکی از دلایل ممکن باشد.

ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل - CTR در تبلیغات گوگلدر اینجا، تبلیغات در گوگل می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و با همان رتبه بندی‌های موجود، CTR  بهتری  به دست آورید. و اگر در طول کمپین AdWords تبلیغاتی معمولتان، احساس کردید عملکرد و تبدیل آن راضیتان نمی کند، باید عنوان و توضیحات آگهی را آنقدر تغییر دهید تا زمانی که به حداکثر CTR برای کلمات کلیدیتان برسید.

مسلماً برای آن که به مناسب‌ترین و سودآورترین ترکیبِ عنوان و توضیحات برسید، باید برنامه‌ریزی‌های ویژ‌ه‌ای داشته باشید و در این زمینه دست از تلاش برندارید. وقتی به این ترکیب جادویی دست یافتید، فقط کافی است آنها را در قسمت “عنوان و توضیحات” صفحه‌تان کپی و پیست کنید تا CTR جستجوی ارگانیک خود را نیز به حداکثر برسانید.

 از اینجا بخوانید : CTR در گوگل ادوردز چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

۴.  هدف گذاری جغرافیایی در سئو و تبلیغات در گوگل

یکی از موارد استفادۀ پیشرفته و مؤثر از ابزار تبلیغات در گوگل برای بهینه سازی موتور جستجو، هدف گذاری جغرافیایی است. ترافیکی که به سایت شما می‌آید از نقاط مختلف جغرافیایی است، می توان از Google Analytics استفاده کرد تا وضعیت تبدیل مکان‌‌های مختلف را با هم مقایسه کرد. طی این کار، باید آماده مقابله با اختلاف‌های قابل توجهی که در تبدیل برای کلمات کلیدی مشابه میان کشورها و قاره‌‌‌ها وجود دارد باشید.

این مطالعه تحلیلی از کشورها به شما کمک خواهد کرد بهترین ارزیابی را از وضعیت تبدیل بر اساس جغرافیا داشته باشید. و شما می توانید استراتژی‌‌های خاص برای تمام مدل‌ها آماده کند. به این ترتیب پایه‌ای فراهم می‌شود تا برای کشورهایی که نرخ تبدیل کمی دارند صفحات محلی ایجاد کنید و کلمات کلیدی خاص جغرافیایی را هدف قرار دهید.

نتیجه:

با اطمینان می توان گفت تبلیغات در گوگل یک ابزار واقعا عالی برای تبلیغ کنندگان و همچنین سئوکاران حرفه‌ای است. شمار زیادی از ناشران، نویسندگان محتوا، کارشناسان سئو و متخصصان بازاریابی از این ابزار با ارزش بهره می‌برند.

خلاصه آنچه از ابزار تبلیغات در گوگل می توان گفت این است:

حتی یک کمپین تبلیغات متوسط در گوگل می‌تواند اطلاعات زیادی به شما بدهد

  • در پول و زمان و تلاش برای بهینه سازی کلمات صرفه جویی می‌کنید
  • نتایج جستجوی خود را ، بهینه سازی می‌کنید
  • ترافیک سایتتان را به طرز شگفت انگیزی  افزایش می‌دهید
  • رتبه بالاتری در صفحات موتور جستجو به دست می‌آورید
  • و در نهایت تعداد جستجوی‌های مشتریان معاملات و فروشتان بیشتر می‌شود.

نویسنده: علیرضا اله‌یاری

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search