درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

هویت بصری برند چیست؟ اهمیت هویت بصری در برندینگ

هویت بصری برند چیست؛اهمیت هویت بصری در برندینگ
فهرست مطالب

وقتی صحبت از برند می‌شود،احساس مشتری‌های بالقوه اینگونه است که آنچه می‌بیند همان چیزی است که به دست می‌آورد. مشتریان به صورت پیش فرض هیچ دلیلی نخواهند داشت که به یک برند غیر چشمگیر از لحاظ بصری توجه کنند، کسب این نوع از اعتماد به خود برند بستگی دارد. در مورد برند و یا نام تجاری، «آنچه می‌بینید» هویت بصری یک برند است.
هویت بصری نحوه شکل گیری ادراک (احساسات) و ایجاد تاثیر از طریق عناصر قابل مشاهده برای برند شما است. تصاویر نوعی ارتباط قدرتمند ایجاد می‌کنند، مخصوصا که با کلمات اینگونه ارتباط برقرار نمی‌شود. تصاویر و عناصر بصری در سطح اولیه و عاطفی ارتباط برقرار می‌کنند و بنابراین قانع کننده‌تر هستند. اما با داشتن قدرت ارتباطی بزرگ، مسئولیت بزرگی به وجود می‌آید: شما باید بسیار محتاط باشید که پیام اشتباهی را ارسال نکنید.
برای اطمینان از اینکه هویت بصری برند شما به روشی که باید با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند، ما این مقاله را برای همه موارد هویت بصری جمع آوری کرده‌ایم. پس تا پایان همراه ما باشید.

هویت بصری چیست؟

هویت بصری، کلیه تصاویر و اطلاعات گرافیکی است که بیانگر این است که برند و یا نام تجاری شما چیست و آن را از سایر برندها متمایز می‌کند. به عبارت دیگر هویت بصری، هر آنچه مشتری از لحاظ فیزیکی می‌تواند ببیند، از لوگو گرفته تا طراحی داخلی یک فروشگاه را در بر می‌گیرد.
در اغلب مواقع، هویت بصری با ایجاد یک راهنمای سبک تجاری (برند بوک) به اوج خود می‌رسد که دستورالعمل‌های سازگار در مورد چگونگی نمایش دادن نام تجاری در هر زمان و در هر شرایطی را ارائه می‌دهد.

المان‌های هویت بصری برند

هویت بصری اساسا زبان بصری یک برند تجاری است. بدین ترتیب، عناصر منفرد آن مانند کلمات، لوگو، لوگو تایپ و غیره عناصر سازنده ای هستند که به پیام رسان امکان ایجاد معنا را می‌دهند. در ادامه، ما به این المان‌ها جداگانه نگاه خواهیم کرد که در کنار هم قرار می‌گیرند و یک هویت بصری منسجم را تشکیل می‌دهند.

۱- گرافیک

گرافیک، در باطن هویت بصری، در واقع عنصرهای تصویری است که ترسیم یا طراحی می‌شوند. آنها می‌توانند، فرم‌ها و اشکال خیلی ساده باشند، به طور مثال می‌توانند مانند بسته بندی‌های بسیار ساده باشند و یا می توانند پیچیده‌تر باشند، و چیزهایی مانند لوگو، آیکون‌ها‌، یا حتی تصاویر یا انیمیشن را در بگیرند.

۲- رنگ سازمانی

رنگ سازمانی برای شناسایی برند از طریق طرح با رنگ، سایه و یا رنگ‌ها بسیار خاص استفاده می‌شود. توصیه می‌شود که برای رنگ سازمانی خود از ترکیب بیش از سه رنگ استفاده نکنید. این بدان معنی است که رنگ سازمان‌ها صرفا به صورت قرمز یا آبی طراحی نمی‌شود بلکه به طور مثال رنگی مانند آبی آسمانی با کد رنگی خاصی برای یک سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده صحیح از رنگ‌ها، آنها می‌توانند قدرتمندترین واکنش‌های احساسی را در بیننده ایجاد کنند و خود ا از دیگران متمایز کنند.
اگرچه استفاده از رنگ سازمانی اغلب با لوگو شروع می‌شود، اما این رنگ‌ها باید برای همه موارد لازم دیگر مجدد مورد استفاده قرار گیرند. طراحان معمولا باید یک رنگ اصلی (رنگ اصلی برای برند شما)، یک رنگ ثانویه (برای استفاده در پس زمینه) و یک رنگ تاکید و یا تشدید (برای تضاد در مواردی مانند دکمه CTA) اختصاص دهند. به خاطر داشته باشید که عدم وجود رنگ، در واقع رنگ‌هایی مانند سیاه و سفید، یک انتخاب کاملا معمول در هویت بصری هستند.

۳- طراحی لوگو

هویت بصری برند - طراحی لوگو

طراحی لوگو و نام تجاری در قلب ایجاد هویت بصری قرار دارد. یک لوگو مهمترین نماد برای یک برند تجاری است، و بسیاری از انتخاب‌های گرافیکی، رنگی و تایپوگرافی در راستای طراحی لوگو پیش خواهند رفت.
در بسیار موارد ساده‌تر حتی لوگوی شما به عنوان هویت بصری برند شما در نظر گرفته می‌شود. شما از لوگو بر روی محصولات، وبسایت، تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها، هدایای تبلیغاتی و غیره استفاده خواهید کرد.
لوگو یکی از اساسی‌ترین المان‌های طراحی هویت بصری برند است و شاید بتوان گفت اولین قدم برای پیشبرد امور مرتبط به هویت بصری است.
شما برای برند خود می‌توانید از آیکون و شکل‌های گرافیکی در کنار لوگو تایپ‌های فارسی و یا انگلیسی استفاده کنید که رنگ و ابعاد آن باید حتما در کتاب برند (برند بوک) سازمانی شما قید شده باشد.

۴- طراحی کاتالوگ، بروشور

هویت بصری برند - طراحی کاتالوگ، بروشور

اگر قصد معرفی خدمات و یا محصولات خود به صورت کلی را دارید و یا می‌خواهید در یک نمایشگاه خاص شرکت کنید، کاتالوگ‌ها و یا بروشورها به کمک شما خواهند آمد.
در واقع محل‌های تبلیغاتی یکی از مهم ترین جاهایی است که شما نیاز به هویت بصری خواهید داشت و این هویت بصری باید در کاتالوگ و یا بروشور شما نیز گنجانده شده باشد.
در طراحی کاتالوگ باید رنگ‌های سازمانی، لوگو و بسیار موارد دیگر را در نظر داشته باشید.
توجه داشته باشید که در دنیای مدرن برندسازی و تبلیغات، بر خلاف گذشته بیشتر در کاتالوگ و بروشورها از طراحی‌های گرافیکی استفاده می‌شود و به کار بردن متن‌ها به حداقل رسانده شده است.
توجه داشته باشد که مانند دیگر المان‌های هویت بصری برند، وقتی کسی کاتالوگ شما را می‌بیند باید حس و حال برند شما را دریافت کند و در بهترین حالت بدون دقیق خواندن کاتالوگ بداند که این کاتالوگ برای چه کسب و کاری طراحی شده است.

۵- طراحی سایت

هویت بصری برند - طراحی سایت

با گسترش روزافزون بازاریابی دیجیتال المان‌هایی مانند لوگو، رنگ سازمانی و گرافیک در طراحی سایت برای ایجاد هویت بصری دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آژانس دیجیتال مارکتینگ نوین مارکتینگ نیز برای هر پروژه طراحی سایت این المان‌ها را در پیاده سازی بخش‌های مختلف سایت مدنظر قرار می‌دهد.

فرقی نمی‌کند شما صاحب یک سایت شرکتی باشید یا یک سایت فروشگاهی. همانطور که کاتالوگ‌ها شناسنامه محصول شما هستند سایت هم شناسنامه کسب‌وکار شماست. المان‌های هویت بصری به شناسنامه کسب‌وکارتان رسمیت می‌بخشد.

۶- طراحی ست اداری

هویت بصری برند - طراحی ست اداری

ست اداری هر آن چیزی بر روی یک میز کارمند و یا یک مدیر قرار دارد که این فرد برای پیشبرد کارهای روزمره خود ممکن است به آن احتیاج داشته باشد، از جا قلمی، تقویم، ساعت گرفته تا منگنه و فایل رومیزی ممکن است در یک ست اداری گنجانده شوند. شما در چند مورد می‌توانید از ست‌های اداری استفاده کنید، این ست‌ها را در اختیار کارمندان خود قرار دهید، این ست‌ها را مثلا در شروع سال به عنوان هدایای تبلیغات برای جامعه هدف خود ارسال کنید و یا وقتی شخص جدیدی در شرکت شما استخدام می‌شود، ست اداری را در اختیار او قرار دهید.
توجه داشته باشید که طراحی این ست‌های اداری به دلیل اینکه روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید لوگوی شرکت‌تان و یا آدرس وبسایت را بر روی این ست‌ها طراحی کنید . یا هنگام طراحی به سادگی از رنگ‌های سازمانی خود استفاده کنید، توجه داشته باشید که تمامی این موارد علاوه بر هویت بصری شما در واقع زمینه‌ای برای تبلیغ و برندسازی کسب و کار شما هستند.

۱- خودکار

خودکار یکی از مرسوم‌ترین هدایای تبلیغاتی است، از خودکارهای متوسطی که می‌توانید در نمایشگاه‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید تا خودکارهای نفیس که برای مدیران شرکت‌ها ارسال می کنید و یا در اختیار مدیران شرکت خود قرار می‌دهید تا در کار و جلسات از‌ آن استفاده کنند.
توجه داشته باشید که به خصوص در مورد خودکارهای نفیس لوگو و یا نام تجاری شما بسیار ظریف حک شده باشد تا فرد مورد نظر شما تمایل به استفاده از آن خودکار داشته باشد. معمولا لوگوهای بسیار بزرگ و یا طراحی‌های نازیبا باعث ایجاد حس مقاومت در فرد مقابل خواهد شد و آنها تمایلی به استفاده از اجناس تبلیغاتی شما نشان نخواهند داد.

۲- قاب سی دی

پیش از این قاب سی دی تاثیر به سزایی در عناصر تبلیغاتی به خصوص در نمایشگاه‌ها داشت اما، امروزه با کاهش استفاده از سی دی این المان تبلیغاتی نیز ارزش خود را از دست داده و کمتر از آن برای تبلیغات استفاده می‌شود.

۳- فلش

فلش و یا حافظه‌های قابل حمل با اقبال خوبی در دنیای تبلیغات روبرو هستند. فلش‌ها به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد تمایل زیادی به دریافت آن دارند. بنابراین حک شدن یک لوگوی کوچک بر روی آن مانعی برای استفاده از یک فلش تبلیغاتی نخواهد بود. اگر بتوانید از فلش‌هایی با طراحی خاص با توجه با لوگو و یا هویت بصری خود استفاده کنید، توجه بیشتری به کسب و کار شما جلب خواهد شد. البته در تمامی این موارد باید هزینه‌ها را هم در نظر بگیرید.

۴- تقویم – سررسید جیبی

انواع تقویم و یا سررسید جیبی یکی دیگر از موارد تبلیغاتی است که مخاطبین خاص خودش را دارد. توجه داشته باشید که بهترین زمان توزیع برای تقویم و یا سررسید جیبی از اسفند ماه تا فروردین ماه است و بعد از آن شانس چندانی برای موفقیت در این زمینه ندارید.

۵- ماگ

هویت بصری برند - ماگ

ماگ هم در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار از کسب و کارها برای به کار بردن در استراتژی هویت بصری برند قرار گرفته است.
در این زمینه می توانید از ما‌گ‌های مختلف و به صورتی که توجه دیگران را جلب کند استفاده کنید، ماگ‌های حرارتی نیز مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

۶- طراحی سربرگ ( اوراق رسمی)

هویت بصری برند - طراحی سربرگ ( اوراق رسمی)

به عنوان یک کسب و کار معتبر بهتر است همیشه نامه‌های اداری (به خصوص به خارج از سازمان) را در سربرگ‌های خود بنویسید.
سربرگ‌های استانداردهایی دارند که در طراحی آنها را باید در نظر داشته باشید، به طور مثال آدرس و شماره تماس دفتر مرکزی یکی از مواردی است که حتما باید در سربرگ و اوراق رسمی شما گنجانده شود.
با طراحی مناسب و به کار بردن اجزا والمان‌های تصویری مناسب، فرد دریافت کننده در نگاه اول متوجه هویت بصری برند شما خواهد شد و قسمت معرفی شما به خوبی صورت خواهد گرفت. همچنین به نظر می‌رسد طراحی سربرگ رسمی نقش زیادی در کسب اعتبار و اعتماد برای رند شما نزد دیگر کسب و کارها دارد.

۷- کارت ویزیت

هویت بصری برند - کارت ویزیت

اگر کارمندان و مدیران شما برخوردهای اجتماعی دارند که نیاز است کارت ویزیت خود را در اختیار دیگران قرار دهند و یا به صورت کلی برای برندتان قصد طراحی کارت ویزیت دارید، چند نکته را مورد توجه قرار دهید.
بهتر است تمامی کارت ویزیت‌های مورد استفاده توسط کارمندان شما متحدالشکل باشد و فقط اطلاعات تماس در هرکدام تغییر کند.
کارت ویزیت را در راستای هویت بصری برند خود طراحی کنید.
در طراحی کارت ویزیت خلاق باشید.
اطلاعات تماس را با فونت مناسب و به صورت خوانا بر روی کارت ویزیت چاپ کنید.

۸- طراحی بسته بندی ( ساک دستی، پاکت نامه، جعبه)

هویت بصری برند - طراحی بسته بندی ( ساک دستی، پاکت نامه، جعبه)

بسته بندی نیز یکی از المان‌های مهم در هویت بصری برند شما است.
اگر قصد توزیع هدایای تبلیغاتی دارید و یا در نمایشگاه‌ها اقلام خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهید بهتر است آنها را در ساک دستی طراحی شده با توجه به برند ارسال کنید.
اگر کالا به فروش می ٰرسانید، هنگام توزیع و یا تحویل از ساک دستی و یا جعبه مخصوص به خودتان استفاده کنید.
همچنین اگر می‌خواهید نامه رسمی به سازمان‌ها، اداره‌ها و یا شرکت‌های دیگر ارسال کنید، بهتر است این نامه را در پاکت نامه‌ای که با توجه به برند شما طراحی شده قرار داده و سپس ارسال کنید.

چگونه یک هویت بصری قدرتمند بسازیم ؟

برای طراحی و ساختن یک هویت بصری قدرتمند بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید:
هویت برند خود را مشخص کنید
هویت برند شما باید المان‌های تصویری را هدایت کند، نه برعکس. از این گذشته، اهداف تصویری شما بیانگر این است که شما کی هستید، بنابراین منطقی است که ابتدا بفهمید که به چه چیزی علاقه دارید.

در حالی که در قدم اول لازم نیست همه جنبه‌های تجاری خود را مشخص کنید (همانطور که برندها باید با گذشت زمان پیشرفت کنند)، بلکه لازم است در مورد اصول استراتژی برند خود تصمیم بگیرید: بیانیه ماموریت شما چیست؟ ارزشهای اصلی شما چیست؟ برند شما چگونه به مردم کمک می‌کند؟ خریداران شما چه کسانی هستند؟ سبک ارتباطی شما چیست؟
سوالاتی از این قبیل و سوالات بسیار دیگر به شما کمک می‌کند تا برند تجاری خود را به عنوان یک شخصیت ببینید، اگر برند شما فردی واقعی باشد چه شکلی خواهد بود و چه صدایی خواهد داشت. دیدن برند تجاری شما بعنوان یک شخص باعث می‌شود، بهتر بتوانید هویت بصری را تشخیص دهید.

۱- با عناصر طراحی آشنا شوید

برای ساختن یک هویت بصری متناسب با افراد، ابتدا باید با نحوه گفتار تصاویر آشنا شوید. اینجاست که طراحی گرافیک مهم می‌شود، دقیقا به همین دلیل به آن «ارتباط تصویری» نیز گفته می‌شود.
بسته به نحوه اجرای آنها، و با توجه به ۶ عنصر اصلی طراحی که هرکدام زیرمجموعه‌های خود را دارند و فقط تعداد محدودی برای برند خاص شما و مشتریان شما مناسب خواهند بود، باید سبک خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برخی از المان‌های برند ممکن است به سبک قدیمی و برخی دیگر به صورت مدرن به کار گرفته شوند. طراحی گرافیک در نهایت ابزاری برای بیان بصری است و فقط به اندازه طراح خود قدرتمند است. اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید ممکن است کار شما را راحت کند یا اگر این کار را نکنید ممکن است با خطراتی روبرو شوید.

۲- یک داستان جذاب بگویید

در حالی که طراحی گرافیک برای برقراری ارتباط بصری ایده ها مفید است‌، این ایده‌ها هستند که باید شکل بگیرند تا داستانی جذاب راجع به نام تجاری شما تعریف کنند. المان‌های بصری قدرت جلب توجه را دارند، اما داستان‌ها هستند که قدرت درگیر کردن مردم را دارند.
داستان های خوب در بطن خود شخصیت‌ها و درگیری دارند. تصمیم بگیرید که قهرمان اصلی شما چه کسی است و به آنها مانعی برای غلبه بر آنها بدهید: چه این مانع مشتریان و نیاز آنها باشد و یا اینکه به صورت کلی کسب و کار شما در مقابل دیگر کسب و کارها باشد.
بیش از هر چیز، هویت بصری شما باید به محبوب ترین قانون قصه گویی پایبند باشد:
نگو! نمایش بده

۳- هدف سادگی است

واضح است که تعداد زیادی پیام، ایده و داستان وجود دارد که هویت بصری شما می‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند. بنابراین بسیاری از گزینه‌ها ممکن است دارای مزیت و یا عیب باشند.
برای جلوگیری از سردرگمی، بهتر است هر بار روی یک پیام تمرکز کنید. مصرف کنندگان ظرف چند ثانیه اطلاعات بصری را دریافت می‌کنند و تا زمانی که به طور فعال به دنبال برند تجاری شما نباشند، به همان سرعت پیش می‌روند.
شما زمان محدودی برای ایجاد احساسات دارید، بنابراین ضروری است که در مهمترین مرحله تماشا قرار بگیرید و تصاویر را در این مورد تمرکز کنید.

۴- سازگاری تعادل با کنتراست

با توجه به مقدار زیادی از المان‌های برند تجاری که در طول سالهای کسب و کار جمع خواهد شد، هویت بصری شما ناگزیر شامل قسمتهای بسیاری خواهد بود. چالش این است که مطمئن شوید هر عنصر بصری، صرف نظر از هدف خاص یا محیط آن، در راستای هویت بصری اصلی کسب و کار شما قرار داشته باشد. این جایی است که داشتن راهنمای سبک نام تجاری کاملا مستند (برند بوک و استراتژی برند) می‌تواند بسیار مهم باشد.
چالش دیگری که با سازگاری بصری همراه است افزونگی است: برندی که بیش از حد قابل پیش بینی است ممکن است در پس زمینه محو شود. یکی از اصول اولیه طراحی که عناصر طراحی مختلف را از پس زمینه جدا می‌کند، کنتراست است. به دنبال فرصت‌هایی باشید تا برند بصری موجود خود را با کنتراست جدید و متنوعی مجدد عرضه کنید.
بدانید چه زمانی باید قدم به عقب بگذارید و چه زمانی باید برجسته شوید
ممکن است شما تصور کنید که هدف از یک هویت بصری همیشه مورد توجه قرار گرفتن است. از این گذشته، اگر کسی توجه نکند، برقراری ارتباط بصری دشوار است.
وب سایتی را در نظر بگیرید که کاربران در تلاش برای پیمایش آن هستند یا خبرنامه‌ای که در آن به دنبال اطلاعات هستند. داشتن یک زمینه وب با رنگ زرد بسیار پررنگ ممکن است با دستورالعمل های رنگ برند شما همسو باشد، اما تصور کنید که برای کاربری که سعی می‌کند صفحه شما را بخواند چقدر باعث حواس پرتی و حتی آزار خواهد بود. ارتباط تصویری غالبا در سطح ناخودآگاه کار می‌کند و شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیام شما حتی با حداقل نمایش در حال منتقل شدن است.
از طرف دیگر، اگر می‌خواهید مثلا محصول خود را از محصولات دیگر در همان قفسه متمایز کنید، نمایش هویت بصری به صورت برجسته بسیار حائز اهمیت خواهد بود. مهم است که تشخیص دهید چه زمانی زمان برجسته شدن است و چه زمانی زمان عقب نشینی است.

۵- طراحی برای رسانه

هیچ هویتی بصری در خلا (نیستی) وجود ندارد: به محض ایجاد هر قسمت از هویت بصری، زمان ارسال آن به دنیای واقعی یا دیجیتال فرا می‌رسد.
هویت بصری برای یک برند آنلاین به طور طبیعی متفاوت از یک برند تولید آجر و ملات خواهد بود، جایی که تجربیات لمسی مانند بافت و برش قالب تا حد زیادی برای مصرف کنندگان مفید خواهد بود. رسانه‌های مختلف حتی می توانند نحوه مواجهه عناصر بصری شما را به شدت تغییر دهند، به طور مثال معمولا رنگ‌هایی که در فضای دیجیتال روشن به نظر می‌رسند هنگام چاپ تیره تر‌ می‌شوند.
و یا هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مختلف رنگ و لعاب مخصوص به خودشان را دارند.

۶- هویت بصری خود را به تصویر بکشید

هویت بصری برند - هویت بصری خود را به تصویر بکشید

هویت بصری ابزاری قدرتمند برای روایت داستان یک برند و برقراری ارتباط با مشتریان است. از آنجا که هویت بصری در برقراری ارتباط بسیار موثر است، پیام اشتباه می‌تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد. شناخت هویت برند، شما را در سفر بصری راهنمایی می‌کند، اما بهترین راه برای اطمینان از به دست آوردن هویت بصری متناسب، کار با یک طراح لوگو و طراح برند عالی است.

۷- شخصیت برند شما چیست؟

هویت برند مجموعه تمام عناصری است که یک شرکت ایجاد می کند تا تصویر درستی از مشتری خود به تصویر بکشد. هویت برند با «تصویر برند» و «برند تجاری» متفاوت است، حتی اگر این اصطلاحات گاهی به جای هم به کار رفته شوند.
شخصیت برند مجموعه‌ای از ویژگی‌های انسانی است که به یک نام تجاری نسبت داده می‌شود. شخصیت برند چیزی است که مصرف کننده می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. یک برند موثر با داشتن یک سری صفات ثابت که بخشی از مصرف کنندگان خاص را مورد هدف قرار داده است، ارزش ویژه برند خود را افزایش می‌دهد. این شخصیت یک ارزش افزوده کیفی است که یک برند علاوه بر مزایای عملکردی خود، کسب می‌کند.
شما نیز باید به برند خود یک شخصیت بدهید تا جامعه هدف مشتریان بتوانند بهتر با شما ارتباط برقرار کنند.

۸- رسالت برند

برند شما چرا بوجود آمده است؟ هدف شما در حضور در بازار چیست؟ شما چه نیازی از کاربران و مشتریان برطرف خواهید کرد.
پاسخ این چراها به صورت کلی تعریف رسالت برند شما است.

۹- شعار برند

هر جمله، عبارت و یا حتی کلمه‌ای که به طور خاص برای معرفی کسب و کار و برند شما به کار رفته می شوند، به نوعی شعار برند شما هستند.
بسیاری از کسب و کارها در تمام طول زمان فعالیت‌شان یک شعار تبلیغاتی استفاده می‌کنند و یا با تغییرات بزرگ آن را تغییر می‌دهند.
بهتر است در فواصل کوتاه زمانی شعار برند خود را تغییر ندهید. هرچند برای کمپین‌های مختلف می‌توانید شعاری مجزا از شعار کلی برند در نظر بگیرید.

اهمیت هویت بصری در برندینگ چیست؟

هویت بصری برند - اهمیت هویت بصری در برندینگ چیست؟

مشتریان مدت ها قبل از ورود به دفتر یا فروشگاه شما، حتی قبل از شروع تحقیقات آنلاین درباره آن، درباره شرکت یا محصول شما نظراتی دارند. بیشتر این احساسات فقط با نگاه کردن به کمپین‌های تبلیغاتی شما به وجود می‌آیند، در واقع فقط با نگاهی گذرا به هویت بصری شما این نظرات شکل می‌گیرد.
این همان چیزی است که هویت بصری شما را به بخشی مهم از برند تجاری کلی شما تبدیل می‌کند. با هویت بصری چشمگیر، بلافاصله وارد ذهن مشتریان بالقوه می‌شوید.
این هویت بصری باید شامل ایجاد جذابیت احساسی برای بیننده باشد. شما نباید فقط سعی کنید اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را به بیننده انتقال دهید.
علاوه بر اینها هویت بصری در ۳ حوزه تاثیر به سزایی خواهید داشت که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار میدهیم:

۱- بهبود تجربه کاربری

سایتی که با رنگ‌های مناسب و با به کارگیری قالب‌های بصری به صورت درست تهیه شده باشد، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران رقم خواهد زد. هویت بصری، رنگ‌ها، لوگو و غیره باید به نحوی طراحی شوند که پیمایش سایت را برای کاربر راحت‌تر کنند. همچنان با دخیل کردن هویت بصری در طراحی بسته بندی محصولات، فروشگاه و غیره مشتری راحت تر با یک نگاه می‌توانند محصول شما را پیدا کند.

۲- اعتماد کاربران

اعتماد سنگ بنای اصلی تجارت و کسب کار است. این اصل باید در هر تعاملی که با محصول و نام تجاری شما توسط کاربر برقرار می‌شود، در نظر گرفته شود. ایجاد یک محصول قابل اعتماد شامل بینش عمیق و طراحی فوق العاده است.
بخش عمده ای از ایجاد تجربیات بی عیب و نقص، ترکیب بسیاری از تعاملات و نقاط تماس یک برند با کاربرانشان است که به نوبه خود موجب ایجاد اعتماد می‌شود.
طراحی اولین چیزی است که مصرف کننده هنگام مشاهده برند شما می‌بیند. طراحی بصری تمام نقاط خالی را که متون نوشتاری نمی‌توانند پوشش دهند را پر می‌کند و شخصیت، ارزش‌ها و هویت کلی برند شما را به مخاطب انتقال می‌دهد. طراحی برای تمام قسمت‌های بازاریابی شما بسیار ارزشمند است. هنگامی که طراحی به طور کارآمد صورت بگیرد، باعث تمایز میان شما و رقبایتان خواهد شد.
انتخاب و کارهایی که شما در مورد طراحی برند خود انجام می دهید می‌تواند ارتباطات عاطفی طولانی مدت با مصرف کننده هدف شما برقرار کند و اعتماد آنها را بدست آورد.

۳- افزایش اعتبار

با توجه به جزئیات و کمی علاقه، می‌توانید وب سایت یا برنامه ای طراحی کنید که برند شما را نمایش دهد و در عین حال اعتبار ایجاد کند.
برای درک مخاطبان و اهداف آنها مهم است تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. آیا آنها برای انجام کاری خاصی به وبسایت و یا فروشگاه شما آمده‌اند؟ دنبال اطلاعات خاصی هستند؟ به دنبال یک فرآیند خاص هستند؟
به جای در نظر گرفتن احتمالات با ریسک‌های بالا، در کنار مخاطبان خود برای رفع نیازهای آنها طراحی کنید. این نه تنها روش خوبی برای این است که با آنها بیشتر درگیر شوید، بلکه اگر کاربران احساس کنند که شنیده می‌شوند در همان راستا اعتبار بیشتری به سمت برند شما سرازیر خواهد شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search