درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

اسپم اسکور چیست؛ ۸ راهکار کاهش Spam score

اسپم اسکور چیست؛ 8 راهکار کاهش Spam score
فهرست مطالب

عواملی بسیاری وجود دارند که ممکن است برای وب سایت شما و رتبه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) خطر آفرین باشند.
یکی از مهمترین عواملی که هر کارشناس حرفه‌ای سئو باید به آن توجه کند این است که آیا وب سایت آنها با «بک لینک‌های ناخواسته» پر شده است یا خیر. برای بررسی این مشکل می‌توانید از اسپم اسکور که توسط وب سایت ماز ارائه شده، استفاده کنید.

در اختیار داشتن تعداد زیادی بک لینک لزوما راهی برای موفقیت در راهبرد استراتژی سئو نیست. نمی‌توان گفت که هرچقدر تعداد بک لینک‌های موجود در وبسایت شما بیشتر باشد به همان نسبت موفقیت شما بیشتر خواهد بود. تعداد زیادی بک لینک اسپم (هرزنامه) ممکن است عواقب ناامید کننده‌ای برای سایت شما داشته باشد، از جمله:

● مجازات های گوگل
● ضرر در رتبه بندی موتور جستجو
● صفحات وب سایت شما ایندکس نشوند (در موارد شدید)

برای کاهش عواقب، باید بدانید که الگوریتم های گوگل چطور وبسایت شما را می‌بینند و در نهایت باید بتوانید این عوامل نگرانی را از بین ببرید. خوشبختانه برای شناسایی این خطرات یک معیار امتیاز دهی مفید وجود دارد که به عنوان «اسپم اسکور» شناخته می‌شود.
این مطلب به شما کمک می‌کند این ابزار مفید را بهتر درک کنید و متوجه شوید که این معیار چگونه سایت شما را ارزیابی می‌کند و در نهایت چگونگی استفاده از آن برای اطمینان از ایمنی رتبه بندی و چگونگی مقابله با نمره پایین اسپم اسکور را بررسی کنید.

اسپم اسکور چیست؟

اسپم اسکور چیست - Spam score

اسپم اسکور معیاری است که توسط وب سایت ماز در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. این برنامه توسط دکتر مت پیترز، مدیر علوم داده این شرکت ارائه شده است و نشان می دهد که گوگل چگونه یک زیر دامنه اسپم را می‌بیند.
نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که اسپم اسکور توسط گوگل معرفی نشده و گوگل از آن به صورت خاص استفاده نمی‌کند اما این معیار توسط وبسایت ماز با توجه به شاخص‌های گوگل توسعه داده شده است. اسپم اسکور عمدتا به عنوان یک سیگنال مفید در نظر گرفته می‌شود، تا در تصمیم گیری بهتر درباره سئو به کارشناسان کمک کند.
در اولین انتشار، اسپم اسکور یک وب سایت را در برابر ۱۷ عامل سیگنالینگ هرزنامه (اسپم) تجزیه و تحلیل کرد، که توسط ماز به عنوان «پرچم‌های هرزنامه» نام گذاری شده‌اند. با تکامل این ابزار، ماز از عوامل و شاخص‌های هرزنامه و یا «پرچم»‌های بیشتری استفاده کرد. در حال حاضر اسپم اسکور از ۲۷ پرچم هرزنامه (اسپم) استفاده می‌کند.

مجموع این پرچم‌ها یا سیگنال‌ها با یک نمره واحد نشان داده می‌شوند که احتمال مجازات شدن یک سایت توسط گوگل را نمایش می‌دهد. هرچه پرچم‌های یک سایت بیشتر باشند، اسپم اسکور یک وب سایت بالاتر می‌رود، و احتمال بالاتری وجود دارد که گوگل این سایت را نیز به عنوان اسپم شناسایی کند.

این پرچم ها به شما این امکان را می‌دهد تا مناطق (اشکالات) مورد نظر را از بین ببرید اما اسپم اسکور معمولا به عنوان یک کل مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا وجود یک پرچم دلیل کافی برای نگران بودن نیست، در حقیقت، وجود حداقل یک یا دو پرچم در سایت‌ها کاملاً معمول است.

تفسیر درصد Spam score

هر درصدی از اسپم اسکور، معنای اسپم بودن سایت شما نیست. این درصد طیف گسترده‌ای از سیگنال‌های بالقوه را شامل می‌شود، این سیگنال‌ها از مشکلات مربوط به محتوا گرفته تا معیارهای پایین بودن میزان اعتبار را شامل می‌شود.

از آنجایی که اسپم اسکور مبتنی بر همبستگی با مجازات است تا این که پیرو رابطه علت و معمولی باشد، راه حل بهبود اسپم اسکور لزوما تغییر این عوامل (پرچم‌ها) در سایت شما نیست. اگر با مجازاتی روبرو نشده‌اید، نگران نمره پایین یا متوسط در اسپم اسکور نباشید. برای قضاوت و ارزیابی در مورد کیفیت لینک‌های ورودی به سایت‌تان، بهتر است از این درصد استفاده کنید، این درصد به شما یک سیگنال می‌دهد تا به شما کمک کند تعیین کنید کدام یک از این لینک‌ها نیاز به بررسی بیشتر و شاید حتی حذف دارد.
اسپم اسکور و یا امتیاز هرزنامه براساس مدل یادگیری ماشینی ماز تعیین می‌شود که در داده هایش از، ۲۷ ویژگی مشترک در میان میلیون‌ها سایت ممنوع یا مجازات شده را شناسایی کرده است.

● اسکور بین ۱ تا ۳۰ درصد،به عنوان نمره پایین اسپم اسکور در نظر گرفته می‌شود.
● نمره ۳۱ تا ۶۰ درصد، به عنوان اسپم اسکور متوسط در نظر گرفته می‌شود.
● نمره ۶۱ تا ۱۰۰ درصد به عنوان اسپم اسکور بالا در نظر گرفته می‌شود.

اسپم اسکور بالا برای سایت شما یا سایتی که به آن نگاه می‌کنید، لزوما به این معنی نیست که این سایت اسپم است. این اسپم اسکور بالا نشانه این است که شما باید کمی بیشتر در مورد کیفیت و ارتباط با این سایت تحقیق کنید.

کاربرد اسپم اسکور چیست؟

اسپم اسکور چیست - کاربرد اسپم اسکور چیست؟

اسپم اسکور بسیار مهم است زیرا دو نکته مهم را در اختیار شما قرار می‌دهد:

● می‌توانید زیر دامنه‌های سایت خود را که اسپمی هستند را شناسایی کنید.
● می‌‌توانید زیر دامنه وبسایت‌های دیگری که به سایت شما لینک داده‌اند را از نظر اسپم شناسایی کنید.
از نظر لینک‌‌هایی که در سایت شما وجود دارند، می توانید خودتان متوجه شوید که تعداد زیاد لینک بی‌مصرف (اسپم) ممکن است بیشتر از اینکه به شما سود برساند به شما ضرر برساند.
علاوه بر همه این موارد، اسپم اسکور چارچوبی محکم برای پی بردن به کیفیت و یا اسپم بودن یک صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید به راحتی از مجازات شدن توسط گوگل جلوگیری کنید.

۸ فاکتور مهم در اسپم اسکور سایت

اسپم اسکور چیست - 8 فاکتور مهم در اسپم اسکور سایت

هنگامی که اسپم اسکور وبسایت خود را مشاهده کردید، می‌توانید به صورت خلاصه بفهمید که چه عواملی باعث بدست آمدن این امتیازها شده‌اند، همانطور که پیش از این اشاره کردیم در حال حاضر ۲۷ شاخص برای تعیین نمره در اسپم اسکور وجود دارند که بر اساس آنها امتیازدهی انجام می‌شود.
هر کدوم از این شاخص‌ها به یک بخش اختصاص داده شده‌اند.
در مورد اسپم اسکور هم پیشگیری قطعا بهتر از درمان است، بنابراین شما باید بهترین اقدامات آنلاین را به عنوان بخشی از کارهای روزمره در ذهن داشته باشید.
در ادامه چند مورد از مهم‌ترین شاخص‌های تعیین اسپم اسکور و راهکارهایی برای رفع آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- تعداد صفحات پایین

اسپم اسکور چیست - تعداد صفحات پایین

 

به طور کلی، سایت‌هایی که صفحات بسیار کمی دارند، هرزنامه (اسپم) محسوب می‌شوند. لازم نیست صدها صفحه ایجاد کنید، اما اطمینان از پر شدن هر صفحه از محتوای با ارزش و معنادار اهمیت بالایی دارد. تعداد صفحات پایین یک مشکل ذاتی نیست، اما بسیاری از سایت‌های اسپم تعداد کمی صفحه دارند، به همین دلیل پایین بودن تعداد صفحات یکی از نشانه‌های یک سایت اسپم است.
اگر خزنده ماز نتواند URL های معتبر زیادی را در یک دامنه وب پیدا کند، ماز یک پرچم اسپم اسکور به آن اختصاص می‌دهد، زیرا به نظر می‌رسد این سایت‌ها در مقابل دیگر سایت‌های موجود در اینترنت ارزش زیادی برای ارائه به کاربران ندارند.

در برخی موارد، وب سایت‌ها فقط از تعداد انگشت شماری صفحه تشکیل شده‌اند چرا که به سادگی نیازی به صفحه دیگری ندارند. اگر وب سایت شما در چنین شرایطی قرار دارد و به دلیل آن اسپم اسکور را دریافت می‌کند، برای جلوگیری از آن راه حلی دیگری وجود ندارد مگر اینکه صفحات اضافی دیگری که در واقع به آنها نیاز ندارید را به وبسایت خود اضافه کنید.

راهکار : به مرور به تعداد صفحات سایت اضافه کنید
برای از بین بردن مشکل تعداد صفحات پایین بهتر است، به تعداد صفحات خود اضافه کنید، اما این کار را بهتر است به مرور زمان انجام دهید و به صورت ناگهانی صفحات سایت خود را بالا نبرید. صفحات خالی را به سایت‌تان اضافه نکنید این صفحات باید با محتوای مناسب پر شده باشند و با کلیت سایت شما همخوانی داشته باشند. اما اگر هیچ احتیاجی به صفحات جدید ندارید بهتر است به دیگر پرچم‌های اسپم اسکور توجه کنید و سعی کنید آن دسته از مشکلات را حل کنید.

۲- پسوند دامنه و طول نام دامنه

اسپم اسکور چیست - پسوند دامنه و طول نام دامنه

در گذشته افراد، کل کلمات مربوط را داخل دامنه قرار می‌دادند. اگرچه انجام این کار مطمئنا مشکلی ندارد، اما اگر کلمات کلیدی طولانی باشند استفاده از آنها توصیه نمی‌شود و باعث طولانی شدن بیش از اندازه نام دامنه می‌شود. کاربران نام دامنه کوتاه، ساده و سرراست را ترجیح می‌دهند، در غیر این صورت می‌توان آن را به عنوان اسپم در نظر گرفت. حداکثر محدودیت کاراکتر برای دامنه‌هایی که به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شوند، ۶۳ کاراکتر است، قطعا شما نباید نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که نزدیک به این تعداد باشد. طبق مطالعه «گیبلر» در سال ۲۰۰۹، گزارش شده است که از ۱ میلیون وب سایت برتر رتبه بندی شده توسط الکسا، میانگین طول نام دامنه حدود ۱۰ حرف است، همچنین در نامه دامنه ۵۰ وب سایت برتر ۶ کاراکتر وجود دارد. این آمار می‌تواند به شما ایده دهد که در چه محدوده‌ای از کاراکتر باید باقی بمانید.
اساسا، ماز به هر صفحه وبی که در بخش دامنه و آدرس URL خود از اعداد استفاده کرده باشد، امتیازی در اسپم اسکور اختصاص می‌دهد. مسلما، از نظر بررسی‌های آماری، بسیاری از وب سایت‌های اسپم و غیر قابل اعتماد، از اعداد در دامنه خود استفاده می‌کنند، اما در عین حال بسیاری از وب سایت‌های معتبر نیز همین کار را دارند.
با توجه به اینکه چندی از وب سایت‌های معتبر از اعداد در دامنه خود استفاده می‌کنند، ممکن است این شاخص و معیار در آینده حذف شود.

دامنه‌های سطح بالایی که شهرت ایجاد سایت‌های اسپم را دارند، می‌توانند پرچم قرمز ارسال کنند و ممکن است هر سایت بالقوه‌ای که از این پسوندها استفاده کنند، مورد جریمه قرار بگیرند.
دامنه‌های سطح بالا (TLD) ممکن است بیش از آنچه که فکر می‌کنید اطلاعات بیشتری راجع به اسپم بودن احتمالی یک بک لینک به شما ارائه دهند.
اگر سایت شما در ایالات متحده مستقر باشد، هر دامنه سطح بالایی که به سایت شما لینک دارد و از دامنه‌های سطح بالای خارجی است، از نظر گوگل مشکوک خواهد بود.
بنابراین باید در انتخاب پسوند دقت کنید.
این پرچم خاص اسپم اسکور باید مورد توجه آن دسته از وب مسترهایی باشد که سایت آنها در زیر دامنه‌ای قرار دارد، به عنوان مثال. mywebsite.webhostingsite.com. اگر دامنه سطح بالا (قسمت .webhostingsite.com) منبع شناخته شده لینک‌های اسپمی است، پس هر سایتی که از پسوند آنها استفاده کند، دچار مشکل خواهد شد.

راهکار : در انتخاب نام دامنه و پسوند آن دقت کنید
برای اینکه از شر این پرچم‌های خطر آفرین خلاص شوید، چاره‌ای ندارید جز انتخاب نام دامنه‌ای که این مشکلات را نداشته باشد.
برای اینکه اسپم اسکور خود را بهبود دهید، باید از تعداد کاراکترهای محدود برای دامنه خود استفاده کنید و تا حد امکان از اعداد در دامنه استفاده نکنید. همچنین بهتر است از پسوند‌های دامنه که مناسب سایت شما هستند، استفاده کنید.

۳- صفحه تماس با ما

اسپم اسکور چیست - صفحه تماس با ما

گوگل اهمیت زیادی را برای مسئولیت پذیری قائل است، از همین رو اطلاعات تماس، آدرس ایمیل، آدرس پروفایل شبکه‌های اجتماعی، بسیار در اسپم اسکور تاثیرگذار هستند. وب سایت‌های که هیچ اطلاعات تماسی ندارند، مورد اعتماد ماز قرار نمی‌گیرند.
از بین همه شاخص‌های مورد نیاز اسپم اسکور، به نظر می‌رسد اضافه کردن اطلاعات تماس ساده‌ترین باشد. تمام کاری که باید انجام دهید، ایجاد یک صفحه «تماس با ما» و لینک دادن آن به وبسایتتان است. بهتر است این لینک در تمام صفحات سایت شما قابل دسترسی باشد. این صفحه تماس باید حاوی اطلاعات تماس قانونی باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند از طریق یک آدرس ایمیل با مالک یا مدیر سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی مرتبط شناخته شده هستند با شما ارتباط بگیرند.

راهکار : تکمیل اطلاعات صفحه تماس با ما

در اولین قدم برای رهایی از این پرچم منفی، اطلاعات صفحه تماس با ما را تکمیل کنید. آدرس ایمیل، شماره تماس پشتیبانی، و آدرس شبکه‌های اجتماعی انتخاب‌های خوبی برای شروع هستند. با این کار هم کاربران شما هنگام بروز مشکل احتمالی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند و هم پرچم منفی شما از بین رفته و احتماله وضعیت شما از دیدگاه گوگل بهبود پیدا خواهد کرد.

۴- عدم لینک دهی به شبکه اجتماعی LinkedIn

سایت‌هایی که لینک مرتبط از صفحه اجتماعی و حرفه‌ای لینکدین دارند، احتمال خیلی کمی دارد که به عنوان اسپم شناخته شوند. در طرف مقابل، سایت‌های فاقد صفحه لینکدین احتمال بیشتری برای ارتباط با اسپم دارند.
تقریبا هیچ سایت اسپمی صفحه لینکدین مرتبط و معتبر ندارند، بنابراین فقدان این ویژگی با اسپم ارتباط دارد.

راهکار : آدرس حساب کاربری لینکدین را به سایت لینک کنید
ساده‌ترین کار این است که آدرس صفحه لینکدین را به وبسایت خود اضافه کنید. این صفحه لینکدین باید مرتبط به کسب و کار شما و ترجیحا با نام تجاری شما باشد. همچنین بهتر است به محتوای صفحه لینکدین نیز توجه ویژه‌ای نشان دهید.

۵- عدم استفاده از SSL

اسپم اسکور چیست - عدم استفاده از SSL

اگر آدرس سایتی شامل قسمت HTTPS باشد، به این معنی است که SSL این سایت را تایید کرده است. این گواهینامه به فایل‌های داده‌ای گفته می‌شود که به عنوان یک قفل در وب عمل می‌کنند و به آنها امکان اتصال ایمن از سرور به یک مرورگر را می‌دهد. این کار برای مخفی نگه داشتن اطلاعات حساس استفاده می‌شود، این گواهی‌نامه نشان دهنده یک وب سایت امن و ایمن است.

راهکار : از گواهینامه SSL استفاده کنید
تعداد کمی از سایت‌های اسپم در گواهینامه‌های SSL سرمایه گذاری می کنند. HTTPS اغلب سیگنال اعتماد خوبی است.
بنابراین برای خلاصی از این پرچم استفاده از گواهینامه SSL را در نظر بگیرید.

۶- عدم استفاده از favicon

اسپم اسکور چیست - عدم استفاده از favicon

وب سایت‌های با کیفیت بالا که به خوبی بهینه شده‌اند تمایل به انتخاب favicon دارند، (favicon نماد وب سایت کوچک در بالای صفحه مرورگر شما است). سایت‌های اسپم به ندرت از favicon استفاده می‌‌کنند. favicon سایت را می‌توان در برگه مرورگر پیدا کرد و معمولا با لوگو مشابه است. Favicons یک شکل کوچک با ابعاد ۱۶ در ۱۶ پیکسل است که در سمت چپ نوار آدرس مرورگر ظاهر می‌شود. وب سایت‌های که مرجع عالی دارند معمولا از فیو‌ایکون استفاده می‌کنند.
راهکار : از فیو آیکون استفاده کنید
اگر برای کسب و کار خود لوگو طراحی کرده‌اید، می‌توانید از همین لوگو برای فیو آیکون استفاده کنید و اگر لوگو هم ندارید، می‌توانید از لوگوهای آماده استفاده کنید.
استفاده از فیو آیکون باعث ایجاد تمایز میان وبسایت شما با وبسایت‌های اسپمی خواهد شد و با این کار می‌توانید اسپم اسکور خود را پایین بیاورید.

۷- نسبت لینک‌های خروجی به محتوا

اسپم اسکور چیست - نسبت لینک‌های خروجی به محتوا

به احتمال زیاد سایت‌های اسپمی نسبت غیر عادی لینک به محتوا را دارند.
اگر بخش‌هایی از یک وب سایت حاوی لینک‌های زیادی باشد که به وب سایت‌های دیگر اشاره می‌کنند، این کار می‌تواند به عنوان آنچه در سئو «مزرعه لینک» می‌شناسیم، شناسایی شود، در واقع این بخش، منطقه‌ای از یک وب‌سایت است که صرفا جهت نشان دادن لینک‌ها به سایت‌های دیگر بوجود آمده است. این لینک‌ها به منظور دستکاری در رتبه بندی جستجوی ارگانیک، ایجاد می‌شوند. در اغلب مواقع، لینک‌های که در مزرعه لینک استفاده می‌شوند معمولا شامل پرداخت هزینه هستند، و هزینه پرداخت کردن برای لینک یکی از اصلی‌ترین مواردی است که گوگل به خاطر آن وب سایت‌هایی را مجازات می‌کند.
گرچه به خودی خود لینک دادن با سایر وب سایت‌ها از نظر گوگل بد نیست، اما استفاده از آنها باید منطقی باشد. اگرچه به طور کلی، به ندرت اتفاق می افتد که سایت‌ها به طور تصادفی این پرچم اسپم اسکور را دریافت کنند، چرا که به طور معمول باید استفاده از لینک‌ها خروجی بسیار بی رویه باشد، تا وب سایتی این پرچم اسپم اسکور را دریافت کند.

راهکار : تولید محتوای ارزشمند
تولید محتوا یکی از اصلی ترین بخش‌های راه اندازی یک وبسایت است، شما باید تولید محتوا را در برنامه پیشرفت سئو خود قرار دهید.
از آنجا که گوگل به طور فعال وب سایت‌هایی را که حاوی محتوای بسیار اندک هستند را بررسی و جریمه می‌کند، طبیعی است که وبسایت ماز نیز بخشی از اسپم اسکور را به این بخش اختصاص داده است.
همچنین نسبت لینک‌ها در تولید محتوا بسیار مهم است. اگر به صورت طبیعی روند تولید محتوا را پی بگیرید، به خودی خود لینک‌های خارجی در مطالب شما گنجانده خواهد شد و دیگر نیازی نیست که به صورت بی رویه آنها را اضافه کنید، همچنین استفاده نکردن از هیچ لینکی نیز به سئو و اسپم اسکور شما آسیب خواهد زد.

۸- بک لینک غیر طبیعی

شما همچنین با کمک اسپم اسکور می‌توانید تعیین کنید که آیا بک لینک‌هایی که به وب سایت شما اشاره می‌کنند از کیفیت بالایی برخوردار هستند یا نه. آماتورها در سئو بلافاصله تصور می‌کنند که داشتن بک لینک بیشتر برای پیشرفته آنها بهتر است، اما بک لینک غیرطبیعی و بی کیفیت ضرر زیادی را برای وبسایت شما به همراه خواهد داشت. شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت‌های لینک دهنده به وبسایت شما صفحات معتبری هستند که موتورهای جستجو آنها را قابل اعتماد می‌دانند.
یکی از محبوب ترین روش‌ها برای استفاده از اسپم اسکور بررسی بک لینک‌ها است و با کمک آن می‌توان بررسی کرد آیا این لینک دهند‌ه‌ها معتبر هستند و یا نه.

راهکار : طبیعی لینک سازی کنید
اساسا، کاری که شما باید انجام دهید این است که بفهمید کدام یک از «پرچم‌های اسپم» مورد توجه واقع شده‌اند و در جهت اصلاح بک لینک‌ها از آن استفاده کنید.
از لینک‌های واقعی و معتبر استفاده کنید و مطمئن باشید با استفاده از لینک‌ها وبسایت‌ شما پیشرفت می‌کند.

سخن پایانی
اسپم اسکور یک مفهوم ساده و سرراست است، اما مفهومی است که بسیاری از کارشناسان سئو باید آن را در استراتژی سئو خود بگنجاند.
حتی امتیاز بالای اسپم اسکور به این معنی نیست که یک وب سایت قطعا و کاملا اسپم محسوب می‌شود. این شاخص بسیاری از عناصر و عوامل را که ممکن است مشکل آفرین باشند را در بر می‌گیرد.
اسپم اسکور خطر احتمالی مجازات از طرف گوگل را براساس همبستگی با وب‌سایت های دیگر اندازه‌گیری می کند، و نمی‌توان خیلی ساده گفت که به صورت کامل علت و معلول را نشان می‌دهد. به همین دلیل به عنوان کارشناس سئو بسیار مهم است که تجزیه و تحلیل کنیم که آیا واقعا اسپم اسکوری که در حال حاضر داریم برای ما خطر آفرین است یا نه؟ شما باید سابقه دامنه خود را بررسی کنید، اگر قبلا جریمه‌ای نداشته‌اید، نگران نمره پایین یا حتی متوسط ​ اسپم اسکور نباشید.
با این حال، قطعا توصیه می‌شود که همچنان کیفیت لینک‌های ورودی را تحلیل و ارزیابی کنید. این امکان وجود دارد که برخی از آنها تاثیر منفی بر روی نتیجه شاخص‌های اسپم اسکور داشته و نیاز به بررسی کامل و یا حتی حذف داشته باشند. شما باید بررسی کنید که آیا محتوای صفحه لینک دهنده ارزشمند و مربوط به دامنه شما می‌شود یا نه.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search