درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

انواع محتوا؛ معرفی جذاب‌ترین نوع محتوا در سال ۲۰۲۱

انواع محتوا؛ معرفی جذاب ترین نوع محتوا در سال ۲۰۲۱
فهرست مطالب

با آغاز شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و ادامه این وضعیت تا سال ۲۰۲۱ تمام جهان تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته است و دنیای مارکتینگ و محتوا نیز از دیگر موضوعات جدا نیست.
با از بین رفتن تفریحات خارج از خانه، مردم بیش از پیش به دنیای آنلاین نزدیک شده‌اند.
کسب و کارها نیز باید این نکته را مورد توجه قرار دهد و از جذاب ترین‌های دنیای محتوا برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. در ادامه چند نوع از محتوا که در سال ۲۰۲۱ نیز بسیار برجسته خواهند بود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- گیمیفیکیشن

 جذاب ترین نوع محتوا - گیمیفیکیشن

انتظار می‌رود، روند عظیم و رو به رشد گیمیفیکیشن که در نیمه آخر سال۲۰۲۰ شاهد آن بوده‌ایم و در سال ۲۰۲۱ به اوج خود برسد، بنابراین سازمان‌ها باید استفاده از گیمیفیکیشن را به عنوان یک تاکتیک حتمی در روند مارکتینگ خود برای جذب و نگهداشت مشتری در نظر داشته باشند.
از طرف دیگر با دورکار شدن بسیاری از کسب و کارها، اکنون بیش از هر زمان دیگری بازی سازی و گیمیفیکیشن برای ایجاد تعامل بین تیم‌ها و حتی شرکای جدید احساس می‌شود با این کار فرهنگ و روحیه تیمی حفظ شده و حتی بهبود می‌یابد.
وقتی با مدیر بهره‌وری فروش جهانی، كریستول جانسون، در مکافی مصاحبه کردیم، متوجه شدیم كه مجموعه فناوری سازمانی آماده سازی و تهیه یک تیم دورکار در سال ۲۰۲۱ چگونه انجام می‌شود.
پیشرفت تکنولوژی و ابزار ارتباطات، امکان همکاری حتی از راه خیلی دور را نیز فراهم کرده‌است.
برای انجام این کار باید ۳ کار انجام دهید:
۱. فناوری‌های مناسب را شناسایی کنید
۲. عملکرد و بهره وری را مقایسه و بررسی کنید
۳. گیمیفیکیشن را در تمام قسمت‌های کاری بگنجانید
برای افزایش تعامل کاربران بهتر است از بازی در هر روندی استفاده کنید تا کاربران ترغیب شوند، فرآیندها را به سرانجام برسانند و شما نیز به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

۲- اینفوگرافی

 جذاب ترین نوع محتوا - اینفوگرافی

 

در ادامه محتواهایی که باید در سال ۲۰۲۱ به آنها توجه کنید، اینفوگرافیک نیز مورد توجه است. این محتوا همواره محبوبیت زیادی داشته است.
به صورت کلی ۴۱.۵ درصد بازاریابان در گزارشات خود اعلام کردند، که اینفوگرافی برای مخاطبان آنها جذاب است. همچنین این نوع از محتوا ۳۰۰ درصد بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. به همین دلیل، می‌توان نتیجه گرفت که که اینفوگرافی‌ها ابزار مناسبی برای ارائه مطالب به مخاطبین است.
با این حال در سال ۲۰۲۱ اینفوگرافی اندکی پیچیده‌تر شده، شما بهتر است از اینفوگرافی‌هایی استفاده کنید که تعامل کاربران را بالا ببرد تا در نهایت نرخ تعامل نیز افزایش یابد.
به طور مثال می‌توانید یک صفحه جداگانه را به اینفوگرافی بر مبنای تعامل اختصاص دهید تا بتوانید ترافیک سایت خود را به سمت آن هدایت کنید.
اینفوگرافی تعاملی شما ممکن است به عنوان یک صفحه جداگانه وجود داشته باشد که بتوانید بازدید و ترافیک را به سمت آن هدایت کنید.
از اینفوگرافی برای تعریف کردن داستان برند می‌توانید استفاده کنید، برای مثال جدول زمانی فعالیت خود را منتشر کنید.
از طرف دیگر بهتر است در سطح مقالات نیز برای بهبود درک کاربر از محتوا، از اینفوگرافی استفاده کنید.
مهم ترین نکته این است که تعامل را در این اینفوگرافی‌ها بگنجانید. اجازه دهید کاربران بر روی آن کلیک کنند، از لحاظ بصری آن را زیبا سازی کنید، اینفوگرافی پویا انتخاب کنید که مورد پسند کاربران واقع شود.

۳- پادکست

 جذاب ترین نوع محتوا -پادکست

وقت صحبت از محتوا در سال ۲۰۲۱ می‌شود، نمی‌توانیم از پادکست‌ها صرف نظر کنیم. طبق گزارشات امسال، محتواهای شنیداری رشد زیادی خواهند داشت.
بنابراین، اگر تا حالا پادکست نداشتید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید. در کنار دیگر محتواهایی که تولید می کنید باید بدانید که پادکست‌ها با استقبال بسیار خوبی روبرو خواهند شد. با این محتوا کاربران با سلایق مختلف با استفاده از دستگاه‌های متفاوت می‌توانند به پادکست‌های شما دسترسی داشته باشند.
اگر بودجه قابل توجهی در اختیار دارید، می‌توانید از مجری‌های شناخته شده و یا افراد مشهور برای مجری گری برنامه‌تان استفاده کنید تا شانس شنیده شدن پادکست را بالا ببرید. برنامه محتوایی برای پادکست‌ها تهیه کنید و قالب کلی محتوای پادکست را مشخص کنید. شما برای انتشار پادکست می‌توانید از ابزارهای مختلفی چون:
· اپل پادکست
· گوگل پادکست
· کست باکس
· اسپاتیفای
و غیره استفاده کنید.
شما همچنین می‌توانید برای یوتیوب محتوای ویدیویی تولید کنید و در نهایت صدای آن را در قالب پادکست در پلتفرم‌های مختلف منتشر کنید.

۴- وبینار

 جذاب ترین نوع محتوا - وبینار

با لغو شدن تمام جلسات حضوری، سمینارها و کنفرانس‌ها، وبینارها در سال گذشته بسیار مورد توجه واقع شدند.
هزاران وبینار در سال ۲۰۲۰ برگزار شدند. با وجود تعطیلی و یا دورکار شدن بسیاری از مشاغل در سراسر دنیا، تعجب آور نیست که استفاده از وبینار در سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
اگر به آمار وبینارهای برگزار شده در سال گذشته نگاه کنیم، به نتایج جالب توجهی خواهیم رسید:
· میزان حضور در وبینارهای آموزشی در سال ۲۰۲۰، ۶۵ درصد بوده است.
· وبینارهای ارتباطات داخلی در سال ۲۰۲۰، ۵۶.۲ درصد حضور را ثبت کردند.
· وبینارهای مشتری محور و یا معرفی همکاران جدید در سال ۲۰۲۰ شاهد حضور ۴۲.۱ درصدی بوده‌اند.
· میزان حضور در وبینارهای بازاریابی در سال ۲۰۲۰، ۳۶.۶ درصد بوده است.
حتی اگر امسال شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند، و شرایط به حالت عادی بازگردد، کسب و کارها و سازمان‌ها متوجه اهمیت برگزاری وبینار، و امکان مشارکت در سراسر دنیا شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود، وبینارها روند رو به رشد خود را ادامه دهند. از سایت‌های پرطرفدار در ارائه وینارهای آموزشی می‌توان به سایت ایوند و ایسمینار اشاره کرد.

۵- کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی و ایبوک‌ها نیز یکی از محتواهایی هستند که در سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفتند.
کتابهای الکترونیکی به شرکت و کسب و کار شما این فرصت را می‌دهند که بینش عمیق‌تری نسبت به برند خود در میان دیگران بوجود آورید. اما نکته مهم این است که به دلیل بالا بودن حجم محتوای گنجانده شده در کتاب‌های الکترونیکی قدم اول اهمیت بسیار ویژه‌ای پیدا می‎کند، شما باید بتوانید مشتریانتان را ترغیب کنید که کتاب الکترونیکی که ارائه داده‌اید را باز کرده و آن را بخوانند.
نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید، این است که کاربران و یا خوانندگان شما به راحتی بتوانند بین مطالب مختلف کتاب الکترونیکی شما گشت و گذار کنند و مطالب مختلف را بخوانند.
در این حالت آنها مطالبی که قصد انتقال آن را دارید، به راحتی دریافت می‌کنند، و زحمتهای شما برای تهیه کتاب الکترونیکی بدون پاسخ نخواهد ماند.

۶- موشن گرافیک

جذاب ترین نوع محتوا - موشن گرافیک

استفاده از موشن گرافیک در صنعت تبلیغات، بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی کاملا نتایج خوبی در پی داشته و مفید واقع شده است و موشن گرافیک این امکان را فراهم می‌کند، که محصولات و خدمات را به شکلی نوین در فضای دیجیتال عرضه و معرفی کرد. از انیمشین‌های کوتاه چند ثانیه‌ای گرفته تا فیلم‌های تبلیغاتی چند دقیقه‌ای، موش گرافیک جای خودش را در دنیای مارکتینگ باز کرده‌است.
با محدودیت‌های فیلمبرداری با افراد و خطر و محدودیت‌هایی که کرونا ویروس در سراسر دنیا بوجود آورد، تهیه تبلیغات انیمیشنی به سرعت توانست به عنوان یک جایگزین مورد توجه قرار بگیرد. و شرکت‌های بزرگ در سراسر دنیا به استفاده از موشن گرافیک روی آوردند.
این روند در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت.
علاوه بر این تولید محتوای ویدیویی در سال گذشته نیز رشد خوبی داشته و موشن گرافیک نیز به عنوان یک قالب ویدیویی سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داد. برای دیدن موشن گرافیک جذاب و هنرمندانه استدیو گیف بر روی این لینک کلیک کنید.

۷- سوالات متداول

جذاب ترین نوع محتوا - سوالات متداول

سوالات متداول همیشه نقش مهمی در هر کسب و کار داشته اند. این موضوع به خصوص در کسب و کارهای آنلاین اهمیت ویژه‌ای داشته است. شما با استفاده از سوالات متداول می‌توانید به مهم ترین و پرتکرارترین سوالات کاربران خود پاسخ دهید. این محتوا به مشتریان شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را پیدا کنند همچنین این سوالات متداول از تماس‌های غیرضرری با مرکز تماس مشتریان شما جلوگیری می‌کند.
با مراجعه کمتر مشتریان به دفاتر حضوری، پاسخگویی آنلاین به مشتریان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و برای پیشرفت در سال ۲۰۲۱ باید این نکته و استفاده از سوالات متداول را مورد توجه قرار دهید.

۸- لایو اینستاگرام

 جذاب ترین نوع محتوا - لایو اینستاگرام

یکی از محتواهایی که در سال گذشته رشد عجیب و غریبی را تجربه کرد، لایو اینستاگرام است. در سال گذشته چندین بار رکورد تماشای لایو اینستاگرام جا به جا شد و از کسب و کارها گرفته، مشاهیر و اینفلوئنسر ها، همه با موج برگزاری لایو اینستاگرام همراه شدند.
با استفاده از لایو اینستاگرام شما می‌توانید به صورت زنده و مستقیم با کاربران و یا مشتریان خود ارتباط برقرار کنید در لحظه به سوالات آنها پاسخ دهید. و بازخوردهای آنها را دریافت کنید.
نرخ تعامل در لایو اینستاگرام حتی تا ۳ برابر افزایش را ثبت کرده‌ است.
در حالی که کشورهای جهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به تعطیلی و برقراری محدودیت‌های رفت و آمد روی آوردند. مردم برای حفظ تعاملات اجتماعی به کانال‌های دیجیتال روی آوردند. در اوج همه گیری کرونا در ماه آوریل استفاده از لایو اینستاگرام فقط در طول یک ماه، ۷۰ درصد افزایش داشت.
تحلیلگران معتقدند که انسان‌ها تمایل ندارند در زمانی طولانی در انزوا باقی بمانند و برای رفع نیاز به ارتباطات به شبکه‌های اجتماعی روی آوردند.
به نظر نمیرسد در زمانی کوتاه، همه گیری شیوع کرونا به صورت ناگهانی فروکش کند و تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. در سال ۲۰۲۱ نیز استفاده از لایو اینستاگرام شاهد رشد خواهد بود.

چند محتوای دیگر

امسال به نظر می‌رسد سال خوبی برای تولید محتوا و بازاریابی محتوایی باشد. در ادامه به صورت مختصر به چند محتوای دیگر که ممکن است در سال ۲۰۲۱ به کمک شما بیایند را بررسی می‌کنیم:

مقالات وبلاگ

برخلاف انواع دیگر محتوای بازاریابی، وبلاگ نویسی مزایای مختلفی را به همراه دارد. اول از همه، نوشتن پست در وبلاگ، یک روش فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. پست های وبلاگ به شما کمک می‌کند تا به مشتریان خود آموزش دهید و اخبار جدید و تغییرات را اطلاع رسانی کنید و به اشتراک بگذارید، داستان برند خود را معرفی کنید و اطلاعات مفیدی را به مخاطبین خود ارائه دهید.

مسابقه و سوال

برگزاری مسابقه، سوال و نظرسنجی همواره برای افزایش نرخ مشارکت در سایت و یا شبکه‌های اجتماعی مفید بوده و امسال نیز با موفقیت همراه خواهد بود. افراد تمایل دارند خود را ابراز کنند و به سوالات پاسخ دهند و برنده شوند.

ویدیو

امسال بیش از هر سال دیگری بهتر است از محتوای ویدیویی استفاده کنید. مخاطبانتان را که درگیر انزوا شده‌اند را سرگرم کنید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهید.

سخن پایانی

انواع مختلفی از محتوا برای استفاده و تولید وجود دارد! با این حال، در سال ۲۰۲۱ تقاضای برای برخی از انواع محتوا بیشتر خواهد بود، بنابراین مهم است که بهترین محتوا را در برنامه و استراتژی محتوایی خود بگنجانید.
با این وجود بهترین راهنما برای تولید محتوا کاربران شما هستند. در ابتدا علاقه و تمایلات آنها در اولویت قرار دهید و سعی کنید محتوا را با بهترین کیفیت و کمترین حجم ممکن به کاربر ارائه دهید. از داده‌های کاربران برای پیشبرد اهداف بازیابی خود استفاده کنید.
براساس صنعتی که در آن حضور دارید و با در نظر گرفتن اهداف خود، می‌توانید انواع محتوا را با هم ترکیب کنید. اگر از پیش از محتوایی استفاده می کردید، سعی کنید آن را بهینه کنید.
در مجموع، پاندمی کرونا به طرز شدیدی در نحوه تجارت و بازاریابی کالاها و خدمات و تعاملات با مشتریان تغییر ایجاد کرده است. بنابراین، وقت آن رسیده است که خلاق باشید و استراتژی‌ها و محتوای جدید را امتحان کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search