درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۶ تکنیک کاهش رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا
فهرست مطالب

ابزار الکسا برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و هم اکنون متعلق به کمپانی آمازون است. افزایش رتبه در الکسا هدف هر مدیر وب سایت است چرا که از طریق الکسا می‌توان سایت ها را با یکدیگر مقایسه کرد و هر سایتی که رتبه الکسا بهتری داشته باشد از نظر کاربران ارزشمندتر است، از همین رو بسیاری برای کاهش رتبه الکسا از روش های غیر معمول مثل خرید پاپ آپ یا ارسال بازدید کننده فیک از طریق ابزارهای گوناگون استفاده می کنند که شاید در کوتاه مدت باعث افزایش رتبه الکسا شود ولی از طریق اطلاعاتی که الکسا در اختیار شما قرار می دهد می توان فهمید بازدید کنندگان یک سایت واقعی هستند یا خیر.

الکسا رنک بر اساس Global rank و Country Rank تقسیم بندی می شود. Global Rank رتبه سایت شما در کل دنیا است و Country Rank رتبه سایت در کشور حوزه فعالیت سایت است. برای مثال اگر یک سایت فارسی دارید که کاربران آن در داخل ایران قرار دارند به صورت اتوماتیک الکسا رتبه سایت شما را در آن کشور بررسی می کند و با در نظر گرفتن سایر سایت های داخل آن کشور یک رتبه به آن می دهد. فرض کنید سایت شما در Alexa Rank Iran رتبه ۲۳۰۰ است. این بدان معنی است که ۲۲۹۹ سایت با بازدید بیشتر در کشور ایران قبل سایت شما وجود دارد.

کاهش رتبه الکسا - alexa rank

۶ تکنیک برای کاهش رتبه الکسا

به صورت کلی هر کاری که باعث شود بازدید سایت شما افزایش یابد در نتیجه باعث کاهش رتبه الکسا می شود. در اصل می توان گفت سئو وب سایت باعث کاهش رتبه سایت می شود و همان اصولی که برای سئو سایت گفته می شود می تواند باعث کاهش رتبه الکسا شود.

۱. افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت

هر چه کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و صفحات مختلف سایت شما را مطالعه کنند در کاهش رتبه الکسا تاثیر مستقیم دارد. فرض کنید در سایتتان یک مقاله جذاب طولانی دارید یا یک ویدئو دیدنی که باعث بشه کاربران چندین دقیقه وقت برای دیدن آن صرف کنند.

۲. مطالبتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اکثر کاربران اینترنت بیشتر وقتشان را در شبکه های اجتماعی می گذارنند و اگر بتوانید به صورت هدفمند این کاربران را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و با سایتتان آشنا کنید باعث افزایش بازدید سایت شما می شود و در کاهش رتبه الکسا سایت تاثیر گذار است.

۳. محتوا نو و متفاوت

همانطور که در بالا گفتم بیشترین وقت کاربران سایت صرف مطالعه مقاله و نوشته های شما می شود. کاربران آنلاین حوصله زیادی ندارند و اگر مقاله شما تکراری، غیر جذاب و غیرکاربردی باشد فورا از سایت شما خارج می شوند و باعث می شود Bounce rate سایت شما افت کند.

۴. کامنت مارکتینگ

در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی تبلیغ کردن مطالب خود در کامنت ها و فروم ها باعث می شود کاربران با سایت شما آشنا شوند و بازدید کننده بیشتری جذب سایت شما شوند. البته دقت کنید این کار نوعی لینک سازی می شود و اگر بیش از حد باشد باعث جریمه سایت توسط گوگل می شود.

۵. ایمیل مارکتینگ

سعی کنید یک خبرنامه در سایت راه اندازی کنید و هر هفته مطالب منتخب سایت را از طریق ایمیل به کاربران اطلاع رسانی کنید. با ایمیل مارکتینگ ارتباط مداوم سایت با کاربران برقرار می شود و کاربرانی که مایل به دریافت آخرین مقالات سایت هستند با خبر می شوند.

۶. تبلیغات گوگل

یکی از بهترین روش ها برای کاهش بازدید الکسا استفاده از تبلیغات در گوگل است که کاربران به صورت هدفمند با سایت شما آشنا می شوند. البته این کار نیاز به یک بودجه مشخص دارد و بهتر است سایت شما جذاب باشد تا کاربرانی که برای آنها هزینه شده است به راحتی از سایت خارج نشوند.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

تشخیص منبع بازدیدهای یک سایت با Site Flow

همانطور که در بالا گفتیم بعضی از وبمسترها برای کاهش رتبه الکسا پاپ آپ خریداری می کنند یا بازدید کننده فیک روی سایت ارسال می کنند. الکسا جدولی به نام Site Flow دارد که در قسمت Visited just before نشان می دهد کاربران از چه طریق وارد سایت شده اند. همانطور که می دانید معمولا سایت ها از طریق موتور جستجو گوگل کاربران را پذیرش می کنند و اگر در قسمت Visited just before سایتی به غیر از گوگل بیشترین درصد را داشته باشد باید به ارزش آن سایت شک کرد.

کاهش رتبه الکسا - site flow alexa

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search