درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای رتبه گرفتن سایت و سئو در سال ۲۰۱۸

رتبه گرفتن سایت
فهرست مطالب

توضیح دادن روش رتبه گرفتن سایت در نتایج جستجو، برای کسانی که آشنایی چندانی با موضوع و خدمات سئو ندارند کار آسانی نیست. در زمینه‌ای مانند سئو که به شکل پیچیده‌ای در حال رشد است، تنها در صورتی می‌توانید موفق باشید که موارد جزئی موجود در این گستره‌ی وسیع را به خوبی مدیریت کنید.

 در این مقاله ۹ مورد از مهم‌ترین مواردی که برای رشد سریع سئوی سایت و رتبه گرفتن سئو خود به آن نیاز دارید را معرفی کرده‌ام. امیدوارم شما هم بتوانید از این چک لیست استفاده کنید و راهکاری برای بیان روش رتبه گرفتن سایت و سئو، به سایر افراد بیابید.

قبل از هر چیز باید بگوییم تمام مطالب و راهنمایی بیان شده در این مقاله برای رتبه گرفتن سایت ، توسط تیم بهینه سازی سایت و طراحی سایت، نوین مارکتینگ در همه پروژه‌های این شرکت به کار گرفته می‌شود.

پس به شما پیشنهاد می‌کنم در معرفی چک لیست کوتاهی از روش‌های رتبه بندی در سال ۲۰۱۸، با ما همراه باشید.

رتبه گرفتن سایت - چک لیست سئو

 

ممکن است بسیاری از شما بگویید که: «تلاش برای تشریح روش‌های رتبه گرفتن سایت و صفحات آن، برای کسانی که از حرفه‌ سئو به دور هستند سخت است.» حق با شماست، اما حالا چه باید کرد؟ بیایید کمی دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم. چند روز پیش من از دوستانم خواسته بودم مواردی که در این زمینه در نظر دارند را برایم بفرستند؛ و در پاسخ به این درخواست، چند بازخورد فوق‌العاده خوب دریافت کردم.

برای دستیابی به رتبه‌ی مناسب در نتایج گوگل، جزییات بسیار زیادی در مورد رتبه بندی در دنیای سئو وجود دارد. اما اگر با دقت بیشتری به موضوع بنگریم و نکته سنج باشیم، به نظر من فقط چند مورد، به طور دقیق ۹ مورد، وجود دارد که نیازمندی‌های اصلی و اساسی برای رتبه بندی در سال پیش رو را  بیان می‌کند. پس بیایید این موارد را با هم بررسی کنیم.

رتبه گرفتن سایت - رتبه بندی سئو

 

۱- آدرس‌های اینترنتی قابل دسترسی و خزش

ما می‌خواهیم که ربات‌های گوگل بتوانند به صفحه‌ مورد نظر ما بیایند و محتوای موجود در آنها را ثبت کنند. برای درک درست محتوای صفحه، فرمت متون، تصاویر، طرح‌ها، ویدیو‌ها، کدها و هر چیز دیگری که در یک صفحه‌ وب موجود است، باید به گونه‌ای در صفحه قرار داده شود که قابل ثبت (ایندکس) باشد. این مورد بسیار حیاتی است زیرا بدون رعایت آن هیچ یک از مواردی که در ادامه بررسی می‌شود، ارزشی نخواهد داشت. در نتیجه برای رتبه گرفتن سایت این موضوع را در اولویت قرار دهید.

۲- بررسی کلمه‌ی کلیدی

ما به آگاهی از لغات و عباراتی که واقعاً جستجوکنندگان برای حل و یافتن پاسخ مشکلاتشان از آن استفاده می‌کنند، نیازمندیم و باید آن‌ها را در ذهن خود داشته باشیم. اگر سازمان یا وبسایت شما در زمینه‌ی حل مشکلات کاربران فعالیت می‌کند، باید محتوای شما شامل مطالبی باشد که به حل مشکل آن‌ها کمک کند.

چیزی که در اینجا به آن نیاز دارید، یک کلمه‌ی کلیدی اولیه است که با گروهی از کلمات کلیدی ثانویه مرتبط همراه باشد و بتواند نیت اصلی جستجو کننده را پوشش دهد. بنابراین نیت پشت همه‌ موارد و عبارات باید مشابه باشد و محتوایی مشابه نیز برای نمایش آن استفاده شود. زمانی که این کار را انجام دهید، ما یک کلمه کلیدی اصلی و گروهی از کلمات کلیدی مرتبط داریم که می‌توانند هدف ما برای رتبه گرفتن سایت باشند.

رتبه گرفتن سایت - بررسی کلمه‌ی کلیدی

۳- SERP را برای درک اینکه گوگل چه چیزی را برای جستجوکننده مرتبط می‌داند بررسی کنید

از شما می‌خواهم که تعدادی از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را بررسی کنید، یعنی یک عبارت را در گوگل جستجو کنید، ببینید که چه نتایجی به نمایش در می‌آید، سپس به دنبال این باشید که بدانید گوگل چه محتوایی را برای جستجو کننده مربوط می‌داند. آیا گوگل فکر می‌کند که محتوای شما پاسخی برای عبارت جستجو شده توسط جستجو کننده است؟ شما در تلاش هستید که نیت واقعی، محتوای مورد نیاز برای آن و هر قطعه گمشده در این موضوع را پیدا کنید. اگر بتوانید موضوعاتی را پیدا کنید که هیچ کس به آن نپرداخته باشد، ولی کاربران به دنبال یافتن پاسخ آن هستند، می‌توانید این خلاء را پر کرده و فرایند رتبه گرفتن سایت خود را سرعت بخشید.

رتبه گرفتن سایت - صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)

۴-  تولید محتوای حرفه‌ای

دو عنصر اساسی در اینجا وجود دارد.

 نخست، ما به فرد یا افرادی معتبر، ارزشمند و قوی برای تولید محتوا نیاز داریم. به چه دلیل؟ به این دلیل که اگر این کار را انجام دهیم، باعث تقویت محتوای سایت می‌شویم، لینک سازی می‌کنیم، اشتراک گذاری محتوای ما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر روی می‌دهد و محتوای ما هم از دید جستجو کننده و بازدید کننده و هم از دید گوگل معتبر‌تر به نظر می‌رسد.

پس تا جایی که امکان دارد برای تولید محتوای خوب تأکید میکنم.

دوم، ما در تلاشیم که جستجوکننده را به هدفش رسانده و مشکلش را حل کنیم، همچنین می‌خواهیم این کار را بهتر از هر کس دیگری در یک صفحه انجام دهیم. زیرا اگر این کار را نکنیم، حتی در صورت رعایت سایر موارد، گوگل در طول زمان درک خواهید کرد که جستجو کننده‌ها از نتایج سایت شما در مقایسه با سایر نتایج ناراضی هستند و به همین دلیل فرایند رتبه گرفتن سایت دچار مشکل شده و شما در نتایج افت خواهید کرد.

۵- برچسب‌های عنوان و متای توضیحات را منتشر کنید

بله! گوگل هنوز هم از متای توضیحات استفاده‌ی زیادی می‌کند. می‌دانم که به نظر می‌رسد که گوگل دیگر از این مورد استفاده نمی‌کند؛ اما واقعیت این است که گوگل در بسیاری از موارد از متای توضیحات موجود در صفحات استفاده می‌کند.

 درصد استفاده‌ گوگل از برچسب عنوان حتی از مورد قبلی نیز بسیار بالاتر است. هرچند گوگل گاهی آدرس صفحه اینترنتی را کوتاه می‌کند اما از این موارد در اسنیپت‌های ویژه و سایر عناصرش استفاده می‌کند. درباره‌ی schema و markup در ادامه صحبت خواهم کرد.

اما اسنیپت چیزی است که برای کارایی سئوی شما حیاتی است؛ زیرا بیانگر نحوه‌ی نمایش سایت شما در نتایج جستجو است. نحوه‌ی نمایش نتایج سایت در گوگل نیز بر اینکه کاربران می‌خواهند روی سایت شما کلیک کنند یا روی سایتی دیگر، موثر است.

اگر این مورد را بهینه کنید، می‌توانید هم از منظر کلمه‌ کلیدی و استفاده از کلمات و عبارتی که کاربران می‌خواهند، و هم از منظر کلیک‌های خالص و ارتباطی پیروز شده و رتبه گرفتن سایت خود را بهبود دهید.

۶- استفاده از کلمات کلیدی اولیه، ثانویه و مرتبط، به شکلی هوشمندانه

کلمات کلیدی مرتبط به معنی مواردی هستند که از نظر معنایی با هم ارتباط دارند و گوگل از آن‌ها برای اثبات ارتباط محتوای متنی منتشر شده در صفحه‌ سایت شما با عبارت مورد جستجو استفاده می‌کند. چرا در مورد محتوای متنی صحبت کردم؟ زیرا اگر محتوای خالص شما تصویر، ویدیو و یا سایر محتوای قرار داده شده باشد، گوگل به راحتی نمی‌تواند محتوا را تشخیص دهد و ممکن است آن را به حساب نیاورد. ممکن است گوگل با این چنین صفحاتی به عنوان یک صفحه‌ محتوایی رفتار نکند و شما مجبور شوید که به گوگل ثابت کنید که کلمات کلیدی موجود در آن صفحه مرتبط هستند.

۷- از ریچ اسنیپت و نشانه گذاری اسکیما برای بهبود محتوا استفاده کنید

این مورد برای همه قابل استفاده نیست. اما در برخی از موارد، مانند مواردی که شما در بخش اخبار گوگل فعالیت داشته باشید، یا در تولید محتوای آموزشی تصویری فعال باشید، یا دارای فرمت یک اسنیپت ویژه باشید و بتوانید برای آن یک تصویر همراه با منبع درج کنید، یا بتوانید یک ریچ اسنیپت درباره‌ی موضوعاتی نظیر سفر و گردشگری به دست آورید و یا سایر مواردی که از نشانه گذاری اسکیما (Schema Markup) پشتیبانی می‌کنند، کاربرد بسیار زیادی دارد. شما باید از این فرصت‌ها نهایت بهره را ببرید.

اسنیپت فرصت شما برای این است که بگویید «به جای سایتهای دیگر روی سایت من کلیک کن!».

نمونه یک ریچ اسنیپت نصب شده برای مشتریان نوین مارکتینگ در سرچ گوگل

رتبه گرفتن سایت - ریچ اسنیپت و نشانه گذاری اسکیما

۸- بهینه‌سازی سرعت صفحه

منظور من از این عنوان آن است که صفحات شما هم از نظر رابط کاربری و هم از نظر تجربه‌ی کاربری برای افراد عالی به نظر برسند و به بازدیدکننده، با هر سرعتی، اجازه دهد که به راحتی کارش را انجام دهد، در تمامی دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده شود و البته ایمن باشد. امینت سایت هم بسیار مهم است. پروتکل HTTPS همه چیز نیست اما مورد مهمی است که گوگل در حال حاضر به آن اهمیت می‌دهد و در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به شدت مورد توجه بوده است. به همین ترتیب، قطعاً در سال ۲۰۱۸ نیز مورد توجه گوگل خواهد بود.

چه کسی به رتبه گرفتن سایت شما کمک می‌کند و چرا؟

وقتی می‌گویم شما جوابی عالی برای تقویت سایت خود دارید، منظورم این است که فهرستی از افراد و محل‌های انتشاری که به تقویت سایت شما کمک می‌کنند را در اختیار دارید. در نتیجه به راحتی به لینک‌هایی محکم، اشارات (منشن‌ها)، صحبت‌های کلامی در دنیای وب و شبکه‌های اجتماعی درمورد محتوای خود دست خواهید یافت؛ که مورد توجه خزنده‌های گوگل و افراد و کاربران قرار خواهد گرفت.

در نهایت با انجام همه‌ی این کارها، در سال ۲۰۱۸ رتبه‌ی خوبی خواهید داشت. منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما درباره این موضوع هستم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد با گوگل ادموب
|
امروزه با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی موبایل و افزایش چشمگیری که دانلود برنامه‌های مختلف در گوشی...
کسب درآمد با گوگل ادسنس
|
در گوگل سایت‌های فروانی با انواع محتوا وجود دارند. از سایت‌های خبری گرفته تا سایت‌های فروشگاه و...
نقد کردن درآمد یوتیوب
|
کسب درآمد دلاری از یوتیوب، بسیاری از افراد را ترغیب کرده تا به فعالیت در این پلتفرم...
تبلیغات در گوگل فارسی
|
یکی از دغدغه هایی که افراد در هنگام استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل دارند، هدف گذاری...
Search